ترفند اندروید

نحوه تشخیص اصالت یک دستگاه اندرویدی

نحوه تشخیص اصالت یک دستگاه اندرویدی

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که یک دیوایس اندرویدی دارای گواهی اصالت هست یا خیر. دستگاه های اندرویدی ویژگی های بسیار زیادی دارند. اغلب این ویژگی های زیاد و متنوع بسته به نوع سیستم عامل و کمپانی سازنده گوشی موبایل هم می توانند با هم تفاوت هایی داشته باشند. اما نکته مهمی که در این بین وجود دارد این است که با وجود همه این اختلافات، سازگاری دستگاه های اندرویدی با اپلیکیشن ها و برنامه ها اهمیت زیادی دارد. گوشی موبایل و تبلت اندرویدی که دارای گواهی اصالت از شرکت سازنده هستند قابلیت سازگاری با تمام ویژگی های اندرویدی می باشند.

در ابتدا باید تعریفی از کلمه Certified ارائه دهیم تا بدانیم وقتی یک دیوایس اندرویدی از طرف شرکت سازنده Certified تلقی می شود، به چه معناست. گوگل یک لیست از ملزومات و ویژگی هایی را دارد که باید برای انطباق پذیری یک دستگاه تایید شده باشد. این لیست مانند یک تست باید از طرف کمپانی برای دیوایس اندرویدی برای تایید دستگاه از طرف گوگل مورد ارزیابی قرار بگیرد. اگر تمامی فاکتورهای اعلام شده برای دستگاه اندرویدی مورد تایید بود دستگاه برای کار مجاز تشخیص داده می شود که اصطلاحا آن را Certified عنوان می کنند. این آزمایش و ارزیابی ها در واقع برای اطمینان از سازگاری بین گوشی های موبایل و تبلت های اندرویدی است. دستگاه هایی که طبق این لیست مجاز تشخیص داده می شوند دسترسی به Google Play Store و Google Play Protect خواهند داشت. دسترسی به این دو پلتفرم به نوعی یک کنترل امنیت برای گوشی موبایل و تبلت محسوب می شود.

یک گوشی موبایل و یا تبلت که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند ولی دارای گواهی اصالت نیست ممکن است آخرین آپدیت های سیستم عامل را دریافت نکند. ضمن اینکه برای تایید صحت برنامه های نصب شده روی آن راهی وجود ندارد. همچنین برخی از برنامه های گوگل بر روی دستگاه های اندرویدی Uncertified قابل استفاده نمی باشند.

مراحل تشخیص اصالت تبلت و گوشی موبایل اندروید

باید توجه داشت که اکثر دستگاه های اندرویدی دارای این گواهی اصالت هستند و موضوعی نیست که کاربر را نگران کند. اما برای اطمینان راهی وجود دارد که بتوان این موضوع را برررسی کرد. اگر می خواهید این مورد را بررسی کنید راه ساده ای برای اینکار وجود دارد. می توانید از طریق برنامه گوگل پلی استور این مراحل را پیش ببرید.

مرحله اول: به گوگل پلی استور در دیوایس اندرویدی خود بروید

در گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی خود برنامه گوگل پلی استور را باز کنید. سپس بر روی علامت سه خط که منوی این برنامه در آن قرار دارد در گوشه سمت چپ تصویر ضربه بزنید.

به گوگل پلی استور در دیوایس اندرویدی خود بروید

به گوگل پلی استور در دیوایس اندرویدی خود بروید

مرحله دوم: به بخش Setting بروید

در این مرحله از داخل منو به بخش تنطیمات یا Setting بروید.

به بخش Setting بروید

در گوگل پلی استور به بخش Setting بروید

مرحله سوم: گزینه About را باز کنید

بعد از ورود به بخش تنظیمات باید به قسمت About بروید. در زیر گزینه Play Protect Certification یک قسمت قرار دارد که اگر دستگاه شما Certified باشد یا نه، به شما نشان خواهد داد.

گزینه About را باز کنید

در بخش تنظیمات به قسمت About بروید

این مراحل را به سادگی می توان چک کرد. اگر گوشی موبایل یا تبلت شما Uncertified باشد می توانید از طریق سایت رسمی گوگل لیستی که برای دستگاه های اندرویدی تایید شده وجود دارد را چک کنید. این لیست در قسمت Supported Android Devices قرار دارد. دیوایس های اندرویدی مراحل پیچیده ای برای کنترل کردن تنظیمات آنها ندارند. شما حتی به راحتی می توانید ورژن اپلیکیشن های اندرویدی را هم پیدا کنید تا در صورتی که می خواهید آن ها را به روز رسانی یا حذف کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *