تست وبررسی زد تی ای

تست های آزمایشگاهی ZTE نوبیا رد مجیک 3

تست های آزمایشگاهی ZTE نوبیا

3- تست های آزمایشگاهی- صفحه نمایش، عمر باتری، بلندگو، کیفیت صدا

این صفحه نمایش بدون شک یک سنگ بنا برای هر تلفن هوشمند است. حتی بیشتر برای کسی که شور و اشتیاق بازی دارد. یکی از تست های مطمئن برای بهبود تجربه بازی در هر دستگاه، بالا بردن نرخ تازه سازی صفحه نمایش است. و هیچ عجیب نیست که تلفن های هوشمند گیمینگ تعداد هرتزهای خود را افزایش دهند. رد مجیک 3 با صفحه نمایش اولد 90 هرتز خود از این قاعده مستثنی نیست.

صفحه نمایش اولد با نرخ تازه سازی 90 هرتز

اگر از بیشتر تلفن های 60 هرتز عبور کنیم و به رد مجیک 3 برسیم، با این گوشی قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد و احتمالا هرگز نمی خواهید به عقب برگردید. و اگر اتفاقا این اولین تجربه شما از فناوری صفحه نمایش با نرخ تازه سازی پیکسل بالا باشد، حتما شما را شگفت زده خواهد کرد، با این حال، با تمام این حرف ها، نمی توانیم پنل اولد جدید ایسوس راگ فون 2 و پنل اولد 120 هرتز لطیف را تولید کنیم. این تعداد هرتز قبلا فقط توسط پنل های IGZO IPS از شرکت شارپ قابل دسترسی بودند، که دارای بیش از چند مورد تغییر جزئی بود.

آزمون صفحه نمایش روشنایی 100٪
مشکی، سی دی/مترمربع سفید، سی دی/متر مربع نسبت کنتراست
سامسونگ گلکسی +S10 (مکس اتو) 0 793
سونی اکسپریا 1 (مکس اتو) 0 665
Xiaomi Mi 9T (مکس اتو) 0 646
هواوی P30 Pro (مکس اتو) 0 605
هواوی P30 Pro 0 571
Asus Zenfone 6 ZS630KL (مکس اتو) 0.399 455 1140
شیائومی Mi 9T 0 449
بلک شارک سیاه 2 0 428
Asus Zenfone 6 ZS630KL 0.353 424 1201
سونی اکسپریا 1 0 391
سامسونگ گلکسی + S10 0 385
زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 0 377

با این حال، نمی توان گفت که صفحه نمایش رد مجیک 3 مشکلات خاص خود را ندارد. اول از همه، مسئله حداکثر روشنایی است. این یک ترفند است، چرا که مجبور شدیم قبل از اینکه عملکرد را بررسی کنیم، مجبور شدیم ROM گوشی که برای آزمایش در دست داریم را روشن کردیم. در طی این فرایند، فهمیدیم که نوبیا تصمیم گرفته است در جدیدترین نسخه نرم افزار جهانی خود، میزان روشنایی را بسیار کم کند. در حالت فعلی، میزان روشنایی رد مجیک 3 تنها 377 نیت است و حالت خودکار حداکثری ندارد. این بسیار کم است، اما ظاهرا از نظر طراحی، از آنجا که ما در نسخه قبلی سیستم عامل حدود 450 نیت را مدیریت کردیم، متاسفانه از مشکلات دیگر رنج می برد. تا آنجا که استدلال در چنین مرحله ای پیش می رود، بهترین چیزی که می توانیم به آن فکر کنیم نگرانی های مربوط به استقامت باتری است.

در هر صورت، به هر دلیلی، نتیجه نهایی یک پنل کم نور به خصوص سخت برای استفاده در فضای باز است. و در مورد عمر باتری نیز، نرخ تازه سازی اضافه شده پنل حدود 30 هرتز نسبت به پنل معمولی 60 هرتز، به طور بالقوه می تواند هر گونه عیب و ایراد را بر طرف کند. شواهد عملی از تجربه بررسی گذشته ما نشان می دهد که این تفاوت واقعا این همه بزرگ نیست و مزایای استفاده از پنل 90 هرتزی قطعا بر طرف کننده نقایص موچود است. با این حال، اگر تصمیم بگیریم که روی حداکثر روشنایی گوشی های زد تی ای به خاطر صرفه جویی در مصرف باتری درپوش بگذاریم و آن را نادیده بگیریم، در نوع خود عجیب است که این تلفن به طور پیش فرض با رابط کاربری UI خود در حالت 90 فریم در ثانیه ساخته و عرضه شود. با این حال، نکته بدتر این است که هیچ آپشن سیستم گسترده ای در منوی تنظیمات وجود ندارد تا نرخ تازه سازی گوشی را از حالت های پایین تر و یا بالاتر روی حالت 60 هرتز تغییر دهیم.

blank

                                                انتخابگر نرخ تازه سازی

بله، حق با شماست، چه بخواهید چه نخواهید روی 90 هرتز گیر کرده اید. تنها راه انتقال به حالت 60 هرتز از طریق لانچر Game Space 2.0 و منوی تنظیمات اختصاصی آن است. ظاهرا ZTE این اقدام را معیار ناقص صرفه جویی در باتری می داند؟ صرفنظر از این، ما دوست نداریم که با تجهیز آپشن سیستم گسترده انتخابگر نرخ تازه سازی، هزینه و قیمت گوشی بالاتر رود.

دقت رنگ نیز به ویژه عالی نیست. دو حالت رنگ طبیعی و رنگی برای انتخاب وجود دارد. هر دو حالت با حداکثر دلتا در حدود 9.7 در رنگ های سفید یا خاکستری و متوسط دلتا 4.5 در حالت طبیعی و 6.7 در حالت رنگی هستند.

شیوه ای که نوبیا رد مجیک 3 رنگ های سفید و خاکستری را منحرف می کند، به ویژه عجیب است و بیشتر قسمت های سبز آنها را از بین می برد. این رنگ صورتی کاملا مشخص را در رنگ ها به وجود می آورد که تقریبا شبیه به رنگ پوست است. عجیب و غریب است. در هر صورت، از بین این دو گزینه ممکن که بخواهید حالت رنگی را انتخاب کنید، زیرا حداقل به طور طبیعی آبی و قرمز را با هم درگیر نمی کند. شایان ذکر است که نوبیا پشتیبانی از HDR را برای این پنل تبلیغ می کند. با این وجود، اطلاعاتی دقیق در مورد فرمت های گوشی وجود دارد که ممکن است پشتیبانی نکند (HDR 10، Dolby Vision). همچنین، نه برنامه نتفلیکس و نه برنامه آمازون پرایم ویدئو، فیلم های با کیفیت HDR را در این گوشی که برای بررسی در دست ما بود نشان ندادند.

عمر باتری

نوبیا رد مجیک 3 دارای باتری غیر قابل تعویض بسیار سنگین 5000 میلی آمپر ساعتی است. بین پرچمداران داخلی خود، وجود نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا و این همه لنز های LED های اضافه شده و فن خنک کننده فعال، به احتمال زیاد به این باتری با قدرت زیاد نیز نیاز دارد. شایان ذکر است، درست مثل خفاش، اجرای این پنل اولد خاص در نرخ تازه سازی 90 هرتز، در مقابل 60 هرتز معمولی، واقعا تأثیر گذار نیست. اما اگر خود را مجبور به فشار بر روی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی کنید تا فریم های اضافی فراتر از 60 فریم در ثانیه داشته باشید، می تواند به تخلیه محیطی بیشتری از گوشی منجر شود. نکته این است که دقیقا مانند سایر پنل های اولد 90 هرتز که در گذشته آزمایش کرده ایم، تأثیر افزایش نرخ تازه سازی در تست باتری ما ناچیز است. گفته می شود ما با هدف آزمایش، رد مجیک 3 را روی هر دو حالت تنظیم کرده ایم. متأسفانه، فشار برای اعمال سیستم گسترده 60 هرتز غیرممکن شد. در این مورد می توانید با مطالعه بخش نرم افزار، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

blank

تست باتری ما به لطف SmartViser و با استفاده از برنامه viSerDevice به صورت خودکار انجام شد. رتبه استقامت بالا نشان می دهد که اگر از شیائومی Mi A3 به مدت یک ساعت و هر روز از تلفن ، مرور وب و پخش ویدئو استفاده کنید، شارژ باتری چقدر دوام می آورد. ما این الگوی مصرف را ایجاد کرده ایم تا بتوانیم نتایج باتری را در رایج ترین کارهای روزمره با دستگاه های  دیگر مقایسه کنیم.

blank

سمت چپ: شیائومی بلک شارک 2 و سمت راست: زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

رد مجیک 3 چه با 90 هرتز و چه غیر آن، توانسته است از استقامت بسیار سخت 112 ساعته در آزمون اختصاصی ما بیرون بیاید. هر دو زمان آماده به کار و زمان مکالمه با توجه به مودم کارآمد X24 LTE و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی به اندازه کافی و مناسب هستند. در مورد دو تست روی صفحه نمایش، می توانیم اثر تخلیه باتری را که در ابتدا بخش به آن اشاره کردیم ، مشاهده کنیم. از آنجا که فیلم تست ما یک کلیپ 30 فریم در ثانیه ای است، فشار آن بر روی رمزگذار ویدیو به هیچ وجه حتی با اختلاف در نرخ تازه سازی صفحه نمایش، تأثیر گذار نخواهد بود. از طرف دیگر، مرورگر وب می تواند از افزایش نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره ببرد، این امر باعث می شود تا فشار کمی بیشتر روی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی برای محاسبه چیزهایی مانند انیمیشن، انتقال و به خصوص پیمایش با سرعت بیش از 60 فریم در ثانیه انجام شود. هنوز هم این یک نمایش عالی همه جانبه از رد مجیک  محسوب می شود.

blank

اما آنچه که باقی مانده، لنز RGB اضافی و فن خنک کننده فعال، در پشت است. اینها باید شارژ زیادی از باتری بگیرند؟خوب، ما تمام تلاش خود را کردیم تا قدرت اضافی این افزودنی ها را کم کنیم. اندازه گیری این مسئله پیچیده است زیرا خورده شدن شارژ از بقیه سخت افزار گوشی، سرعت یا شدت فن، فرکانس و حتی رنگ چراغ ها بیشتر می شود. آمار و ارقام ما نشان می دهد که استفاده از لنز ال ای دی RGB حدود 25% بیشتر از میزان مصرف برق معمولی تلفن که در حالت خاموش است شارژ مصرف می کند. هنگامی که فن گوشی فعال است، میزان مصرف برق 18% افزایش می یابد. شرایط تحت بار کامل نسبت به حالت عادی که گوشی کار می کند میزان مصرف باتری را برای لنزهای ال ای دی RGB تا 9 درصد و برای فن گوشی تا 5 درصد افزایش می دهد. منظور از شرایط تحت بار کامل، هنگام بازی کردن با این گوشی است.

آخرین ، اما نه مهم، در مورد شارژ کردن رد مجیک 3 با شارژی است که از +QC4 پشتیبانی می کند، اما هرگز در تست های ما میزان وات این شارژر به بالای 18 وات نرسید. باز هم، درست مانند وضعیت فیلمبرداری، این یک مشکل نرم افزاری است. این همچنین می تواند به این واقعیت مربوط باشد که گوشی که ما بررسی کردیم فقط می تواند یک اتصال USB 2.0 از طریق پورت نوع C خود انجام دهد، در حالی که برگه مشخصات فنی از قابلیت اتصال USB 3.0 یاد می کند. پس یک مشکل کوچک دیگر در مورد شارژر وجود دارد، که برخی گزارش ها می گویند که شارژر این گوشی 27 وات از نوع C به C است ، در حالی که برخی دیگر به نوع شارژر 26 وات از نوع A به C اشاره کرده اند. در هر صورت، این گوشی که ما بررسی کردیم فقط می تواند با شارژر 18 وات شارژ شود.

بلندگو

نوبیا رد مجیک 3 مجموعه ای از بلندگوهای بسیار خوب را به نمایش می گذارد. این موارد به زیبایی در قسمت های چانه و پیشانی، اطراف صفحه نمایش، مکانی عالی برای مصرف رسانه و بازی، قرار گرفته اند.

تست بلندگو صدا ، دسی بل پینک نویز/موسیقی، دسی بل زنگ تلفن، دسی بل نمره کلی
OnePlus 7 68.1 73.1 82.2 خیلی خوب
بلک شارک 2 67.7 73.6 82.9 خیلی خوب
سونی اکسپریا 1 69.8 74.5 81.0 خیلی خوب
شیائومی می 9 70.1 74.2 81.6 خیلی خوب
زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 66.8 73.2 86.0 خیلی خوب
شیائومی Mi 9T 70.6 74.8 81.2 خیلی خوب
سامسونگ گلکسی + S10 74.4 74.2 83.6 عالی
ایسوس زنفون 6 77.0 75.9 81.2 عالی
هواوی P30 Pro 70.9 73.8 90.9 عالی
ایسوس راگ فون 79.0 77.5 84.9 عالی
ریزر فون 2 (دالبی دینامیک) 76.7 77.7 87.7 عالی
ریزر فون 2 78.2 78.8 86.9 عالی
وان پلاس 7 پرو 79.6 77.7 87.2 عالی

در تست های ما، صدای این گوشی ها تقریبا بلند است اما به سختی نمرات «عالی» می گیرند. با این حال، این اتفاق افتاده و با تنظیمات استریو صدا عالی می شود. در این باره، رد مجیک 3 از کیفیت بیشتری برخوردار است. تنظیمات استریو DTS: X دارای مرحله صدای هیجان انگیز و کاملا شگفت آور است. شاید فقط کمی باس سنگین داشته باشد. تصور می کنیم که بیشتر خریداران آینده نگر به این نکته به خوبی توجه داشته باشند. متأسفانه، در نمونه دیگری از پشتیبانی نرم افزار ضعیف از طرف نوبیا، هیچگونه تنظیمات قابل توجهی دیده نشده است. جالب است ما واقعا دوست داشتیم حجم صدای گفتگو در فیلم ها را کمی ببندیم، زیرا هنگام تماشای فیلم اصلا صدای کسی که با شما صحبت می کند را نمی شونید و یا به سختی می شنوید.

جهت مشاهده طراحی و ساخت ZTE نوبیا رد مجیک 3 اینجا کلیک کنید.

کیفیت صدا

نوبیا رد مجیک 3 نتایج نسبتا گیج کننده ای را در تست کیفیت صدای ما به همراه داشت. صدای این گوشی با یک تقویت کننده خارجی فعال و با هدفون بسیار بلند بود و برخی از بهترین تفکیک های استریو در بین تمام تلفن های موجود در بازار وجود داشت.

با این وجود پاسخ فرکانس آن باعث افزایش باس در هر دو تست شد که ما هیچ راهی برای خاموش کردن آن پیدا نکردیم. شاید این یک مشکل ناتمام دیگر نرم افزاری باشد، اما به هر صورت، می چه دوست داشته باشید چه نه، باید بازتولید صوتی باس بسیار سنگین را انتظار داشته باشید. همچنین برخی از اعوجاج درون گوشی با هدفون وجود دارد، اما بعید به نظر می رسد در حالت عادی آن را تشخیص دهید.

واقعا درک این نوع عملکردها دشوار است، اما رد مجیک 3 به وضوح از پتانسیل بالایی برخوردار است و اگر نوبیا بتواند با به روزرسانی، تقویت باس دائمی را برطرف کند، جزء بهترین عملکردهای نسبت به بقیه گوشی ها خواهد شد.

تست پاسخ فرکانس سطح نویز محدوده دینامیکی THD IMD + Noise متقاطع استریو
نوبیا رد مجیک 3 2.38+ ، 0.14- 96.0- 95.5 0.0009 0.0087 92.4-
نوبیا رد مجیک 3  (هدفون) 2.40+ ، 0.12- 95.4- 94.3 0.0014 0.203 81.7-
شیائومی بلک شارک 2 0.02 +، 0.02- 90.7- 92.5 0.0021 0.0076 93.4-
شیائومی بلک شارک 2 (هدفون) 0.20 +، 0.10- 89.7- 91.5 0.0054 0.198 64.3-
ایسوس راگ فون 3.31+ ، 3.68- 93.8- 93.6 0.0015 0.013 62.5-
ایسون راگ فون (هدفون) 3.06 +، 3.96- 93.8- 93.7 0.0065 ۰.۰۴۱ 91.3-
وان پلاس 7 پرو 0.03 +، 0.01- 93.0- 92.6 0.0023 0.021 89.6-
وان پلاس 7 پرو (هدفون) 0.10 +، 0.05- 92.0- 91.4 0.0034 0.106 74.8-

 

 

 

 

 

 

 

 

blank

پاسخ فرکانس نوبیا رد مجیک 3

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *