ترفند iOS

چگونه از قابلیت های Screen Time و App Limits اپل در iOS 12 استفاده کنیم

blank

Screen Time به راحتی یکی از مهم ترین قابلیت های جدید iOS 12 است. این بخش جدید از منوی تنظیمات، اطلاعات زیادی را درباره ی استفاده ی شما از آیفون یا آیپدتان ارائه می دهد، و میزان زمانی را که در هر اپلیکیشن جداگانه صرف کرده اید را با جزئیات نمایش می دهد. همچنین یک نگاه اجمالی به تعداد نوتیفیکیشن هایی که دریافت می کنید و تعداد دفعاتی که گوشی خود را چک می کنید، ارائه می دهد.

چگونه از Screen Time استفاده کنیم

  • به تنظیمات بروید و Screen time را تاچ کنید. این ویژگی را در صورتی که قبلا روشن نشده است، فعال کنید.
  • در اینجا، استفاده ی امروز شما را تا این لحظه نشان می دهد. کل مقدار استفاده ی شما از گوشی را در بالای یک نوار افقی که بر اساس استفاده ی شما از هر اپلیکیشن تقسیم شده است، نشان می دهد.
  • بر روی time total بزنید تا نگاهی دقیق تر به بیشترین اپلیکیشن های مورد استفاده ی خود داشته باشید. در اینجا شما می توانید بین “امروز” و “۷ روز گذشته” انتخاب کنید. این لیست علاوه بر اپلیکیشن ها، به شما سایت هایی که زمان زیادی روی آن ها صرف کرده اید را نیز نشان می دهد.
  • با پایین آمدن، چند نمودار مختلف را مشاهده خواهید کرد. یکی از آن ها برای تعداد دفعاتی است که شما آیفون خود را برداشته اید. اپل یک “برداشتن” را تنها در صورتی حساب می کند که شما با گوشی خود یا محتوای در صفحه ی نمایش دستگاه تعامل داشته باشید. اگر تمام کاری که انجام می دهید فقط روشن کردن صفحه ی گوشی است، این به اندازه ای نیست که به حساب بیاید. در پایین آن، قسمت نوتیفیکیشن ها قرار دارد. Screen Time به شما کل دفعات در یک روز، به طور میانگین در یک ساعت، و یک لیست دقیق تر برای هر اپلیکیشن را بر اساس آن هایی که اغلب بیشترین دفعات به صدا در می آیند را نمایش می دهد.

Screen Time همچنین با یک نوتیفیکیشن به صورت هفتگی، آمار شما به طور خلاصه شده در آن هفته را ارائه می دهد. این باید به ویژه برای والدین مفید باشد چون مرور خوبی از آن چه که کودکان آن ها هفته به هفته انجام می دهند را ارائه می دهد. تنها چیزی که در قابلیت Screen Time شما را ترغیب می کند، ممکن است فرصت استفاده از ویژگی جدید App Limits در iOS 12 باشد. این به شما اجازه می دهد برای یک اپلیکیشن مشخص مانند Instagram یا YouTube، یا برای یک گروه از اپلیکیشن ها مانند (social media ،productivity ،entertainment، یا غیره) یک برنامه روزانه مشخص کنید. وقتی زمان تمام شود، iOS دسترسی به آن اپلیکیشن را مسدود می کند. تایمر اپلیکیشن ها برای همه دستگاه های iOS متصل به حساب iCloud مشابه اعمال می شود.

چگونه از App Limits استفاده کنیم

مانند Screen Time ،AppLimits نیز برای همه ی دستگاه های iOS شما استفاده می شود، همچنین می توانید آن را با یک حساب کاربری خانوادگی تنظیم کنید تا بر نحوه ی استفاده ی کودکان خود از دستگاه هایشان نظارت کنید و از راه دور محدودیت اپلیکیشن مناسبی اجرا کنید.

  • برای دسترسی به آن به Setting > Screen Time > App Limits بروید.
  • وقتی که می خواهید یک محدودیت را به این شیوه اعمال کنید، iOS از شما درخواست خواهد کرد که یک گروه از اپلیکیشن هایی که محدودیت بر آن ها اثر خواهد کرد را انتخاب کنید. اگر می خواهید بر روی یک اپلیکیشن خاص تمرکز کنید، در واقع باید آن را کمی متفاوت تر انجام دهید. به Screen Time برگردید، آن اپلیکیشن را در لیست “بیشتر استفاده شده ها(Most Used)” پیدا کنید و بر روی آن بزنید. شما می توانید گزینه ی “اضافه کردن محدودیت(add limit)” را در نزدیک پایین صفحه ای که باز می شود، ببینید.
  • زمانی را که می خواهید به آن اپلیکیشن یا دسته ی اپلیکیشن ها بدهید، انتخاب کنید. (تایمر در نیمه شب به وقت محلی دوباره راه اندازی می شود.)
  • چند دقیقه قبل از اینکه محدودیت زمانی روزانه شما به پایان برسد، iOS یک اعلان یادآوری ارسال می کند. وقتی حد مجاز به پایان می رسد، یک صفحه ی سفید بالا می آید و گزینه هایی برای افزایش آن تا ۱۵ دقیقه یا فقط بی توجهی به آن را ارائه می کند.

شما می توانید یک رمز عبور ۴ رقمی را برای استفاده از App Timers تنظیم کنید. پس از آن، رمز عبور برای تمدید محدودیت و یا غیر فعال کردن آن، برای بقیه ی آن روز لازم خواهد بود. همچنین برای اعمال تغییرات بر محدودیت های اپلیکیشن های موجود باید ابتدا آن را وارد کنید.

Downtime

Downtime یکی دیگر از ابزار های جدید در iOS است که به شما کمک می کند قبل از خواب تمرکز خود را از تکنولوژی دور کنید. این ابزار دسترسی به تمام اپلیکیشن ها به جز چند استثنا که شما در لیست سفید قرار دادید تا همیشه در دسترس باشند را قطع می کند. مانند Phone یا Messages. اپل همچنین به طور پیش فرض اپلیکیشن FaceTime و Maps را به لیست سفید اضافه کرده است اما شما می توانید آن ها را حذف کنید و اپلیکیشن های دیگری را که دوستان و خانواده از طریق آن ها با شما ارتباط برقرار می کنند را اضافه کنید.

برای تنظیم Downtime به Settings > Screen Time > Downtime بروید. ساعتی از شب که می خواهید Downtime شروع شود و ساعتی از روز بعد که باید تمام شود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط