ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

استیکرها در استوری اینستاگرام

عناوین این مقاله

نحوه ی استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

استوری یکی از قابلیت های کاربردی در اینستاگرام می باشد که از آن می توان به عنوان ابزاری عالی برای افزایش تعامل و برقراری ارتباط با کاربران نام برد. در آن می توان تصاویر و ویدئوی خود را با فالوورها به اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید و آنها به شما پاسخ داده و با یکدیگر در این مورد تعامل داشته باشید. این تصاویر و ویدئو ها 24 ساعت بر روی صفحه ی اینستاگرام شما فعال هستند، و بعد از آن به آرشیو استوری ها می روند. برای جذابیت هر چه بیشتر در استوری، استیکر ها وجود دارند و این قابلیت فقط در بخش استوری اینستاگرام وجود دارد. به مدیران صفحات کسب و کار و افرادی از اینستاگرام مارکتینگ برای بالا بردن تعداد کاربران شان استفاده می کنند، پیشنهاد می کنیم از استیکرها استفاده کنند تا بتوانند کاربران بیشتری را با استوری های جذاب، به سمت صفحه خود بکشند. بسیاری از دوستان نمی دانند چگونه از استیکرها استفاده نمایند و چه کنند که از آن بیشترین بهره را دریافت نمایند. هدف ما در این مقاله آموزش نحوه استفاده از استیکر و نکات مربوط به آن می باشد.

نحوه ی استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

اگر جزء کاربران فعال در اینستاگرام باشید و روزانه چند ساعت از اوقات خود را در این شبکه مجازی پر طرفدار می گذرانید، تا به حال متوجه اهمیت استوری و قابلیت هایش شده اید. باید بدانید که با چه روش هایی می توان باعث افزایش تعامل با کاربران شد. بعد از محتوا و کیفیت تصویر شما در استوری، استیکرها یکی از مهم ترین جزئیات یک استوری هستند که باعث جذب کاربران می شوند. در نسخه های آپدیت اینستاگرام، استیکرهای بسیار جذابی به اینستاگرام افزوده شده است. برای مثال به جای اینکه متنی بنویسید می توانید با کاربرد یک ایموجی نظر کاربران خود را جویا شوید. برای افزودن استیکر به استوری باید مراحل زیر را طی کرد.

نحوه ی افزودن استیکر در استوری اینستاگرام

در حالت کلی برای افزودن استیکر در استوری باید سه مرحله را انجام دهیم:

الف) استوری مورد نظر خود را ایجاد کنید!

در ابتدا قبل از استفاده از استیکر باید استوری خود را ایجاد نمایید چون این قابلیت بر روی استوری قرار دارد و برای کاربردش اولین کار ایجاد استوری می باشد. برای ایجاد استوری اول وارد بخش تنظیمات استوری شوید و با استفاده از دوربین می توانید همان لحظه عکس خود را بگیرید یا با کشیدن انگشت خود به سمت بالا بر روی قسمت پایینی بخش استوری می توانید وارد گالری خود شده و تصویر یا ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب کنید.نحوه ی استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

                     بعد از قرار دادن عکس و یا ویدئوی مورد نظر خود به مرحله بعد می رویم

ب) وارد شدن به بخش استیکر در استوری اینستاگرام

بعد از قرار دادن تصویر مورد نظر، از جزئیات دیگری که باید به یک استوری اضافه نمود استیکرها و ایموجی ها می باشد پس در اینجا برای ورود به بخش استیکر ها، آیکن استیکر را لمس نمایید.

blank

در اینجا استیکر و ایموجی مورد دلخواه و هماهنگ با تصویرتان را می توانید ببینید. ایموجی ها معمولا با ایموجی های گوشی شما یکی ست ولی استیکرهای موجود در اینستاگرام، خاص همین شبکه ی اجتماعی می باشد و شرایط استفاده از برای کلیه ی کاربران اینستاگرام همانند یکدیگر می باشد، و همه می توانند از آن بهره ببرند.

 

ج) انتخاب یک استیکر مناسب جهت استفاده در استوری

این مرحله مربوط به انتخاب استیکر می باشد، شما می توانید استیکری که مورد دلخواه شماست و با سلیقه ی شما هم خوانی دارد استفاده کرده و بر روی استوری قرار دهید، فقط استوری خود را خیلی شلوغ نکنید، زیرا باعث سردرگمی کاربر شده و نمی تواند ارتباط خوبی با آن برقرار نماید.

blank

استیکرهای موجود در بخش استیکر، کاربردشان در هر مورد متفاوت است، بسته به شرایط و تصویری که قرار داده اید می توانید، از یک یا چند تا از آنها استفاده نمایید. در توضیحات بعد کاربرد بعضی از آنها را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید به راحتی استیکر خود را برگزینید و در جا و مکان مناسب خود به کار ببرید و باعث افزایش تعامل تان با کاربران شوید.

نکته ی قابل توجه در اینجا این است که گاهی اوقات استیکرهای یک کاربر با کاربر دیگر فرق می کند، بر اساس محاسبات اینستاگرام شاید استیکری در یک کشور در دسترس باشد ولی برای جایی دیگر تا مدت ها بعد در دسترس نباشد. در برخی مواقع استیکری به تازه گی به اینستاگرام اضافه می گردد ولی کاربران بعضی از مناطق شاید به آن دسترسی ندارند و بعد از چند وقت مورد دسترس آنها نیز قرار می گیرد. پس اگر به بخش استیکرها رفتید و متوجه این موضوع شدید که استیکر را که در استوری کاربری دیده اید و در اینستاگرام شما نیست، این به دلیل شرایط و محاسباتی ست که اینستاگرام در نظر می گیرد و تا زمان مورد دلخواه این اپلیکیشن، نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

چگونگی افزایش تعامل کاربران با استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام

مدیران و صاحبان کسب و کار که از اینستاگرام برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند خوب می دانند که راه های مختلفی برای استوری های جذاب وجود دارد. با استفاده از روش های خلاقانه و جذاب سعی کنید کاربران بیشتری را به سمت مشاهده و بازدید از محصولات خود در صفحه اینستگرام خود ترغیب کنید. از استیکرها استفاده نموده و باعث جذب کاربران شده و خود را به اهداف تان نزدیک کنید. در نسخه های قدیمی اینستاگرام، فقط با تعداد لایک و کامنت می توانست با کاربران تعامل داشت ولی در حال حاضر این گونه نیست و این شبکه مجازی پرطرفدار، قابلیت های زیادی از جمله استیکر را برای استفاده کاربران قرار داده است تا بتوانند با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند و باعث تشویق آنها برای تبدیل شدن شان به دنبال کنندگان همیشگی شوند. فقط باید بدانید برخی از استیکرها باعث ترغیب کاربر شده و استیکر های دیگر بیشتر ظاهری هستند. بعضی از استیکرها نیز برای افزایش آگاهی کاربران بوده و کاربردهای خوبی دارند. برای مثال استیکر لوکیشن درست است که به کاربران اطلاع می دهد که مثلا شرکت شما کجاست ولی باعث تعامل با کاربر نمی گردد. در این بخش به معرفی چند استیکر که باعث تعامل مستقیم با کابر می شوند می پردازیم:

استیکر ایموجی اسلایدر (Emoji Slider) :

این استیکر جهت بررسی علاقه کاربران به استوری استفاده می گردد. گاهی اوقات شما استوری را ایجاد می کنید و تمایل دارید، بدانید که کاربران از این استوری خوششان آمده یا خیر؟ برای مثال تصویر را از یک محصول جدید خود قرار می دهید، کاربران زیادی حوصله پاسخ و replay کردن استوری را ندارند ولی اگر از این استیکر استفاده نمایید آن میزان علایق ی خود را به آن محصول نشان می دهند.

این استیکر به این شکل است علاقه کاربر را با عدد صفر تا صد اعلام می کند. اگر کاربری انگشت خود را بر روی نوار استیکر قرار داده و آن را تا آخر بکشد یعنی میزان علاقه اش به این استوری بسیار بالا بود و برعکس اگر در همان اول نوار آن را رها کند به این معنی ست که خیلی از این استوری لذت نبرده و هر چقدر کاربری این نوار را بیشتر جلو ببرد، نشان دهنده میزان علاقه بالای آن کاربر، به این استوری ست.

blank

استفاده از این استیکرها برای کاربران زیادی مورد توجه است زیرا می توانند در همان صفحه، نظر خود را اعلام کنند ولی درست است که استیکری برای صفحه می تواند جذاب باشد، ولی خیلی نمی توان بر روی بازخوردهایی که از این استیکر بدست می آید، حساب کرد و خیلی مفید واقع نمی شود ولی با این توضیح باز هم می توانید در انتخاب محتوای استوری خود تصمیم گیری های خوبی داشته باشید و حداقل سلیقه ی بعضی از کاربران خود را می شناسید. کاربرانی که صفحه ی شخصی دارند و خیلی نظر کاربران برای تعیین محتوا مهم نیست می توانند از این استیکر استفاده کرده و مطمئنا برای کاربران و فالوورهایشان می تواند استیکری جذاب و جالب باشد. در صورتی که صفحه کسب و کار داشته باشید، در ادامه شما را با استیکرهای کاربردی تری آشنا می کنیم.

استیکر سوال :(Question Sticker)

این استیکر برای دریافت بازخورد از فالوورهای صفحه اینستاگرام استفاده می شود. اگر بخواهیم یکی از استیکرهای کاربردی در استوری را نام ببریم مطمئناً استیکر سوال یا Question Sticker را می توان معرفی کرد. با این استیکر می توانید تعامل خوبی با کاربران خود برقرار کرده و بازخوردهای آنها را ببینید. نحوه به کاربردن این استیکر این گونه است که کاربران بر روی آن می زنند، و پاسخ کوتاهی برای شما می فرستند. بسیاری از کاربرانی که صفحه ای تجاری یا کسب و کاری را در اینستاگرام دارند، از این شبکه ی مجازی برای بازاریابی محصولاتشان بهره می برند و این استیکر می تواند برای آنها بسیار کاربردی باشد و از آن برای دریافت بازخورد مشتریان و کاربران خود استفاده نموده و این بازخوردها را در صفحه و انتخاب موضوع و محتوای خود بکار ببرند. بعد از مدتی می توانند رشد خود را ببینند. برای مثال بعضی از صفحات در مورد محتوای صفحه ی خود از کاربران نظر می خواهند، و آنها در پاسخ نظرات و ایده های خوبی در اختیارشان می گذارند و وقتی محتوایی طبق سلیقه فالوورها گذاشته می شود، تعامل بالایی بین صفحه و کاربر بوجود خواهد آمد. در صورتی که به کاربرد این استیکر تمایل داشتید حتماً قبل از آن، تصویر با کیفیت و جذاب برای آن انتخاب نمایید تا بتوانید بالاترین بازخوردها را از کاربران بگیرید.

blank

نحوه ارسال پاسخ به پیام ارسالی کاربران در Question Sticker

برای این کار می توانید از دو روش استفاده کنید:

روش اول) اگر می خواهید پاسخی به کاربر بدهید که بقیه از آن مطلع نشوند و فقط کاربر مدنظر شما، پاسخ را مشاهده کند، باید ابتدا به قسمتی که پاسخ های ارسال شده می روند، بروید و بر روی پاسخ کاربر خود بزنید و گزینه ی Send Message را لمس کنید. حال پیام تان را وارد کنید و در آخر بر روی Send بزنید. در این حالت پاسخ شما به دایرکت طرف مقابل رفته و فقط او پاسخ را می بیند.

روش دوم) در برخی مواقع پاسخ سوالی کلی و عمومی بوده و پاسخ بسیار از کاربران یکی ست، و ارسال پاسخ برای تک تک آنها بسیار وقت گیر است، برای مثال ممکن است در استوری خود سوالی مبنی بر احتیاج کاربران در مورد نوع محصول خود را بپرسید و سوال خیلی از کاربران یکی باشد و پاسخ به هر کدام از آنها بصورت جداگانه کلی از وقت شما را می گیرد. پس اگر سوال خصوصی نیست، به بخش پاسخ های ارسالی بروید، و بر پاسخی زده و گزینه ی Share Response را لمس کنید در این حالت پاسخ در استوری بعدی قرار می گیرد و می توانید پس زمینه ای برای آن انتخاب نمایید.

blank

برای مثال، در تصویر بالا، در صفحه ای از دانش آموزان کلاس خود درخواست کرده است که اگر سوالی هست، آن را بیان کنند و در استوری بعدی پاسخ آن را می بینید و از ابزار Text استفاده کرده و پاسخ سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان یکی بوده را در قالب یک استوری جدید داده است.

استیکر موزیک  :(Music Sticker)

این استیکر برای کاربران جوان اینستاگرام بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد با استفاده از این استیکر می توانید بر روی عکسی دلخواه، در استوری خود موسیقی بخش کنید، این کار باعث تعامل زیادی با کاربران خواهد شد، زیرا اگر موسیقی جذاب و دل انگیزی باشد، خیلی از کاربران را جذب خواهد کرد. و برای گوش دادن به این موسیقی، وقت بیشتری را برای دیدن استوری شما می گذارند، همین باعث ارتباط خوبی بین صفحه و کاربر خواهد شد که این خود اهمیت بالایی برای صفحات کسب و کار دارد.

blank

این استیکر، امکان قرار دادن میلیون ها موزیک به زبان های ایرانی و زبان های دیگر را در اختیار کاربران قرار داده که در حال حاضر موزیک های ایرانی زیادی در دسترس کاربران گذاشته است. و نکته ی جالب برای کاربران این است که می توانند این کار را بر روی یک تصویر قرار داده و کاربران را به سمت استوری خود بکشانند. حتی اگر در تصویر یا محتوای استوری ما کم و کسری باشد با این موزیک می توان آنها را جبران کرد و بازخوردهای خیلی خوبی گرفت. وقتی از موزیکی استفاده می کنید، نام خواننده و نام آهنگ را برای کابران قرار دهید تا هر کاربری که تمایل داشت، بتواند آن را لمس کرده و به صفحه آن خواننده وارد شود.

فقط موردی که در اینجا باید گفت این است که این استیکر در حال حاضر برای بعضی از کاربران در دسترس نمی باشد و حتی شاید کاربری که چند صفحه ی اینستاگرام دارد، در یک صفحه این استیکر را داشته باشد و در صفحه ای دیگر این استیکر نباشد. همانطور که در بالاتر گفتیم این به الگوریتم اینستاگرام بر می گردد و در صورت فعال نبودن آن در صفحه ی شما ممکن است به زودی اضافه شود. در حالتی دیگر نیز ممکن است کابری از استیکری تا دیروز استفاده می کرده و استیکر را در بخش استیکرهای خود مشاهده می کرده است ولی در حال حاضر آن را در این بخش مشاهده نمی کند، بازهم نگران نباشید، به زودی مجدداً فعال خواهد شد. بعضی مواقع با تغییر آی پی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید ولی این راه به هیچ عنوان تضمینی نیست.

چونگی افزودن استیکر موزیک (Music Sticker) به استوری

برای این کار مانند بقیه ی استیکر هاف به بخش استیکرها بروید، استیکر موزیک را انتخاب کنید و با زدن بر روی آن لیست آهنگ های آن نمایان خواهد شد و در بخش جستجوی آن، آهنگ و خواننده خود را تایپ کنید، و با رویت شدن آهنگ دلخواه تان، آن را به همین سادگی به استوری خود اضافه نمایید.

blank

بعد از انتخاب آهنگ دو گزینه برای شما مشخص می گردد:

blank

مدت زمان موزیک: در این قسمت می توانید مدت زمانی که مدنظرتان می باشد را برای پخش این موزیک تعیین کنید. برای مثال اگر بر روی گزینه ی 7SECS، بزنید مدت زمان روی 7 ثانیه تنظیم می گردد و بیشترین زمان آن 15 ثانیه بوده که به اندازه زمان پخش فیلم در استوری می باشد.

انتخاب بخشی از موزیک: گاهی اوقات کاربری بخش خاصی از آهنگی را دوست دارد و با آن قسمت خیلی ارتباط برقرار می کند، آن بخش را در این قسمت می تواند برگزیند و بر روی استوری خود اضافه کند.

در اینجا با دوبار ضربه ردن بر روی استیکر موزیک برای شما دو اسلاید متفاوت از این استیکر نمایان می شود، که طبق سلیقه ی خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

blank

بعد از انتخاب موارد بالا، برچسب استیکر مورد نظرتان بر روی استوری قابل مشاهده است، که اگر کاربری بر روی آن بزند، به راحتی به صفحه ی آن خواننده منتقل می شود.

برخی از استیکرهای کاربردی در استوری اینستاگرام

پس تا به اکنون متوجه ی این امر شدید که هر استیکر کاربرد خاص خود را دارد و در حوزه ی خود مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما هم جزء مدیران صفحات تجاری هستید، به توضیحات بعدی در مورد معرفی استیکرهای دیگری که وجود دارند توجه کرده، کاربرد آنها را یاد بگیرید و در استوری هایتان آنها را بکار ببرید و باعث افزایش روز افزون تعامل کاربران با استوری و صفحات خود شوید. استیکرهای دیگری که می توان در اینجا معرفی کرد به شرح زیر می باشند.

نحوه ی تغییر رنگ و فونت در استوری اینستاگرام را مطالعه کنید.

استیکر اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام

هر کاربری به جای اینکه به سراغ پست برود، از استوری استفاده می کند، چون وقت کمتری از کاربر را می گیرد. از امکاناتی که در اینستاگرام اضافه شده، این است که می توان پست های خود را در استوری به اشتراک گذاشت. اگر پستی را دیدید که دوست دارید آن را با فالوورهای خود در استوری به اشتراک بگذارید، با این قابلیت، امکان پذیر است. کاربر در صورت پسندیدن پست در استوری شما، آن را لمس می کند و به صفحه ی پست مورد نظر منتقل می شود.

blank

استیکر رسم قاب به صورت دستی با استفاده از ابزار مداد (Pen tool)

اگر تمایل دارید که در استوری خود به صورت دستی چیزی اضافه نمایید از این ابزار استفاده کنید و حتی برای تصاویر و عکس های خود می توانید قاب بکشید، یا متنی بنویسید. با کمی خلاقیت می توان از این ابزار، استفاده های زیادی کرد و بر جذابیت استوری افزود.

blank

استیکر ابزار متن (Text tool)

استوری های که فقط دارای متن و نوشته هستند برای کاربران جذاب و به نوعی خاص است. از طریق این استوری ها تنها با نوشتن جملات کوتاه و کلیدی می توانید کسب و کار خود را به خوبی معرفی کنید و یا می توانید از این طریق، هر متن تاثیر گذار دیگری را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. اکنون اینستاگرام قابلیت نوشتن متن در استوری را اضافه کرده است و شما براحتی می توانید با رفتن به بخش استوری و انتخاب فونت از منوی پایین، متن دلخواه خود را نوشته و مطابق با سلیقه خود رنگ و سبک آن را تغییر داده و به اشتراک بگذارید.

blank

استیکر گیف (Gif) برای درج تصاویر متحرک

از قابلیت های جذاب دیگری که به تازه گی به اینستاگرام و بخش استوری اضافه شده است، قابلیت استفاده از تصاویر متحرک می باشد. در حال حاضر در اینستاگرام تعداد بسیار زیادی تصاویر متحرک جهت استفاده کاربران در دسترس قرار دارد. پس با ابزار GIF، موضوعی که مدنظرتان است را پیدا کرده و از تصویر متحرک آن در استوری خود استفاده نمایید. هم اکنون این استیکر در دسترس کاربران کشور ما وجود ندارد، و برای استفاده این ابزار باید آی پی موبایل را تغییر داده تا این ابزار برای شما قابل مشاهده باشد و در صورت استفاده ی شما از آن گیف، کاربران حتی اگر آن را در اینستاگرام خود نداشته باشند، می توانند در استوری تان آن را مشاهده کنند.

blank

استیکر منشن (Mention Sticker)

Mention کردن در اینستاگرام بدین معنی ست که در صورتی که با دوست یا دوستان خود عکس می گیرید و در حال حاضر آن پست را در صفحه ی خود قرار می دهید، می توانید نام کاربری دوستانتان را در زیر آن تصویر منشن کنید تا اگر فردی تمایل دارد با زدن بر روی نام کاربری تگ شده توسط شما، وارد صفحه ی اینستاگرام او شود. گاهی اوقات ما نیاز داریم تا کاربری را Mention کنیم زیرا پستی از او در استوری خود قرار داده ایم و برای رعایت کپی رایت این کار باید صورت گیرد. با این قابلیت جذاب می توان با وارد شدن به بخش استیکرها، استیکر Mention را انتخاب کرد و در کنار آن، اسم فرد را از میان لیست کاربران پیشنهادی، پیدا کرده و وارد نمایید.

blank

این ابزار زمانی که بخواهید به صورت مستقیم به یک کاربر اشاره کنید یا استوری شما مربوط به آن کاربر است، استفاده می‌شود! مثلاً فرض کنید یک عکس دو نفره با دوست خود گرفته‌اید و می‌خواهید اون را منشن کنید؛ کافی است بر روی عکس مربوط به استوری، آی‌دی آن کاربر را قرار دهید تا سایر کاربران بتوانند به صفحه کاربر موردنظر دسترسی داشته باشند. جالب است بدانید این استیکر ۳ نوع مختلف دارد که با هر بار کلیک بر روی آن، به راحتی می‌توانید ظاهر آن را تغییر دهید. با توجه به نوع و رنگ‌های یک تصویر یکی از آن‌ها به کار می‌آید و باعث زیبایی بیشتر استوری شما می‌شود. نکته دیگر این است که شما محدودیتی برای منشن کردن کاربران در استوری اینستاگرام وجود ندارد. اگر نمی‌خواهید از این استیکر استفاده کنید، کافی است کاراکتر @ را در ابزار Text بنویسید و سپس آی‌دی کاربر موردنظر را قرار دهید و از لیست کاربران پیشنهادی، کاربر موردنظر را انتخاب کنید و در بخش مناسبی از استوری خود قرار دهید.

استیکر لوکیشن (Location Sticker)

برای درج موقعیت مکانی نظیر شهرها

قابلیت قرار دادن لوکیشن اینستاگرام، کاربردهای زیادی دارد و با این کار می توان به کاربران دیگر، اطلاعات بهتری داد. همچنین در اطلاع رسانی بسیاری از گردهمایی ها یا همایش ها در کنار پست، لوکیشن قرار داده می شود تا بقیه افراد از مکان و موقعیت آن اطلاع پیدا کنند و مورد بعدی که می توان از ارزش این قابلیت گفت، برای پست هایی است که جهت امر کسب و کار قرار داده می شوند، و این امکان برای کارهای اینگونه از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک زیادی به کاربران می کند. برای مثال به مسافرت رفته اید و دوست دارید که جای خود را با دوستانتان به اشتراگ بگذارید، به راحتی می توانید از این استیکر استفاده کرده و در کنار آن شهر مورد نظر خود را وارد نمایید. در صفحات تجاری از این استیکر استفاده های زیادی کرده و از این طریق تعامل خوبی با کاربرانشان برقرار می کنند.

جهت استفاده از این استیکر، ابتدا باید موقعیت مکانی گوشی خود را روشن نمایید و در مرحله ی بعد استیکر Location را لمس کنید، مکان هایی که در نزدیکی شما هستند، نمایش داده می شوند، از بین آنها معروف ترین و آشنا ترین بین کاربران را انتخاب نمایید. اگر هم دوست داشتید می توانید شهر مورد نظر خود را جستجو کنید و بعد آن را در استوری خود وارد کنید. ناگفته نماند این استیکر، نیز استایل های متفاوتی دارد، و با هر بار زدن بر روی آن شکل دیگری از آن نمایان می شود و هر کدام را که دوست دارید انتخاب نمایید.

استیکر ساعت

این استیکر برای نمایش زمان بکار می رود، در برخی از مواقع کاربران برای اینکه نشان دهند که هنوز بیدار هستند یا مشخص کردن زمانی که استوری خود را قرار داده اند، از این استیکر استفاده می کنند و بیشتر جنبه ی تفریحی و سرگرمی داشته و تاثیری در تعامل با کاربران در استوری ها نخواهد داشت ولی بعضی وقت ها استفاده از آن در یک استوری بد نیست!

استیکر نظرسنجی (Poll Sticker)

استیکر نظرسنجی اینستاگرام ابزار راحتی است که اینستاگرام برای دریافت نظرات و بازخوردهای کاربران در نظر گرفته است! در این ابزار با طرح سوال با پاسخ دو گزینه ای می توانید سوال خود ار کاربران پرسیده و آنها نیز با توجه به این دو گزینه پاسخ کوتاه بدهند. کاربران با توجه به پاسخی که می دهند در واقع بازخورد سوال شما را ارسال می‌کنند و به سادگی می توانید نظرات و پاسخ آنها را تحلیل و از آنها به نفع خود استفاده کنید.

blank

برای اینکار باید بر روی استیکر استوری بزنید و آیکن مربوط به آن را بیاورید. در صفحه ای که در جلوی شما باز شده در قسمت بالایی سوال خود را وارد نموده و در گزینه های موجود می توان پاسخ مربوط به آن را برگزینید.

استیکر دما

این استیکر نیز برای بعضی از کاربران در دسترس نیست، و فقط برخی از کاربران می توانند از آن استفاده کنند. همانطور که از نامش مشخص است می توانید دمای موقعیت مکانی که در آن قرار دارید را نشان دهید، این استیکر هم جزء استیکرهایی ست که استایل متفاوت دارد و با ضربه ردن بر روی آن شکلش تغییر خواهد کرد و از جمله استیکرهایی می باشد که تاثیری در تعامل با کاربران نخواهد داشت، فقط جنبه ی اطلاع رسانی و نشان دادن دمای یک منطقه را دارد.

blank

استیکر تاریخ

این استیکر برای نمایش زمان موردنظر ما کاربرد دارد. این استیکر قابلیت های خوبی برای نشان دادن زمان همایش یا رویداد و … را در کشورهای دیگر دارد و برای کشور ما خیلی کاربردی نیست، زیرا بصورت میلادی به نمایش در می آید.

استیکر دوربین (Camera Sticker)

از این استیکر برای درج عکس در کنار تصاویر استوری استفاده می شود. این استیکر، برای کاربران بسیار جذاب و مهیج است، زیرا می توان بر روی استوری خود چندین عکس را توسط این استیکر، قرار دهید. چند استایل متفاوت دارد با زدن بر روی آیکن مربوط به استیکر عکس، استایل دیگر آن دیده خواهد شد.

حرف آخر

اگر تا به حال توضیحات قبلی ما را با دقت خوانده باشید متوجه شده اید که مهمترین هدف کاربرد استوری، ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با کاربران و برای بیشتر دیده شدن صفحه ی ما می باشد. پس از استیکرها می توان بعنوان مکملی در کنار استوری نام برد. گاهی اوقات یک استیکر بیشتر از یک متن، با مخاطب ارتباط برقرار کرده و می تواند منظور ما را به صورت واضح به کاربران القاء کند. برای این کار در استوری وارد بخش استیکرها شوید، و استیکر مورد نظر و دلخواه تان که با استوری گذاشته شده توسط شما، هماهنگ است، را قرار دهید. اگر بخواهیم در مورد تاثیر استیکر، بر روی کاربران و ارتباط برقرار کردن آن با فالوورهای شما سخن بگوییم، مقالات زیادی را می توان در این مورد نوشت. پس از استیکر هماهنگ با استوری خود بهره ببرید تا تاثیر آن را ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *