اخبار فناوری

شایعات در مورد iOS 13 _ همه ی آن چیزی که شما باید در باره اش بدانید

blank

تاریخ عرضه کردن جدیدترین ورژن ios یعنی iOS 13 همانند کارکرد ساعت دقیق بود و درست مثل هر سال ورژن جدید سیستم عامل کمپانی اپل انتشار یافت. همچنین باید گفت ورژن اولیه ی این سیستم عامل در ماه ژوئن از طرف کمپانی اپل در WWDC معرفی خواهد شد و همچنین پس از ان یک نسخه ی آزمایش بتا از آن عرضه خواهد شد و در پاییز شاهد عرضه شدن نسخه ی نهایی این سیستم‌عامل خواهیم بود(می شود گفت که تاریخ انتشار درست مصادف است با اینکه آیفون های جدید روانه ی بازار شوند).

تقریبا می شود گفت هیچ کس نمی داند که چه امکانات و ویژگی هایی در این ورژن جدید، این سیستم عامل اضافه شده و تغییر یافته است تا به زمان رونمایی از ان در مراسم WWDC برسیم. اما شایعاتی مبنی بر تاریخ رونمایی از این ورژن در سایت ها موجود است. با این وجود می توان گفت سیستم عامل ios یکی از فراگیرترین و مهم ترین سیستم عامل های موجود در دنیا می باشد همچنین در اینجا می توانید لیستی که ما آرزو و امید داریم این موارد را در سیستم عامل جدید خود رعایت کرده باشد به همراه تمام شایعات درباره ی این سیستم عامل برای شما جمع آوری کرده ایم.

مود مخصوص شب و تاریکی

 یکی از پر درخواست ترین ویژگی ها از طرف کاربران آنلاین در اینترنت و مخاطبان اپل، بودن مود کاربردی شب بود که می شود گفت اپل می خواهد در این ورژن جدید سیستم عامل خود این ویژگی را اضافه کرده و به طرفدارانش جواب مثبت دهد همچنین پیش بینی می شود این مود با پس زمینه ای تاریک و متن و تکست های روشن به کاربران عرضه شود تا به این سبب هنگام کار در نور کم و شب هنگام چشم هایشان از نور زیاد گوشی اذیت نشود.همچنین گفته می شود این ویژگی ها برای macOS نیز عرضه خواهد شد همچنین باید گفت که کارشناسان در مقاله ای از مجله ی بلوم برگ گفته اند که نهایتا و پس از انتظار فراوان دارک مود و یا همان مود شب در iOS 13 عرضه خواهد شد.

آیا ممکن است که حقیقت داشته باشد؟ باید گفت که این ویژگی در همین حال حاضر هم‌ بر روی macOS Mojave نیز عرضه شده است پس احتمال غیر ممکنی نیست که برای گوشی های اپل نیز عرصه شوند.

بهبود carplay

باید گفت در سایت ها و مجله های صاحب نظری مثل بلوم برگ مطرح شده است که در این ورژن جدید سیستم‌عامل، اپل به توسعه و پیشرفت رابط کاربری CarPlay خود خواهد پرداخت و آن را برای استفاده ی راحت تر و کاربردی تر بهبود خواهد بخشید.

آیا ممکن است که این شایعه حقیقت داشته باشد؟ باید گفت که بهبود عملکرد CarPlay در ابتدا یکی از چیز هایی بود که برای iOS 12 نیز در نظر گرفته شده بود که البته بعید نیست امسال و در ورژن iOS 13 از آن استفاده شود. همچنین احتمال این که CarPlay در رنگ های جدید و ابزار های جدید توسط توسعه دهندگان دوباره طراحی شود بعید نیست. با این حال تمامی این شایعات کلی می باشند.

تمرکز ویژه بر به روز رسانی عملکرد آیپَد

با توجه به متن طولانی که توسط مرجع معروف بلوم برگ نوشته شده است می توانیم بگویم که اپل قصد دارد در ورژن جدید سیستم عامل خود تمرکز دو چندانی بر روی بهبود عملکرد آیپد بگذارد که این بهبود عملکرد شامل هوم اسکرین جدید و همینطور توانایی انتخاب یکی از اپلیکیشن های باز مثل انتخاب یک صفحه و ورق زدن صفحه های باز وب و همینطور به روز رسانی هایی درباره ی مدیریت فایل ها می باشد.

همچنین در ماه آپریل شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه اپل در نسخه ی جدید سیستم عامل خود می خواهد امکان پشتیبانی از موس را برای آیپد های خود اضافه کند. که همچنین باید گفت زیر ساخت لازم را کمپانی اینتل در قبل برای این موضوع فراهم ‌کرده بوده است. و همچنین در شایعات به یک ویژگی خاص اشاره شده که شما در این ورژن جدید سیستم عامل می توانید صفحات باز برنامه های خود را به صورت صفحات باز وب مشاهده کنید و همانند صفحات وب یکی از ان ها را لمس کنید و بکشید و به صورت تکی و جدا گانه مورد مشاهده و استفاده قرار دهید.

آیا این شایعات حقیقت دارد؟ با توجه به شکایاتی که در قبل کاربران راجع به نقصان در برخی ویژگی ها در آیپد و ورژن قبلی سیستم عامل داشتند این بعید نیست که تمامی این موارد ذکر شده در ورژن iOS 13 رعایت شود.

تحولی جدید در دکمه ی برگشت (Undo)

در حال حاضر برای استفاده از این ویژگی در آیفون و یا آیپدتان نیاز دارید که گوشیتان را سریع تکان بدهید تا به حالت قبل برگردد و عمل آندو در ان اجرا شود که البته این طراحی به ضعیف و به سخت بودن در استفاده مشهور بود که امکان دارد در ورژن جدید iOS طراحی بهتری داشته باشد که البته بر طبق شایعات عملکرد بازگشت با حالت قبل در ورژن جدید به این صورت خواهد بود که شما باید در ناحیه ی صفحه کلید آن را با سه انگشت لمس کنید تا این ویژگی اجرایی شود.

آیا این شایعه حقیقت دارد؟ امکان اینکه ظاهر و طراحی آندو تغییر یابد وجود دارد اما سوال اصلی اینجا است که چطور می شود از این ویژگی در برنامه هایی که در آن ها صفحه کلید استفاده نمی شود استفاده کرد و آیا هنوز هم ویژگی بازگشت به حالت قبل از طریق لرزاندن گوشی وجود خواهد داشت؟

مدیریت راحت تر فونت

باید گفت که اغلب کسانی که مایل به استفاده از فونت های سفارشی بودند به خاطرسختی و پیچدگی در استفاده از این نوع فونت ها از استفاده از آن ها منصرف شده بودند همچنین بر طبق شایعات راه حل جدیدی برای مدیریت فونت در سیستم عامل جدید iOS پیش بینی شده است و همچنین یک رابط کاربری جدید برای استفاده از فونت ها نیز طراحی شده است و می شود گفت این یک تغییر خوب و بزرگ برای ورژن جدید سیستم عامل می تواند باشد.

آیا این شایعه حقیقت دارد؟ کمپانی اپل سعی بر این دارد که آیپد های جدید خود را برای بسیاری افراد جایگزین لب تاپ کند اما موانعی که باعث می شوند از این روند جلوگیری شود عبارت اند از مدیریت فونت ها و غیره که باعث شده است که در این روند مشکل ایجاد شود و همچنین برنامه هایی مثل ادیتور ویدیوها و ادیت عکس ها که رابط  کاربری بهتری هنگام استفاده از آنها بر روی لب تاپ دارند مورد ترجیح کاربران واقع می شود. در واقع می شود گفت به خاطر عملی نبودن امکان کار واقعی با آیپد ها هنوز آن طور باید جایگزین لب تاپ برای همه ی کاربران گروه هدف اپل نشده اند.

سیستم و ظاهر جدید برای تنظیمات ولوم

تقریبا می شود گفت هر ورژن جدید iOS تغییر جدیدی در ظواهر سیستم های کاربری خود ایجاد می کند که تنوع را برای کاربران به ارمغان می آورد، با این حال بر طبق گفته های سخنگوی اپل ” ما در حال تغییرات و بهبود بخش های بزرگی در تمامی جنبه های سیستم‌عامل هستیم” شایعاتی مبنی بر تغییراتی در سیستم رابط کاربری مرتبط با تنظیمات صدا در این سیستم عامل مطرح است.

همچنین باید گفت قابلیت هوش مصنوعی سیری اطلاعات زیادی را در ورژن جدید برای بهبود عملکرد خود دریافت خواهد کرد که می شود به این اشاره کرد که در ورژن جدید سیری می تواند حالت های مختلف چهره ی انسان را تشخیص دهد و همچنین توسعه دهندگان پیشرفت هایی در بخش استفاده از NFC حاصل کرده اند که در این ورژن قرار خواهند داد و همچنین برنامه هایی که از هسته ی ML استفاده می کنند تا اجرا شوند توانایی بهبود و رفع ایرادات خود را به صورت هوشمند خواهند داشت.

آیا این شایعه حقیقت دارد؟ همه این شایعات درباره ی این ویژگی ها به نظر خیلی خوب می آیند و البته ما امید داریم که پیشرفت های عمیقی در رابطه با سیری صورت بگیرد و موجب اعتلای این سیستم شود و با توجه به همه ی این ها هیچ چیز بعید نیست که در ورژن جدید عملی شود.

مطالب مرتبط