ترفند اندروید

نحوه دسترسی به Clipboard در اندروید

نحوه دسترسی به Clipboard در اندروید

در این مطلب قصد داریم تا نحوه دسترسی به Clipboard در اندروید را بررسی کنیم. توانایی کپی و پیست کردن یک عملکرد پایه ای و ابتدایی در تمام گوشی های موبایل و تبلت های اندرویدی می باشد. هرچند اگر می خواهید از سطح بالاتری از این ویژگی استفاده کنید می توانید مواردی را که از قبل هم در کلیپ بورد شما ذخیره شده بود را پیدا کنید. مثل هر ویژگی دیگری Clipboard هم در اندروید نسبت به مدل گوشی، کمپانی سازنده و ورژن اندروید متفاوت است. گوشی های سامسونگ و ال جی کلیپ بورد یا صفحه کلید ذخیره ساز خودشان را به صورت یک نرم افزار داخلی دارند. اما در باقی دستگاه های اندرویدی دسترسی به کلیپ بورد از طریق یک اپلیکیشن امکان پذیر می باشد.

مراحل دسترسی به Clipboard از طریق اپلیکیشن در دستگاه های اندرویدی

در این مقاله ما قصد داریم تا دسترسی به کلیپ بورد را از طریق یک keyboard app بررسی کنیم. این روش در تمامی دستگاه های اندرویدی کاربرد خواهند داشت. ابتدا باید یک نرم افزاری های کیبورد را که دارای ویژگی های کلیپ بورد است نصب کنید. دو تا از محبوب ترین انتخاب هایی که می توانید داشته باشید Google’s Gboard و اپلیکیشن  Microsoft SwiftKeyاست. نحوه کار در هر دو برنامه هم بسیار شبیه به هم است.  زمانی که نرم افزار را نصب و تنظیم کردید می توانید از ویژگی های کلیپ بورد یا ذخیره ساز مواردی که کپی کرده اید، استفاده نمایید. این کلیپ بوردها بر عکس آنچه در گوشی موبایل سامسونگ به صورت پیش فرض وجود دارد عکس را کپی نمی کند. بنابراین یک متن یا لینک را کپی کنید.

مرحله اول: وارد قسمتی شوید که می خواهید متن کپی شده را Paste کنید

در گوشی موبایل یا تبلت خود وارد قسمتی شوید که می خواهید متن یا لینکی را که کپی کرده بودید در آنجا قرار بدهید. بر روی باکس متن بزنید تا صفحه کلید برای شما نمایش داده شود (کاری که برای نوشتن یک متن همیشه انجام می دهید). آیکون Clipboard را که در بالای تولبار قرار دارد پیدا کنید (مطابق عکس زیر).

کلیپ بورد را در دستگاه اندرویدی باز کنید

وارد قسمتی شوید که می خواهید متن کپی شده را Paste کنید

مرحله دوم: مشاهده متن های کپی شده در کلیپ بورد

در این قسمت شما می توانید تمام یادداشت هایی که اخیرا کپی کرده بودید را مشاهده کنید. به سادگی می توانید بر روی هر کدام از آپشن های کلیپ بورد بزنید تا متن در محل مورد نظر شما paste شود.

مشاهده متن های کپی شده در کلیپ بورد

مشاهده متن های کپی شده در کلیپ بورد بر اساس تاریخ ذخیره سازی آنها

مرحله سوم: پین کردن یادداشت های کپی شده در کلیپ بورد

اندروید یادداشت های ذخیره شده را برای همیشه ذخیره نمی کند و بعد از مدتی این یادداشت ها حذف می شوند. اما هر دو برنامه Google’s Gboard و  Microsoft SwiftKey این اجازه را به کاربر می دهند تا یادداشت های ذخیره شده را پین کرده و از حذف یا گم شدن آن جلوگیری شود. برای انجام این کار بر روی یادداشت مورد نظر خودتان چند ثانیه نگه دارید تا گزینه های مورد نظر نشان داده شود. سپس از میان گزینه ها بر روی Pin کلیک کنید. از آن پس می توانید یادداشت مورد نظر را در قسمت Pins مشاهده کیند تا همیشه برای شما در دسترس باشد.

پین کردن یادداشت های کپی شده در کلیپ بورد

پین کردن یادداشت های کپی شده در کلیپ بورد

اگر به طور معمول موارد زیادی را کپی و پیست می کنید برنامه کلیپ بورد برای شما ابزار خوبی محسوب می شود که می توانید برای یادداشت هایی که ممکن است بعدا به آنها نیاز پیدا کنید، دسترسی داشته باشید. می توانید برترین کیبوردهای مجازی در اندروید را بررسی کنید تا علاوه بر تایپ و کیبورد مناسب یادداشت ها را هم به طور دسته بندی شده و مرتب در کلیپ بورد ذخیره نمایید.

مطالب مرتبط

3 thoughts on “نحوه دسترسی به Clipboard در اندروید

  1. blank . گفت:

    سلام خب یه محدودیتی داره مثلا ۱۰ تا رو نشون میده اگه بخوایم اونایی که رفته پایین دیگه نیست ببینیم چیکار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *