ترفند شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری پست‌ ها در استوری اینستاگرام

اشتراک گذاری پست‌ ها در استوری اینستاگرام

عناوین این مقاله

یکی از جذابیت های اینستاگرام استوری می باشد، زیرا همه ی کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند و با دیدن استوری های دیگران لذت برده، نسبت به آنها در همان لحظه واکنش نشان می دهند، برای آنها در جواب استوری ها، ایموجی های مختلف، شکلک تایید، خنده دار و …. ارسال می کنند. پس به جرأت می توان گفت همه یا بسیاری از کاربران اینستاگرامی با این قابلیت، ارتباط و تعامل خوبی برقرار کرده اند. کاربرانی که دارای صفحه ی کسب و کار هستند، از این قابلیت در جهت های مختلف مثل، تبلیغات، آموزش خدمات و…  برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند. هر کاربری به جای اینکه به سراغ پست برود، از استوری استفاده می کند چون وقت کمتری از کاربر را می گیرد. از امکاناتی که در اینستاگرام اضافه شده، این است که می توان پست ها ی خود را در استوری به اشتراک گذاشت. اگر پستی را دیدید که دوست دارید آن را با فالوورهای خود در استوری به اشتراک بگذارید، با این قابلیت، امکان پذیر است. کاربر در صورت پسندیدن پست در استوری شما، آن را لمس می کند و به صفحه ی پست مورد نظر منتقل می شود.

اهمیت اشتراک‌ گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام

اگر تمایل به استفاده از این قابلیت دارید، در ابتدا باید وارد صفحه ی پست ها ی مورد نظر بروید. وقتی به صفحه می روید، گزینه هایی که شما می توانید انتخاب کنید شامل، لایک پست، کامنت برای پست و در نهایت اشتراک گذاری پست می باشد. در تصویر زیر آیکن اشتراک گذاری پست نشان داده شده است.

blank

وقتی بر روی آیکن می زنید، دو حالت برای اشتراک گذاری شما وجود دارد اول اینکه می توان پست را برای همه ی کاربران خود و یا کاربر خاصی ارسال و به اشتراک بگذارید و دومی این است که با زدن بر روی گزینه ی Add Post to your story، آن پست را به استوری خود بیاورید.

قابلیت به اشتراک گذاری، پست در استوری قابلیتی بسیار مهم در بازاریابی اینستاگرام می باشد، کاربران زیادی دارای صفحه ی کسب و کار در اینستاگرام هستند و وقتی پست جدیدی قرار می دهند، به اندازه ی کافی بازخورد و بازدید ندارد و برای تعامل فالوورها با این پست، می توانند آن را در استوری خود به اشتراک بگذارند، زیرا کاربران بیشتر به استوری ها توجه دارند تا پست ها. کاربرانی هستند که پست ها را سریع رد کرده و به راحتی از آن می گذرند ولی استوری ها را با دقت بیشتری می بینند.

چگونگی به اشتراک گذاری پست‌ ها در استوری اینستاگرام

نحوه اشتراک گذاری به همان صورت گفته شده در بالاست و با زدن بر روی گزینه ی Add Post to your story، آن پست را در استوری خود به اشتراک می گذارید و وقتی به قسمت استوری وارد می شود، به صورت عکس و خلاصه ی کوتاهی از کپشن قابل مشاهده است. در اینجا موضوع این است که به دو حالت می توان پست را در استوری برای دیگران نمایش داد.

در مورد اول، فقط تصویر پست با نام کاربری در استوری دیده می شود و این قابلیت را دارد که کاربر، عکس را لمس کند و به صفحه ی پست مورد نظر منتقل شود.

blank

ولی در مورد دوم پست، با کادر نمایان شده و نام کاربری نیز قابل رویت است و خلاصه ای از کپشن در قسمت پایین پست آورده شده است که اینها همگی با هم در استوری مشاهده می شوند.blank

پس با هر کدام از موارد گفته شده، تمایل دارید، استوری خود را ایجاد نمایید. بعد از آوردن پست مورد نظرتان به استوری، می توان استیکر، ایموجی یا متنی بر روی آن قرار دهید و بعد از آن کار ایجاد استوری شما به پایان رسیده و می توانید آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. البته نکته ی قابل توجه در اینجا این است که می توان با کشیدن انگشت خود بر روی تصویر استوری آن را کوچکتر و اصطلاحاً Zoom out آن را تغییر دهید. و یا یا Zoom in تصویر خود را بزرگتر کنید. همین طور می توان تغییر دلخواه خود را ایجاد نمایید و در جای مورد نظر خود انتقال دهید.

نحوه ی تغییر رنگ پس زمینه ی استوری

اگر تصمیم گرفته اید، رنگ پس زمینه ی استوری خود را تغییر دهید، بر روی ابزار pencil در قسمت بالای استوری در سمت راست کلیک کنید. رنگ های متنوعی وجود دارد، بعد از انتخاب رنگ دلخواه خود، ابزار مداد را برای چند ثانیه روی ی هر قسمت از صفحه ی موبایل تان نگه دارید. این کار باعث می شود پس زمینه به رنگ مورد نظرتان تغییر کند. وقتی رنگ پس زمینه عوض شد و اگر رنگ انتخابی خود را دوست نداشتید مجدداً می توانید رنگ دیگری را انتخاب نمایید.

blank

چگونگی تگ کردن صفحه ی مربوط به پست به اشتراک گذاشته

اگر شما پستی را در استوری خود به اشتراک بگذارید، اعلانی برای کاربر جهت اشتراک گذاری پستش در استوری شما برای او فرستاده نخواهد شد. درست است که نام کاربری در بالای پست به اشتراک گذاشته شده در استوری شما آمده است، ولی چون پیامی برای کاربر ارسال نمی شود، او متوجه این کار از طرف شما نخواهد شد. پس اگر تمایل دارید کاربر متوجه ی استوری شما شود، و به بخش دایرکت برای او پیام ارسال شود باید نام کاربر را بر روی استوری، تگ کنید. یعنی نام کاربری او را در کنار کارکتر @ وارد نموده، تا با این کار در بخش دایرکت، متوجه استوری شما شود.

blank

در صورت تمایل امکان این وجود دارد که از استیکر تگ کردن افراد، بهره برد. برای انجام و استفاده از این قابلیت، باید وارد بخش استوری شده، استیکر تگ را انتخاب نمایید و نام کاربری شخص مقابل تان را کنار استیکر تایپ نموده تا در استوری تگ شود.

blank

وقتی کاربر را تگ می کنید در قسمت دایرکت استوری شما دیده می شود و پیام Mention کاربر مورد نظرتان برای او ارسال خواهد شد. وقتی از کامل بودن استوری خود مطمئن شدید و جزئیات مورد نظرتان را در آن قرار دادید، وقت آپلود کردن آن است. برای آپلود آن بر روی گزینه Send to بزنید و بعد از آن Your Story را لمس نمایید. حالا استوری شما ایجاد شد و برای فالوورهایتان قابل مشاهده می باشد.

مزیت به اشتراک گذاشتن پست در استوری

شما می دانید که هر امکانات جدید که در اینستاگرام، اضافه می شود مزیت های فراروانی برای صفحات خواهد داشت. هر صفحه ای که از این قابلیت ها بهره می برد، برای افزایش تعامل و ارتباط با کاربرانش این کار را انجام می دهد. ابتدا باید پست مهم و کاربردی در صفحه خود قرار دهید تا بیشترین لایک و بازدیدها را بدست آورد ولی با این وجود وقتی از قابلیت اشتراک گذاری پست در استوری استفاده می کنید، در اصل به کاربران خود اعلام می کنید که پستی جدید در صفحه قرار داده شده و در استوری خود از آنها درخواست کنید نظرات و کامنت خود را در زیر پست قرار دهند و اگر مورد پسند آنهاست، آن را لایک کنند. با این کار کاربران زیادی بر روی پست کلیک کرده و به صفحه پست رفته و پست مورد نظر را مشاهده می کنند و نظر خود را اعلام می کنند. با این روش باعث شده اید که کاربران زیادی پست شما را بخوانند و بازدید، تعامل و ارتباط با کاربران را در صفحه خود، افزایش داده اید. فقط مطلب مورد توجه در اشتراک گذاری پست در استوری، این است که این قابلیت در صفحات عمومی قابل اجراست و در صفحات خصوصی نمی توان این کار را انجام داد. پس اگر صفحه ای مربوط به کسب و کار خود دارید، و آن صفحه خصوصی است برای استفاده از این قابلیت، آن را به صفحه ای عمومی تبدیل کنید تا بتوانید با این روش تعمل بیشتری با فالوورهای خود برقرار کنید.

چگونگی جلوگیری از اشتراک گذاری پست های صفحه خود، توسط افراد دیگر

گاهی مواقع کاربرانی هستند که صفحه ای عمومی دارند و در این صورت هر کاربر و فالووری می تواند وارد صفحه ی شما شده و پست شما را به اشتراک بگذارد. درست است که صفحه کاربر عمومی است ولی گاهی مواقع تمایلی به این کار توسط کاربران دیگر ندارد و دوست دارد بتواند از اشتراک گذاری پست هایش در استوری دیگران جلوگیری کند تا کاربران دیگر نتوانند این عمل را انجام دهند. اگر شما هم جزء این کاربران هستید به بخش تنظیمات اینستاگرام خود بروید:

blank

وارد قسمت Options شوید و گزینه ی Allow Others to Reshare را خاموش و غیرفعال نمایید. با غیر فعال کردن این گزینه، فقط خودتان می توانید پست خود را در استوری به اشتراک بگذارید و بقیه ی کاربران نمی توانند این عمل را انجام دهند.

رعایت قوانین کپی ‌رایت و مسائل حقوقی در هنگام اشتراک‌گذاری پست‌های دیگران

گاهی اوقات کاربری که دارای صفحه ی کسب وکار است چندین روز وقت صرف می کند تا بتواند طرحی را پیدا کند یا ویدئویی را بسازد تا بتواند در صفحه خود آن را قرار دهد و باعث تمایل هر چه بیشتر کاربران خود شود. بعد وقتی وارد صفحات رغیب خود می شود، مشاهده می کند که تصویر طراحی شده یا ویدئویی که چند روز را برای ساختش وقت گذاشته بدون هیچ نامی در صفحه ای دیگر به اشتراک گذاشته شده است. مطمئناً می دانید که حال او چگونه است، چقدر این کار برای او ناراحت کننده است و متاسفانه آن صفحه قوانین کپی رایت را رعایت نکرده است و اگر حداقل نام کاربری او را تگ می کرد، کاربران زیادی پست او را هم بازدید می کردند و مطمئناً شخص مورد نظر اینقدر ناراحت نمی شد. همه می دانیم نام کاربری که در زیر پست به اشتراک گذاشته، آمده است، تعاملی را برای صفحه ای که این طرح از او به اصطلاحاً کپی شده، ایجاد نخواهد کرد و فقط با تگ نام کاربری صفحه می توان، قانون کپی رایت را رعایت کرد و باعث شد تعامل صفحه صاحب طرح و ویدئو را نیز بالا برد.

blank

در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، به شرطی می توان پست دیگران را به اشتراک گذاشت که اکانت شخص مورد نظر در پست ما وجود داشته باشد. وقتی نام کاربر در هنگام به اشتراک گذاری پست آورده شود، کاربر صاحب پست، از به اشتراک گذاری شما مطلع خواهد شد و افرادی که فالوورهای شما هستند، امکان دارد بعد از دیدن پست و صفحه ی آن کاربر، جزء دنبال کنندگان او نیز شوند. ولی متاسفانه در اینستاگرام بعد از به اشتراک گذاشتن پست نام کاربری صفحه، تگ نمی شود و  نام کاربری که در قسمت پایین پست وجود دارد خیلی با ارزش نیست، زیرا با زدن بر روی پست، صفحه ی مورد نظر دیده می شود ولی به صورت نصفه قابل مشاهده است و صفحه ی پست بصورت کامل قابل رویت نیست. این مورد مشکلات کپی رایت را بوجود آورده و باعث نقض این قانون می شود. پس به شما توصیه می کنیم وقتی پستی از صفحه ای دیگر در استوری خود به اشتراک می گذاریم، حتما نام کاربری آن صفحه را در استوری خود آورده با زدن کارکتر @ در کنار نامش، آن را تگ کنید تا مشکلات کپی رایت و نقض قوانین این چنینی برایتان پیش نیاید.

ترفندهای جدید اینستاگرام را مطالعه کنید.

متاسفانه مورد دیگری که توسط بعضی از کاربران رعایت نمی شود، که کاربر پستی از صفحه ای دیگر را بصورت پست به اشتراک می گذارد و نامی از آن نمی آورد و نام کاربری صاحب اصلی پست را تگ نمی کند، این دقیقا یعنی نقض قانون کپی رایت، اگر صفحه ای که با هزاران زحمت یک ویدئو را ساخته و از طریق پست به اشتراک گذاشته، این مورد را در پست های شما ببیند، می تواند به اینستاگرام این موضوع را اطلاع دهد. در این صورت پست دوم حذف خواهد شد و در صورت تکرار توسط صفحه ی کپی کننده، آن صفحه برای همیشه غیرفعال می گردد. پس اگر هر کاربری پستی را از صفحه ای برداشت و در پست های خود آن را به اشتراک گذاشت باید حتما نام کاربری صفحه ی اصلی را تگ کند تا درگیر مسائل و قوانین کپی رایت نشود. بعضی از کاربران که خیلی مطالب مهم و اساسی را قرار داده اند و از روی آن کپی می شود، به صورت حقوقی شکایت می کنند و کاری کرده که صفحه ی کپی کننده، صفحه اش غیرفعال شود. پس همیشه به دنبال محتوایی ارزشمند و مفید برای کاربران خود باشید، خود را دچار مسائل این چنینی نکنید. فکر کنید حتی با به اشتراک گذاری پست دیگران و تگ نکردن نام کاربریشان، پول خوبی را بدست آورید و فروش شما افزایش یابد ولی بعدا باید جریمه ی سنگینی را برای نقض این قانون، پرداخت نمایید.

گاهی مواقع صفحه ای با تگ کردن نام کاربریش راضی نمی شود و دوست ندارد به هیچ صورتی این کار اتفاق بیفتد، برای این مشکل باید قبل از به اشتراک گذاری پستی از یک صفحه، از مدیر آن صفحه اجازه گرفته و از شرط و شروطش برای این کار، آگاه شوید. ادمین بعضی از صفحات به هر دلیلی تمایل به اشتراک گذاری پستی از صفحه خود در جای دیگر نیستند و اگر شما از مطلبی در صفحه ای خوشتان آمد، حتما از مدیر صفحه کسب اجازه کرده و شرط آن را رعایت کنید. حتی استفاده از بعضی از مطالب، نیاز به کسب اجازه کتبی دارد. برخی کاربران شرط شان برای استفاده از یک ویدئو یا تصویر، حذف لوگوی آن صفحه در حال اشتراک گذاری می باشد. در این مواقع اگر تمایل زیادی برای استفاده از آن پست دارید، باید مورد گفته شده را رعایت کنید.

در قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام خلاق و حرفه ای باشید!

هم اکنون شما با نحوه ی به اشتراک گذاری پست در استوری کاملاً آشنا شده اید. در اینجا هدف این است که چه زمانی برای این کار مناسب تر است تا بازخورد بیشتری را دریافت کنیم؟ با چند روشی که در آنها خلاقیت وجود دارد، آشتنا شده و از آنها بهره ی کافی ببرید:

الف) اشتراک گذاری پست‌های فالوورهایی که قبلا تصاویری از محصول یا خدمات شما را به اشتراک‌ گذاشته‌اند

اگر یک محصول و یا برند بزرگی را در صفحه اینستاگرام مدیریت و تبلیغ می کنید، بارها مشاهده کردید که محصول و یا خدمات شما توسط فالوورهای وفاودار شما به اشتراک گذاشته شده است. برای مثال، صفحه مربوط به محصول تجاری شرکت هایی مثل Nikon و یا Canoon که تولید کننده دوربین های عکاسی حرفه ای هستند را ملاحظه کنید. برخی از کاربران این دوربین ها، حین عکاسی و استفاده از آنها، از خود عکس های زیادی گرفته و بهترین آنها را انتخاب کرده برای پست در صفحه خود آماده می کنند، سپس با تگ کردن صفحه این شرکت ها و با درج هشتک آن برند، پست و تصویر را در صفحه و یا استوری خود به اشتراک می گذارند. مدیر این صفحه برخی از نظرات و پست های کاربران که به نظر او جالب آمده است و با محصولات یا خدماتش مرتبط است را برگزیده و در صفحه شرکت به اشتراک گذاشته است. اگر شما هم محصولات و یا خدماتی این چنینی دارید، به آسانی می توانید از میان تصاویر و پست های فالوورهایتان، آنهایی که مرتبط ترین هستند و جنبه تبلیغاتی بیشتری دارند را انتخاب کنید و در استوری و صفحه خود به اشتراک بگذارید.

ب) تصاویر مرتبط با رویدادهای و اتفاقات مربوط به کسب‌ وکار خود را به اشتراک بگذارید

اگر صاحب و مدیر یک بنگاه تجاری بزرگ یا حتی کوچک هستید، حتماً در طول سال بارها شاهد برگزاری همایش ها و یا رویدادهای مربوط به کسب و کار خود بوده اید و مشتریان و دوستان و صاحبان کسب و کارهای مرتبط را در این رویداد دعوت کرده اید. بسیاری از همین افراد، در آن روز از مشارکت خود در این رویداد عکس گرفته و در صفحه خود پست می کنند، طوریکه مثلا پرچم و یا برند و محصول شما هم در آن عکس افتاده است. برای اینکه توجه کاربران و سایر فالوورهای خود را به سمت برند و محصولات خود معطوف کنید می توانید از این تصاویر و پست ها استفاده کرده و آنها را در استوری خود به اشتراک بگذارید تا ضمن ادای احترام به حضور آنها، محصول و برند خود را نیز تبلیغ کرده باشید. این گونه به اشتراک گذاری تصاویر و در واقع تبلیغ، که توسط کاربران پست شده است، باعث افزایش اعتماد نسبت به شما و برند شما شده و بقیه کاربران را نیز ترغیب می کند تا در رویدادهای بعدی حضور داشته باشند.

پ) به اشتراک گذاری پست‌های مربوط به افراد فعال در حیطه کاری خود

در هر محیط کسب و کاری (به ویژه کسب و کارهای دیجیتال) همکارانی هستند که در صفحات خود سعی می کنند محتوای آموزشی و اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران خود قرار دهند. برای مثال در حوزه بازاریابی اینترنتی و فروش محصول در شبکه های اجتماعی، دیده شده است که صاحبان این مشاغل، در صفحات اجتماعی و اینستاگرام خود، مطالب و آموزش‌ های مرتبط را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده اند. با پیدا کردن همکاران و افراد فعال در حوزه کسب و کار خود و مشاهده صفحه اینستاگرام آنها، پست ها و مطالبی که جنبه آموزشی دارند را انتخاب کرده و در صفحه اینستاگرام و استوری خود به اشتراک بگذارید. باید به این نکته اشاره کنیم که این مطالب و آموزش ها باید درست و کامل باشند تا فالوورهای خود را به اشتباه نیندازد. این شیوه مخصوصاً در حوزه کسب و کارهای دیجیتال در بخش هایی مثل بازاریابی الکترونیکی، طراحی، تجربه کاربری و غیره بسیار عالی است و تعامل میان صفحه شما با سایر صفحات مرتبط با حوزه کاریتان را افزایش می دهد.

ت) اخبار و اطلاعات مربوط به زمینه فعالیت صفحه اینستاگرام و کسب‌ و کار خود را به اشتراک بگذارید

هر حوزه فعالیت و کسب و کاری اخبار و اطلاعات مربوط به خود را دارد که صاحبان آن مشاغل گاهاً آنها را در زمان های مختلف در صفحه خود منتشر می کنند. اکثر این اطلاعات مفید واقع می شوند. برای مثال اگر در زمینه مالیات و امور مالی شرکت ها خبر معتبری منتشر شود مسلماً مدیران کسب و کارها از آن استقبال کرده و اگر این خبر برای آنها تازه و مفید باشد، با فالوو کردن صفحه شما منتظر اخبار بعدی می مانند. این اخبارهای جالب را در استوری خود به اشتراک بگذارید و تعامل با کاربران خود را افزایش دهید. در این گونه استوری ها می توانید از استیکر سوال (Questioon) استفاده کنید تا نظر کاربران را هم جویا شوید. حتی می توانید از کاربران بخواهید که در مورد آن خبر نظر شخصی خود را بدهند و از نظرات آنها استفاده کنید. همواره فعالیتی را انجام دهید که برای کاربران و بازدیدکنندگان از صفحه تان مفید باشد.

د) با افزایش تعامل با صفحات دیگر، پست‌های صفحه خود را به اشتراک بگذارید

از مواردی که باعث افزایش تعامل با صفحه کاربران می شود، به اشتراک گذاری پست های در صفحه خود است! با اشتراک‌گذاری صفحه خودتان به آسانی کاربران را از انتشار پست‌های جدید مطلع کنید و تعداد لایک یا نظرات مربوط به پست خود را بالا ببرید. همچنین اگر در صفحه تجاری خود محصولی را به فروش می‌رسانید و یا خدماتی را عرضه می کند، این کار به افزایش میزان تعامل صفحه شما با صفحات دیگر کمک بسیار زیادی می‌ کند.

نکته قابل توجه در اینجا این است که الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، کاربران پست‌ها را به ترتیب زمان  انتشار، مشاهده نمی کنند، بلکه اولویت نشان دادن پست بر اساس میزان تعاملی است که شما با یک صفحه برقرار کرده اید. مثلاً فرض کنید کاربری با صفحه A تعامل بیشتر و با صفحه B تعامل کمتری دارد! اگر صفحه A پستی را ساعت 10 صبح منتشر کند و صفحه B پستی را ساعت 12 همان روز پست کند، شاید بگویید اولویت بالا آمدن پست با صفحه B است اما طبق این الگوریتم، اولویت مشاهده با پست صفحه A است که تعامل بییشتری با آن دارید. در واقع هر صفحه ای که تعامل بیشتری با آن داشته باشید، پست های آن نیز در بالاترین اولویت مشاهده قرار می گیرد و شما زودتر از بقیه پست ها متوجه آن می شوید.

پست‌های جذاب به افزایش نرخ اشتراک‌گذاری پست‌های شما کمک زیادی می‌کند!

تولید محتوا با ارزش، سودمند و جذاب یکی دیگر از ابزارهایی است که در افزایش نرخ به اشتراک‌گذاری پست‌های شما در استوری کمک می کند. در حوزه کسب و کار خود در صفحه اینستاگرام اخبار داغ مربوط به حوزه کاری خود را دنبال کنید. با مطالعه آنها متوجه خواهید شد که این روزها کدامیک از این مطالب و پست‌ها توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کرده است؛ با رفتن به سمت تولید محتواهای این چنینی، سعی کنید کاربران را به اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری اینستاگرام ترغیب کنید. برای اینکه براحتی پست‌های پرطرفدار را پیدا کنید کافی است هشتک های اصلی در حوزه کسب و کار خود را دنبال کنید و ببینید کدام یک از این پست ها توجه کاربران را بیشتر به سمت خود معطوف کرده است. وقتی کاربری در استوری خود پست‌های شما را به اشتراک می گذارد، به تبع فالوورهای آن‌ها هم پست شما دیده و ممکن است شما را به عنوان دنبال شونده انتخاب کنند و از اینرو تعامل صفحه شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. بدیهی است هر چه اشتراک ‌گذاری پست‌ های شما توسط کاربران بیشتر باشد، فالوورهای شما بیشتر خواهند شد. بنابراین همواره سعی تان بر این باشد که با تولید و قرار دادن پست ‌های جذاب و ارزشمند، کاری کنید که کاربران و به خصوص همکاران شما نسبت به اشتراک‌گذاری پست‌ها یتان ترغیب شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *