گجت های هوشمند

معرفی خلاقانه ترین گجت ها

blank

هر سال تعداد زیادی از گجت های خلاقانه و نوآورانه در کنفرانس های الکترونیک معرفی می شوند. اگر دوست دارید تا با تعدادی از خلاقانه ترین گجت ها آشنا شوید، با ما همراه شوید.فناوری ساخت گجت های هوشمند به لطف استفاده از دو فناوری رو به رشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روز به روز پیچیده تر و عمیق تر می شود و نتیجه آن هم گجت هایی است که چشم همگان را مبهوت خود می دارد. گجت ها ایده های ناب توسط افرادی هستند که فراتر از زمان می اندیشند و تولید می شوند تا زندگی را برای همه آسان تر کنند و پیچیده ترین ابعاد فناوری را با ساده ترین شکل ابزار به خدمت انسان ها در آورند. در این مقاله قصد داریم 10 تا از خلاقانه ترین گجت ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

اولین گجت خلاقانه: بادی ( Buddy)

بادی رباتی شخص و با چشمانی درشت و زیباست که دیدن آن شما برای چند ثانیه در جای خود میخکوب می کند. بادی دارای توانایی های فوق العاده ای است و می توان آن را یکی از بهترین نمونه های دستیاران خانگی توصیف کرد.

اولین گجت خلاقانه: بادی ( Buddy)

اولین گجت خلاقانه: بادی ( Buddy)

بادی می تواند محافظ خوبی برای شما و افراد خانواده تان باشد و شما را در انجام وظایف روزمره تان در خانه یاری دهد. از جمله کارهایی که بادی قادر با انجام آنها است می توان به پاسخ دادن به تماس ها، کمک در کارهای نظافتی خانه، روشن کردن چراغ ها زمانی که از خواب بیدار می شوید و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. این ربات در کنفرانس CES 2018  معرفی شد و مورد استقبال علاقه مندان به گجت های هوشمند و خلاقانه واقع شد.

دومین گجت خلاقانه: دوربین ای آر فور ایکس(AR4X Camera) 

دومین گجت خلاقانه ای که در این لیست قرار دارد، دوربینی امنیتی است که توانایی پردازش و شناخت چهره ها را داراست. این دوربین را می توان یک سیستم امنیتی کامل دانست که درها را تنها برای افرادی باز می کند که بتواند چهره ی آنها را شناسایی کند.

دومین گجت خلاقانه: دوربین ای آر فور ایکس(AR4X Camera) 

دومین گجت خلاقانه: دوربین ای آر فور ایکس(AR4X Camera)

بهترین چیز در مورد این دوربین این است که در صورتی که تشخیص دهد فرد غریبه ای قصد باز کردن در منزل شما را دارد، به شما هشداری می فرستد؛ در نتیجه اگر قرار است برای مدتی طولانی از خانه ی خود دور باشید، بهتر است دوربین AR4X را به عنوان نگهبانی ایمن برای نگه داری از خانه تان به کار بگیرید.

سومین گجت خلاقانه:(آلی از اینسترومنتر) Olie from InstruMMents

شاید تا به حال نورپردازی هوشمند در خانه خودتان انجام داده باشید. این گجت یک لامپ با داک شارژ وایرلس است و نوری که از این گجت خارج می شود توسط دستیار هوشمند گوگل و الکسا تامین می شود. این لامپ ها می توانند روی میز قرار بگیرند و از آنها به عنوان چراخ مطالعه استفاده شود و یا به عنوان دیوارکوب و یا لامپ های کف اتاق مورد استفاده قرار بگیرند. این لامپ ها دارای جنبه های خلاقانه ی دیگری هم هستند که می توانید حین کار با آنها متوجه آن شوید.

Olie from InstruMMents

Olie from InstruMMents

چهارمین گجت خلاقانه: مارس(Mars)

مارس یک هدفون است که شبیه به گوگل پیکسل طراحی شده است؛ اما فناوری و هوش مصنوعی به کار رفته در آن به گونه ای است که می تواند بلادرنگ هر زبانی را به زبان مادری شما ترجمه کند و آن را برای شما پخش کندو این گجت می تواند تمام صحبت هایی را که آنها را از محیط اطرافش می شنود، به زبانی که برای شما قابل فهم و درک است ترجمه کند. قیمت این گجت چیزی حول و حوش 400 دلار آمریکا است که به نظر کمی گران است؛ اما وقتی مارس را تهیه و از آن استفاده می کنید، می بینید که این گجت ارزش پرداخت 400 دلار را داشته است.

پنجمین گجت خلاقانه: نوویز (Nuviz)

اگر یک دوچرخه سوار هستید و زمان زیادی را به دوچرخه سواری در کوهستان ها وجاده های پر پیچ و خم جنگلی می گذرانید، می توانید از نوویز به عنوان همراه همیشگی خود استفاده کنید. این گجت یک صفحه نمایش است که برای نصب روی دوچرخه و درست مقابل چشمان دوچرخه سواران طراحی و توسعه داده شده است. با استفاده از نوویز می توانید تمامی اطلاعات پایه را بدون پرت شدن حواستان از جاده ای که در آن می رانید، به صورت یکجا دریافت کنید.

پنجمین گجت خلاقانه: نوویز (Nuviz)

پنجمین گجت خلاقانه: نوویز (Nuviz)

در واقع نوویز یک داشبورد است که روی دوچرخه شما نصب می شود و تمامی اطلاعات در مورد مسیری که در آن می رانید، موزیکی که در حال پخش است، سرعت حرکت دوچرخه، آب و هوا و … را در اختیار شما قرار می دهد. این سیستم خلاقانه برای دوچرخه سوارانی طراحی شده است که دوست دارند مدت های طولانی و با حواس جمع دوچرخه سواری کنند.

ششمین گجت خلاقانه: آی پولی (Aipoly)

نمی توان به درستی در مورد گجت بودن آی پولی تصمیم گرفت. آی پولی به جهت کمک به افراد برای داشتن تجریه خرید آسان طراحی و توسعه داده شده است. این گجت در واقع یک برنامه موبایل است که به شما اجازه می دهد بدون جست و جوی زیاد و سرسام آور به راحتی خرید کنید. در واقع فروشگاهی در آمازون در ماه های اولیه سال 2017 در سیاتل بازگشایی شد که این هدف را تامین کند.

شما با استفاده از آی پولی می توانید با در دست گرفتن گوشی موبایل خود و گشت و گذار در فروشگاه و خرید هر آن چیزی که دوست دارید، صورتحساب را خودتان صادر کنید و آن را پرداخت کنید و از این جهت صرفه جویی هنگفتی در زمان  و انرژی مصرفی خرید خود به وجود آورید.

هفتمین گجت خلاقانه: دوچرخه هوشمند ساخت کمپانی HiRide Suspensions

اگر شما هم یکی از علاقه مندان به دوچرخه سواری هستید، از آشنایی با دوچرخه هوشمند ساخت کمپانی HiRide Suspensions مشعوف خواهید شد.  کمپانی HiRide Suspensions در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کند و این دوچرخه به گونه ای طراحی و ساخته شده است که هر زمانی که بر آن سوار شوید آرام تر و یکنواخت تر حرکت خواهد کرد.

هفتمین گجت خلاقانه: دوچرخه هوشمند ساخت کمپانی HiRide Suspensions

هفتمین گجت خلاقانه: دوچرخه هوشمند ساخت کمپانی HiRide Suspensions

در این دوچرخه از یادگیری ماشین استفاده شده است و این وسیله رفته رفته با توجه به نرخ پدال هایی که می خورد آموزش می بیند. خیلی جالب است بدانید که این دوچرخه به هر کسی که سوار آن شود رفتاری متفاوت خواهد داشت و این به دلیل خاصیت یادگیری ماشینی است که از هوش مصنوعی به کار گرفته شده در ساخت آن وامدار است.

هشتمین گجت خلاقانه: آی سی آی ویژن (ICI Vision)

کمک فناوری و تکنولوژی به مباحث سلامتی به جنبه ی بسیار مهم در کنفرانس های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تبدیل شده است . این گجت در واقع یک جفت عینک پروتوتایپ است که برای مقابله با لکه های کوری ناشی از بیماری های شبکیه طراحی شده است. برای ساخت این گجت  ترکیبی از دوربین های نانو با نرم افزار ردیابی چشم استفاده شده است که بینایی را به قسمت سالم شبکیه هدایت می کند و از این طریق می توان به افرادی که به بیماری های شبکیه چشم دچار هستند، در دیدن بهتر کمک کرد.

هشتمین گجت خلاقانه: آی سی آی ویژن (ICI Vision)

هشتمین گجت خلاقانه: آی سی آی ویژن (ICI Vision)

نهمین گجت خلاقانه: چشم بند حساس به خروپف با استفاده از VVFLY ELECTRONICS

همه دوست داریم مکان خوابمان تاریک و بی سر و صدا باشد. در واقع زمانی که می خوابیم دوست نداریم سر و صدای محیط ما را اذیت کند. گجت هایی که اطلاعات خواب ما را جمع آوری می کنند کم نیستند و با گشت و گذاری روی اینترنت می توانید تعدادی کثیری از آنها را پیدا کنید؛ اما پیدا کردن گجتی که بتواند در برابر تغییرات واکنش نشان دهد به این آسانی ها هم نیست. این گجت می تواند در هنگام خواب خرو و پف کردن شما را تشخیص دهد و با ایجاد لرزش آرام و سبک روی چشمانتان شما را از خواب بیدار کند.

نهمین گجت خلاقانه: چشم بند حساس به خروپف با استفاده از VVFLY ELECTRONICS

نهمین گجت خلاقانه: چشم بند حساس به خروپف با استفاده از VVFLY ELECTRONICS

این گجت به صورت ماسک چشم بر روی چشم قرار می گیرد و بسته به شدت خر و پف شروع به ویبره می کند تا جایی که شما را از خواب بیدار کند و یا پهلو به پهلو شوید و خر و پفتان کم شود. استفاده از این گجت برای مقابله با خروپف یکی از بهترین و کاربردی ترین راه حل هایی است که تا به حال ارائه شده است. استفاده از گجت ها برای کنترل خر و پف دارای پیشینه ای طولانی است؛ برای مثال چند سال قبل گجتی به صورت بازوبند و برای بیدار کردن فرد به هنگام خر و پف با استفاده از ایجاد لرزش طراحی شده بود که کارایی لازم را نداشت.

دهمین گجت خلاقانه: 180-Thunder Tiger’s Sirius CX

هواپیماهای بدون سرنشین در زمینه مسائل مرتبط با دفاع، عکاسی و بسیاری موارد دیگر موفق ظاهر شده اند. Thunder Tiger هواپیمای بدون سرنشینی است که برای نجات کوهنوردان و در شرایط تاریکی استفاده می شود و استفاده از آن از ارسال هلیکوپتر های نجات ایمن تر است. این گجت دارای چراغ های قدرتمند LED است که در انجام ماموریت های در شب کمک فراوانی می کند.

دهمین گجت خلاقانه: 180-Thunder Tiger’s Sirius CX

دهمین گجت خلاقانه: 180-Thunder Tiger’s Sirius CX

مطالب مرتبط