تست وبررسی زد تی ای

نقد و بررسی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

نقد و بررسی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

1- معرفی، جعبه گشایی و لوازم جانبی زد تی ای

زد تی ای یا باید بگوییم نوبیا هنگام ورود به صحنه تلفن های هوشمند گیمینگ، می تواند به نوعی کهنه سرباز در نظر گرفته شود. از زمان اسنپدراگون 835، این کمپانی در حال عرضه یک گوشی بازی محور با تراشه برتر کوالکام فعلی است. البته این واقعیت وقتی نگاه می کنید که در کل فقط سه دستگاه از این شرکت تولید شده است، خیلی چشمگیر به نظر نمی رسد. با این وجود، می توان ادعا كرد كه در مقایسه با رقبایی همچون بلک شارک شیائومی، ریزر و ایسوس راگ فون و جانشین تازه اعلام شده آن، این گوشی دارای شجره گیمینگ قابل توجهی است.

این واقعیت که این سومین تلفن در سری های گوشی گیمینگ نوبیا است، نکته مهمی است زیرا بعد از یک مکث نسبتاً طولانی شاهد زنده شدن دوباره در سخت افزار بازی محور هستیم. دقیقا مانند پوشیدنی های هوشمند و VR، این یکی از مفاهیم جذاب است که ظاهرا برای انجام آن تلاش شده و دقیقا با شرایط مناسبی به سرانجام رسیده است.

blank

این واقعیت که زد تی ای نوبیا مجیک 3 باید وجود داشته باشد و با انتظارات و اولویت ها مقابله کند، عجیب و غریب شده است. با وجود وضع موجود، هنوز فضای زیادی برای نوآوری و آزمایش در مسیر به سمت ساخت یک تلفن گیمینگ کامل وجود دارد. این ذهنیت کاملا از گوشی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 استقبال می کند، که ممکن است اولین گوشی اصلی اندرویدی باشد که در واقع مجهز به فن خنک کننده داخلی از پیش ساخته است.

مشخصات فنی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

  • بدنه: 7 × 78.5 × 9.7 میلی متر، وزن 215 گرم، قسمت جلو گلس گوریلا تقویت شده (نسخه نامشخص)، بدنه فلزی
  • صفحه نمایش: 65 اینچی آمولد، وضوح تصویر 1080 × 2340 پیکسل، نسبت ابعاد 19.5:9؛ تراکم پیکسل 388 پیکسل در هر اینچ
  • چیپ ست: اسنپدراگون 855 کوالکامSDM855 (7 نانومتری)؛ هشت هسته ای (یک هسته کریو 485 2.84 گیگاهرتز + 3 هسته کریو 485 2.42 گیگاهرتز + 4 هسته کریو 1.80 گیگاهرتز)؛ پردازنده گرافیکی آدرنو 640
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت، رم 12 گیگابایتی، 128 گیگابایت، رم 8 گیگابایتی یا 64 گیگابایت، رم 6 گیگابایتی
  • سیستم عامل: اندروید پای 9.0؛ رد ماجیک 2.0
  • دوربین عقب: اصلی: 48 مگاپیکسل با روزنه تصویر f/1.7، 1/2 اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر؛ PDAF؛ ضبط ویدیو 4320 پیکسل در سرعت 15 فریم در ثانیه، 2160 پیکسل 30 یا 60 فریم در ثانیه. گزینه های ضبط فیلم h264/h265 و HDR 10 بیت
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل، روزنه تصویر f/2.0، اندازه پیکسل 2.0 میکرومتر؛ ضبط ویدیوی 1080 پیکسل در سرعت 30 فریم در ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 18 وات.
  • متفرقه: دکمه اختصاصی سوئیچ به حالت بازی، بلندگوهای استریو با DTS:X، حسگر اثر انگشت نصب شده در پشت، کانکتور USB-C 3.1، لنز دوربین RGB در پشت قابل تنظیم 16.8 میلیون، فن خنک کننده داخلی، رنگ های مشکی، قرمز، استتار، قرمز/آبی.

ویژگی قابل توجه همگان این گوشی عالی است و مطمئنا ما آن را به تفصیل بررسی خواهیم کرد، اما چیزی که ما واقعا می خواهیم بدانیم این است که بسته بازی کامل رد مجیک 3 چقدر خوب است. این سخت افزار قطعا روی کاغذ تأثیرگذاری زیادی دارد. از آن مهمتر، نوبیا برای لذت بخشی خود به آب و آتش می زند. اگر برخی از وعده های بسیار بزرگ درباره تجربه ناب و خالص در مورد اندروید در بخش نوبیا را کنار بگذارید، همه چیز واقعا جذاب می باشد. آیا رد مجیک 3 می تواند یک وسیله بازی عالی روزانه و یک ایستگاه نبرد وحشیانه باشد که همه در یک بسته قرار گرفته باشد؟ در ادامه با ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی به شما بدهیم.

جعبه گشایی

اول از همه، چند کلمه در مورد بسته بندی و لوازم جانبی رد مجیک 3 است. حرفی در مورد خود جعبه نیست. جعبه بسته بندی دو قطعه معمولی است که از یک مقوا نسبتا محکم ساخته شده است. همه چیز معمولی و بیش از حد فانتزی نیست. لایی لاستیک که حکم ضربه گیر در هنگام حمل و نقل را دارد، جایی که باید خراش داده شود یا از این دست چیزها، وجود ندارد. قسمت داخلی دارای یک طرح زیبا و کارآمد، با یک قالب گوشی پلاستیکی محکم برای خود تلفن است.

blank

همه چیز درباره ی باتری موبایل را اینجا مطالعه کنید.

بسته بندی معمولی شامل یک کلگی شارژر و یک کابل USB است. خب، این دو چیزی ندارند که به مشخصات دقیق آنها بپردازیم. گوشی که در این مقاله بررسی کردیم در واقع فاقد کلگی شارژر در جعبه بود (احتمالا در بعضی از جاها این را از جعبه گوشی بر می دارند و جداگانه می فروشند) و یک کابل قرمز USB نوع A به نوع C داشت. در برخی دیگر کابل شارژر نوع C به C و آداپتور 27 وات شارژ سریع وجود داشته است. به نظر می رسد آداپتور نوع A به نوع C که می تواند در جعبه این گوشی گنجانده شود، یک شارژر 26 وات شارژ سریع است. یا حداقل این چیزی است که در برخی از تحقیقات اینترنتی نشان داده شده است.

به هر حال، این طرح هنوز جای بهبود دارد، زیرا با وجود تلاش با انواع مختلفی از شارژرهای مختلف، ما هرگز نتوانسته ایم از کلگی شارژر 18 وات که از شارژ سریع بومی پشتیبانی می کند، استفاده کنیم. در حقیقت، صفحه مشخصات فنی جدید گوشی نوبیا همچنین شارژر 18 وات را به عنوان شارژر سریع برای رد مجیک 3 ذکر کرده است. این به احتمال زیاد به این معنی است که نوبیا تصمیم گرفته است از یو اس بی  Power Delivery مدل QC4+ پشتیبانی کند. شاید اضافه وات آداپتور PD بتواند در جعبه قرار داده شود، گفتنی است که برخی از لوازم جانبی نوبیا به صورت اختیاری می باشد.

لوازم جانبی اضافی

متأسفانه، نوبیا هیچ لوازم جانبی اضافی برای رد مجیک 3 در نظر نگرفته است. واقعا خجالت آور است، زیرا یک وسیله فکری افزاری اضافی واقعا می تواند در گوشی گیمینگ تفاوت ایجاد کند. فقط کافی است به تلفن اصلی ایسوس یعنی راگ فون سری بزنید و مجموعه ای از تجهیزات جذاب و غالبا بسیار مفید را در آن ببینید. تا آنجا که می توانیم بگوییم نوبیا دارای یک گیم پد و یک داک رومیزی برای رد مجیک 3 است.

blank

اهرم های کنترل کننده بازی واقعا چیز خاصی نیستند. اینها مانند سایر آپشن های شخص ثالث از ویژگی بلوتوث و یک دسته آنالوگ، دکمه های شانه و کلیدهای جهت دار استفاده می کنند. به نظر می رسد مثل از طریق جلد محافظ گوشی به رد مجیک 3 متصل شده اند که در تصاویری که ما از این گوشی دیده ایم بسیار جالب به نظر می رسد. ما همچنین شاهد عکس هایی از قاب گفته شده با یک اهرم کنترل کننده در هر دو طرف گوشی هستیم. ما واقعا مطمئن نیستیم که این اهرم ها چگونه کار می کنند، چرا که به نظر نمی رسد که چپ و راست بودن خود گیم پد تاثیری داشته باشد، مانند مثال، بازی های شیائومی بلک شارک 2 با هر دو پد انجام می شود. اسکرین شات های از شکل ظاهری OS، دسته نصب شده را به صورت وارونه و در سمت راست گوشی نشان می دهد، و مجموعه های مختلفی از دکمه ها را در بالا نشان می دهد.

با این وجود، آنچه لوازم جانبی گیم پد خوب و رسمی را در مقاله ما موفق یا شکست می دهد، عمق و دقت لایه ادغام نرم افزار بین گوشی و اهرم کنترل کننده گفته شده است. این جایی است که ایسوی واقعا موفق به درخشش با راگ فون خود شد. متأسفانه، بدون خود لوازم جانبی، واقعا نمی توانیم گوشی نوبیا را آزمایش کنیم و خوب بودن آن را بررسی کنیم.

blank

                           اسکرین شات از صفحه نمایش و دکمه های کنترل بازی

قطعا گزینه برای نقشه برداری از دکمه های کنترل فیزیکی بر روی دکمه های مجازی on-screen وجود دارد که درست در لانچر بازی رد مجیک قرار گرفته است، اما این تقریبا به همان اندازه که نشان داده شده است وجود دارد. اگر نه به این خاطر است که این گوشی از طرف نوبیا بدون بسته بندی لوازم جانبی ارسال شده است و ما واقعا بدون لوازن جانبی نمی توانید رد مجیک 3 را به درستی بررسی و قضاوت کنیم. وضعیت نرم افزاری این گوشی که در ابتدای این بخش بررسی کردیم وضعیت دیگری دارد. در مورد آن بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

blank

باز هم، با بررسی عکس و مشخصات قنی، لوازم جانبی داک E-Sports Box برای رد مجیک 3 از نظر عملکرد کمی محدود به نظر می رسد. مجددا احساس می کنیم این داک شبیه به داک بازی در تلفن راگ اصلی است. به نظر می رسد رد مجیک 3 دارای جک صوتی 3.5 میلی متری و پورت نوع C است که در مکان های مناسب تری تعبیه شده اند تا مسیر کابل ها مدیریت شده تا هنگام بازی اگر گوشی در حال شارژ است و یا هدفون به گوشی وصل و در گوش شما قرار گرفته است، سیم ها در بازی اختلال ایجاد نکنند. این گوشی همچنین فقط اتصال LAN 100 مگابایتی را ارائه می دهد. این ویژگی خوبی است اما تغییر دهنده بازی نیست. حداقل این باعث می شود در صورت عدم وجود داک بتوانیم با دانگل های معمولی نوع C به HDMI، ویژگی های خروجی صفحه نمایش رد مجیک 3 را امتحان کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این مورد به اتصال مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *