اخبار فناوری

ترغیب Foxconn و TSMC به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید آیفون‌

blank

اپل ۱۵ تا از شرکت های مرتبط با خود را به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ترغیب کرد. که شامل کمپانی های بزرگی مثل TSMC و Foxconn می باشند، همینچنین از طرف اپل به این شرکت ها ابلاغ شده که باید ۱۰۰ درصد از انرژی های پاک و تجدیدپذیر در تولیدات خود استفاده کنند. علاوه بر این تعداد کل شرکت های تامین کننده اپل ۴۴ تا می باشد. کمپانی اپل می گوید که میخواهد تا سال ۲۰۲۰ یک گیگا وات انرژی مصرفی خود را به ۴ گیگا وات انرژی که در حال حاضر از منابع تجدیدپذیر تامین می کند، اضافه کند و از منابع پاک بیشتری استفاده کند.

در آپریل سال گذشته اپل از افتتاح خط تولیدهای خود که تنها انرژی مصرفی آن ها از منابع تجدیدپذیر است، خبر داد. و و همچنین در ماه اکتبر کمپانی اپل از دستیابی یک خط تولید به این سیستم انرژی های پاک نیز خبر داد. باید گفت که تنها یک چهارم از انرژی از طریق منابع تجدیدپذیر و پاک از طرف کمپانی اپل مصرف می شود و باقی این ۷۵ درصد از طرف خط تولید و کارخانه های تامیین کنندگان اپل است که مصرف می شود.

“قطعا اگر‌ هر یک از شرکا و تامیین کنندگان ما این خط مشی اپل را نادیده بگیرند با آن ها برخورد می کنیم”

بر طبق اخبار امروز می شود گفت که این تامین کنندگان تازه پایبند به این تعهدات جدید شده اند و در قبل خبری از استفاده ی آن ها انرژی های پاک و تجدید پذیر نبود. همچنین بر طبق مصاحبه ی خبرگذاری رویترز با معاون محیط زیستی اپل از این اظهار نظر خودداری کرد که بگوید اگر تامین کنندگان اپل مثل Foxconn و یا TSMC از انرژی های تجدیدپذیر در تولیداتشان استفاده نکنند اپل روابطش با آن ها را قطع خواهد کرد.

“مدت زمان زیادی طول کشید که تامین کنندگان و شرکای ما راضی به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر شوند اما حالا که موافقتشان ‌را در این مورد کسب کردیم آن ها واقعا بر سر این تعهدات خواهند بود و آن ها را انجام خواهند داد. واضح است که اگر آن ها از تعهداتشان سر باز زنند ما پیگیری قانونی خواهیم‌ کرد و من نمی توانم به شما بگویم که دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد اما امیدوارم که آنها به تعهداتشان پایبند بمانند و همچین اتفاقی نیفتد.”

همچنین باید گفت که اهداف محیط زیستی اپل به برخی از سهام داران و سرمایه گذاران این کمپانی ثابت شده است به طور مثال در سال ۲۰۱۴ یک سهام دار اپل مطرح کرد که پیگیری این اهداف زیست محیطی نه تنها به نتیجه نخواهد رسید بلکه به کاهش ارزش سهام این شرکت منجر خواهد شد که البته این اظهار نظر توسط نظر جمعی سرمایه گذاران و سهام‌ داران اپل رد شد و همنچین در آن موقع تیم کوک رییس شرکت اپل گفت که آن هایی که همه ی اهدافشان از خرید سهام اپل، پول است باید سهامشان را بفروشند چون کمپانی ما اهداف والاتری از پول دارد.

اپل در اویل سال جاری میلادی گفت که محیط زیست دنیا در معرض خسارات ناشی از کارخانه های صنعتی و تولیدی می باشد و باید فکری برای محیط زیست کرد.

مطالب مرتبط