راهنمای خرید لوازم جانبی

معرفی بهترین مدل‌های هدست (headset)

blank

این روزها داشتن هدفون یا هندزفری به یکی از ضروریات زندگی انسان‌ها تبدیل شده است. اکثر اوقات افرادی را می‌بینیم که در هنگام رفت و آمد، ورزش، کار با رایانه یا تلفن همراه و … در حال گوش دادن به موسیقی هستند. با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن امکان تماس صوتی و ویدئویی از طریق اینترنت، هدفون‌هایی که میکروفون داشته باشند بیشتر مورد نیاز هستند. این هدفون‌ها اصطلاحاً هدست نامیده می‌شوند. هدست‌ها انواع مختلفی دارند که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع هدست

مدل‌های هدست، با توجه به نوع کاربری و شیوۀ انتقال صدا متفاوت هستند.

هندزفری

یک نمونۀ کوچک از هدست‌ها، هندزفری‌هایی هستند که همراه موبایل به فروش می‌رسند. هندزفری‌ها امکان گوش دادن به موسیقی، جواب دادن به تماس‌ها و همچنین برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت را فراهم می‌کنند.

هدست تک‌گوشی (single phone)

هدست‌های تک‌گوشی، برای مقاصد کاری طراحی می‌شوند و به همین دلیل از سیگنال‌های آنالوگ استفاده می‌کنند. در این مدل یک گوش آزاد است و بنابراین فرد می‌تواند صداهای محیط را تشخیص دهد و از اتفاقات اطراف خود آگاه باشد. یک میکروفون نزدیک دهان قرار می‌گیرد که بسته به نوع محصول، ممکن است قابلیت حذف نویز را داشته باشد. به این معنا که صدای محیط را از صدای فرد سخن‌گو حذف می‌کند.

هدست‌های دوگوشی (double phone)

این هدست‌ها هر دو گوش را پوشش می‌دهند و به این ترتیب صداها را به صورت استریو پخش می‌کنند. از این نوع هدست‌ها می‌توان برای گوش دادن به موسیقی، انجام بازی‌های رایانه‌ای و حتی مقاصد کاری استفاده کرد.

هدست‌های بلوتوثی

این هدست‌ها از طریق تکنولوژی بلوتوث، با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین می‌توانید توسط این هدست‌ها با تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ خود اتصال برقرار کنید. اگرچه نداشتن سیم استفاده از این مدل‌ها را آسانتر کرده است، احتمال بروز تأخیر در پخش صدا وجود دارد. این مشکل هنگام گوش دادن به موسیقی قابل تشخیص نیست اما اگر در حال تماشای ویدئو باشید، ممکن است متوجه عدم هماهنگی صدا و تصویر شوید. البته این مشکل در مدل‌های جدیدتر تا حدود زیادی رفع شده است. با این حال اگر زیاد به تماشای ویدئو یا بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازید، یک هدست سیم‌دار انتخاب مناسبتری برای شما خواهد بود.

Kingston HyperX Cloud Revolver S

این هدست برای بازی‌های رایانه‌ای بسیار مناسب است و کیفیت صدای بی‌نظیری دارد. میکروفون ضد نویز آن، قابلیت جدا شدن از هدست را دارد و گوشی‌های فومی، راحتی را برای گوش‌های شما فراهم می‌کنند.

Kingston HyperX Cloud Revolver S

Kingston HyperX Cloud Revolver S

به این ترتیب می‌توانید تمام طول روز از آن‌ها استفاده کنید. ممکن است سیم این هدست کمی بلند به نظر برسد.

 SteelSeries Arctis Pro

همیشه می‌توانید روی کیفیت صدای بی‌نظیر محصولات SteelSeries حساب کنید. این هدست نه تنها صدای فراگیری برای افکت‌های صوتی بازی‌ها دارد، بلکه به لطف DAC (مبدل دیجیتال به صوتی)، Arctis Pro در هنگام گوش دادن به موسیقی نیز به شما کمک خواهد کرد. این محصول ممکن است کمی گران باشد؛ اما با توجه به کیفیت صدا و دیگر مزایا، یکی از بهترین هدست‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

 SteelSeries Arctis Pro

SteelSeries Arctis Pro

هدست Arctis Pro در مدل‌های سیم‌دار و بدون سیم موجود است.

Logitech G Pro

هدست Logitech G Pro کیفیت صدای بسیار خوبی را در مدت زمان طولانی ارائه می‌دهد. قیمت این هدست در حدود 89 دلار است. هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای صدا و راحتی فوق العاده مصرف شده و صرف نورپردازی‌های RGB یا سایر ویژگی‌های نامطلوب نشده است.

Logitech G Pro

Logitech G Pro

اگر به دنبال محصولی ظریف و زیبا با قابلیت‌های فراوان هستید، Logitech G هدست مناسب شما است که می‌توانید آن را هم برای بازی‌های رایانه‌ای و هم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

 Astro A20

اگر به دنبال یکی از بهترین هدست‌های بازی هستید و قیمت 300 دلاری شما را منصرف نمی‌کند، باید نگاهی به Astro A20 داشته باشید. صدای استریو و عمر 15 ساعتۀ باتری، این هدست بی‌سیم را به یکی از بهترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است. کیفیت صدای Astro A20 عالی است و طراحی آن محکم است و باعث ایجاد حس ناراحتی در گوش‌ها نمی‌شود.

 Astro A20

Astro A20

از معایب این محصول می‌توان به قیمت بالا و نداشتن صدای فراگیر اشاره کرد.

Creative Sound BlasterX H7 Tournament Edition

در طی سال‌ها، Creative نام خود را به نامی قابل اعتماد در زمینۀ تولید محصولات صوتی تبدیل کرده است و انتشار Creative Sound BlasterX H7 Tournament این اعتبار را افزایش داد. Creative، به جای اینکه فرمول برندۀ خود را تکرار کند، Sound BlasterX H7 را تغییر داد و یک هدست جدید تولید کرد که به نظر می‌رسد به همان خوبی است.

Creative Sound BlasterX H7 Tournament Edition

Creative Sound BlasterX H7 Tournament Edition

اگر به دنبال یک هدست راحت، محکم و عمیق هستید Sound BlasterX H7 Tournament Edition بهترین انتخاب در محدودۀ قیمت 105 دلاری است.

 Plantronics Voyager 5200

این هدست تک‌گوشی به راحتی قابل استفاده است و گوش را اذیت نمی‌کند. باتری این هدست دوام 9 ساعته دارد و در صورت استفاده از باتری اضافه‌ای که در جعبۀ محافظ نصب شده است، این زمان به 15 ساعت افزایش خواهد یافت.

 Plantronics Voyager 5200

Plantronics Voyager 5200

فیلتر صدای شش لایه صدای محیط و صدای باد را کاهش و صدایی صاف و شفاف تحویل می‌دهد. Voyager در برابر رطوبت مقاوم است و قابلیت وصل شدن هم‌زمان به دو دستگاه را دارد.

JabraSteel
جبرا استیل یک هدست بلوتوث، مخصوص کسانی است که مشاغل سخت و فیزیکی دارند. این هدست در مقابل رطوبت، ضربه و گرد و خاک مقاوم است، نویز را کاهش می‌دهد و در شرایط آب و هوایی مختلف، صدایی با کیفیت خوب ارائه می‌دهد.

JabraSteel

JabraSteel

دکمه‌های این محصول بزرگ طراحی شده‌اند تا بتوان با دستکش نیز از آن‌ها استفاده کرد. این هدست مقاوم بسیار سبک است و وزنی در حدود 10 گرم دارد.

Plantronics expelorer 500

این هدست بلوتوث قابلیت پخش صدای HD دارد و میکروفون آن صدای اضافی محیط را حذف می‌کند. دوام باتری در هنگام مکالمه هفت ساعت است و در حالت عدم استفاده، تا 180 روز توانایی ذخیرۀ انرژی دارد.

Plantronics expelorer 500

Plantronics expelorer 500

Plantronics expelorer 500 در حدود 7.5 گرم وزن و قابلیت تشخیص فرمان صوتی دارد.

Sennheiser Presence UC ML

هدست بلوتوثی سنهایزر، سه میکروفون دیجیتال، تکنولوژی SpeakFocus و قابلیت کاهش نویز دارد. باتری لیتیومی این محصول در حالت مکالمه تا ده ساعت دوام دارد و زمان شارژ آن یک ساعت و بیست دقیقه است. حداکثر برد این هدست تا 25 متر و وزن آن 13 گرم است.

Sennheiser Presence UC ML

Sennheiser Presence UC ML

همچنین برای اطلاع از فروش هدفون و هدست می توانید به سایت کوک موبایل مراجعه کرده و از فروشگاه اینترنتی ما هدفون مورد علاقه ی خود را خریداری کنید.

مطالب مرتبط