ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی استفاده از هایلایت اینستاگرام

نحوه ی استفاده از هایلایت اینستاگرام

استوری یکی از قابلیت های پرکاربرد در اینستاگرام است از آن می توان به عنوان ابزاری عالی در جهت اقزایش تعامل و برقراری ارتباط با کاربران نام برد. در آن می توان تصاویر و ویدئوی خود را با فالوورها به اشتراک گذاشته و از آن لذت برد. ولی این قابلیت، محدودیت زمانی دارد و یک استوری تا 24 ساعت می تواند فعال باشد و برای کاربران قابل مشاهده است ولی بعد از زمان تعیین شده، استوری دیگر نمایش داده نمی شود. برخی کاربران استوری را ایجاد می کنند و استوری برای آنها اینقدر جالب و جذاب است که تمایل دارند برای همیشه در استوری آنها باقی بماند تا اگر فالووری به صفحه ی آنها پیوست بتواند آن استوری را مشاهده کند. شاید تا چند وقت پیش این امکان وجود نداشت ولی در نسخه های جدید اینستاگرام، امکانی فراهم شده تا کاربر بتواند استوری خود را در صفحه خود نگه داشته و آن را همیشه در صفحه خود، در معرض نمایش کاربران جدید قرار دهد. به این قابلیت هایلایت گفته می شود. این موضوع برای مدیران صفحات کسب و کار بسیار پر اهمیت است و آنها یک استوری را نمی توانند هر روز تکرار کنند، ولی با این قابلیت می توانند آن را در صفحه ی خود همیشه داشته باشند و هر شخصی که به صفحه وارد شود از آن استوری به عنوان راهنما و معرف این صفحه استفاده کند. برای مثال پشتیبانی یک محصول امری مهم در یک کسب و کار می باشد و بسیاری از ادمین های صفحات تجاری تمایل دارند این پشتیبانی در قالب استوری همیشه در صفحه ی آنها وجود داشته باشد و نام استوری را با همین موضوع انتخاب کنند تا وقتی کاربری در این مورد سوالی داشت بتواند با زدن بر روی این استوری پاسخ خود را دریافت کند و بصورت دائمی در دسترس کاربران باشد. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد قابلیت هایلایت در اینستاگرام به شما خواهیم داد.

blank

اهمیت هایلایت اینستاگرام در صفحات کسب ‌و کار

اگر جزء کاربران اینستاگرام هستید و یکی از کارهایتان در اینستاگرام ایجاد استوری ست، و از اهمیت این قابلیت آگاه هستید و می دانید که استوری هایی هستند که بسیار با اهمیت و بارزش اند. در این مواقع تمایلی به غیر فعال شدن آن و از بین رفتن آن ندارید و دوست دارید آن را در صفحه ی خود نگه دارید. کاربران دارای صفحات تجاری و کسب و کار از استوری بهره های زیادی می برند و آن را کاربردی ترین قابلیت اینستاگرام می دانند و برای معرفی محصولات خود از آن، استفاده می کنند. حال فکر کنید این صفحه، کلی زحمت کشیده و ویدئویی آماده کرده است که موضوعی را به صورت کامل توضیح داده و سوالات کاربران نیز در آن پاسخ داده شده است، حیف نیست چنین استوری بعد از 24 ساعت در دسترس کاربران نباشد، شاید تعداد کمی آن را دیده باشند و خیلی از کاربران دوست داشته باشند که آن را مشاهده کنند تا سوالات ذهن شان پاسخ داده شود. ادمین این صفحه وقتی از هایلایت استفاده کند این استوری پاک نمی شود و هر شخصی می تواند آن را هر وقت که دوست دارد، ببیند. برای مثال صفحه ای برای بازاریابی محصولات خود در طی چند هفته می خواهد چندین استوری را ایجاد نماید، و همین طور نمی خواهد بعد از مدتی پاک شود. برای جلوگیری از حذف آنها، هایلایتی به نام بازاریابی ایجاد کرده و استوری ها را در آن قرار می دهد و آنها را همیشگی می کند. پس تا اینجا متوجه شدیم که این قابلیت برای صفحات کسب و کار بسیار با اهمیت می باشد و در اصل نوعی تبلیغ همیشگی است. در پایین تر نحوه ایجاد هایلایت را توضیح خواهیم داد.

نحوه ی ایجاد هایلایت اینستاگرام و قرار دادن استوری‌ها در آن

برای استفاده از این قابلیت در ابتدا باید استوری خود را به اشتراک بگذاریم و مراحل زیر را سپری کنیم.

انتخاب استوری ‌های مورد نظر جهت قرار گرفتن در هایلایت

هایلایت اینستاگرام بعد از انتشار استوری صورت می گیرد. پس اگر تصمیم گرفته اید تصویر یا ویدئویی را هایلایت کنید، باید اول آن را در استوری قرار دهید و استوری خود را ایجاد نمایید و در مرحله بعد به هلایت اضافه کنید. برای این کار وارد بخش پروفایل تان شوید:

blank

در این قسمت، هر هایلایتی که قبلا ایجاد کرده اید را می توانید ببینید، اگر هایلایت اولی ست که ایجاد می کنید این بخش به صورت دایره ای خاکستری و تو خالی دیده می شود. برای اضافه کردن استوری خود به هایلایت بر روی علامت به اضافه ای (+) که در کنار هایلایت است بزنید و صفحه ای برای شما باز خواهد شد.

blank

در این صفحه تمام استوری هایی که تا به امروز قرار داده اید، قابل مشاهده است. هر کدام را که تمایل دارید انتخاب نموده و بعد از آن بر روی گزینه ی بعدی یا Next بزنید. به همین راحتی استوری ها به بخش هایلایت اضافه شده و برای همیشه در قسمت پروفایل شما قابل مشاهده و در دسترس کاربران قرار دارد. در صورت تمایل می توانید بعداً آن را پاک کنید.

چگونگی اضافه کردن استوری ‌های فعال به هایلایت

گاهی اوقات در حال حاضر استوری ایجاد و منتشر کرده اید و می خواهید علاوه بر انتشار آن، در بخش هایلایت نیز قرار بگیرد، برای این کار باید وارد استوری شد و با زدن بر روی گزینه ی Highlights آن را به هایلایت های خود اضافه نمایید. قابل توجه است باید نامی برای هایلایت برای قرار دادن استوری در آن، انتخاب نمایید، و بعد از آن، استوری به هایلایت اضافه می گردد.

انتخاب نام برای هایلایت های خود

وقتی کاربری اولین بار به صفحه ای وارد می شود در بخش پروفایل، اگر نامی برای هایلایت انتخاب نشده باشد، آنها را با نام Highlights می بینند و تا هر کدام را باز نکند متوجه محتوای آن نخواهند شد. حتما نامی برای هایلایت های خود نسبت به محتوای آنها برگزینید تا کاربر متوجه موضوع و محتوای آن هایلایت شود. در این حالت وقتی که مرحله اول تمام می شود و به مرحله بعد وارد می شوید در بخش نام، نام هایلایت خود را وارد نمایید.

blank

نام هایلایت شما می تواند 16 حرف باشد، ولی انتخاب نامی کوتاه، با معنی و جالب توجه بهتر از نامی طولانی و کسل کننده می باشد. برای مثال همان مورد پشتیبانی که در قبل برای شما گفتیم، “روش پشتیبانی” می تواند نامی مناسب برای چنین هایلایتی باشد. زیرا هر کاربری مفهوم آن را درک کرده و موضوع محتوای هایلایت را متوجه می شود.

انتخاب کاور هایلایت اینستاگرام

بعد از مرحله اضافه کردن استوری به هایلایت و انتخاب نام، وارد مرحله ی بعدی خواهید شد که باید کاوری برای هایلایت خود انتخاب نمایید تا هایلایت شما با این کاور انتخابی قابل مشاهده باشد.

blank

در این قسمت کاورهایی به صورت پیش فرض در اینستاگرام برای تصاویر هایلایت شما بوجود آمده است ولی اگر آن را دوست ندارید، آن را با لمس آیکن گالری و انتخاب تصویر مورد نظر خود، تغییر دهید. حالا می توانید تصویر را کوچکتر با بزرگتر کرده و نحوه نمایش آن را انتخاب کنید. بعد از برگزیدن تصویر دلخواه تان، با لمس گزینه ی Done، هایلایت شما ایجاد و آماده ی نمایش دادن، می باشد.

اشتراک گذاری پست ها در استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

چگونگی حذف یا اضافه نمودن استوری‌ جدید به هایلایت اینستاگرام

اگر هایلایتی را ایجاد کردید و بعد از مدتی به هر دلیلی تمایل به حذف آن را داشتید، و یا می خواهید استوری دیگری را به هایلایت خود اضافه نمایید، برای این کار از دو مسیری که وجود دارد می توانید یکی را انتخاب کنید:

1) استوری خود را به صورت مستقیم به هایلایت اضافه نمایید!

در اینجا اگر استوری شما فعال است، وارد آن شوید و اگر هم استوری فعال نیست به آرشیو استوری ها وارد شده و استوری دلخواه خود را انتخاب نموده و با زدن بر روی آیکن Highlights، و انتخاب یکی از هایلیت هایی که دارید، استوری مورد نظر را به آن اضافه کنید

2) استوری را با روش ویرایش هایلایت، اضافه کنید!

با این مسیر باید به بخش ویرایش هایلایت وارد شده و بر روی سه نقطه که در قسمت پایین صفحه، سمت راست قرار دارد، بزنید

blank

دو گزینه قابل مشاهده است، اگر بر روی گزینه ی Edit  بزنید می توان آن را ویرایش کنید و در صورت تمایل به حذف یک استوری در بخش هایلایت ، گزینه ی Remove From Highlights را لمس کرده تا استوری مورد نظرتان پاک شود. ولی اگر انتخاب شما گزینه ی Edit  باشد، وارد صفحه ی استوری ها شده و استوری جدید را انتخاب کرده و مثل قبل بر روی گزینه ی Done می زنید، به همین سادگی استوری جدید به هایلایت اضافه شده و می توان آن را به کابران نمایش داد.

نکته ی قابل توجه در اینجا این است که شما در بخش استوری ها، قسمتی وجود دارد که می توان در آنجا مشاهده کرد که چه کسانی از استوری شما بازدید کرده اند، ولی وقتی استوری به بخش هایلایت اضافه می شود و هر کاربر جدیدی که استوری شما را می بیند، متاسفانه در قسمت بازدید کاربران از استوری (Viewers) قابل مشاهده نیست و شما متوجه بازدیدهای آن ها نخواهید شد و لیست بینندگان استوری شما ثابت می ماند.

نکات قابل توجه در ایجاد هایلایت اینستاگرام

اگر تا بحال هایلایت خود را ایجاد نکرده اید و می خواهید از این قابلیت پر طرفدار استفاده نمایید به نکات زیر توجه کنید:

الف) قابلیت ایجاد بیش از یک آلبوم

اگر هدفتان برای دسته بندی استوری های تان انتخاب هایلایت است، نگران تعداد و نام آن نباشید، طبق گفته ی سایتی معتبر می توان 20 هایلایت با یک نام ایجاد نمود، که البته شاید با تغییر نام آنها، بتوان به تعداد آنها افزود. پس استوری های خود را طبق موضوع و محتوای آنها دسته بندی کرده و یک یا چند highlight را برای آن در نظر بگیرید. چند شاخه ی اصلی برای محتوای استوری های خود مشخص کرده و بقیه را در یک هایلایت به نام موارد دیگر قرار دهید.

ب) نمایش هایلایت‌های جدیدتر در سمت چپ پروفایل

اگر تعداد هایلایت های شما زیاد است باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که هایلایت جدید که ایجاد می شود در سمت چپ هایلایت قبلی قرار می گیرد و هالایت های قدیمی تر در سمت راست پروفایل هستند. تا 5 هایلایت به محض ورود به صفحه به کاربر نمایش داده می شود ولی اگر تمایل دارید بقیه ی هایلایت ها را ببینید باید با انگشت آنها را به سمت راست صفحه بکشید. در این حالت هایلایت های جدید شانس بیشتری جهت دیده شدن دارند و هایلایت های قدیمی تر در سمت راست قرار گرفته اند، و در معرض دید نیستند. پس در هنگام ایجاد هایلایت، آن استوری که مهم تر از بقیه می باشد در آخرین هایلایت ها قرار دهید که همیشه در سمت چپ قرار گرفته و جزء هایلایت های قابل مشاهده، در نگاه اول باشند.

ج) اولویت بندی موضوعات صفحه خود

قبل از شروع ایجاد highlight ، موضوعات خود را انتخاب، و اولویت بندی نمایید و طبق اولویتی که برای خود و صفحه تان دارید، هایلایت های خود را ایجاد کرده و هایلایت های معمولی را در ابتدا و هایلایت های اصلی را در انتها ایجاد کنید، همانطور که در بالا گفتیم، هایلایتی که آخرین باشد به دلیل قرار گرفتن در سمت چپ، قابل مشاهده تر است.

د) نمایش نام هایلایت در هنگام دیدن هایلایت‌ها

وقتی استوری را به اشتراک می گذاریم نام کاربر در بالای آن قابل مشاهده است ولی در هنگام نمایش استوری در حالت هایلایت، نام هایلایت دیده می شود، پس نام آن بسیار مهم است، نامی جذاب و کوتاه برای هایلات خود بکار ببرید.

همین طور تعداد استوری های هر هایلایت نیز مشخص می باشد.

توصیه می کنیم نام  highlight خود را متناسب با محتوا و دسته بندی خود انتخاب نمایید و استوری غیر مرتبط در آن دسته قرار ندهید، در مرحله بعد هم کاور را نیز مناسب با نام عنوان هایلایت برگزینید و با این کار باعث تعامل بیشتر با کاربران تان شوید.

مطمئناً با رعایت نکات گفته شده هایلایت خوب و ارزشمندی ایجاد می کنید که می تواند ارتباط خوبی با کاربران برقرار کند.

از هایلایت‌ها می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • نمایش دادن معرفی یک محصول و یا آموزش خدمات و نکات قابل توجه
  • نمایش دادن پشت صحنه ی ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در پست ها
  • نمایش دادن تصاویر مربوط به کسب‌ وک ار خود برای برندسازی
  • نمایش تصاویر رویداد های مهم مربوط به کسب ‌و کارتان
  • آنالیز و تحلیل محصولات یا خدمات کسب ‌و کارتان برای افزایش مشتریان

و…

حرف آخر

هایلایت اینستاگرام در کل، قابلیتی برای نمایش دادن همیشگی استوری های شما در بخش پروفایل می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید استوری های خود را برای همیشه در صفحه ی خود نگه دارید. مطمئن باشید با استفاده و کاربرد این قابلیت تعامل و ارتباط بیشتری با کاربران برقرار خواهید کرد و نیاز به تکرار بعضی از موضوعات نیست، چون آنها همیشه در پروفایل شما قابل مشاهده هستند، فقط کافی ست کاربران را در قسمتی از صفحه خود از وجود هایلایت ها آگاه کنید تا به آنها سر بزنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *