ترفند, ترفند نرم افزار

توقف نوتیفیکیشن های فیسبوک

blank

اگر تعدد نوتیفیکیشن های فیسبوک و اینستاگرامی که برایتان می آید و شما را کلافه می کند زیاد است، بهتر است قبل از آن که اکانت خود را دیلیت کنید، سری به تنظیمات این دو برنامه محبوب بزنید شاید که راه حل شما در آن جا قرار داشته باشد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خروج از محلی که آنتن دارید و ایجاد وقفه در بارگذاری شبکه های اجتماعی و محتواهای آنها و بازگشت دوباره به محلی که آنتن برگردد و گوشی بتواند اینستاگرام و فیسبوک را بارگذاری کند با خیل عظیمی از نوتیفیکیشن های این برنامه ها مواجه شوید و تا چند دقیقه مدام برایتان اعلان پیام جدید بیاید!  اینستاگرام و فیسبوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستند و طبیعی است که نرخ نوتیفیکیشن آنها از سایر شبکه های اجتماعی بیشتر باشد. این مساله مخصوصا زمانی که برای یک مدت نسبتا طولانی از اینستاگرام و فیسبوک دور بوده باشید، تشدید می شود.

نوتیفیکیشن های شبکه های اجتماعی، به طور کلی برای اطلاع کاربر از تحرکات و فعالیت های دیگرانی که اکثرا مخاطبان او هستند و در همان شبکه های اجتماعی اکانت دارند، کاربرد دارند. این فعالیت ها می تواند کنشی و یا واکنشی باشد به معنای ارسال پست توسط یکی از مخاطبان و یا کامنت و لایکی که برای پست دیگران درج می کنند. نوع دیگری از نوتیفیکیشن های هم وجود دارد که مربوط به تحرکات کلیه افراد حاضی در شبکه اجتماعی است. برای مثال می توانید اینستاگرام خود را باز کنید و با تپ کردن روی علامت ذره بین که در پایین صفحه مشاهده می کنید، وارد تایم لاین شده و آن را به پایین اسکرول کنید. می بینید که این روند تا بی نهایت ادامه می یابد و پایانی برای این نوع از نوتیفیکیشن های اینستاگرام نیست! در واقع شما با اسکرول کردن تایم لاین فیسبوک و اینستاگرام با رشته ی بی نهایتی از محتواهای بارگذاری شده توسط همه افراد عضو در آن شبکه های اجتماعی روبرو خواهید شد. در ادامه قصد داریم روش غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های فیسبوک را به شما عزیزان آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های فیسبوک

اگر گوشی که در دست دارید، یک گوشی اندروید است، تنها می توانید روش دریافت نوتیفیکیشن های فیسبوک روی گوشی تان را تنظیم کنید؛ اما برای آن که بتوانید در مورد نوتیفیکیشن های فیسبوک و نحوه ی اطلاع رسانی شما از رخدادهای جدید تصمیم بگیرید، لازم است به اکانت خود در فیسبوک وارد شوید و مراحل را مطابق آن چه در ادامه می بینید، دنبال کنید.

  • گام اول: از طریق مرورگری روی گوشی خود وارد سایت Facebook شوید. برای این منظور می توانید پس از فعال کردن یک وی پی ان روی گوشی در قسمت آدرس مرورگر خود عبارت www.facebook.com  را تایپ کرده و اینتر کنید تا وارد سایت شوید.
  • گام دوم: ایمیل و رمز عبور اکانت فیسبوک خود را در محل های مخصوص وارد کنید.
  • گام سوم: بر روی پیکان به سمت پایین که در گوشه سمت راست و بالای صفحه ی باز شده می بینید، تپ کنید.
  • گام چهارم: روی Setting تپ کنید.
  • گام پنجم: روی عبارت Notifications تپ کنید.
  • گام ششم: روی عبارت On Facebook تپ کنید.

blank

خوب حالا وارد جایی شدید که می توانید در آن تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن های فیسبوک را انجام دهید. فیسبوک به صورت پیش فرض شما را از تمامی فعالیت هایی که به گونه ای به شما مرتبط هستند با خبر می کند و نوتیفیکیشن های آنها را برایتان ارسال می کند. این اقدامات می تواند از تگ شدن شما در یک تصویر تا پست گذاشتن یکی از دوستانتان و کامنتی که زیر پست شما درج می کنند، متفاوت باشد. شما می توانید از طریق منوی تنظیمات تمام و یا بیشتر این نوتیفیکیشن های فیسبوک را غیرفعال و خاموش کنید.

blank

 

می توانید با برداشتن تیک “Play Sound” صدای دریافت نوتیفیکیشن را نیز قطع کنید. برای این منظور می بایست مطابق شکل زیر عمل کنید:

blank

در این بخش می توانید با تنظیم کردن دریافت نوتیفیکیشن های دوستان صمیمی با نام “Close Friends” تنها اعلان های مهم را دریافت کنید.  به محضی اینکه برای اولین بار با کامپیوتر خود وارد اکانت فیسبوک خود شدید، می توانید نوتیفیکیشن های فیسبوک را روی اپ فیسبوک خود بر روی موبایلتان تنظیم کنید.

مطالب مرتبط