ترفند اندروید

چگونه فروشگاه گوگل پلی را بروز رسانی کنیم

نحوه به روزرسانی گوگل پلی استور

فروشگاه Google Play یکی از بزرگترین فروشگاه‌های برنامه‌های اندرویدی است که میلیون‌ها برنامه، بازی، موسیقی، فیلم، نمایش تلویزیونی، کتاب، مجله و موارد جدید دیگر ویژه اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به روز رسانی فروشگاه Google Play به جدیدترین نسخه و برنامه‌ها، دسترسی به ویژگی‌های جدید را برایتان به همراه دارد و امنیت و پایداری برنامه را بهبود می‌بخشد.

می‌توانید برنامه‌های Android و برنامه «فروشگاه Play» را به صورت مجزا، همه با هم، یا به صورت خودکار به روز رسانی کنید.

در صورتی که با مشکلاتی در دانلود و استفاده از فروشگاه Google Play مواجه شدید، می‌توانید با بررسی به روز رسانی سیستم اندروید، مشکلات آن را بر طرف کنید.

معرفی فروشگاه Google Play

Google Play Store یک فروشگاه دیجیتال و دروازه ورود ما برای دانلود هزاران برنامه موجود برای سیستم عامل اندروید است. این اپ رسمی گوگل که قبلاً به عنوان اندروید مارکت (Android Market) شناخته می شد، اکنون علاوه بر برنامه ها، کتاب، مجله، فیلم، موسیقی و غیره را نیز ارائه می دهد. مانند سایر برنامه هایی که هر زمان بخواهیم می توانند به روز شوند، گوگل گزینه مشابهی برای آپدیت پلی استور ارائه نمی دهد، یعنی گوگل فروشگاه خود را به صورت خودکار در پس زمینه به روز می کند.

با این حال، گاهی اوقات به دلایل خاصی، Play Store می تواند کار به روز رسانی را متوقف کند یا به طور خودکار آپدیت نمی شود. همچنین ممکن است به دلیل قدیمی بودن نسخه گوگل پلی، برنامه ها دانلود نشوند. پس بهترین کار بروزرسانی این فروشگاه است.

گوگل پلی یکی از اجزای اصلی سیستم عامل اندروید است. همه چیز را مدیریت می کند. بروزرسانی گوگل پلی یک اقدام ضروری است و هر چند وقت یکبار باید انجام شود. به روز رسانی این برنامه، به شما امکان می دهد حساب های Google خود را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل شود که همه برنامه های گوگل شما با هم کار می کنند.

سرویس گوگل پلی به عنوان یک واسطه بین برنامه های اندروید و سیستم عامل دستگاه، عمل می کند. بنابراین باید به طور منظم به‌روزرسانی‌ شود تا ویژگی‌های جدیدی به اضافه گردد. با این کار تجربه کار و لذت استفاده شما صد چندان می شود.

به روز رسانی فروشگاه گوگل پلی یکی از ضروریاتی است که هر از چند گاهی باید انجام شود. آپدیت گوگل پلی استور به این خاطر مهم است که بتوانید به روز ترین و جدیدترین نسخه برنامه ها و بازی های اندرویدی را از این فروشگاه بزرگ دریافت کنید. علت دانلود نکردن گوگل پلی، به احتمال زیاد مربوط به آپدیت نبودن این فروشگاه است.

با به روز رسانی کردن فروشگاه پلی، می توانید برنامه هایی را که قبلا باگ و ارور داشته اند اما در آپدیت جدید، رفع اشکال شده اند را با سرعت بهتر دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

درست مثل سایر اپلیکیشن ها، برنامه گوگل پلی استور، هر چند وقت یکبار باید به روزرسانی شود تا گوگل بتواند ویژگی های جدید، تغییرات بصری و ارتقاء کیفیت را به فروشگاه دیجیتال خود اضافه کند. در این مطلب آموزشی قصد داریم سه روش بروزرسانی گوگل پلی در گوشی اندروید را به شما آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

برای خرید گوشی شیائومی از فروشگاه کوک موبایل دیدن نمایید.

چگونه برنامه گوگل پلی را بروزرسانی کنیم

اکنون که کاربرد گوگل پلی را می دانیم و از ضروریت به روزرسانی آن آگاه شدیم، به این سوال می رسیم که چگونه برنامه گوگل پلی را بروزرسانی کنیم. در مواردی از این دست باید فروشگاه را به صورت دستی به روز کنید یا آن را مجبور کنید که به دنبال به روزرسانی باشد. این دقیقاً همان چیزی است که می خواهیم درباره آن بحث کنیم.در ادامه سه روش به روزرسانی برنامه فروشگاه گوگل پلی در دستگاه های اندروید شرح داده شده است.

روش اول- بروزرسانی گوگل پلی از تنظیمات

ما می دانیم Google Play Store به طور خودکار به روزرسانی می شود. با این وجود می توانید با رفتن به بخش تنظیمات این فروشگاه، اپدیت گوگل پلی استور را دریافت کنید (در صورت موجود بودن). این مراحل را دنبال کنید.

1- برنامه Play Store را در تلفن خود باز کنید.

قفل گوشی خود را باز کنید، برنامه گوگل پلی را از صفحه اصلی و یا یکی از صفحات گوشی پیدا کرده و روی آیکن آن ضربه بزنید تا باز شود. سپس روی آیکن سه نوار افقی که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید. از این منو، روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید.

برنامه Play Store را باز کنید و روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید

برنامه Play Store را باز کنید و روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید

2- در صفحه تنظیمات ، به پایین اسکرول کنید و گزینه Play Store version را انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات به دنبال گزینه Play Store version بگردید، از منو پایین بیایید و روی این گزینه ضربه بزنید. اگر به روزرسانی در دسترس باشد، Play Store به طور خودکار به روزرسانی می شود. اگر گوگل پلی شما به روز باشد، یک پنجره پاپ اپ مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید: برنامه گوگل پلی اندروید شما به روز است.

در صفحه تنظیمات ، به پایین اسکرول کنید و گزینه Play Store version را انتخاب کنید

در صفحه تنظیمات ، به پایین اسکرول کنید و گزینه Play Store version را انتخاب کنید

روش بعدی به روز رسانی فروشگاه google play حذف اطلاعات قدیمی گوگل پلی است. انجام این روش نیز ساده است و با رعایت نکات زیر براحتی انجام می شود.

روش دوم- بروزرسانی گوگل پلی با پاک کردن داده ها

روش دیگر برای وادار کردن به روزرسانی خودکار Play Store، پاک کردن داده های آن است. وقتی این کار را انجام می دهید، گوگل به طور خودکار آخرین به روزرسانی را بررسی می کند. برای انجام بروزرسانی پلی استور به این روش، به صورت زیر عمل کنید

1- تنظیمات دستگاه را از طریق منوی سریع یا با ضربه زدن روی آیکن تنظیمات باز کنید.

با باز کردن قفل گوشی اندروید خود، از صفحه اصلی و یا یکی از صفحات گوشی خود که گوگل پلی در آن قرار دارد، برنامه گوگل پلی را باز کنید. روی آیکن آن ضربه بزنید. سپس روی آیکن سه میله افقی که در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد ضربه بزنید. و وارد تنظیمات شوید

بخش تنظیمات را در گوشی موبایل اندرویدی خود باز کنید

بخش تنظیمات را در گوشی موبایل اندرویدی خود باز کنید

2- روی یکی از گزینه های Apps/Application Manager/Installed apps ضربه بزنید.

بسته به نسخه اندرویدی که استفاده می کنید، روی یکی از گزینه های برنامه ها/ مدیر برنامه/ برنامه های نصب شده ضربه بزنید. سپس در بخش «All Apps» به دنبال گوگل پلی بگردید. به پایین اسکرول کنید و روی آن ضربه بزنید.

بروزرسانی گوگل پلی- روی گزینه برنامه ها ضربه بزنید و درAll Apps روی گوگل پلی کلیک کنید.

روی گزینه برنامه ها ضربه بزنید و درAll Apps روی گوگل پلی کلیک کنید.

3- روی گزینه Storage ضربه بزنید.

در بخش App info گوگل پلی روی گزینه Storage ضربه بزنید. در منویی که باز می شود، روی گزینه Clear Storage/Clear Data ضربه بزنید و تمام داده های گوگل پلی را پاک کنید.

در بخش App info روی Storage کلیک کنید و روی Clear Storage ضربه بزنید

در بخش App info روی Storage کلیک کنید و روی Clear Storage ضربه بزنید

4- گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید.

پس از حذف داده های ذخیره شده، گوشی خود را ریستارت کنید، 2-3 دقیقه صبر کنید تا اجازه دهید گوگل پلی استور به طور خودکار به روز شود.

نکته: اگر در کار کردن با گوگل پلی مشکل دارید، سعی کنید حافظه کش و داده سرویس این برنامه را نیز پاک کنید. برای انجام این کار، به مرحله 2 بروید، گزینه Google Play Services را پیدا کنید و دوباره مراحل 3 و 4 را دنبال کنید.

اگر با انجام دو روش بالا، هنوز نتوانستید بروزرسانی play store را انجام دهید. روش سوم را امتحان کنید.

روش سوم- بروزرسانی گوگل پلی با نصب فایل APK

اگر دو روش بالا جواب نداد، می توانید جدیدترین APK Play Store را برای به روزرسانی دستی روی گوشی اندروید خود نصب کنید. مراحل انجام نصب فایل APK به صورت زیر است.

1- اجازه نصب برنامه های ناشناخته را بدهید

از آنجا که ما Play Store را از منبع خارجی به روز می کنیم، به دلایل امنیتی دستگاه های اندروید برای انجام این کار نیازمند کسب مجوز هستند.

مراحل کسب مجوز در دستگاه های قبل از اندروید Oreo و بعد از Oreo متفاوت است. در اینجا هر دو نسخه اندروید پوشش داده شده است.

نصب فایلهای APK روی دستگاه های با اندروید پیش از Oreo (نوقا ، مارشمالو و غیره)

  • به منو تنظیمات گوشی خود بروید.

روی آیکن چرخ دنده و یا همان تنظیمات گوشی ضربه بزنید. به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Security / Privacy را انتخاب کنید.

در بخش تنظیمات گزینه Security را انتخاب کنید

در بخش تنظیمات گزینه Security را انتخاب کنید

  • گزینه Unknown sources را انتخاب کنید.

سپس در صفحه بعدی به دنبال گزینه Unknown sources منابع ناشناخته بگردید. روی دکمه کشویی در کنار آن ضربه بزنید و در پنجره پاپ اپ پیش رو آن را تأیید کنید.

در بخش Security گزینه Unknown sources را انتخاب کنید

در بخش Security گزینه Unknown sources را انتخاب کنید

نصب فایل های APK در اندروید Oreo و Android P

  • به منو تنظیمات دستگاه بروید.

روی تنظیمات دستگاه ضربه بزنید و به برنامه ها و اعلان ها بروید.

روی تنظیمات دستگاه ضربه بزنید و به برنامه ها و اعلان ها بروید.

روی تنظیمات دستگاه ضربه بزنید و به برنامه ها و اعلان ها بروید.

  • روی گزینه Special app access ضربه بزنید.

در صفحه برنامه ها و اعلان ها، روی گزینه Special app access به معنای دسترسی ویژه برنامه ضربه بزنید. سپس روی نصب برنامه های ناشناخته ضربه بزنید.

  • روی گزینه Special app access ضربه بزنید و سپس روی نصب برنامه های ناشناخته ضربه بزنیدروی مرورگری که از آن بیشتر استفاده می کنید ضربه بزنید.

اگر فایل APK را از مرورگر کروم دانلود کردید، روی مروگر کروم ضربه بزنید ، در غیر اینصورت روی مرورگری که استفاده می کنید ضربه بزنید. در صفحه بعدی، تاگل و دکمه کشویی «Allow from this source» را فعال کنید.

روی مرورگری که از آن بیشتر استفاده می کنید ضربه بزنید

روی مرورگری که از آن بیشتر استفاده می کنید ضربه بزنید

2- جدیدترین فایل APK فروشگاه گو گل پلی را پیدا کنید

وب سایت محبوب APKMirror مجموعه عظیمی از فایلهای APK از جمله Play Store را دارد. آنها مرتباً آخرین فایل ها را به مجموعه خود اضافه می كنند.
می توانید آخرین فایل APK Play Store را دانلود کنید. لینک مورد نظر را باز کنید و روی آخرین نسخه کلیک کنید. سپس در صفحه بعد، به پایین اسکرول کنید و در بخش دانلود، فایل مناسب برای دستگاه خود را دانلود کنید.

3- APK گوگل پلی استور را نصب کنید

پس از دانلود فایل APK و اعطای مجوز لازم، روی فایل APK برای نصب آن ضربه بزنید. این تمام کاری است که شما باید انجام دهید.

بروزرسانی گوگل پلی برای سامسونگ

فروشگاه گوگل پلی، مرکزی است که کاربران گوشی‌های اندرویدی، از جمله سامسونگ، می‌توانند برنامه‌ها، بازی‌ها و محتوای مورد نیاز خود را از آن دریافت کنند. این فروشگاه به طور مداوم در حال به‌روزرسانی و افزودن قابلیت‌های جدید است تا تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کند.

بروزرسانی گوگل پلی برای گوشی‌های سامسونگ به طور خودکار انجام می‌شود، اما در صورت نیاز می‌توانید آن را به صورت دستی انجام دهید.

برای به‌روزرسانی گوگل پلی بر روی گوشی سامسونگ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن پلی استور را باز کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه روی عکس پروفایل کاربری خود بزنید.
  • گزینه settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.
  • روی منوی About بزنید.
  • در آخر گزینه Update Play Store یا به روز رسانی پلی استور را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، گوگل پلی بر روی گوشی سامسونگ شما به‌روزرسانی می‌شود و شما می‌توانید از آخرین ویژگی‌ها و بهبودهای این فروشگاه بهره‌مند شوید. این به‌روزرسانی‌ها کمک می‌کنند تا امنیت و کارایی برنامه‌ها افزایش یابد و شما بتوانید بهتر از آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله چگونه پلی استور را آپدیت کنیم را توضیح دادیم. برای این منظور سه روش آپدیت پلی استور آموزش داده شد. همانطور که می دانید به روز رسانی گوگل پلی باعث ارتقاء و بهبود کارایی گوشی اندرویدتان می شود و می توانید برنامه ها و اپلیکیشن هایی جدیدی که عرضه می شود را دانلود و نصب کنید و از ویژگی ها و امکانات جدید آن بهره مند شوید.

این چند راه سریع برای به روز رسانی فروشگاه Google Play به آخرین نسخه در اندروید بود. امیدوارم اکنون بتوانید آخرین به‌روزرسانی فروشگاه Play را به صورت دستی روی دستگاه خود نصب کنید. با این حال، اگر همچنان با مشکلی روبرو هستید، از طریق نظرات زیر با ما در میان بگذارید. منتظر نکات، ترفندها و روش های بیشتر باشید.

اما اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید از طریق این سه روش، بروزرسانی گوگل پلی را انجام دهید به احتمال زیاد در سیستم نرم افزاری گوشی شما اختلال ایجاد شده است. دراین شرایط می توانید از خدمات تعمیر نرم افزاری مرکز تعمیرات گوشی و تبلت کوک موبایل بهره مند شوید. تکنسین های آموزش دیده ما اماده هر گونه خدمات رسانی فوری به شما عزیزان می باشند و بسیاری از خدمات تعمیرات را تقریباً در همان روز انجام می دهند. هزینه های دریافتی بابت تعمیرات موبایل در این مرکز بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

سوالات متداول به روز رسانی گوگل پلی

1- چرا نمی توانم سرویس Google Play خود را به روز کنم؟

اگر هنوز نمی توانید خدمات Google Play را به روز کنید، پاک کردن حافظه پنهان (کش) می تواند مشکل شما را حل کند. حافظه پنهان داده‌های برنامه را به‌طور موقت نگه می‌دارد تا بتواند وقتی برنامه را باز می‌کنید، اطلاعات را به خاطر بسپارد. بسیاری از اوقات، فایل های کش قدیمی خراب می شوند.

2- چگونه می توانم ارور به روز رسانی گوگل پلی در حالت pending است را حل کنم؟

پاک کردن ناخواسته و حافظه پنهان در دستگاه Android شما می تواند تا حد زیادی مشکلات را حل کند، از جمله خطاهای دانلود. مرحله 1: برای پاک کردن کش، به “تنظیمات” در دستگاه خود بروید. مرحله 2: «فروشگاه Google Play» را در بخش «همه برنامه‌ها» پیدا کرده و روی «ذخیره‌سازی» کلیک کنید. مرحله 3: اکنون، می توانید کش و داده ها را پاک کنید.

3- آیا فروشگاه Google Play نیاز به به روز رسانی دارد؟

فروشگاه پلی گوگل به برنامه‌های اندروید شما اجازه می‌دهد به اینترنت متصل شده و با Google ارتباط برقرار کنند. به‌روزرسانی سرویس‌های Google Play می‌تواند مشکلات برنامه را برطرف کند و به اجرای سریع‌تر دستگاه اندروید شما کمک کند. اگر به‌روزرسانی گوگل استور کمکی نکرد، می‌توانید حافظه پنهان و داده‌های آن را نیز پاک کنید.

4- چگونه مشکل گوگل پلی خود را حل کنم؟

گوشی خود را ریستارت کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای رفع اکثر مشکلات اندروید، راه اندازی مجدد دستگاه است. ایده پشت آن بسیار ساده است. اگر یک برنامه یا یک سرویس پس‌زمینه در تلفن شما باعث از کار افتادن سرویس‌های Google Play شود، راه‌اندازی مجدد تلفن باعث پاک شدن آن از RAM و قرار دادن دستگاه در وضعیت جدیدی می‌شود.

5- چرا پلی استور من مدام می گوید download pending است؟

اغلب اوقات، خطای پندینگ دانلود فروشگاه Google Play به این معنی است که سایر برنامه ها همزمان به روز می شوند. اگر چندین برنامه را به طور همزمان دانلود کنید ممکن است با این مشکل مواجه شوید. برای رفع این مشکل: به Google Play > Manage apps & device > Manage بروید.

6- اگر داده ها را در فروشگاه Google Play پاک کنم چه اتفاقی می افتد؟

پاک کردن حافظه پنهان، فایل‌های موقت مرتبط با Google Play را در دستگاه شما حذف می‌کند، در حالی که پاک کردن داده‌ها، تنظیمات شخصی را حذف می‌کند. هنگام عیب یابی یک مشکل، می توانید هر دو را پاک کنید. پاک کردن حافظه پنهان و داده های Google Play شما هیچ برنامه یا برنامه دیگری را که دانلود کرده اید حذف نمی کند.

7- چگونه مجوزها را از Google Play حذف کنم؟

به بخش امنیت حساب Google خود بروید. در بخش «برنامه‌های شخص ثالث با دسترسی به حساب»، مدیریت دسترسی شخص ثالث را انتخاب کنید. برنامه یا سرویسی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. Remove Access را انتخاب کنید.

8- چرا Google Play توسط دستگاه من پشتیبانی نمی شود؟

وقتی سرویس Google Play هر برنامه‌ای را قدیمی می‌بیند، ممکن است این خطا را در دستگاه Android شما منعکس کند. بنابراین راه‌حل بالقوه دیگری که می‌توانید امتحان کنید این است که همه برنامه‌های دیگر دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید تا از خطای «خدمات Google Play غیرقابل پشتیبانی در دستگاهتان» خلاص شوید.

9- آپدیت در اپ استور کجاست؟

در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید. روی Manage apps and device ضربه بزنید. برنامه‌های دارای به‌روزرسانی در دسترس، برچسب «به‌روزرسانی موجود» هستند. روی Update ضربه بزنید.

10- چگونه می توانم برنامه های خود را بدون Play Store به روز کنم؟

می‌توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید، سپس از APKMirror Installer برای نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌های خود استفاده کنید. در غیر این صورت، برنامه APKMirror Installer را از وب سایت رسمی APKMirror بگیرید. از وب‌سایت APKMirror دیدن کنید و برنامه‌ای را که می‌خواهید در دستگاه Android خود نصب کنید جستجو کنید.

مطالب مرتبط

5 thoughts on “چگونه فروشگاه گوگل پلی را بروز رسانی کنیم

  1. blank مهدی گفت:

    فروشگاه پلیرم نصب نمیشه

    1. blank دهقان گفت:

      دلایل مختلفی می تواند باعث شود که نتوانید گوگل پلی را روی گوشی خود نصب کنید. فایل APK گوگل پلی را از یک منبع قابل اعتماد مانند APKMirror، دانلود و آن را روی دستگاه خود نصب کنید. امیدوارم مشکل شما رفع شود.

  2. blank کوروش بمان گفت:

    چگونه میتوانیم فروشگاه پلی را بروزرسانی کنیم

    1. blank دهقان گفت:

      برای به‌روزرسانی فروشگاه پلی در گوشی های اندروید، مراحل زیر را دنبال کنید:

      برنامه «فروشگاه Google Play» را باز کنید.
      در بالا سمت چپ، روی نماد نمایه ضربه بزنید.
      روی تنظیمات درباره نسخه «فروشگاه Play» ضربه بزنید.
      پیامی دریافت می‌کنید که می‌گوید «فروشگاه Play» به‌روز است یا نه.
      روی متوجه‌ام ضربه بزنید.
      اگر نسخه به‌روزی در دسترس باشد، به‌طور خودکار بارگیری و ظرف چند دقیقه نصب خواهد شد.
      اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره این موضوع بدست بیاورید، مقاله ما را یکبار دیگر مطالعه کنید.

  3. blank زکیه گفت:

    خيلي خيلي عالي سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *