ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش مقدماتی آیفون – مرکز کنترل

blank

معرفی کامل مرکز کنترل(Control Center) 

مرکز کنترل سیستم عامل iOS در آیفون ها و آیپدها امکان دسترسی سریع کاربر به حالت پرواز the Airplane Mode Switch button، عدم مزاحمت ( the Do Not Disturb button Dont Disturb)، چراغ قوه و دیگر قابلیت های دستی را فراهم می سازد.

باز کردن مرکز کنترل 

برای باز کردن مرکز کنترل بر روی گوشی آیفون های مختلف می بایست ژست خاصی را اجرا کنید. ژست های مورد نیاز برای این کار در جدول زیر آمده است.

ژست

مدل آیفون و توضیحات

باز کردن مرکز کنترل در آیفون X

باز کردن مرکز کنترل در آیفون X

آیفون X:  هر جای گوشی که باشید، با کشیدن صفحه نمایش از  گوشه ی سمت راست به طرف وسط صفحه نمایش، می توانید مرکز کنترل را فعال کنید.

باز کردن مرکز کنترل در آیفون ها در مدل دیگر

باز کردن مرکز کنترل در آیفون ها در مدل دیگر

مدل های قدیمی تر از آیفون X: برای این مدل از آیفون ها، تنها باید صفحه را از سمت پایین آن به سمت بالا بکشانید.

دسترسی به کنترل های بیشتر

کنترل های بیشتر روی سیستم عامل گوشی، دسترسی به بسیاری از کنترل ها و گزینه های اضافی تر برای کنترل فرآیندهای سیستم عامل را ارائه می دهند. برای مشاهده گزینه های موجود می توانید یک کنترل را فشار دهید (روی دستگاه های بدون قابلیت 3D تاچ،  یک آیکون را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید). برای مثال، گزینه های موجود برای کنترل AirDrop  را حین فشار دادن (یا لمس کردن آیکون و نگه داشتن انگشت روی آیکون) گوشه ی بالا و سمت چپ گروه کنترل  مشاهده خواهید کرد. ، سپس روی آیکون AirDrop که به شکل the AirDrop button نمایش داده شده است، تپ کنید. با فشار دادن (یا لمس کردن و نگه داشتن) دکمه دوربین که با آیکون  the Camera button مشخص شده است، گزینه هایی برای عکس گرفتن، گرفتن سلفی یا ضبط ویدیو در دسترس کاربر قرار خواهند گرفت.

قطعی موقت از شبکه ی وای فای

برای این منظور می بایست، دکمه سوئیچ Wi-Fi را که با آیکون  the Wi-Fi Switch button نمایش داده می شود لمس کنید و برای دوباره متصل شدن به شبکه ی وای فای، آیکون آن را دوباره تپ کنید.  برای دیدن نام شبکه Wi-Fiی که آیفون به آن متصل شده است، دکمه سوئیچ Wi-Fi  the Wi-Fi Switch button را فشار دهید ( روی دستگاه های بدون قابلیت 3D تاچ، تنها بایستی دکمه را لمس کرده و انگشتتان را روی آن نگه دارید).

از آنجا که هنگامی که یک شبکه وای فای را قطع می کنید،  هنوز وای فای خاموش نشده است و آنتن آن در حال جست و جو است؛ در نتیجه  دو سرویس AirPlay و AirDrop همچنان کار می کنند و iPhone هم زمانی که مکان حضور خود را عوض می کنید و یا گوشی را مجددا راه اندازی(ریستارت) می کنید، به شبکه های شناخته شده خواهد پیوست. برای خاموش کردن Wi-Fi که با ایکون the Wi-Fi Switch button قابل نمایش خواهد بود،  باید به مسیر زیر بروید:

Settings > Wi-Fi

برای روشن کردن دوباره ی آنتن Wi-Fi  در مرکز کنترل، روی دکمه سوئیچ Wi-Fi که اکنون با آیکون the Wi-Fi Switch button  مشخص شده است، ضربه بزنید. دقت کنید که در صورت قرار دادن گوشی در حالت پرواز، سرویس وای فای گوشی نیز از کار خواهد افتاد، با این حال با استفاده از برخی از تنظیمات خاص می توانید این سرویس را شخصی سازی کنید.

قطع اتصال موقتی از دستگاه های بلوتوث 

برای قطعی موقتی از دستگاه های بلوتوث،  دکمه سوئیچ بلوتوث را که با آیکون the Bluetooth Switch button نمایش داده می شود، لمس کنید و برای دسترسی دوباره به دستگاه بلوتوثی، آیکون بلوتوث the Bluetooth Switch button را بار دیگر تپ کنید.

 آنتن بلوتوث هم مانند آنتن وای فای است و زمانی که از دستگاه های بلوتوثی قطع می شود، خاموش نمی شود و در نتیجه سرویس location  و سایر سرویس های مرتبط با بلوتوث باز هم فعال می مانند. برای خاموش کردن سرویس بلوتوث، به مسیر زیر بروید.

Settings > Bluetooth

برای روشن کردن دوباره بلوتوث در مرکز کنترل، روی دکمه سوئیچ بلوتوث که اکنون با آیکون the Bluetooth Switch button تپ کنید. دقت کنید که در صورت قرار دادن گوشی در حالت پرواز، سرویس بلوتوث نیز از کار خواهد افتاد، با این حال با استفاده از برخی از تنظیمات خاص می توانید این سرویس را شخصی سازی کنید.

بستن مرکز کنترل

 

برای بستن مرکز کنترل بر روی آیفون های مختلف می بایست ژست خاصی را اجرا کنید. ژست های مورد نیاز برای این کار در جدول زیر آمده است.

ژست

مدل آیفون و توضیحات

بستن مرکز کنترل روی آیفونX

بستن مرکز کنترل روی آیفونX

آیفون X:  هر جای گوشی که باشید، با کشیدن صفحه نمایش از قسمت پایین آن به طرف وسط صفحه نمایش، می توانید مرکز کنترل را غیرفعال کنید.

بستن مرکز کنترل روی مدل های مختلف آیفون

بستن مرکز کنترل روی مدل های مختلف آیفون

مدل های قدیمی تر از آیفون X: برای این مدل از آیفون ها، تنها باید صفحه را از سمت بالای آن به سمت وسط صفحه نمایش بکشانید.

blankنکته: برای آن که دسترسی به مرکز کنترل سیستم عامل را از برنامه های روی گوشی غیرفعال کنید باید به مسیر Settings > Control Center بروید.

مرکز کنترل آیفون

مرکز کنترل آیفون

 اضافه و سازماندهی کردن کنترل های بیشتر

برای این منظور می بایست به مسیر Settings > Control Center > Customize Controls بروید.

مرکز کنترل آیفون

مرکز کنترل آیفون

حال بایستی روی دکمه Insert که به شکل آیکون the Insert button  یا دکمه حذف که به شکل آیکون the Remove button ، نمایش داده می شود تپ کنید تا کنترل هایی خاص را بر روی مرکز کنترل گوشی اضافه و یا حذف کنید . برای ایجاد تغییر در آرایش کنترل های روی مرکز کنترل آیفون، بر روی دکمه Reorder که به شکل آیکون  the Reorder button و در کنار هر کنترل قرار گرفته است تپ کنید و آیکون آن کنترل را بگیرید و در موقعیت جدیدی که دلخواهتان است، قرار دهید.

مطالب مرتبط