ترفند iOS

نحوه استفاده از ویجت ها در iOS 14

نحوه استفاده از ویجت ها در iOS 14

یکی از جالبترین ویژگی های جدید در iOS 14، ویجت ها است که به شما امکان می دهد از هر کجا که بخواهید از صفحه اصلی آیفون خود، اطلاعات مهم برنامه های پرکاربرد را با یک نگاه مشاهده کنید. ویجت ها در اندازه های مختلف طراحی شده اند و حداقل در حال حاضر به طور انحصاری برای برنامه های بومی در دسترس هستند. ویجت ها تنها یکی از ویژگی های جدیدی است که با به روزرسانی iOS 14 در اختیاران کاربران قرار داده شده است. با کوک موبایل همراه باشید تا نحوه استفاده از آنها در آیفون را با هم مرور کنیم.

پلت فرم iOS 14 و سلام به ویجت های جدید

تا به حال، صفحه اصلی گوشی آیفون از ردیف هایی از آیکون ها و پوشه های برنامه تشکیل شده بود. در iOS 14، می توانید با استفاده از ویجت های اطلاعاتی این آیکون ها را از بین ببرید. برای دسترسی به صفحه ایجاد ویجت، انگشت خود را روی یک نقطه خالی از صفحه اصلی گوشی iPhone خود قرار دهید و نگه دارید، سپس بر روی علامت plus در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. همچنین اگر انگشت خود را روی آیکن برنامه موجود قرار داده و نگه دارید همین اتفاق صورت خواهد گرفت.

ساختن ویجت در iOS 14

ساختن ویجت در iOS 14

iOS 14 با انواع ویجت های مختلف

صفحه ویجت با نمایش انواع گزینه های موجود، مرتب شده است. برای جستجوی ویجت های مورد نظر خود می توانید از قابلیت جستجوی داخلی استفاده کنید یا روی یکی از نمونه ها ضربه بزنید. همچنین می توانید به پایین اسکرول کنید و از میان لیست فعلی گزینه ها، یکی را انتخاب کنید. نمونه ویجت ها، مانند خود ویجیت ها، پویا و مبتنی بر شرایط دنیای واقعی هستند. به عنوان مثال، یک ویجت جدید عنوان های خبری به روز را ارائه می دهد، همانطور که یک ویجت ساعت، زمان فعلی را نشان می دهد.

جستجو کردن ویجت ها در iOS 14

جستجو کردن ویجت ها در iOS 14

انتخاب یک ویجت در پلت فرم iOS 14

برای انتخاب و نصب ویجت از صفحه تنظیمات، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روی نوع ویجت مورد نظر خود ضربه بزنید.
  2. انگشت خود را از راست به چپ صفحه بکشید تا نوع و اندازه ویجت مورد نظر خود را پیدا کنید. ویجت ها در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می شوند.
  3. گزینه Add Widget را انتخاب کنید.
انتخاب و نصب ویجت در iOS 14

انتخاب و نصب ویجت در iOS 14

سپس:

  1. ویجت را به مکان دلخواه خود در صفحه اصلی منتقل کنید.
  2. بعد از اتمام کار روی گزینه Done ضربه بزنید.
ویجت را به مکان دلخواه خود در صفحه اصلی منتقل کنید

ویجت را به مکان دلخواه خود در صفحه اصلی منتقل کنید

ویجت های کنونی و پرطرفدار iOS 14

از زمان عرضه پلت فرم iOS 14، اپل ویجت های زیر، از جمله باتری، تقویم، ساعت، فایل ها تناسب اندام، نقشه ها، موسیقی، اخبار، یادداشت ها، عکس ها، پادکست ها، یادآوری ها، اسکرین تایم، میانبرها، سهام، تلویزیون و آب و هوا را ارائه کرده است. همچنین ویجت Smart Stack و دیگری به نام Siri Suggestions وجود دارد.

ویجت Smart Stack ویجت های روی صفحه را بطور خودکار چرخانده تا مرتبط ترین اطلاعات در طول روز را نشان دهد. هنگام نصب، ویجت به شما امکان می دهد صفحه های مختلف را به سرعت ورق بزنید. در مثال زیر، Smart Stack را مشاهده می کنید که اخبار روز را نشان می دهد. با این حال، با اسکرول به بالا و پایین، می توانید از صفحه نمایش های دیگر بازدید کنید.

ویجت Smart Stack در iOS 14

ویجت Smart Stack در iOS 14

ویجت Siri Suggestions منحصر به فردترین ویجت اپل تاکنون است. این ویجت به طور خودکار آیکون های برنامه و سایر اطلاعاتی که براساس الگوهای استفاده شما تغییر می کنند را در صفحه اصلی شما قرار می دهد. به عنوان مثال، این ویجت ممکن است شامل آیکون هایی از برنامه های مورد علاقه شما یا لینک به وب سایت های پربازدید شما باشد. در مواقعی دیگر، ممکن است پیشنهاد تماس تلفنی FaceTime با شخصی باشد که معمولاً در ساعاتی از روز با آن تماس می گیرید. در اینجا چند نمونه از ویجت Siri Suggestions در عمل آورده شده است:

ویجت Siri Suggestions در iOS 14

ویجت Siri Suggestions در iOS 14

با ضربه زدن روی ویجت ها آنها را باز کنید

ویجت ها راهی عالی برای از بین بردن یکنواختی صفحه اصلی سنتی آیفون هستند. ویجت ها همچنین مراکز اطلاعاتی کاربردی هستند که با ضربه زدن روی آنها می توانید از صفحه اصلی به برنامه ها بروید تا کارهای بیشتری را انجام دهید. در سه مثال زیر می توانید ببینید که چگونه می توانید مستقیماً به برنامه تلویزیون، تیترهای خبری اخیر بروید یا تنها با ضربه زدن روی ویجت، جدیدترین موسیقی خود را گوش کنید.

با ضربه زدن روی ویجت ها آنها را باز کنید

با ضربه زدن روی ویجت ها آنها را باز کنید

تنظیم ویجت ها در iOS 14

در حال حاضر، علاوه بر انتقال یا حذف ویجت های نصب شده، نمی توانید کارهای زیادی روی iPhone انجام دهید. برای تنظیم ویجت ها به صورت زیر عمل کنید:

  1. انگشت خود را روی ویجت قرار داده و نگه دارید.
  2. برای حذف ویجت از صفحه اصلی، روی حذف ویجت (Remove Widget) ضربه بزنید.
  3. روی گزینه Edit Home Screen ضربه بزنید تا ویجت به مکان دیگری منتقل شود.
تنظیم ویجت ها در iOS 14

تنظیم ویجت ها در iOS 14

ویجت های جدید در دستگاه iPad

در دستگاه آیپد، ویجت های جدید فقط در Today View که در اولین صفحه اصلی دستگاه قرار دارد، در دسترس هستند. به عبارت دیگر، نمی توانید آنها را از طریق دستگاه به مکان های مختلف منتقل کنید. علی رغم این محدودیت، آنها هنوز هم مانند آنچه که در گوشی های آیفون انجام می شود کار می کنند. در تبلت آیپد، می توانید از بین اندازه های مختلف ویجت (کوچک، متوسط، بزرگ) یکی را انتخاب کنید یا Smart Stack را اضافه کنید، دقیقاً مانند آنچه در تلفن هوشمند آیفون انجام می دهید.

علاوه بر این ویژگی ها، برنامه لایبرری کاملاً جدید، پیام های توسعه یافته، برنامه های یکپارچه تر و داخلی AirPods و موارد دیگر به iOS 14 اضافه شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *