گجت های هوشمند

مشکلات دست بندهای هوشمند فیت بیت

مشکلات دست بندهای هوشمند فیت بیت

در چند سال اخیر دستبند های هوشمند به خاطر ویژگی ها و امکاناتی که برای ردیابی وضعیت سلامتی افراد دارد طرفداران زیادی در بین کاربران خود پیدا کرده اند. از آنجا که هدف اصلی تولید و عرضه این دستبندها ردیابی سلامت است از اینرو لقب فیتنس ترکر (Fitness Tracker) که در واقع همان ردیاب وضعیت سلامتی جسمی افراد است را به خود گرفته اند. این دستبندها یک سری اطلاعات با ارزش مختلف از جمله تعداد گام های برداشته شده، تعداد و شدت ضربان قلب، فشار خون، مقدار کالری مصرف شده ناشی از فعالیت ورزشی، کیفیت و میزان خوابی که فرد نیاز دارد و غیره را ثبت کرده و با سینک شدن (همگام سازی) با گوشی هوشمند و یا تبلت فرد آنها را به اطلاع کاربر می رساند.

شرکت های زیادی در تولید و ساخت دستبندهای هوشمند فعال هستند. یکی از شرکت هایی که به ساخت دستبندهای با کیفیت و مقرون به صرفه معروف است شرکت فیت بیت (Fitbit) است. به طور کلی دستبند های هوشمند این شرکت با کیفیت هستند و امکانات نسبی خوبی برخوردار هستند، اما طبیعی است که مشکلاتی هم داشته باشند و کاربران از آن شکایت کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلات رایج انواع دستبند هوشمند فیت بیت بپردازیم، امیداوریم بتوانیم اطلاعات مفید و آموزنده ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مشکل سینک نشدن اطلاعات دستبند هوشمند با گوشی

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با دستبند هوشمند فیت بیت مواجه هستند، سینک نشدن اطلاعات با دستگاه هوشمندی است که به این دستبند متصل است. همگام سازی دستبند های فیت بیت با گوشی ها و یا تبلت های هوشمند با استفاده از اتصال بلوتوث صورت می گیرد و بدین ترتیب اطلاعات خود را با آن ها همگام سازی می ‌کنند. هر وقت با مشکل سینک نشدن مواجه شدید و دستبند هیچ اطلاعاتی را به گوشی هوشمند شما ارسال نمی کند موارد زیر را بررسی کنید.

مشکل سینک نشدن اطلاعات دستبند هوشمند با گوشی

اطمینان حاصل کنید که اپ فیت بیت را بر روی گوشی و تبلت شما نصب است. همچنین از فعال بودن اتصال بلوتوث در گوشی و نیز دستبند خود اطمینان حاصل کنید و بررسی کنید که این دو از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل هستند. بدین منظور در گوشی اندرویدی خود به منوی تنظیمات و سپس بلوتوث بروید و لیست دستگاه های وصل شده به گوشی خود را مرور کنید.

بررسی کنید ببینید که گزینهAlways Connected  به معنای «همیشه متصل» در برنامه Fitbit App فعال می باشد. برای اطمینان از این موضوع، در گوشی خود، اپ فیت بیت را اجرا کنید و سپس گزینه Account را انتخاب نمایید. دستبند خود را انتخاب و در صفحه جدید نمایان شده به سمت انتهای صفحه پایین بیایید. گزینه Always Connected  در انتهای این قسمت دیده خواهد شد، آن را فعال کنید.

همچنین در قسمت تنظیمات برنامه، گزینه All-Day Sync را چک کنید ببینید فعال است. برای انجام این کار بعد از اجرای برنامه، وارد بخش Account شوید و گزینه All-Day Sync را پیدا کرده فعال کنید.

در گوشی های با اندروید 6.0 یا نسخه های بالاتر امکان اسکن کردن برنامه Fitbit از طریق بلوتوث وجود دارد. برای انجام این کار به منوی تنظیمات گوشی و سپس برنامه ها (Applications) بروید. در لیست برنامه های موجود، برنامه Fitbit App را انتخاب کنید و روی گزینه Permissions ضربه بزنید. اکنون تیک گزینه Location Permissions را بزنید تا فعال شود. یکی از قابلیت های دیگری که باید فعال باشد، Location Service گوشی است. برای فعال کردن این قابلیت به منوی تنظیمات بروید و سپس گزینه Privacy and Safety را انتخاب کنید. گزینه Locations را انتخاب و آن را فعال نمایید.

برخی اوقات، حالت فورس استاپ (Force Stop) برنامه فیت بیت که به نوعی توقف اجباری این برنامه محسوب می شود باعث سینک نشدن دستبند هوشمند شما با گوشی می شود. برای رفع این مشکل ابتدا به منوی تنظیمات بروید و سپس گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید. برنامه Fitbit App را از لیست انتخاب کنید و سپس روی گزینه Force Stop ضربه بزنید.

قابلیت بلوتوث گوشی و دستبند هوشمند فیت بیت (Fitbit) را همزمان غیر فعال کنید و بار دیگر روشن کنید. سپس سعی کنید هر دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید.

همچنین می توانید دستبند را از فهرست دستگاه های موجود در بلوتوث گوشی خود حذف کنید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی و سپس به بلوتوث بروید، دستبند هوشمند خود را از لیست بلوتوث پیدا کرده روی آن ضربه بزنید سپس با نمایش پنجره پاپ اپ و ضربه روی گزینه Forget، دستبند را از لیست خارج کنید و سپس پیدا کردن دستگاه را بزنید و پس از یافتن دستبند هوشمند خود اتصال بلوتوث بین دو دستگاه را برقرار نمایید.

راه حل آخر رفع مشکل سینک نشدن می تواند ریستارت کردن گوشی و دستبند فیت بیت است هر دو گوشی را همزمان ریستارت کنید و منتظر بمانید تا اتصال برقرار شود.

اگر تمام راه حل های بالا را انجام دادید و همچنان مشکل سینک نشدن اطلاعات پابرجا بود، برنامه Fitbit App را از گوشی خود حذف و مجدداً آن را از جای مطمئن دانلود و نصب نمایید.

مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن گوشی در دستبند هوشمند فیت بیت

از دیگر مشکلات معمول که کاربران دستبند های هوشمند از آن شکایت می کنند، مربوط به نمایش ندادن نوتیفیکیشن های گوشی در دستبند می ‌شود. اگر دستبند هوشمند فیت بیت شما اعلانات یا همان نوتیفیکیشن را نشان نمی دهد، برای رفع این اشکال مراحل زیر را انجام دهید:

مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن گوشی در دستبند هوشمند فیت بیت

ابتدا از برقراری اتصال بین دستبند هوشمند و گوشی خود اطمینان حاصل کنید. از آنجا که اتصال بین این دو دستگاه از طریق بلوتوث است از نزدیک بودن گوشی و دستبند خود اطمینان حاصل کنید. طبیعی است که اگر فاصله دستبند و دستگاه زیاد شود، دستبند از محدوده پشتیبانی بلوتوث خارج شده، ارتباط بین آنها قطع خواهد شد و نمایش نوتیفیکیشن گوشی در دستبند امکان پذیر نخواهد شد.

از وصل نبودن گوشی خود به دستگاه و یا گجت دیگر از طریق اتصال بلوتوث اطمینان حاصل کنید. اگر گوشی شما بجز دستبند فیت بیت از طریق بلوتوث با گجت دیگری هم در متصل است، این احتمال وجود دارد که باعث ایجاد اختلال کند و شاهد بروز مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن گوشی روی دستبند باشید.

به برنامه فیت بیت مراجعه کنید و از فعال بودن گزینه Enable Notification Widget اطمینان حاصل نمایید. بدین منظور برنامه را اجرا کنید و گزینه Account را انتخاب کنید و سپس دستبند خود را انتخاب نمایید. گزینه Call and Text Notifications را انتخاب کنید و از فعال بودن گزینه Enable Notification Widget اطمینان حاصل نمایید.

اگر از کاربران Fitbit Surge هستید، به منوی Settings مراجعه و از فعال بودن گزینه Notifications اطمینان حاصل کنید. اگر از کاربران Fitbit Blade هستید، دکمه موجود در گوشه سمت راست و بالای دستبند را فشرده و برای چند ثانیه نگه دارید و سپس مطمئن شوید که گزینه Notifications در وضعیت فعال یا On قرار دارد.

از فعال نبودن حالت Do Not Disturb در گوشی اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید.

اتصال بلوتوث گوشی و دستبند را خاموش و بار دیگر روشن کنید. بعد از انجام این کار دو گجت را به یکدیگر وصل نمایید و وضعیت را بررسی کنید.

ریستارت کردن گوشی و دستبند فیت بیت (Fitbit) هم ممکن است مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن توسط دستبند را برطرف کند.

اگر با انجام تمام موارد فوق همچنان مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن ها در دستبند هوشمند فیت بیت (Fitbit) وجود داشت، برنامه Fitbit App را از گوشی خود حذف و بار دیگر آن را نصب نمایید.

مشکل عدم شارژ دستبند هوشمند فیت بیت

از دیگر مشکلات رایجی که کاربران دستبند هوشمند فیت بیت گاهاً با آن روبرو می شوند و از آن رنج می برند، مربوط به عدم شارژ شدن صحیح دستبند می ‌شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید برای رفع این مشکل از راه حل های زیر استفاده کنید:

مشکل عدم شارژ دستبند هوشمند فیت بیت

ابتدا پس از اطمینان از سالم بودن شارژر، از تمیز بودن سوکت شارژر و همچنین سوکت دستبند هوشمند فیت بیت اطمینان حاصل کنید. وجود هرگونه گرد و غبار و کثیفی می ‌تواند عامل بروز اختلال در شارژ باتری دستبند شود.

برای اطمینان از سالم بودن کابل شارژر دستبند فیت بیت، آن را به یک منبع تغذیه دیگری وصل کنید. ممکن است منبعی که از آن استفاده کرده اید منجر به بروز مشکل در شارژ باتری دستبند شده باشد.

به پین های موجود بر روی سوکت شارژ دقت کنید. این پین ها باید سالم و مرتب باشند، اگر کمی جابجایی در آن ها ایجاد شود، احتمالاً در شارژ باتری دستبند اختلال ایجاد خواهد شد. در این شرایط باید کابل شارژر دستبند هوشمند فیت بیت را تعویض کنید.

برخی اوقات ممکن است با ریستارت کردن دستبند هوشمند فیت بیت مشکل شارژ باتری رفع و اختلال های موجود برطرف شود.

اگر با راه حل های بالا مشکل شارژ نشدن باتری دستبند فیت بیت برطرف نشد، چاره ای نیست بجز اینکه یک شارژر نو خریداری کنید.

مشکل قابلیت Quick View و عدم شناسایی ضربات لمسی در دستبند هوشمند فیت بیت

Quick View قابلیتی در دستبند هوشمند است که از طریق آن کاربر با بالا کشیدن و چرخاندن مچ دست خود با قصد نگاه کردن به صفحه نمایش دستبند، شاهد روشن شدن خودکار صفحه نمایش و ارائه اطلاعات آن خواهد بود. در برخی شرایط ممکن است این قابلیت با اشکالاتی همراه باشد. همچنین در برخی از مدل های دستبندهای هوشمند شرکت فیت بیت مثل دستبند Alta،Charge 2  و Charge HR از نمایشگرهای حساس به ضربه لمسی استفاده شده است و کاربر برای رفتن به منوها و به اصططلاح سوایپ کردن و کار روی نمایشگر باید به جای کشیدن انگشت خود بر روی آن، به نمایشگر ضربه لمسی بزند. این قابلیت هم گاها در برخی از دستبند های فیت بیت (Fitbit) با مشکل مواجه می‌شود. برای رفع این مشکلات از روش های زیر استفاده کنید:

مشکل قابلیت Quick View

از فعال بودن گزینه Quick View در برنامه فیت بیت اطمینان حاصل کنید. برای این منظور برنامه قیت بیت را اجرا کنید و سپس گزینه Account را انتخاب کنید. دستبند هوشمند خود را انتخاب کنید و سپس از فعال بودن گزینه Quick View اطمینان حاصل نمایید.

در برنامه Fitbit App باید تعیین شود که کاربر دستبند هوشمند خود را قرار است در کدام دست (چپ یا راست) بیندازد. کیفیت و عملکرد درست قابلیت  Quick Viewبه انتخاب درست این گزینه وابسته است. برای تنظیم این گزینه پس از اجرای برنامه Fitbit App گزینه Account را انتخاب کنید. سپس دستبند خود را انتخاب و گزینه ای که برای مشخص کردن مچ دست راست یا چپ ارائه شده است انتخاب کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی ضربات لمسی بر روی نمایشگر دستبند فیت بیت

گاهی اوقات وقتی روی نمایشگر دستبند هوشمند ضربه وارد می کنید هیچ عکس العملی نشان داده نخواهد شد. در ابتدا از ضربه زدن درست به نمایشگر و سطح مورد نیاز آن اطمینان حاصل کنید. گفته شده است که برای نشان دادن عکس العمل درست نسبت به ضربه وارد شده، با انگشت خود را بر روی لبه های پایینی نمایشگر دستبند ضربه بزنید و همچنین شدت ضربه خود را ملایم در نظر بگیرید.

از خیس نبودن انگشت خود و همچنین وجود نداشتن مانع بین انگشت و نمایشگر (برای مثال دستکش های حتی نازک) اطمینان حاصل کنید. در برخی شرایط ممکن است خیس بودن انگشت شما منجر به بروز اختلال در عملکرد دستبند هوشمند فیت بیت شود.

بین ضربه لمسی انگشت و نشان دادن عکس العمل نمایشگر دستبند تاخیری در حدود 1 الی 2 ثانیه طبیعی است. این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید.

مشکل آپدیت نشدن فریمور دستبند هوشمند فیت بیت

به روز رسانی یا آپدیت کردن فریمور دستبند فیت بیت نیز برخی اوقات برای کاربر مشکل ایجاد می کند. برای رفع این مشکل راه حل های زیر را امتحان کنید:

مشکل آپدیت نشدن فریمور دستبند هوشمند فیت بیت

هر دو گوشی و دستبند هوشمند خود را یک بار ریستارت کنید، سپس مجدداً آنها را به یکدیگر وصل کنید و نسبت به آپدیت فریمور دستبند اقدام کنید. احتمالاً مشکل برطرف خواهد شد.

همچنین می توانید دستبند را از فهرست دستگاه های موجود در بلوتوث گوشی خود حذف کنید. برای این کار به بخش تنظیمات گوشی و سپس به بلوتوث بروید، دستبند هوشمند خود را از لیست بلوتوث پیدا کرده روی آن ضربه بزنید سپس با نمایش پنجره پاپ اپ و ضربه روی گزینه Forget، دستبند را از لیست خارج کنید و سپس پیدا کردن دستگاه را بزنید و پس از یافتن دستبند هوشمند خود اتصال بلوتوث بین دو دستگاه را برقرار نمایید.

آپدیت فریمور دستبند هوشمند فیت بیت خود را با یک گوشی یا کامپیوتر دیگر امتحان کنید.

اکانت فیت بیت را از دستبند هوشمند خود حذف کنید و بار دیگر به آن اضافه کنید. برای حذف اکانت، برنامه فیت بیت را اجرا کنید و گزینه Account را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Remove this device ضربه بزنید و دستگاه را از لیست حذف کنید. اگر قصد دارید از طریق وبسایت هم این کار را انجام دهید باید ابتدا وارد اکانت خود شوید و سپس آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید. گزینه تنظیمات و سپس Devices را انتخاب کنید. اکنون با انتخاب دستبند هوشمند خود، بر روی گزینه Remove this device from your account کلیک کنید. با این کار دستگاه از اکانت شما برداشته می شود. بعد از اینکه دستبند خود را از اکانت فیت بیت حذف کردید، باید مجدداً آن را به اکانت اضافه کنید. برای انجام این کار یک بار دیگر به Account برنامه فیت بیت بروید و گزینه Set Up a Device را انتخاب کنید و سپس مطابق با دستورالعمل وصل کردن دستبند هوشمند فیت بیت به اکانت خود عمل کنید و اکانت خود را اضافه کنید. در نهایت بار دیگر برای آپدیت فریمور دستبند اقدام کنید.

مشکل عدم عملکرد صحیح هشدار بی صدا در دستبند هوشمند فیت بیت

اکثر دستبندهای هوشمند شرکت فیت بیت از قابلیت بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها و هشدارها برخوردار هستند. مثلاً برای تنتظیم آلارم بی صدا و لرزشی روی دستبند برای بیدار کردن شما از خواب می توانید از این قابلیت استفاده کنید. اگر فعال کردن این قابلیت در دستبند شما با مشکل مواجه شده است می توانید با دنبال کردن روش های زیر این مشکل را برطرف نمایید:

مشکل عدم عملکرد صحیح هشدار بی صدا در دستبند هوشمند فیت بیت

ابتدا اطمینان داشته باشید که آلارم یا هشدار بی صدا را تنظیم و فعال کرده اید. برای انجام این کار وارد برنامه فیت بیت شوید و گزینه Account را انتخاب کنید. دستبند خود را انتخاب و سپس گزینه Silent Alarm به معنای هشدار بی صدا را لمس و فعال نمایید.

در گام بعدی، باید از سالم بودن موتور لرزشی دستبند خود اطمینان حاصل کنید. بررسی سلامت موتور لرزشی با توجه به مدل دستبند فیت بیت به روش های مختلف امکان پذیر است. در دستبند فیت بیت مدل Blaze به صفحه تایمر مراجعه کنید و سپس به آن ضربه بزنید. اکنون روی گزینه Stopwatch را لمس کنید و آیکون “پخش” را انتخاب نمایید. در این شرایط باید دستبند شما یک هشدار لرزشی ارائه کند. در دستبند Fintbit Atla با متصل کردن دستبند به شارژ و فشار دکمه موجود بر روی کابل شارژر، دستبند می لرزد. در مدل Charge 2 کافیست که دستگاه را به شارژ بزنید تا هشدار لرزشی بدهد. همانطور که گفتیم موتور لرزشی هر مدل دستبند فیت بیت به شیوه خاصی فعال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیت سلامت موتور لرزشی دستبند فیت بیت خود مدل آن را به کارشناسان واحد پشتیبانی ما بدهید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. اگر با بررسی های فوق متوجه شدی که موتور لرزشی دستبند شما خراب است، باید موتور را تعویض کنید.

مشکل ریستارت کردن انواع دستبند هوشمند فیت بیت

در زیر روش ریستارت برخی از مدل های مختلف دستبند هوشمند فیت بیت آورده شده است، برای ریستارت کردن دستبند فیت بیت خود مطابق با مدل هر دستبند روش های زیر را دنبال کنید:

ریستارت دستبند فیت بیت مدل Blaze

ریستارت دستبند فیت بیت مدل Blaze: در لبه سمت چپ و گوشه پایین و سمت راست این مدل، دکمه های بازگشت به عقب و انتخاب (Back & Select) دستبند واقع شده ‌اند، برای ریستارت کردن این مدل، دکمه ها را همزمان فشار داده و نگه دارید. اکنون لوگوی فیت بیت ظاهر خواهد شد و دستگاه ریستارت می ‌شود.

ریستارت دستبند فیت بیت مدل Alta: ابتدا دستبند را به شارژر وصل کنید و سر دیگر شارژ را به پورت USB کامپیوتر وصل نمایید. ظرف کمتر از 8 ثانیه سه بار پیاپی دکمه فیزیکی موجود بر روی کابل شارژ را بفشارید. مشاهده خواهید کرد که لوگوی فیت بیت نمایان و دستبند ریستارت می‌ شود.

ریستارت دستبند فیت بیت مدل Charge 2: یک سر کابل شارژ را به پورت USB کامپیوتر و طرف دیگر را به دستبند متصل کنید. دکمه واقع در لبه دستبند را فشار داده و به مدت 4 ثانیه نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که لوگوی فیت بیت ظاهر و دستبند ریستارت می ‌شود.

ریستارت دستبند فیبت بیت مدل های Charge و  Charge HR: سر کابل شارژر دستبند را به پورت USB کامپیوتر و سر دیگر آن را به دستبند وصل کنید. دکمه لبه دستبند را فشار دهید و به مدت 10 الی 12 ثانیه نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که لوگوی فیت بیت ظاهر و دستبند ریستارت می ‌شود.

برای اطلاع از روش ریستارت سایر مدل های دستبند فیت بیت به واحد پشتیبانی کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *