ترفند iOS

ویرایش اسکرین شات آیفون در iOS11

ویرایش اسکرین شات آیفون در iOS11

در سیستم عامل iOS11 اسکرین شات ها می توانند بلافاصله پس از گرفته شدن و قبل از ذخیره در برنامه ی Photos، به واسطه ی اضافه شدن قابلیت دوست داشتنی “ویرایش اسکرین شات آیفون” به صورت بلادرنگ ویرایش شوند. با استفاده از قابلیت جدید سیستم عامل iOS11، اسکرین شات ها را قبل از ذخیره کردن، ویرایش کنید.

 در خلال اینکه تغییرات شگرف در سیستم عامل iOS11 را بررسی می کردیم، به قابلیت بهبود یافته ای در این سیستم عامل که مربوط به ویرایش اسکرین شات آیفون است، برخوردیم.یازدهمین سیستم عامل آیفون و آیپد های اپل،  به کاربران خود این اجازه را می دهد که ScreenShot هایی را که با گوشی و یا تبلت خود گرفته اند بلافاصله و قبل از ذخیره شدن روی گوشی بازبینی کرده و اگر نیاز میبینند، آن را ویرایش کنند.از طرف دیگر، کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند اسکرین شات های گرفته شده توسط گوشی خود را بلافاصله پس از گرفتن و قبل از ذخیره سازی روی گوشی، به اشتراک بگذارند. صفحه ی نمایش را می توان به سمت  گوشه ی سمت پایین و چپ صفحه جمع کرد و  از این طریق به میانبری دست یافت که گزینه ی ویرایش تنها برای چند ثانیه روی آن موجود است. اگر روی آیکون کوچکی که در صفحه وجود دارد، تپ نمایید اسکرین شات جدید برای بازبینی آماده می شود  و حال می توانید آن را باز کرده و اگر دوست دارید سایز آن را کم کنید و هر ویرایشی که مد نظرتان است را روی این تصویر اعمال کنید.

به وضوح می توانید ببینید که می توانید ScreenShot را نادیده بگیرید و پس از گذشت چند ثانیه که امکان ویرایش اسکرین شات آیفون را خواهید داشت،  میانبر مطروحه ناپدید خواهد شد.

preview-screenshot-thumbnail-in-iOS-11
preview-screenshot-thumbnail-in-iOS-11

پس آز آن که میانبر ناپدید شد، اسکرین شات شما هنوز وجود خواهد داشت. شما می توانید این اسکرین شات را از درون برنامه ی Photos از آیفون خود بیابید.سیستم عامل iOS11 تمرکز ویژه ای روی به اشتراک گذاشتن محتوای تولیدی کاربران  کرده است . این علاقه ی اپل به موضوع اشتراک گذاری محتوا توسط کاربران تجلی ویژه ای روی محتوای تولیدی از صفحه نمایش آیفون داشته است. قبلا ویژگی بی نظیر سیستم عامل چدید اپل با نام ضبط ویدیو از صفحه نمایش آیفون را به شما عزیزان معرفی کردیم. حال در مقاله ی حاضر، قابلیت منحصر به فرد ویرایش اسکرین شات های گرفته شده توسط تبلت و آیفون خود را خواهید آموخت. با کوک موبایل همراه باشید.

چگونه از صفحه نمایش آیفون خود اسکرین شات بگیریم؟

قبل از آن که اقدام به ویرایش اسکرین شات آیفون کنید، باید از صفحه ی نمایش آیفون خود ScreenShot بگیرید. هرگاه چیز مهم و قابل توجهی روی صفحه نمایش آیفون و یا آیپد شما در حال نمایش است و شما نیاز دارید بعدا نگاهی عمیق تر به ابعاد آن بیندازید و یا آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، می توانید از صفحه نمایش آیفون و یا آیپد خود اسکرین شات بگیرید. برای این منظور لازم است تنها مسیر ساده ی زیر را طی نمایید:

قدم اول: به طور همزمان دکمه ی Home و نیز دکمه ی Power گوشی خود را بفشارید.

قدم دوم: زمانی که صفحه فلاش خورد و فریمی از صفحه نمایش جدا شد، می توانید مطمئن باشید که از صفحه نمایش گوشی و یا تبلت شما اسکرین شاتی گرفته شده است.

نکته: اگر می خواهید اسکرین شات گرفته شده را پاک کنید، باید بدانید که اسکرین شات گرفته شده و پاک شده در بخش Recently Deleted گوشی شما باقی مانده است. این فولدر را می توانید در برنامه ی Photos ببینید. این اسکرین شات پاک شده تا مدت ۳۰ روز درون این فولدر باقی می ماند تا اگر دوست دارید در مورد حذف آن تصمیم بگیرید.

چگونه اسکرین شات گرفته شده را بلافاصله بازبینی و ویرایش کنیم؟

در سیستم عامل iOS11 شما این امکان را خواهید داشت که ویرایش اسکرین شات آیفون را به صورت بلادرنگ و بلافاصله پس از گرفتن آن انجام دهید. برای این منظور باید مسیر زیر را طی نمایید:

قدم اول: روی میانبر مارک آپ که آن را در گوشه ی سمت پایین و چپ صفحه می بینید تپ کنید تا صفحه ی بازبینی ScreenShot باز شود و قابلیت ویرایش اسکرین شات آیفون در اختیار شما قرار بگیرد.

قدم دوم: شما می توانید از ابزار نقاشی مثل Pen، Marker Pencil،Eraser و سلکتور به جهت ویرایش اسکرین شات آیفون گرفته شده استفاده نمایید.این ابزار را می توانید در قسمت پایینی صفحه نمایش خود ببینید.

قدم سوم: روی آیکون + که می توانید آن را در گوشه ی سمت راست و پایین صفحه میبینید تپ کنید تا گزینه های بیشتری برای ویرایش در اختیار شما قرار بگیرد. با استفاده از این گزینه ها می توانید روی اسکرین شات گرفته شده Text ومتن اضافه کنید، با دست خودتان دست نوشته ای را به تصویر اضافه کنید و یا روی آن را امضا بزنید، می توانید از ابزار بزرگنمایی استفاده کنید که آن را با نام Magnifier می توانید ببینید. همچنین می توانید از حباب های مکالمه، پیکان ها و فلش ها، دایره ها و مستطیل ها روی تصاویر گرفته شده از صفحه نمایش آیفون و آیپد خود استفاده نمایید.

ویرایش اسکرین شات آیفون
                                                                             edit screenshot feature

قدم چهارم: گوشه ها و یا کناره های اسکرین شات گرفته شده را بکشید تا سایز تصویر گرفته شده را تغییر دهید. اگر دوست دارید آن را بزرگتر و یا کوچکتر از سایز پیش فرض اسکرین شات کنید.

قدم پنجم: اگر دیگر نیازی برای اضافه کردن ویرایش بیشتر روی اسکرین شات گرفته شده نمی بینید، با تپ کردن روی دکمه ی Share که آن را در گوشه ی سمت چپ و پایین صفحه آن را میبینید، تپ نمایید. شما می توانید این تصویر ویرایش شده را توسط رسانه های ایمیل، Message و یا هر برنامه ی شبکه اجتماعی دیگری که دوست دارید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید این تصویر را به بخش Notes خود اضافه کنید.

نکته:  هر جایی از مسیر بالا که اشتباهی رخ داد و علاقه داشتید سیستم عامل ویرایش انجام شده را نادیده بگیرد می توانید روی گزینه ی Undo  تپ کنید. دستور Undo را می توانید در ناحیه ی بالا و راست صفحه ویرایش اسکرین شات ببینید.

چگونه ScreenShot گرفته شده را ذخیره و یا حذف کنیم؟

زمانی که بازبینی و ویرایش اسکرین شات آیفون تمام شد و هر تغییری که لازم بود را روی تصویر انجام دادید، روی دستور Done تپ نمایید. پس از تپ کردن روی این گزینه می بینید که دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که شامل Save Photos  و دیگری Delete Screenshot است. با تپ کردن روی Save Photos تصویر ویرایش شده در برنامه ی  Photos ذخیره می شود و با تپ کردن روی Delete Screenshot این اسکرین شات از گوشی شما پاک شده و درون فولدر Recently Deleted  در برنامه ی Photos قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط