ترفند آیفون

اسکن ویروس های آیفون، معرفی SysSecInfo

اسکن ویروس های آیفون، معرفی SysSecInfo

آیا می دانستید که با استفاده از یک برنامه ی جانبی می توانید اقدام به اسکن ویروس های آیفون خود کرده و بفهمید که آیا گوشی شما جلبریک شده است یا خیر؟!

تا جایی که همگی یادمان می آید، امنیت سیستم عاملiOS در برابر هجوم بد افزارها و ویروس ها مثال زدنی است. اما نمی توان منکر این حقیقت شد که هکرها و جاسوس افزارها روز به روز از تکنولوژی های پیشرفته تری برای حمله به دیوایس ها استفاده می کنند و شاید جلبریک کردن آیفون شما، گامی برای نفوذ این بدافزارها به گوشی شما باشد. بنابراین نمی توانیم بگوییم که چون از آیفونی استفاده می کنیم که سیستم عامل iOS دارد، پس ما هرگز در معرض حمله ی بد افزارها و جاسوس افزارها قرار نخواهیم گرفت! شما به عنوان کاربر آیفون، نیاز دارید که در طول دوره های خاص زمانی نسبت به کنترل گوشی خود اقدام کنید و اسکن ویروس های آیفون را در دستور کارهای خود قرار دهید.

تعداد بسیار کمی از برنامه ها وجود دارند که قابلیت اسکن ویروس های آیفون را به کاربران ارائه می دهند.  یکی از برترین شرکت ها در این زمینه به تازگی برنامه ای را عرضه کرده است که با نام اطلاعات سیستم و امنیت شناخته می شود و در App Store قرار دارد. در ادامه قصد داریم که روش اسکن ویروس و بدافزارها روی آیفون را به شما آموزش دهیم. با این کار می توانید سیستم عامل خود را از هرگونه جاسوس افزار و بد افزار که امنیت گوشی را به مخاطره می اندازند دور نگه دارید.

چگونه اپلیکیشن SysSecInfo را روی گوشی خود نصب و اسکن ویروس های آیفون  را شروع کنیم؟

این اپلیکیشن در App Store قرار گرفته است و از طریق برنامه ی iTunes می توانید به آن دسترسی یابید.بسیاری از برنامه ها وجود دارند که برای نصب آنها روی سیستم عامل گوشی خود نیاز دارید که سیستم عامل را جلبریک کنید. به نظر می رسد این برنامه نیز از همین دسته باشد؛ اما این برنامه تفاوت دارد و بدون نیاز به جلبریک نصب می شود و به شما اجازه می دهد که پارامترهای امنیتی سیستم عامل را برای شناسایی بد افزارها و جاسوس افزارها کنترل کنید و اسکن ویروس های آیفون را آغاز کنید.

این اپلیکیشن تنها ۰٫۹۹ دلار قیمت دارد و می تواند کاربر را از لحاظ وجود انواع مختلف ویروس روی گوشی و از طرفی نشانه های جلبریک شدن گوشی شما را به شما نمایش دهد. به این معنی که با نصب کردن و اجرای برنامه می توانید توضیحاتی درباره این که آیا گوشی و یا تبلت شما جلبریک شده است یا نه دریافت کنید.

جدا از بخش امنیتی نرم افزار، این برنامه به شما این امکان را می دهد که انواع مختلف اطلاعات سیستم را کنترل کنید . این اطلاعات شامل میزان بار پردازشی روی پردازنده ی گوشی (واحد پردازش مرکزی) و یا فشار حافظه بر روی RAM گوشی است. علاوه بر این، اطلاعات ارزشمندی از میزان استفاده از حافظه ی داخلی گوشی و برنامه های در حال اجرا را نیز می توانید ببینید. این اطلاعات می توانند به کاربر برای تصمیم گیری در مورد  ضرورت اجرای یک برنامه بر اساس میزان مصرف منابع کمک کنند.

پایین ترین بخش تصویر را ببینید، در بخش امنیت که با نام Security مشخص شده است می توانید دو تا از ویژگی های بسیار جذاب این برنامه را ببینید. می توانید با بررسی این بخش ببینید که آیا گوشی شما جلبریک شده است و یا آیا موارد غیر طبیعی(Anomalies) در آن دیده می شود یا خیر؟

iphone-malware
iphone-malware

SysSecInfo درباره جلبریک شدن گوشی شما به شما می گوید!

 اگر در بخش آنومالی ها لیستی از موارد را ببینید که همگی به رنگ سبز  علامت خورده اند، یعنی اوضاع امنیتی گوشی شما رو به راه است و نباید از این جهت نگرانی داشته باشید. این که لیست آنومالی ها سبز باشد به معنی این نیست که کسی گوشی شما را دستکاری نکرده است.

iphone-malware-1

تنها برداشتی که می توانید از سبز بودن این لیست کنید، این است که تهدید امنیتی بر علیه گوشی شما وجود ندارد.  اگر هر کدام از موارد لیست شده در بخش آنومالی ها به رنگ قرمز باشد، باید به توضیحات آن مورد مراجعه کنید. در بخش توضیحاتی که در ادامه ی نام آن مورد آمده است راهنمایی هایی در مورد مشکل موجود، ارائه داده شده است.

دقت کنید که اگر گوشی شما جلبریک شده باشد، ممکن است برخی از موارد این لیست قرمز شود. بر اساس بسته هایی که روی گوشی شما نصب شده است و ساختار و سازماندهی که آیفون و یا تبلت شما پس از جلبریک به خود گرفته است، موردی که قرمز نمایش داده می شود متفاوت است.

iphone-malware-2

اگر تا به حال آیفون خود را جلبریک نکرده اید و می بینید که برخی از موارد نشان داده شده در لیست قرمز است، به شما قویا توصیه می کنیم که گوشی خود را Restore کنید . پس از ریستور کردن گوشی، دوباره لیست را کنترل کنید.اگر تمام موارد لیست به رنگ سبز نشان داده می شود، نسخه ی پشتیبانی آیفون که آن را از  محتویات گوشی تهیه کرده اید به گوشی اضافه کنید و بار دیگر دستگاه را اسکن کنید.  اگر تمام آیتم های موجود در لیست به رنگ سبز نشان داده می شود، می توانید از امنیت فایل های روی گوشی و تبلت خود مطمئن باشید.

مطالب مرتبط