اخبار فناوری

مشخصات و ویژگی های جدید به کار رفته در pixel 4  و pixel 4 XL

google-pixel-4xl

این نسخه های جدید از سری گوشی های pixel تبدیل به یکی از پرچم داران اصلی سیستم عامل اندروید خواهند شد طبق شایعات هسته ی مرکزی به کار رفته در این گوشی ها به احتمال قوی کوالکوم snapdragon 855 خواهد بود ولی همینطور احتمال دارد که پیشرفت هایی در این رابطه صورت گرفته باشد که در موقع انتشار این گوشی ها در سال ۲۰۱۹متوجه آن خواهیم شد.

در حال حاظر RAM با ظرفیت ۴ گیگا بایت یک سیستم قوی شناخته می شود که البته گوگل باید سعی کند، برای شکست رقبا از RAM ۶ گیگا بایتی در این تولیدات استفاده کند و این طور که پیداست مدل پایه این گوشی دارای ۶۴ گیگا بایت حافظه ی داخلی می باشد و همچنین دارای قابلیت اضافه کردن SD کارت نیز هست. و همین طور امیدواریم که نسخه ی ۱۲۸ گیگا بایت این گوشی ها نیز در دست تولید قرار گیرند.

مشخصات و ویژگی های جدید به کار رفته در pixel 4  و pixel 4 XL

مشخصات و ویژگی های جدید به کار رفته در pixel 4  و pixel 4 XL

تا کنون تنها ویژگی خاصی که در شایعات مطرح شده توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت هم زمان در این گوشی های می باشد. و سیستم به کار رفته در این تکنولوژی به گونه ای است که دو سیم کارت E SIM و SIM CARD هر دو در حالت آماده به کار قرار می گیرند. و در این سیستم اساسا امکان این که بر روی یک سیم کارت تماس ها با شما برقرار شود و بر روی دیگر پیام به شما ارسال شود در اختیار شما قرار می گیرد. و البته که این سیستم به شما اجازه نمی دهد که در یک زمان هم از دو سیم کارت پیام دریافت کنید یا همزمان به برقراری تماس بپردازید که به طور حتم برای چنین امکانی نیاز به دو سیم کارت Dual Active دارید.

پیشرفت چشم گیر دستیار شخصی گوگل

نسخه ی نمایشی جدید دستیار گوگل اخیرا در یک نمایشگاه فناوری نشان داده شد که همگان شاهد سرعت در عکس العمل و پاسخ های مناسب این دستیار بودند و همگی تحت تاثیر قدرت این سیستم قرار گرفتند، زیرا که این نسخه از دستیار گوگل بدون لحظه ای مکث و صرف کردن زمان برای پردازش کردن دستور فورا به انجام عمل خواسته شده از آن می پردازد و طبیعی است که توجه داشته باشید کارهایی که نیاز به اینترنت ندارند و به صورت آفلاین انجام می شوند بیشتر از این سرعت بهره خواهند برد. به طور قطع می توان گفت که نسخه ی جدید دستیار گوگل در گوشی های pixel 4 استفاده و بهره برداری خواهد شد و همین طور به نظر می رسد که دلیلی ندارد، که این دستیار پیشرفته از نسل های قبلی این سری از گوشی های گوگل نیز پشتیبانی نکند.

انتظارات راجع به تاریخ انتشار و قیمت گوشی های pixel 4  و pixel 4 XL

گوگل در طی این چند سال اخیرا به مرور زمان به قیمت گوشی های خود افزوده است. گوشی های پایه ی این برند به طور میانگین بین ۶۵۰ تا ۷۶۹ دلار قیمت داشتند که به ترتیب گوشی هایی که بعدا و جدیدتر از این مدل ها تولید شدند قیمت هایی مثل ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار داشتند که با توجه به بررسی های موجود این افزایش قیمت ها به صورت میانگین سالیانه ۵۰ دلار بوده است.

این منطقی است که با این همه امکاناتی که در هر دوره این کمپانی به گوشی های خود اضافه می کند شاهد افزایش قیمت ۵۰ دلاری باشیم اما به این نکته نیز باید توجه کرد که رقبای گوگل مثل سامسونگ و اپل نیز قیمت های خوبی به کاربران برای گوشی های میان رده و پرچم دار خود ارائه می دهند. که به طور مثال می توان به گوشی iphone x  و Galaxy S10 اشاره کرد که از قیمت ۷۵۰ دلار شروع می شوند و به مرور زمان نیز قیمتشان نیز کاهش پیدا می کند، که این امر می تواند به بازار فروش این گوشی های جدید گوگل لطمه وارد کند به خصوص که اگر قیمت تمام شده ی این گوشی ها بیشتر از ۸۵۰ دلار باشند. و با این حساب گوگل باید فکری به حال قیمت های تولیدات خود بکند اگر که می خواهد در کورس فروش محصولاتش پا به پای رقیبان بماند.

حال می خواهیم درباره ی تاریخ انتشار این سری از گوشی های گوگل بپردازیم، به احتمال زیاد مراسم رونمایی و انتشار این گوشی ها در ۱۰ روز اول ماه اکتبر طبق سنت گذشته ی این کمپانی رخ خواهد داد که البته فاصله ی رونمایی تا انتشار آن در بازار همیشه با توجه به سبقه ی گوگل یک ماه طول کشیده است که انتظار می رود در ماه نوامبر شاهد این گوشی ها در قفسه ی فروشگاه ها باشیم.

اگر تمایل دارید بیشتر راجع به پرچمدار بعدی گوگل بدانید مقاله طراحی، دوربین و تاریخ انتشار گوشی های گوگل Pixel 4  و Pixel 4XL را مطالعه کنید

مطالب مرتبط