ترفند iOS

چگونه رمز عبور Apple ID خود را تغییر دهیم یا دوباره تنظیم کنیم؟

blank

حساب کاربری Apple ID شما برای بسیاری از کارهایی که می توانید با دستگاه ها و سرویس های اپل انجام دهید، استفاده می شود، مانند خرید کردن در فروشگاه iTunes، ورود به iCloud، خریدن اپلیکیشن در App Store، و موارد دیگر.

اگر رمز عبور Apple ID را فراموش کنید، همه چیز از دست نرفته است. اپل یک وبسایت به آدرس appleid.apple.com دارد که می توانید از آن برای مدیریت Apple ID خود استفاده کنید و رمز عبور خود را دوباره تنظیم کنید. بقیه ی این مقاله به شما نشان می دهد که  برای برگرداندن رمز عبور خود و به دست آوردن دسترسی به حساب خود، چه گام هایی را روی Mac و دستگاه های iOS تان باید انجام دهید. اگر می خواهید رمز عبور خود را به دلایل امنیتی نیز تغییر دهید، می توانید از این مراحل استفاده کنید. قبل از اینکه ادامه دهیم، مهم است که توجه داشته باشید که مراحل زیر برای Mac و iOS با فرض این که شما تأیید هویت ۲ مرحله ای را برای Apple ID خود فعال کرده باشید، ذکر شده اند.

اگر Apple ID خود را فراموش کردید چه؟

برای دوباره تنظیم کردن رمز عبور خود، باید آدرس ایمیل Apple ID خود را بدانید. اگر آن را فراموش کرده اید، چند راه برای پیدا کردن آن در مک شما وجود دارد. یک راه این است که علامت اپل را در گوشه ی بالا سمت چپ صفحه نمایش مک خود کلیک کنید، System Preferences را انتخاب کنید، سپس بر روی iCloud کلیک کنید. با فرض این که شما وارد سیستم iCloud شده اید، باید آدرس ایمیل خود را زیر نام خود ببینید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

یک راه دیگر، این است که iTunes را باز کنید، سپس Account > View My Account انتخاب کنید. اگر با Apple ID خود در iTunes ثبت نام کردید، نام و آدرس ایمیل خود را خواهید دید. به همین ترتیب، App Store را باز کنید، سپس Store > View My Account را انتخاب کنید و آدرس ایمیل خود را چک کنید. اگر این کمکی نکرد، Messages را باز کنید، سپس Messages > Preferences را انتخاب کنید و بر روی Accounts کلیک کنید، و ببینید که آیا آن بالا نشان داده می شود.

اگر یک آیفون، آیپد، یا آیپاد تاچ دارید، می توانید با اجرا کردن اپلیکیشن Settings و زدن بر روی نام خود در بالای صفحه، Apple ID خود را پیدا کنید. به همین ترتیب، دوباره در Settings، بر روی iTunes & App Store بزنید تا آدرس ایمیلی که با Apple ID شما مرتبط است را ببینید.

اگر این تلاش ها شما را به جایی نرساند، می توانید Apple ID خود را در سایت اپل پیدا کنید. نام، نام خانوادگی، و آدرس ایمیل خود را در مکان های مخصوص آن ها وارد کنید. اگر آدرس ایمیل را اشتباه وارد کنید، می توانید دوباره با یک آدرس متفاوت امتحان کنید.

چگونه رمز عبور Apple ID خود را با استفاده از یک دستگاه iOS دوباره تنظیم کنید

1- مراحل زیر برای آیفون، آیپد، و آیپد تاچ با iOS 10 و جدیدتر مورد استفاده قرار می گیرند.

2- اپلیکیشن Settings را در دستگاه iOS خود اجرا کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

3- بر روی اسم خود در بالای صفحه بزنید.

4- بر روی Password & Security بزنید.

بر روی Change Password بزنید، و سپس پیام های روی صفحه را دنبال کنید. رمز های عبور Apple ID به حداقل ۸ حرف، یک عدد، یک حرف کوچک، و یک حرف بزرگ نیاز دارد. اگر نام خود را در قسمت اصلی بالای منوی تنظیمات نمی بینید، به احتمال زیاد وارد iCloud نشده اید. در این حالت، بر روی Sign in to your device بزنید، سپس بر روی Don’t have an Apple ID or forgot it بزنید و مراحل بر روی صفحه را دنبال کنید.

چگونه رمز عبور Apple ID خود را بر روی Mac دوباره تنظیم کنید

1- علامت اپل در گوشه ی بالا و سمت چپ صفحه نمایش مک خود کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کنید.

2- بر روی iCloud در preferences panel کلیک کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

3- بر روی Account Details در زیر عکس پروفایل کاربری خود کلیک کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

4- اگر از شما خواسته شد رمز عبور Apple ID خود را وارد کنید، بر روی Forgot Apple ID or password کلیک کنید و دستور العمل های روی صفحه را دنبال کنید. سپس می توانید از مراحل باقی مانده زیر صرف نظر کنید.

5- بر روی تب Security کلیک کنید.

6- بر روی Change Password کلیک کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

7- رمز عبوری که با آن مک خود را باز می کنید، وارد کنید، سپس OK را کلیک کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

8- رمز عبور جدید تان را وارد کنید، سپس دوباره آن را وارد کنید تا تأیید شود. به یاد داشته باشید، باید حداقل به طول ۸ حرف باشد و شامل یک عدد، یک حرف کوچک، و یک حرف بزرگ باشد.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

9- بر روی Change کلیک کنید.

10- برای پایان بر روی Done کلیک کنید.

رمز عبور را با استفاده از ایمیل، رمز عبور، و سؤال های امنیتی بر روی وب دوباره تنظیم کنید

اگر شما آیفون یا Mac را در دسترس خود ندارید و یا نیاز به استفاده از دستگاه کسی دیگر دارید، می توانید از مرورگر وب Safari در هر کامپیوتر، تبلت، یا گوشی هوشمند برای دوباره تنظیم کردن رمز عبور خود استفاده کنید.

1- یک مرورگر وب را باز کنید و به آدرس https://appleid.apple.com بروید.

2- بر روی Forgot Apple ID or password کلیک کنید.

3- برای دوباره تنظیم کردن رمز عبور خود، option را انتخاب کنید، سپس Continue را کلیک کنید.

4- از این جا شما می توانید بین Answer security questions یا Get an email یا Enter your phone number انتخاب کنید. به سؤالات پاسخ دهید و یا دستور ها را در ایمیلی که دریافت می کنید، دنبال کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

5- توجه داشته باشید که بعد از این که رمز عبور خود را دوباره تنظیم می کنید، از شما خواسته می شود دوباره در سایت و در دستگاه های خود با رمز عبور جدید خود وارد شوید.

با استفاده از تأیید هویت ۲ مرحله ای رمز عبور را دوباره تنظیم کنید

1- یک مرورگر وب را باز کنید و به سایت اپل که در بالاتر ذکر شده است، بروید.

2- بر روی Forgot Apple ID or password کلیک کنید.

3- اپل آیدی خود را وارد کنید، برای دوباره تنظیم کردن رمز عبور خود، option را انتخاب کنید، سپس Continue را کلیک کنید.

4- کلید Recovery خود را وارد کنید.

 

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

تغییر دادن رمز عبور Apple ID

 

5- از لیست یک دستگاه مورد اعتماد انتخاب کنید تا کد تأیید را دریافت کند.

6- Reset Password را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که بعد از این که رمز عبور خود را دوباره تنظیم می کنید، از شما خواسته می شود دوباره در سایت و در دستگاه های خود با رمز عبور جدید خود وارد شوید.

اگر گوشی دوم شما اندروید است و یا در منزل یکی از اعضای خانواده شما گوشی سامسونگ دارد، می توانید مقاله آموزش تغییر رمز گوشی اندروید را نیز بخوانید.

مطالب مرتبط