تست و بررسی شیائومی

نتیجه گیری و شارژ سریع K20 Pro

نتیجه گیری و شارژ سریع K20 Pro

3- شارژ سریع K20 Pro، نتیجه گیری

زمینه اصلی دیگر تفاوت بین K20 و K20 Pro، سرعت شارژ است. در حالی که هر دو دستگاه از شارژر سریع Qualcomm Quick Charge 4.0 پشتیبانی می کنند، K20 Pro از شارژر تا 27 وات پشتیبانی می کند در حالی که K20 به شارژر 18 وات محدود است. هر دو گوشی فقط دارای شارژر 18 وات در جعبه هستند اما شیائومی شارژر اضافی 27 وات را برای آنهایی که دارای K20 Pro یا سایر دستگاههای سازگار با شارژر 27 وات هستند، به فروش می رساند.

شیائومی به اندازه کافی مناعت طبع داشت که این شارژر را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم با گوشی K20 Pro خود را تست و بررسی کنیم. ما آزمایش های شارژ سریع را انجام دادیم تا ببینیم که تفاوت این دو گوشی با شارژر عرضه شده چطور است. شارژر 18 وات در 30 دقیقه شارژ باتری گوشی را از صفر به حدود 44% می رساند و حدود 1 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد تا باتری شارژ کامل شود، یعنی تقریبا با همان سرعتی که در Redmi K20 دیدیم.

هنگامی که از شارژر 27 وات استفاده کردیم، در 30 دقیقه اول، شارژ باتری K20 Pro از صفر به حدود 52 درصد رسید و در حدود 80 دقیقه شارژ باتری کامل شد.

blank

لازم به ذکر است که شارژر 27 وات در مقایسه با شارژر 18 وات تقریبا دو برابر حجم دارد. همچنین، این باتری در طی سالها نسبت به شارژر 18 وات دیرتر فرسوده شده، به خصوص اگر شما اغلب سیکل شارژ شدن کامل را انجام می دهید و تمایل به شارژ در طول شب دارید. در تنظیمات رابط کاربری MIUI هیچ گزینه ای برای کاهش سرعت شارژ وجود ندارد، اگر نمی خواهید عملیات شارژ را با عجله تمام کنید، گوشی خود را مانند کسانی که شارژ های شبانه را انجام می دهند، شارژ کنید.

جهت بررسی و مقایسه عملکرد K20 و K20 Pro اینجا کلیک کنید.

به همین دلایل، ما فکر می کنیم اگر فقط تلفن خود را در شب شارژ می کنید و اگر فقط در موقعیت هایی که باید سریع به سرعت شارژ بالا دست یابید، شارژر اختیاری 27 وات خریداری کنید.

از نظر عمر واقعی باتری روزمره، K20 Pro واقعا خوب عمل کرد و توانست با یک بار شارژ شدن یک روز کامل دوام بیاورد. البته K20 معمولی در اینجا بهتر عمل خواهد کرد زیرا با اینکه از ظرفیت باتری یکسانی برخوردار است اما از چیپ ست مقرون به صرفه تری استفاده می کند.

نتیجه گیری

عملکرد و سرعت شارژ را کنار بگذارید، تنها تفاوت های بسیار جزئی وجود دارد که K20 و K20 Pro را از هم جدا می کند. اگر K20 را دوست دارید، مطمئنا K20 Pro را دوست خواهید داشت.

blank

از بین این دو ما شخصا K20 Pro را ترجیح می دهیم، زیرا واقعا این گوشی تجربه کار با یک گوشی پرچمدار مقرون به صرفه که شیائومی از زمان انتشار Pocofone F1 معرفی کرده است، را ارائه می دهد. این گوشی است که تقریبا 80% عملکرد و تجربه یک تلفن هوشمند پرچمدار واقعی اما با یک سوم قیمت را ارائه می دهد. شیائومی نیز تقریبا همه نیازهای ما را بر طرف کرده و تصمیم گرفته است هیچ گونه آگهی در رابط کاربری MIUI در دستگاه های K20 نشان ندهد.

به طور کلی، ما فکر می کنیم K20 Pro ارزش فوق العاده ای از نظر پولی دارد – به خصوص در بازارهایی که Mi9 در دسترس نیست – مگر اینکه به دنبال ویژگی های خاص ، عملکرد بهتر دوربین یا نرم افزارهای مختلف باشید. با این گوشی اکثر مردم دیگر نیازی به جستجو و تحقیق ندارند زیرا این تجربه عالی و همه جانبه در میان گوشی های هوشمند ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *