تست وبررسی زد تی ای

طراحی و ساخت ZTE nubia Red مجیک 3

ZTE nubia Red Magic 3

بخش 2- طراحی، ساخت، اتصال مجیک 3

طراحی و ساخت این گوشی با توجه به شکل ظاهری که دارد یک موضوع ذهنی است. با این حال، این بار ما یک گوشی گیمینگ کاملا زیبا داریم که درباره آن قضاوت می کنیم. و جایی که اعتبار بخشیدن سزا باشد باید به آن اعتبار ببخشیم، شرکت نوبیا به طرز قابل بحثی، تهاجمی ترین بازی ها را از دل بازار تلفن های هوشمند بیرون آورده است. آخرین رد مجیک 3 نیز از این قاعده مستثنا نیست و گامی افزایشی در مقایسه با جانشین های خود بر داشته است. این شرکت برای آرم پشت قاب خود، خطوط واضح تر، بیان برجسته تر، پس زمینه ای قوی تر تدارک دیده است.

blank

سمت چپ بلک شارک 2 شیائومی، سمت راست زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

از آنجایی که در حال حاضر در مورد قاب پشت تلفن حرف می زنیم، نکات و قطعات نام آشنا که از گوشی جانشین در نسل بعدی نیز بکار رفته است- لنز RGB LED و حسگر اثر انگشت با شکل هندسی جذاب است. قابل توجه ترین قطعه جدید، البته وجود توری خروجی باد پنکه داخلی است. این توری بسیار نرم و انعطاف پذیر به نظر می رسد و به قاب و طرح کلی کاملا یکپارچه شده است. یا بهتر بگوییم، این قطعه به همراه سایر قطعات و تکه های کوچک دیگر طراحی بسیار قدرتمند و قابل تشخیصی به گوشی گیمینگ نوبیا می دهد و همگی با هم همخوانی دارد.

با وجود طراحی آینده نگرانه، ساختگی و عاقلانه اش، رد مجیک 3 «به سادگی گوشی های قبلی» از قاب پشتی فلزی استفاده می کند. این در واقع خوب است چرا که نداشتن گلس و انحنای کمتر به طور کلی به این معناست که این گوشی قوی و محکم تر است. رد مجیک 3 دارای وزن سنگین و تقریبا 215 گرم است، بسیار خود ساخته و محکم احساس می شود. ما واقعا نمی توانیم از وجود باتری 5000 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض و همچنین پنکه خنک کننده داخلی که برای اولین بار در دنیا روی این گوشی تجهیز شده است شکایت کنیم.

blank

در مورد فن باید بگوییم آن این فن نیاز به جذب هوای مناسبی دارد. نوبیا تصمیم گرفت که این فن را در حاشیه سمت راست قاب رد مجیک 3 قرار بدهد. این مکان بدین خاطر جای بسیار خوبی است، زیرا بعید است که به طور تصادفی هم که شده آن را با دستان خود بپوشانید. در اصل، خود توری به هیچ وجه تاثیر گذار و قابل استفاده نیست.

جهت نقد و بررسی تخصصی رد مجیک 3  اینجا کلیک کنید.

با این حال، با وجود خروجی باد در پشت، هیچ گونه محافظتی در برابر ورود گرد و غبار و محافظت در برابر ذرات، حداقل هیچ کدام، بلافاصله قابل مشاهده نیست. و گوشی تلفن به معنی وسیله ای است که بیشتر زندگی خود را در جیب لباس پر از خرده ریز و قطعات کوچک، خاک، پارچه و مانند آن می گذراند. پس انتظار ورود هر چیزی به داخل آن وجود دارد. امیدواریم که این مسئله به مرور زمان اتفاق نیفتد، زیرا هیچ راه آسان و ساده ای برای جدا کردن و تمیز کردن مدل های رد مجیک 3 وجود ندارد.

خوب، در این گوشی یک جفت پیچ شبیه به گوشی های آیفون در هر دو طرف پورت از نوع C وجود دارد که این نشانه خوبی برای روش جداسازی آسان و بالقوه آن است. با این حال، توصیه می کنیم که برای جدا کردن آن ناخن را زیر قاب نگنید و فشار دهید چرا فن کوچک و احتمالا شکننده است.

blank

با این حال، همانطور که قبلا با احتیاط به آن اشاره کردیم، نمی توان تصور کرد که کل سیستم خنک کننده، فعال و بخصوص محکم یا ضد عیب است. امیدوارم استفاده روزانه منظم از این گوشی به شما آسیب نرساند، زیرا تلفن شما باید با عامل های شکنجه ابتدایی و مواردی مانند گرما و فشار مقابله کند.رد مجیک 3 فاقد هرگونه محافظت در برابر ضربه است و ضربه و وارد کردن فشار روی گوشی ابتدا به فن آسیب می رساند. احساس می کنیم باید نسبت به نحوه کار با آن در مقایسه با یک گوشی هوشمند معمولی قوی و بدون قطعات متحرک (مثل فن)، احتیاط کنیم و بیشتر مراقب باشیم.

دکمه های کنترل

دکمه های کنترل رد مجیک 3 کاملا شلوغ هستند. از این بابت شکایت نخواهید کرد زیرا تمام گوشی های گیمینگ به همین ترتیب هستند.

شبیه به راگ فون، رد مجیک 3، دارای یک جفت ضامن شانه خازنی در قاب سمت راست خود است. اینها بسیار خوب شکل گرفته و موقعیت جالبی دارند و برای استفاده مناسب هستند. آنها همچنین دارای بازخورد لمسی هستند. و به طور کلی، از نظر سخت افزاری بسیار جذاب می باشند.

با این حال، در سمت نرم افزار، آنها از وضعیت فعلی ناامید کننده ای برخوردار هستند. شما نمی توانید بازخورد یا حساسیت لمسی را همانطور که در راگ فون شدنی بود، تنظیم کنید.

مسئله، وجود نرم افزار ضعیف است وگرنه از نظر سخت افزاری مشکلی ندارند. متاسفانه این موضوع در طول تجربه و کار با رد مجیک 3 بیشتر به چشم می خورد، همانطور که خواهید دید این نکته عمیق تر بررسی خواهد شد.

blank

اما به جانمایی دکمه های کنترل برمی گردیم. دکمه های حجم صدا و دکمه پاور هر دو بسیار خوب و کلیکی هستند و به خوبی مستقر شده اند – در این باره شکایتی نیست.

در طرف مقابل، یک کلید کشویی نسبتا شبیه به وان پلاس در نزدیکی قسمت بالا گوشی پیدا می کنیم. این کلید احساس می شود که بسیار محکم است و هدف آن از بین بردن راه اندازی لانچر بازی و حالت بازی نوبیا به نام Game Space 2.0 است. متأسفانه، این مورد برای هیچ کار دیگری استفاده نمی شود (حداقل با وضعیت اصلاح نشده سیستم عامل فعلی).

کمی زیر آن، هفت پین پوگو وجود دارد. اینها در حال حاضر فقط برای اتصال رد مجیک 3 به داک E-Sports Box استفاده می شود. سایر ابزارهای کنترل اختیاری به جای اتصال سیمی از بلوتوث استفاده می کنند. این امر به دلایل تداخل با اتصال شارژر، و همچنین به دلیل تأخیر ذاتی اتصال بی سیم، خیلی راحت نیست و به نظر می رسد نوبیا به جای آن می تواند راهی برای اتصال اینها به پین های پوگو پیدا کند. اما حتی اگر اینگونه باشد، ما هنوز هم اینها را فاقد استفاده می دانیم. آیا ممکن است برخی لوازم جانبی دیگر در این مسیر قرار گیرند؟

blank

قسمت های بالا و پایین رد مجیک 3 کمی کمتر از طرفین شلوغ هستند و فقط در مکان های مناسب، کنترل های مناسبی را در خود جای داده اند. در این قسمت، یک جک 3.5 میلی متری در بالا و یک میکروفون در پایین، درست در کنار پورت یو اس بی نوع C قرار دارد. اگر تعجب می کنید که چرا میکروفون در آنجا قرار دارد، باید گفت که یک توری کاملا مناسب در پایین صفحه نمایشگر وجود دارد، دلیل آن ساده است، بلندگوهای استریو روی صفحه قرار دارند.

blank

سمت چپ شیائومی بلک شارک 2، سمت راست زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

بله، افزودنی فوق العاده در هر تلفن، به خصوص تلفن های هوشمند و پر طرفدار گیمر روی جلد آن است. همانطور که قبلا گفتیم، بلندگوهای فعال شده DTS: X به زیبایی از دید پنهان شده اند و نمای جلویی را بسیار یکنواخت و یکپارچه کرده است. به هر حال، با گلس گوریلا (نسل ناشناخته) پوشیده شده است.

و آخرین ، اما نه مهم، پوشانیدن ابزارهای کنترل و سخت افزار با لنز ال ای دی اطلاع رسانی RGB است که در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. در این گوشی فلاش دوربین سلفی وجود ندارد.

اتصال

ما اغلب تمایل داریم به این جنبه از پرچمداران مدرن نگاه کنیم، زیرا بسیاری از آنها اتصال کلی مشترکی دارند، که معمولا توسط چیپ ست آنها دیکته می شود. ویژگی های ایستاده، مانند بلستر IR، به طور فزاینده ای نادر هستند و به هر حال واقعا شایسته سطح مقطع نیستند. هنوز هم، از آنجا که به نظر می رسد بسیاری از شما در مورد اتصال به رد مجیک 3 سؤالاتی دارید ، تصمیم گرفتیم یک بررسی اجمالی برای شما داشته باشیم. بعلاوه، در واقع موارد کمی احتیاطی وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد.

تا آنجا که ایده اصلی پیش می رود، رد مجیک 3 دارای دو اسلات سیم کارت نانو، با حداکثر سرعت شبکه تئوریک Cat20 2000/150 Mbps است. وای فای باند دوگانه و بلوتوث 5.0 دارد. اصول اولیه به وضوح پوشانده شده است. با این حال، فراتر از این، رد مجیک 3 کاملا ناامیدکننده است.

blank

از آنجا که برخی از شما سؤال کرده اید، هیچ پشتیبانی از پردازنده گرافیکی با فرکانس دوگانه و همچنین NFC در گوشی وجود ندارد. شاید بدتر از همه اینها، عدم وجود خروجی ویدیویی از پورت نوع C باشد که به هر حال، تنها با سرعت USB 2.0 امکان پذیر است. لوازم جانبی داک اختیاری نوبیا نیز خروجی ویدیو ندارد، بنابراین فقط نیاز به اتصال اختصاصی از طریق پین های پوگو نیست. صادقانه بگویم، ما بسته به اجرای سخت افزاری پورت نوع C و کنترل کننده USB، مطمئن نیستیم که این اتصال امکان پذیری باشد.

blank

و اگر متوجه شوید که چرا ویدئو در چنین دستگاهی مهم است، موضوع این است که تلفن های «گیمینگ» بیشتر در دست جمعیت های دارای گوشی های بازی و جامعه ای که بازی ها را با اشتراک می گذارند دیده می شوند. این جمعیت مایلند بخش عمده ای از اجرای هر بازی رقابتی، امکان پخش و به اشتراک گذاری گیم پلی را به صورت آنلاین به نمایش بگذارند. حالت پخش فیلم ضعیف مانع جدی این به اشتراک گذاری و نمایش می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *