ترفند آیفون

همه چیز در رابطه با برنامه ی Music آیفون

blank

معرفی برنامه ی Music آیفون

برنامه ی Music آیفون، یکی دیگر از اپلیکیشن های بومی نصب شده بر روی دستگاه های اپل است که با استفاده از آن لذت بردن از موسیقی ذخیره شده بر روی iPhone و همچنین موسیقی های سطح وب امکان پذیر می شود. البته با خرید هدفون بلوتوث با کیفیتی مانند ایرپاد پرو اپل، می توانید هر چه بیشتر از شنیدن موسیقی بر روی گوشی آیفون خود لذت ببرید. یکی از جالب ترین ویژگی های برنامه ی Music آیفون این است که با استفاده از ویژگی اشتراک اختیاری موسیقی هایِ اپل، می توان  بدون مزاحمت های تبلیغات به میلیون ها آهنگ گوش کرد و موسیقی های بیشتر و محبوب تر را نیز کشف کرد.

blankنکته: برای پخش شدن موسیقی های روی وب، نیاز به اتصال Wi-Fi و یا داده های تلفن همراه است. از طرفی دیگر باید دقت کنید که سرویس موسیقی آنلاین اپل در تمامی مناطق جهان موجود نیست و ممکن است خدمات و سرویس هایی که ارائه می شود، بر اساس منطقه متفاوت باشد. هنگام استفاده از اتصال داده های تلفن همراه برای پخش و ذخیره موزیک، مدیریت استفاده از اینترنت گوشی را جدی بگیرید.

هشدار: دقت کنید که ممکن است گوش دادن به موسیقی ها با صدای بلند و بالاخص گوش دادن مداوم موسیقی با استفاده از هندزفری به آسیب و افت شنوایی بیانجامد. در مورد گوش دادن مداوم به موسیقی می بایست به نکات ایمنی که بعضاً روی صفحه نمایش گوشی هم ظاهر می شود توجه داشته باشید.

دانلود موزیک

کاربران پس از دانلود و ذخیره ی موسیقی بر روی گوشی های iPhone  و تبلت های اپل، قادر خواهند بود که هر یک از فرآیندهای زیر را به انجام برسانند.

  • یکی از مشترکان Apple Music باشند: پس از ایجاد اشتراک و اتصال به شبکه ی  Wi-Fi  و یا داده ی تلفن همراه، موسیقی هایی که از فروشگاه Apple Music و کتابخانه iTunes برمیدارید، بر روی دستگاه شما ذخیره خواهد شد. شما همچنین با استفاده از اشتراک Apple Music،  می توانید آهنگ ها، آلبوم ها و لیست های پخش  را دانلود کرده و موسیقی های دلخواهتان را با دیگر دوستان اپلی خود به اشتراک بگذارید. در پستی با عنوان اپل موزیک، نحوه ی گرفتن اشتراک و استفاده از این سرویس را به تفصیل بیان خواهیم کرد.
  • اشتراک گذاری موسیقی میان اعضای خانواده: برای این کار ابتدا باید اشتراک اپل موزیک داشته باشید و در ادامه هم سرویس عضویت در اشتراک گذاری موزیک میان اعضای خانواده برنامه ی اپل موزیک را خریداری کنید. پس از اشتراک در این سوریس، هر کسی که در گروه خانواده شما باشد و گوشی اپلی در اختیار داشته باشد می تواند از موسیقی های اشتراک گذاشته شده توسط دیگر افراد خانواده لذت ببرد.
  • خریداری موسیقی وترک های ناب از فروشگاه iTunes: با استفاده از گشت و گذاری سریع بر روی فروشگاه آیتیونز  موسیقی، فیلم،سریال های تلویزیونی و موارد دیگر را جست و جو و کشف کنید و آن ها را بر روی دستگاه های اپل خود ذخیره کنید.
  • همگام سازی و سینک موسیقی قرار گرفته روی فروشگاه iTunes با موسیقی های موجود در رایانه:  برای سینک کردن و آپدیت موسیقی هایی که روی کامپیوتر هستند ولی روی گوشی شما نیستند، پست “سینک کردن داده های آیفون و آیتیونز را ببینید.
  • گوش دادن به موسیقی هایی که Beats 1 پخش می شوند: Beats 1 ایستگاه رادیویی جهانی است که تمام برنامه های آن به صورت زنده بر روی برنامه ی Apple Music پخش می شود. ;کاربران اپل برای گوش دادن به برنامه های ایستگاه رادیویی Beats 1 نیازی به خرید اشتراک ندارند.

Library موسیقی ها

لایبرری اپل در بردارنده ی موسیقی، فیلم ها و سریال های تلویزیونی است که کاربران آنها را با استفاده از برنامه ی اپل موزیک و یا آیتیونز بر روی دستگاه های خود ذخیره کرده اند.

 

همه چیز در رابطه با برنامه ی Music آیفون

لایبرری در برنامه ی Music آیفون

در تصویر بالا، صفحه Library را می بینید که فهرستی از لیست های پخش، هنرمندان، آلبوم ها، آهنگ ها و موسیقی های دانلود شده را نشان می دهد. داده های که اخیرا به این فهرست ها اضافه شده اند در زیر لیست و تحت عنوان Recently Added ظاهر می شوند. در قسمت زیرین لایبرری هم می توانید عنوان آهنگ و دکمه های مکث و  آهنگ بعدی (Next) را ببینید.

  • مرور و پخش موسیقی 

برای پخش هر موسیقی که در لایبرری قرار گرفته است تنها کافی است که بر روی لیبل آن داده که می تواند آلبوم، آهنگ یا فیلم باشد ضربه بزنید و در ادامه بر روی عبارت Shuffle ضربه بزنید تا داده های انتخاب شده برای اجرا شدن آماده شوند.  حال باید بر روی Play تپ کنید تا وارد صفحه ی Now Playing شوید

blank تاچ سه بعدی

آلبومی را که شامل موزیک مورد نظرتان برای پخش است پیدا کرده و با تپ کردن روی آن، فولدر حاوی موزیک ها را باز کنید. حال با  تپ کردن روی دکمه the Play button  منتظر پخش شدن فایل مدیای خود باشید.

  • مشاهده ی مدیاهای بیشتر

برای دیدن فایل های رسانه ای بیشتر می توانید با رفتن به بخش Library، بر روی عبارت Edit تپ کرده و در ادامه هم دسته های اضافه تری را برای مشاهده انتخاب کنید.

  • مرتب کردن موسیقی ها

برای مرتب کردن لیست پخش موسیقی ها روی آیفون و آیپد بر روی لیست پخش، آلبوم ها، آهنگ ها و یا کلیپ ویدیو ضربه بزنید و در ادامه هم برای مرتب کردن داده های موجود،  بر روی عبارت Sort ضربه بزنید.

  • مشاهده کردن  موسیقی هایی که تنها بر روی iPhone هستند!

برای دیدن موسیقی هایی که تنها بر روی آیفون قرار دارند و هنوز با هیج برنامه ی دیگری سینک نشده اند بایستی در Library بر روی عبارت Downloaded Music تپ کنید.

  • پخش موسیقی آیفون بر روی رایانه ی همسایه: پخش موزیک اشتراک گذاشته شده است با دستگاه مجاور

اگر در شبکه وای فایی که آیفون از آن استفاده می کند رایانه ای هم وجود داشته باشد که موسیقی را از طریق iTunes Home Sharing به اشتراک بگذارد، می توان از رایانه به عنوان دستگاه پخش موسیقی روی آیفون استفاده کرد. برای این منظور می بایست به آدرس  Settings > Music بروید و در ادامه بر روی عبارت Sign In که ذیل گرینه ی Home Sharing قرار گرفته است، تپ کنید. برای بازگشت به برنامه Music هم بایستی بر روی عبارت Library ضربه بزنید و سپس با تپ کردن بر روی عبارت Home Sharing یک کتابخانه به اشتراک گذاشته شده را برای اشتراک گذاری با کامپیوتر انتخاب کنید.

  • حذف آهنگ های اپل موزیک از روی آیفون

برای پاک کردن آهنگ های اپل موزیک از روی آیفون به آدرس Settings > Music بروید و در ادامه گزینه ی iCloud Music Library را خاموش کنید. با این کار آهنگ های انتخاب شده برای حذف از روی آیفون حذف می شوند اما باز هم در iCloud قرار خواهند داشت. دقت کنید که در صورت خریداری موسیقی و یا همگام سازی موسیقی با آیتیونز، موزیک ها بر روی آی کلود باقی خواهند ماند.

پخش موزیک

برای کنترل پخش آهنگ ها بر روی آیفون و آیپد می توانید اقدامات زیر را انجام دهید. دقت کنید که در بدایت امر و برای پخش موزیک بای بر روی آن موزیک ضربه بزنید. حال اگر بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید، می توانید صفحه Now Play را که صفحه ی کنترل پخش موزیک است، ببینید و در آن جا فرآیندهای زیر را انجام دهید.

  • برای پخش آهنگ بر روی دکمه پخش که با آیکون  the Play button مشخص شده است، ضربه بزنید و برای توقف پخش موسیقی بر روی آیکون  the Pause button ضربه بزنید.
  • برای رفتن به آهنگ بعدی روی دکمه the Next button  تپ کنید.
  • برای بازگشت به نقطه ی شروع شدن آهنگ، روی دکمه the Previous button تپ کنید.
  • برای پخش آهنگ قبلی در یک آلبوم یا لیست پخش تنها کافی است که دوبار بر روی  the Previous button تپ کنید.
برنامه ی Music آیفون

برنامه ی Music آیفون

در تصویر بالا می توانید صفحه نمایش موسیقی در حال پخش را بر روی برنامه ی Music آیفون ببینید. زیر کاور موسیقی عنوان آهنگ، نام هنرمند و آلبوم، کنترل های پخش موزیک، اسلایدر کم و زیاد کردن ولوم، دکمه Add، دکمه Playback Destination و دکمه موارد بیشتر قرار گرفته است. دکمه Hide Now Playing نیز با آیکون  the Hide Now Playing button در بالای صفحه قرار دارد

  • پریدن به نقطه ای دلخواه از آهنگ 

برای رفتن به هر نقطه ای از زمان پخش آهنگ، تنها کافی است که نشانگر را به آن نقطه بکشید.

  • حرکت سریع میان هنرمندان، آلبوم ها و یا لیست پخش ها

برای این کار تنها کافی است که بر روی نام هنرمند، نام آلبوم یا نام لیست پخش که زیر عنوان آهنگ در Now Playing نمایش داده می شود، تپ کنید.

  • پنهان کردن صفحه ی موزیک در حال پخش

دکمه مخفی کردن صفحه ی موزیک در حال پخش در قسمت بالای صفحه Now Playing  قرار گرفته است و با تپ کردن روی آیکون ان که به شکل the Hide Now Playing button است، می توانید صفحه مزبور را مخفی کنید.

  • اشتراک گذاری موسیقی

برای به اشتراک گذاشتن موسیقی با خانواده و یا دیگر دوستانتان بایستی بر روی دکمه the More button ضربه بزنید و سپس بر روی عبارت Share Song تپ کنید.

  • پخش در هم و تصادفی موسیقی ها

برای پخش کردن در هم موسیقی ها بایستی ابتدا بر روی دکمه the Shuffle button  ضربه بزنید تا آهنگ های آیفونتان به صورت تصادفی پخش شوند. برای خاموش کردن پخش در هم موسیقی ها، دوباره بر روی آیکون the Shuffle button ضربه بزنید. هنگام مشاهده محتویات یک لیست پخش یا یکی از آلبوم ها بر روی عبارت Shuffle All ضربه بزنید.

  • تکرار شدن یکی از آهنگ ها

برای تکرار یک آلبوم یا یک لیست پخش، ابتدا صفحه را به طرف بالا بکشید و آنگاه بر روی آیکون the Repeat button ضربه بزنید.  برای خاموش و غیرفعال کردن این ویژگی، یک بار دیگر روی آیکون the Repeat button تپ کنید.

  • اضافه کردن یک آهنگ به لیست پخش

برای این منظور می بایست بر روی آیکون the Add button تپ کنید. 

  • مشاهده  ی Lyrics  یک موزیک

برای دیدن زیرنویس و لیریک موسیقی ها در برنامه ی Music اپل، باید ابتدا صفحه را به سمت بالا بکشید و سپس  بر روی عبارت Lyrics ضربه بزنید تا متن پیوست شده به موزیک را ببینید . حال برای دیدن لیریک بر روی Show ضربه بزنید. برای مخفی کردن نمایش متن همراه آهنگ هم بر روی عبارت Hide تپ کنید.

blankتوجه: لیریک اشعار برای تمامی موسیقی هایی که بر روی آیتیونز و اپل موزیک قرار گرفته اند در دسترس نیست. دقت کنید که برای مشاهده متن شعر آهنگ ها نیاز به اشتراک اپل موزیک دارید.

  • دسترسی به گزینه های اضافی تر برای کنترل پخش موسیقی

بر روی دکمه the More button ضربه بزنید تا تمامی گزینه های اضافی دست کاری پخش موسیقی در برنامه ی Music اپل در اختیارتان قرار بگیرد.

  • کنترل ترتیب پخش موسیقی ها

ابتدا صفحه را به سمت بالا بکشید. یکی از آهنگها را برای پخش انتخاب کنید و برای دیدن آهنگ هایی که در ادامه ی آهنگ حاضر پخش خواهند شد بر روی آیکون the Reorder button ضربه بزنید.  با تپ کردن روی آیکون the Reorder button  می توانید لیست پخش را مرتب کنید تا به این ترتیب آهنگ ها مطابق با خواست شما پخش شوند.

  • اضافه کردن موسیقی و فیلم ها به صف Up Next

روی دکمه the More button ضربه بزنید و در ادامه برای پخش موسیقی یا فیلمی که درست بعد از مدیای فعلی در لیست قرار گرفته است بر روی Play Next ضربه بزنید. برای اضافه کردن مدیا به اخر لیست پخش بر روی عبارت Play Later ضربه بزنید. برای دیدن صف Up Next، صفحه را به سمت بالا بکشانید.

دوستانی که با استفاده از یک شبکه Wi-Fi مشترک، برای مثال با استفاده از HomePod  به پخش موسیقی می پردازند می توانند موزیک ها را به دلخواه خودشان در صف Up Next اضافه کرده و لیست را دوباره مرتب کنند.

  • دریافت کنترل های صوتی از صفحه قفل و یا هنگام استفاده از برنامه های دیگر

برای این منظور پست “مرکز کنترل در آیفون” را ببینید.

  • پخش موسیقی با استفاده از بلوتوث و یا دستگاههای AirPlay 

برای پخش موسیقی از دستگاه های بلوتوث و یا ایرپلی بایستی بر روی دکمه the Playback Destination button که در صفحه ی Now Playing مشاهده می کنید، ضربه بزنید، حال باید یکی از دستگاه های بلوتوث مجاورتان را انتخاب کنید.

blankتوجه: شما می توانید موسیقی یکتایی را  بر روی چند دستگاه  AirPlay 2  پخش و فعال کنید برای مثال می توانید یک موسیقی واحد را بر روی دو دستگاه HomePod پخش کنید و از اسپیکر با حجم دوبرابری پخش برای موزیک خود بهره ببرید.

blankاستفاده از 3D تاچ برای پخش موزیک

برای آن که با استفاده از تاچ سه بعدی آهنگی را روی آیفونتان پخش کنید بایستی ابتدا در صفحه اصلی بر روی آیکون موسیقی blank تپ کرده و پس از آن با استفاده از یک اقدام سریع آهنگ را پخش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، پست “تاچ سه بعدی آیفون”  را ببینید.

بررسی صدا، EQ و تنظیمات مرتبط با محدودیت ولوم 

  • تنظیمات(EQ)

برای تنظیم کردن اکولایزرها بایستی به آدرس  Settings > Music > EQ بروید. تنظیمات EQ که در این بخش انجام دهید هم بر روی موسیقی هایی که از برنامه یMusic آیفون پخش می شوند و هم بر کل خروجی صدای آیفون تاثیر خواهد گذاشت.

تنظیمات اکولایزر در برنامه ی Music

تنظیمات اکولایزر در برنامه ی Music

  • تنظیم محدودیت های ولوم 

برای اعمال محدودیت روی ماکزیمم ولوم خروجی از اسپیکر دستگاه های اپل به آدرس Settings > Music > Volume Limit بروید.

blankتوجه: برای جلوگیری از ایجاد تغییرات بر روی محدودیت های ولوم، به Settings > General > Restrictions > Volume Limit بروید و سپس با تپ کردن روی عبارت Don’t Allow Changes، جلوی اعمال تغییرات مضر برای خروجی ولوم را بگیرید.

اعمال محدودیت روی ولوم

اعمال محدودیت روی ولوم

  • نرمالسازی سطح صدای خروجی از اسپیکر دستگاه های اپل

برای نرمال کردن صدای خروجی دستگاه ها اپل به آدرس Settings > Music بروید و در ادامه گزینه ی Sound Check را فعال کنید.

نرمال کردن صدا در برنامه ی music آیفون

نرمال کردن صدا در برنامه ی music آیفون

سوالات متداول در مورد همه چیز در رابطه با برنامه ی Music آیفون

1- برنامه موسیقی در گوشی آیفون چیست؟

برنامه Music برای گوشی های آیفون و دستگاه های آیپد یک فروشگاه اینترنتی است که برای دریافت و شنیدن موسیقی شما طراحی شده و می توانید آنها را دانلود کنید و همچنین تراک های موسیقی را از دستگاه مک خود از طریق iCloud Music Library، سرویس Apple Music ، Beats 1 Radio و گزینه جستجوی فوری برای یافتن موسیقی عالی و لیست های پخش دانلود کنید.

2- بهترین برنامه رایگان موسیقی برای گوشی آیفون چیست؟

سرویس های پخش موسیقی زیادی وجود دارند که هر کدام اپ مخصوص به خود را برای گوشی آیفون دارند. بیشتر آنها رایگان هستند (اگرچه مجبور خواهید شد گاهاً آگهی ها را بشنوید، دقیقاً مانند رادیو). چند مورد از بهترین برنامه های پخش موسیقی رایگان برای گوشی آیفون شامل اسپاتیفای (Spotify)، پاندورا (Pandora)، دیزر (Deezer)، یوتیوب میوزیک (YouTube Music) هستند.

3- آیا سرویس Apple Music در گوشی آیفون رایگان است؟

Apple Music یک سرویس پخش موسیقی بدون آگهی است که به شما امکان گوش دادن به میلیون ها آهنگ و لایبرری موسیقی خود را می دهد. به عنوان یک مشترک این سرویس، می توانید هر زمان – بصورت آنلاین یا آفلاین – به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید و لیست پخش مخصوص به خود را ایجاد کنید، توصیه های شخصی دریافت کنید، موسیقی هایی که دوستانتان به آن گوش می دهند را ببینید، محتوای ویدیوی اختصاصی و موارد دیگر را تماشا کنید.

4- چگونه می توانم بدون استفاده از iTunes به گوشی آیفون خود آهنگ اضافه کنم؟

یکی از راحت ترین راه ها برای «افزودن» موسیقی به تلفن شما از طریق پخش کننده های موسیقی Pandora، TuneinRadio، Rdio و Spotify برنامه موسیقی محبوب هستند که به شما امکان می دهند موسیقی را از طریق iPhone پخش کنید. فقط کافیست برای هر یک از این خدمات رایگان ثبت نام کنید و بلافاصله شروع به گوش دادن به موسیقی جدید کنید.

5- آیا برنامه اسپاتیفای واقعاً رایگان است؟

اپلیکیشن موسیقی Spotify برای گوشی های آیفون کاملا رایگان است و می توانید آن را از اپ استور دانلود و نصب کنید. نسخه های دیگری از آن برای دستکاپ، آیفون و یا آیپد در دسترس است. می توانید در این سرویس یک حساب کاربری ایجاد کنید و براحتی به موسیقی دلخواه خود گوش دهید.

6- آیا در گوشی آیفون برنامه پخش کننده موسیقی وجود دارد؟

با استفاده از برنامه Music app در گوشی آیفون خود که با iTunes Store app هماهنگ و سینک می شود می توانید در گوشی خود موسیقی پخش کنید.

7- آیا آی تیونز مثل Apple Music عمل می کند؟

iTunes یک برنامه رایگان برای مدیریت لایبرری موسیقی، پخش ویدئو موزیک، خرید آهنگ دلخواه و سینک کردن دستگاه است. اپل میوزیک یک سرویس اشتراک موسیقی بدون تبلیغات است که هزینه خرید اشتراک دارد. برای مثال این هزینه 10 دلار در ماه است و برای خانواده 6 نفره 15 دلار در ماه و برای دانشجویان 5 دلار در ماه است.

8- چگونه از طریق سرویس Apple Music به گوشی آیفون موسیقی اضافه کنم؟

برای افزودن آهنگ به آیفون از طریق سرویس اپل میوزیک ابتدا باید در این سرویس مشترک شوید و یک حساب کاربری باز کنید. برنامه Music app را روی گوشی آیفون خود باز کنید. آهنگ مورد علاقه خود که می خواهید به گوشی ایفون تان اضافه کنید را جستجو و پیدا کنید. روی دکمه Add ضربه بزنید و آهنگ را به لایبرری موسیقی خود اضافه کنید. روی گزینه دانلود ضربه بزنید و با دانلود موسیقی روی گوشی آیفون خود

9- برای پخش و شنیدن موسیقی در گوشی آیفون Apple Music بهتر است و یا اسپاتیفای؟

وقتی صحبت از اپلیکیشن های پخش موسیقی می شود، Spotify بهترین رابط کاربری را دارد – که جای تعجب دارد اگر اپل به طور معمول آن را پادشاه طراحی نامیده است. چیدمان برنامه Spotify بسیار تمیزتر و سازماندهی بهتری نسبت به Apple Music دارد. رابط کاربری Apple Music بصری است، و در ابتدا می تواند به هم ریخته به نظر برسد اما کم کم به آن عادت خواهید کرد.

10- چگونه می توانم به صورت دستی به گوشی آیفونم آهنگ اضافه کنم؟

برای اضافه کردن دستی آهنگ و ویدئو به گوشی آیفون خود ابتدا دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید. آی تیونز را باز کنید. از منو آی تیونز در بالا سمت چپ گوشی آیفون خود را انتخاب کنید. روی گزینه Summary option کلیک کنید و گزینه مدیریت دستی موسیقی و ویدئو را انتخاب کنید. روی گزینه Apply کلیک کنید.

مطالب مرتبط