ترفند شبکه های اجتماعی

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام

blank

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که تعداد زیادی از اطرافیان ما در آن اکانت دارند. هر تحرک و فعالیت ما و دوستان ما در اینستاگرام از طریق نوتیفیکیشن های اینستاگرام به اطلاع ما رسانده می شود. در مورد سطح نوتیفیکیشن های اینستاگرام، تنها لازم است که نوتیفیکیشن هایی مربوط به تگ شدن در پست یکی از فالووینگ ها (کسی که ما او را فالوو کرده ایم)،  لایک و کامنت شدن یکی از از فالووینگ ها و یا یکی از پست هایمان، اینکه کسی درخواست فالو کردن ما را داده است و یا اینکه کسی سعی دارد برای ما در دایرکتمان (صفحه ی پیام های دریافتی و ارسالی از هر یک از اعضای اینستاگرام) را دریافت کنیم. اعلان های اینستاگرام را می توان به دو دسته ی عمده تقسیم کرد، یکی از این دو دسته اعلان های ضروری و دیگری اعلان های غیر ضروری هستند. در این پست قصد داریم روش غیرفعال کردن اعلان های غیرضروری اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

اینستاگرام به صورت پیش فرض، چندین رخداد مهم را به شما اعلان می کند که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد:

  • اینستاگرام عضو شدن یکی از دوستان اکانت فیسبکوتان در این شبکه اجتماعی را اعلان می کند و آن را تحت تیتر ” a Facebook friend has recently joined Instagram” به شما نمایش می دهد و به اصطلاح او را برای دوستی در اینستاگرام پیشنهاد می دهد.
  • اولین باری که یکی از اکانت های اینستاگرام مطلبی را روی اینستاگرام پست کند و یا آن را به استوری خود اضافه کند، اینستاگرام به شما اعلان می دهد.
  • هر باری که تعدادی از قابلیت های اینستاگرام با هم تلفیق و یکپارچه شوند.
  • یادآورهایی برای اینکه برنامه را بعد از مدتی چک کنید.

در ادامه قصد داریم روش غیرفعال کردن دسته ی دوم از نوتیفیکشن های اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم. از این جهت دوست نداریم دسته ی اول از نوتیفیکیشن های اینستاگرام را غیرفعال کنیم که وجود آنها برای این برنامه ضروری است و از کار انداختن این دسته از اعلان های اینستاگرام معنایی ندارد. برای غیرفعال کردن نوتیفیکشن های غیر ضروری اینستاگرام می بایست گام های زیر را طی کنید.

  • گام اول: ابتدا روی آیکون برنامه در صفحه خانه ی گوشی تپ کنید تا برنامه اجرا شود.
  • گام دوم: روی تصویر خود که در زیر صفحه و سمت راست تصویر می بینید تا وارد پروفایل اکانت اینستاگرامتان شوید. اگر چندین اکانت روی اینستاگرامتان تنظیم شده است، پروفایل اکانت مورد نظر را با تپ کردن روی فلش رو به پایین که در سمت چپ و بالای صفحه  می بینید، انتخاب کنید. اگر برنامه اینستاگرام شما چند اکانتی است و برای انتخاب اکانتی که قصد ویرایش آن را دارید مشکل دارید، مقاله ی “از صفر تا صد اینستاگرام” را مطالعه فرمایید.
غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

  • گام سوم: روی آیکون منو تپ کنید. آیکون منو را می توانید به صورت سه نقطه عمودی زیر هم و در گوشه سمت راست و بالای صفحه ی پروفایل خود ببینید.
غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

  • گام چهارم: صفحه را به سمت بالا سوییپ کنید تا منو به پایین اسکرول شود و به عبارت ” Push Notifications” برسید.
  • گام پنجم: روی گزینه ی ” Push Notifications” تپ کنید.
  • گام ششم: صفحه را به سمت بالا اسکرول کنید تا لیست و موجودی تمامی نوتیفیکیشن های موجود را مشاهده کنید.
  • گام هفتم: روی Off تپ کنید تا تمامی نوتیفیکیشن هایی را که نمی خواهید دیگر در مورد آنها به شما اطلاع رسانی شود، خاموش کنید.
غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام گزینه ی “دریافت نوتیفیکیشن” تنها از کسانی که آنها را فالوو می کنید در اختیار شما قرار می دهد. این گزینه مخصوصا برای زمانی که دوست دارید وقت خود را تنها صرف کسانی کنید که آنها را می شناسید و یا درگیر اسپم ها شده اید، مفید است. اینستاگرام ترفندها و سیاست هایی برای کشاندن شما به سمت خود و وادار کردن شما به چک کردن برنامه دارد؛ به این صورت که اگر چند نفر از دوستان شما (سه نفر) یکی از پست های اینستاگرام را لایک کرده باشند، اعلانی با این مضمون که “اینستاگرام خود را چک کنید” برای شما ارسال می شود. این یکی از راه های موذیانه ی ایسنتاگرام برای درگیر نگه داشتن شما توسط برنامه است و تا به امروز راه حلی برای خاموش کردن این نوع نوتیفیکیشن پیدا نشده است.

اگر برنامه ای وجود دارد که از نوتیفیکیشن های پی در پی آن سرسام گرفته اید و نمی توانید اعلان های آن را غیرفعال کنید، می توانید آن را در بخش کامنت های این پست بنویسید تا در اسرع وقت روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های این برنامه را در بخش آموزش های موبایلی اضافه کنیم.

سوالات متداول- غیر فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام

1- آیا می توان نوتیفیکیشن یک اکانت در اینستاگرام را غیر فعال کرد؟

برای توقف نمایش نمایش نوتیفیکیشن ها در گوشی تلفن خود، از شخص دیگر بخواهید با تلفن دیگری وارد اینستاگرام شود. همچنین می توانید گزینه push Notification برای گوشی خود را غیر فعال کنید. و همچنین می توانید تنها نوتیفیکیشن یک اکانت در اینستاگرام را غیر فعال کنید و اعلان بقیه اکانت ها را بشنوید.

2- چگونه می توانم دریافت نوتیفیکیشن از پست های اینستاگرام افراد را متوقف کنم؟

در صفحه تنظیمات، به پایین به قسمت نوتیفیکیشن ها بروید و روی Push Notifications ضربه بزنید. متوجه خواهید شد که این صفحه به خصوص طولانی و دارای گزینه سفارشی سازی برای هر نوع فعالیت اینستاگرام است. به پایین به قسمت لایو ویدئوها بروید. گزینه «Off» را انتخاب کنید تا نوتیفیکیشن ها غیر فعال شوند.

3- چگونه می توانم نوتیفیکیشن های اینستاگرام را به طور دائمی غیر فعال کنم؟

غیر فعال کردن دائمی اعلان های اینستاگرام کاملاً ساده است:
برنامه اینستاگرام را باز کنید.
به صفحه اصلی بروید و روی گزینه سه نقطه عمودی در کنار نام خود ضربه بزنید.
روی گزینه Edit Profile ضربه بزنید.
به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Push Notification ضربه بزنید.

4- غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های پست اینستاگرام به چه معناست؟

اگر کاربری بخواهد جلوی دیدن محتوای بالقوه تهاجمی در اینستاگرام را بگیرد، می تواند گزینه Push Notification را روی حالت سکوت قرار دهد و در صورتی که دکمه «Pause All» را فعال کند، تمام نوتیفیکشن ها غیر فعال می شود و دیگر و یا برای یک مدت زمان مشخصی هیچ اعلانی دریافت نمی کند.

5- چرا نوتیفیکیشن پست در اینستاگرام را دریافت می کنم؟

با توجه به الگوریتم اینستاگرام در صفحه فید، این احتمال وجود دارد که پست هایی را از برخی از حساب هایی که دنبال می کنید مشاهده نکنید. با این حال، با روشن کردن نوتیفیکیشن های پست برای حساب های خاص می توانید از این امر جلوگیری کنید. با این کار، هر بار که حساب خاصی، پست جدیدی را به اشتراک می گذارد، نوتیفیکیشن آن را دریافت می کنید.

6- چگونه می توان بیش از 100 نوتیفیکیشن در اینستاگرام دریافت کرد؟

برای مشاهده نوتیفیکیشن های اینستاگرام در زمان واقعی – و نه فقط هنگام باز کردن برنامه – ویژگی Push Notifications برنامه اینستاگرام خود را فعال کنید. روی زبانه “Profile” در گوشه پایین سمت راست و سپس آیکن چرخ دنده ضربه بزنید. سپس، تنظیمات «Push Notifications» را لمس کنید تا نوتیفیکیشن های دلخواه خود را برای دریافت مشخص کنید.

7- چگونه می توانم تاریخچه نوتیفیکیشن های خود را در اینستاگرام ببینم؟

به پایین اسکرول کنید و روی ابزارک “تنظیمات” فشار داده انگشت خود را نگه دارید، سپس آن را روی صفحه اصلی خود قرار دهید. اکنون لیستی از ویژگی هایی را دریافت خواهید کرد که میانبر تنظیمات می تواند به آنها دسترسی پیدا کند. روی «Notification Log» ضربه بزنید. روی ویجت ضربه بزنید و نوتیفیکیشن های گذشته خود را اسکرول کنید.

8- آیا نوتیفیکیشن های اینستاگرام از بین می روند؟

اگر به طور تصادفی عکس کسی را در اینستاگرام لایک کنید و پوش نوتیفیکیشن برای آنها فعال باشد، شخصی که آن تصویر را پست کرده است، متوجه لایک می شود. طبق گفته اینستاگرام، نوتیفیکیشن لایک پس از مدت کوتاهی که شما آن را حذف کنید از بین می رود و پروفایل جدید شما برای همیشه به همین شکل نمی ماند.

9- چگونه نوتیفیکیشن های فیک اینستاگرام را حذف کنیم؟

قسمتهای زیادی وجود دارد که ممکن است نوتیفیکیشن های اینستاگرام را مشاهده کنید (مانند دایرکت اینستاگرام ، IGTV). اگر اینستاگرام می گوید شما پیامی دارید، اما شما چیزی نمی بینید، این مشکل را به صورت زیر برطرف کنید: پیام های خوانده نشده را در قسمت پیام های عمومی، پیام های درخواستی و پیام های دایرکت بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برنامه اینستاگرام را حذف نصب و دوباره نصب کنید.

10- فعال کردن push notification اینستاگرام چقدر طول می کشد؟

به محض اینکه روی عکس دو بار ضربه زده شود، بلافاصله شخص دیگر بر روی صفحه گوشی خود متوجه می شود. وقتی لایک کردن 10 ثانیه بعد، پس گرفته شد، اعلان بر روی صفحه گوشی باقی می ماند، اما با ضربه زدن روی آن، بدون اینکه لایک شود، اعلان برداشته می شود.

مطالب مرتبط