تست وبررسی زد تی ای

کیفیت دوربین ZTE رد مجیک 3

کیفیت دوربین ZTE رد مجیک 3

5-کیفیت دوربین 12 مگاپیکسلی، خوب، 48 مگاپیکسلی خاص تر

وقتی که نوبت به ابزارهای تخصصی می رسد، کوتاه آمدن، امری طبیعی است. و اینکه می بینیم چگونه رد مجیک 3 که یک گوشی گیمینگ است در همه جا پراکنده شده است، فقط می توانیم فرض کنیم مصالحه خاصی وجود داشته است تا بتوانیم آن را به عنوان ایستگاه نبرد موبایل بهتر بشناسیم. آیا این چیز خوبی نیست؟ به هر حال، نوبت به کیفیت دوربین رد مجیک 3 می رسد. این گوشی در قسمت پشتی دارای یک دوربین تکی است که به خودی خود امروزه دوباره باب شده است.

سنسور IMX586، که در پشت لنز با روزنه تصویری f/2.0 قرار گرفته است، دقیقا در رده پرچمداران نیست. همچنین زرق و برق های مانند OIS در این دوربین وجود ندارد. در حقیقت، حتی تثبیت کننده تصویر دیجیتالی (EIS) برای فیلم وجود ندارد. از طرف دیگر، این سنسور کواد بایر خاص در حال حاضر ارزش خود را در دستگاه های دیگر به طور کامل اثبات کرده است. بنابراین، ما می دانیم، در حقیقت، که با پردازش مناسب و معقول همراه است، می تواند عکس ها و فیلم های زیبایی تولید کند.

رابط کاربر دوربین

اما قبل از اینكه به هر یك از این موارد بپردازیم، گذری سریع به برنامه دوربین می اندازیم. مطمئنا سریع خواهد بود زیرا واقعا در این باره بحث زیادی وجود ندارد. رابط کاربری اصلی خود به اندازه کافی ساده و برای استفاده بسیار آسان است. در اینجا هیچ شکایتی وجود دارد. با این حال، منوی تنظیمات برای ناوبری گیج کننده است.

تنظیمات دوربین

فشار دادن دو دکمه جداگانه برای دستیابی به کنترل های رزولوشن بالا بویژه آزار دهنده است. دسته اول تاگل ها می توانست به راحتی با بقیه تنظیمات درج شود. اما، اعتراف خواهیم کرد، که کمی دست و پاچه عمل کرده اند. یک نکته مثبت تر اینکه، رد مجیک 3 در واقع با کنترل وضوح، میزان فریم و حتی فرمت رمزگذاری، سطح کنترلی شگفت آور و پیشرفته ای را ارائه می دهد.

اگر این مورد برای شما مهم باشد که هست، دوربین اصلی را می توانید در حالت پیش فرض 12 مگاپیکسلی استفاده کنید یا در حالت بومی روی 48 مگاپیکسل قرار دهید. ضبط ویدیو در دوربین عقب می تواند تا 8K افزایش یابد. اما این احتمالا در حال حاضر برای هیچ کس محرز نشده است که نوبیا در مواد تبلیغاتی خود به طور طبیعی به این عدد یعنی 8K اشاره کرده باشد. در ادامه نگاهی عمیق تر به تصویربرداری 8K می پردازیم، اما، برای آن دسته از عزیزیانی که سؤال کرده اند، اشاره می کنیم که این به 15 فریم در ثانیه محدود شده است.

تنظیمات این دوربین با انتخابگر رمزگذاری شده عالی همراه است، دارای فرمت سازگارتر و قدیمی تر h.265، و همچنین جدیدتر و کارآمدتر h.265 یا HEVC و نیز HDR10 است. دومی بسیار جالب است زیرا ظاهراً قرار است محتوای HDR 10 را ضبط کند.

حالت های دوربین

چندین حالت دوربین اضافی وجود دارد که با یکدیگر ترکیب شده اند. همه آنها تقریبا قدیمی و برای طرفداران گوشی های ZTE آشنا هستند، با این وجود، هنوز هم بسیار خوب عمل می کنند. حالت Clone در این گوشی را بسیار سرگرم کننده می دانیم. علاوه بر گزینه های موجود در صفحه CAMERA-FAMILY، یک حالت Pretty نیز وجود دارد که با یک دکمه کشویی «pretty» در رابط کاربری UI اصلی وجود دارد. علاوه بر این، ما واقعا نمی بینیم که چرا این صفحه را نمی توان در همان صفحه بقیه حالت های ویژه قرار داد. به طور کلی، رابط معمولی در هر مدل ZTE با هرج و مرج همراه است.

کیفیت عکس

کیفیت عکس در رد مجیک 3 چیزی نیست که خیلی روی آن تمرکز کنیم. تا آنجا که معلوم است، جزئیات عکس ها بسیار زیاد به تصویر کشیده می شود و رنگ ها نیز، در بیشتر قسمت ها، خوب به نظر می رسند. رنگ های سبز و طبیعت نیز کمی بیشتر از حد دیده می شودن که باب میل ما نیز می باشد. شارپنس لبه تا لبه خوب به نظر می رسد.

نمونه های از سه دوربین زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

 

نمونه های از سه دوربین زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

مهمترین مسئله ای که در این نمونه ها به چشم می خورد، بیش از حد شارپ بودن تصاویر است. این شارپ بودن بسیار شدید است، به خصوص با حالت HDR که مجبور به خاموش کردن ان هستیم. هاله های سفید تقریباً در هر شکل برجسته ای نمایان هستند. وجود نویز نیز نگران کننده است. ما واقعا نمی توانیم بگوییم که آیا این مسئله مربوط به افزایش بیش از حد است، اما تقریبا هر سطح یکنواختی نیز واقعا دانه دانه به نظر می رسد.

HDR: خاموش روشن خودکار
خاموش روشن خودکار

داینامیک رنج نیز به خصوص عالی نیست و نکته عجیب این است که HDR نیم تواند به طور کامل این مسئله را برطرف کند و در عوض فقط آن را کمی تغییر می دهد. صرفا برای تشریح، در حالت پیش فرض رد مجیک 3 تمایل زیادی به نوردهی بیش از حد دارد، در حالی که به نظر می رسد عکس های HDR بیشترین جزئیات را در سایه ها نمایش می دهند. با این وجود، شما بهتر است از HDR در حالت خودکار استفاده کنید.

HDR: خاموش روشن خودکار
خاموش روشن خودکار
HDR: خاموش روشن خودکار
خاموش روشن خودکار

مانند بسیاری دیگر از تلفن های هوشمند که از سنسور محبوب سونی IMX586 استفاده می کنند، رد مجیک 3 نیز می تواند با دوربین اصلی خود در رزولوشن 48 مگاپیکسلی عکسبرداری کند. با این وجود، این مزایا از مزایای تنظیم پیکسل Quad Bayer سنسور چشم پوشی می کند و به کیفیت کلی عکس می پردازد.

نمونه های عکس با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

جهت مشاهده عملکرد و رابط کاربری رد مجیک 3 اینجا کلیک کنید.

دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی، با روزنه تصویری f/2.0، با اندازه 2.0 میکرومتر در رد مجیک 3 کار بسیار جالب و مناسبی را انجام می دهد. میزان جزئیات بسیار خوبی را به تصویر می کشد و به همین ترتیب رنگ ها نیز به خوبی نمایش داده می شوند. حتی اگر این دوربین در حالت فوکوس ثابت باشد، ما با فاصله فوکوس پیش فرض هیچ مشکلی نداشتیم. داینامیک رنج قطعا می تواند از کارهای اضافی استفاده کند.

نمونه های عکس سلفی زد تی ای نوبیا رد مجیک 3

مطابق ترجمه نوبیا، حالت زیبایی یا به عبارت بهتر «زیبا» وجود دارد. ما به صراحت از آن دور خواهیم شد زیرا دکمه کشویی «pretty» در تأثیرات آن بر روی سوژه کاملا جالب عمل می کند.

نمونه های حالت زیبایی: خاموش تنظیم متوسط بالا

ما همچنین چندین عکس پوستری معمولی گرفتیم و نتایج را در بانک اطلاعاتی جهت بررسی های بیشتر قرار دادیم. با توجه به تقاضا زیاد، ما در ابزار مقایسه خود از عکس های از پیش انتخاب شده گوشی های شیائومی بلک شارک 2 و وان پلاس 7 به عنوان رقبای اصلی، استفاده کرده ایم. با این حال، به نظر می رسد مشکلی وجود نداشته باشد و از ادامه مقایسه و بررسی بقیه بانک اطلاعاتی نمونه گسترده ما لذت ببرید.

زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 در برابر شیائومی بلک شارک 2 و وان پلاس 7 در ابزار مقایسه عکس ما

در اینجا نمونه های عکس های گرفته شده با دوربین 48 مگاپیکسلی آورده شده است.

زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 در برابر شیائومی ام آی 9 و وان پلاس 7 در ابزار مقایسه تصاویر 48 مگاپیکسلی ما

 

 

کیفیت ضبط ویدیو

قبل از اینکه به بیت های واقعا جالب توجه مربوط به 8K و HDR برسیم، چند کلمه در رابطه با ضبط ویدیو عادی 4K در رد مجیک 3 صحبت می کنیم. به طور کلی، وضعیت و فیلم های ویدئویی که در اینجا است همانند عکسبرداری با کیفیت و دقیق هستند. جزئیات زیادی در این فیلم ها وجود دارد، رنگ ها حتی اگر اندکی بیشتر از چیزی که ترجیح می دادیم خوب به نظر می رسند. وضوح لبه به لبه نیز بسیار زیبا به نظر می رسد.

موضوعی که بار دیگر آن را متمایز می کند، شارپنس بیش از حد است. و موضوع داینامیک رنج (محدوده دینامیک) محدود شده همچنان پابرجا است. فیلم های معمولی 4K در رد مجیک 3 در یک جریان استاندارد AVC ضبط می شوند و با استریو، صدای 48 کیلوهرتز AAC و میزان بیت تقریبی 42 مگابایت در ثانیه هستند. هیچ چیز واقعا غیر عادی نیست. با این حال، همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، نوبیا در واقع چند تنظیم پیشرفته را در معرض کاربر در برنامه دوربین قرار داده است. یکی از این ها، انتخاب کننده های رمزگذار است که به سه روش h.264، که گزینه پیش فرض است که ما قبلا توضیح دادیم، h.265 (فشرده سازی کارآمدتر HEVC) و آخرین ، اما کم اهمیت ترین HDR HEVC 10 است، پیش می رود.

در مورد گزینه معمولی HEVC کاملا اظهار نظر وجود ندارد. این کار خود را به خوبی انجام می دهد و باعث صرفه جویی در فضای شما می شود بدون اینکه کیفیت قابل توجهی از دست برود. از طرف دیگر، HDR بسیار جالب است. با نگاهی نزدیک به یک مورد ضبط شده، می توانیم یک جریان ویدئویی HEVC که در فرمت mp4 ضبط شده است را پیدا کنیم که میزان سرعت آن چیزی در حدود 42 مگابیت در ثانیه در نظر گرفته شده است.

با این حال، بررسی خود فیلم، به سرعت نشان می دهد که چیزی، آشکارا از دست رفته است. هیچکدام از بازیکنانی که سعی کردیم موفق نشده است جریان فیلم را به عنوان HDR انتخاب کند. بعضی از بازیکنان به طور مشابه فیلم های یوتیوب HDR را بر روی دستگاه غیر HDR پخش کردند که نتیجه بجز کاهش کیفیت در نمایش فیلم چیز دیگری نبود، اما واقعا این مسئله جدی نیست. بازیکنان دیگری مانند VLC موفق به نمایش فیلم با رنگ های مناسب هستند، اما تنها 8 بیت از آنها را نشان می دهد. آنها 8 بیت واقعی هستند، و هیچ محدوده دینامیکی بالایی از بین نمی رود. حتی برنامه پخش کننده ویدیویی رد مجیک 3 داخلی نمی تواند رنگ های HDR را که گفته می شود توسط خود گوشی به طور صحیح ضبط شده باشد، نمایش دهد. نوبیا به وضوح باید روی حالت ضبط ویدیوی HDR کار کند. اما برای اینکه انصاف رعایت شود، در تنظیمات به عنوان «بتا» شناخته می شود.

دقیقا همین مسئله در مورد وضوح 4K است که بیش از هر چیزی بیشتر جنبه بازاریابی دارد. مقایسه فریم ها در برابر حالت 4K حاکی از نمایش جزئیات بیشتری در کلیپ های 8K است، بنابراین رزولوشن در آن وجود دارد و این صرفا افزایش مجدد نیست. .نکته مهم این است که 8K در حال حاضر محدود به 15 فریم بر ثانیه است.

مجددا، با نگاهی دقیق تر به این موضوع، اکثر تجهیزات الکترونیکی مدرن تلاش می کنند حتی کلیپ 15 فریم در ثانیه در چنین وضوح بالایی نگه دارند، بنابراین هیچ آسیبی واقعی وجود ندارد. البته فراتر از این مسئله، افزایش از 4K به 8K بیشتر جنبه بازاریابی دارد.

با این حال، یک نگاه اجمالی جالب در رزولوشن بعدی می تواند جالب و قابل پیش بینی باشد. با جستجوی آنلاین، مباحثات و موضوعات 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه احتمالا در به روزرسانی رد مجیک 3 بیشتر نمایان می شود، اما ما واقعا به آن توجه نمی کنیم.

حتی می توانید موارد دیگر را نیز بررسی کنید و فیلم های 8K با کیفیت HDR را ضبط کنید، با ترکیب این دو حالت بتا در کنار یکدیگر، این گوشی فایل های HEVC را با میزان بیت 84 مگابیت در ثانیه به اصطلاح خفه می کند. دقیقا مانند 4K با کیفیت HDR، اطلاعات اضافی مربوط به رنگ به روشنی شکسته شده است و نمی توان آنرا دقیق خواند. در این مورد تعجب خواهید کرد، ما دوربین Open را امتحان کردیم، این تنها حداکثر رزولوشن 4K در سرعت 30 فوت بر ثانیه را تشخیص می دهد. همه مواردی که در نظر گرفته شده است، در وضعیت فعلی خود، 8K با کیفیت HDR یک روش واقعا عالی برای هدر رفتن سریع فضای ذخیره سازی در رد مجیک 3 است.

2160 پیکسل: زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 دربرابر شیائومی بلک شارک 2 و وان پلاس 7 در ابزار مقایسه ویدئو ما

تماشای فیلم 8K تفریحی و بسیار جالب است، و ما هنوز از تلاش نوبیا برای این که کیفیت را بالا می برد قدردانی می کنیم. همه چیز هنوز در وضعیت بسیار ناتمام است و قطعا نباید به عنوان یک ویژگی از هر نوع جدی گرفته شود. اما این مانع از این نمی شود که تحسین کنیم که چگونه یک صفحه نمایش 8K در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در ابزار مقایسه ویدیویی ما جالب به نظر می رسد.

4320 پیکسل: زد تی ای نوبیا رد مجیک 3 دربرابر شیائومی بلک شارک 2 و وان پلاس 7 در ابزار مقایسه ویدئو ما 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *