تست و بررسی سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ-بخش دوم

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

2-طراحی گلکسی فولد

طراحی دید 360 درجه

گوشی تاشو خیلی وقت است که منتظرش بودیم و نهایتا انتظارها به پایان رسید. در ماه فوریه سال گذشته سامسونگ و هوآوی، گوشی های تاشو خود را به ما معرفی کردند و اکنون هر سازنده دیگری احتمالا در این عرصه رقابت می کند تا خودی نشان دهد. امروز ما دستگاهی داریم که این انقلاب را به وجود آورده است، حداقل به این دلیل، که اولین بار است که معرفی می شوند ، و این گلکسی فولد سامسونگ است.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ – بخش اول

ما قبلا با گوشی های فولد و میت ایکس کار کرده ایم و آینده نیز امیدوار کننده است. خوشبختانه برای تمام کسانی که در حال حاضر از آن استفاده می کنند، محرز است که این دو چقدر با هم تفاوت دارند. حتی در نسل اول، کاربران متوجه این موضوع شدند.

تفسیر سامسونگ از اصطلاح «تاشو»، ساده تر است – این گوشی دارای صفحه نمایش 7.3 اینچی است که روی خود تا می شود. با این اوصاف، باید از ضربه و آسیب محافظت شود، یک لولای فوق العاده پیچیده و ظریف دارد و مجهز به آهنرباهای قوی است تا گوشی را در زمان تا شدن به صورت تا شده نگه دارد. و خیلی چیزهای دیگر که به طور بالقوه در دراز مدت دوام گوشی را به خطر می اندازد.

بعض از مدل های گوشی میت ایکس و هوآوی وجود دارند که صفحه نمایش کوچکتر از 8 اینچ دارد که به بیرون تا می شود که این خود عیب محسوب می شود چرا که در معرض خراش و یا آسیب های فیزیکی قرار می گیرد. مکانیسم تا شدن آن نیز ساده تر است و این نیز حساسیت این گوشی و شکست در آینده را کمتر کرده است.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

اکنون، به گلکسی فولد باز می گردیم. این گوشی به لطف فنرهای ظریف و آهنرباها بسیار عالی بسته می شوند – در این دستگاه به روش هایی که در گذشته روی دستگاه های تاشو استفاده می شد مثل گیره و یا روبان نگهدارنده استفاده نشده است. در این دستگاه یک اتصال دو طرفه وجود دارد.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مگنت ها (آهن رباها) دور تا دور تا ها قرار داده شده اند و اتصال زیبا و ظریفی برقرار می کنند و به لطف این مگنت ها پس از تا کردن صدای تق به گوش رسیده که از بسته شدن تاها اطمینان می دهد. سامسونگ این قول را می دهد که لولاها قبل از خراب شدن حداقل 200 هزار بار عمل کنند، بدین معنی است که امکان خراب شدن لولاها در کوتاه مدت بسیار پایین است.

مگنت ها در حقیقت کمک می کند که تاها بسته نگه داشته شوند و وقتی هر دو تا به هم نزدیک می شوند با صدای تق از بسته شدن تاها اطمینان حاصل می شود، اما اگر گلکسی فولد را ازکنار به یک شیء فلزی نزدیک کنید، مگنت گوشی به شئی فلزی می چسبد. و می تواند به دستگاه آسیب وارد کند.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد بسیار قابل کنترل است می توانید آن را به آسانی در جیب شلوار جین خود قرار دهید.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

البته، گلکسی فولد فشرده نیست – برعکس، به نازکی یک آجر کوچک یا به اندازه دو گوشی S10+ است. وزن آن 263 گرم و سبک محسوب نمی شود، اما خیلی هم سنگین نیست.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد در حالت بسته شدنش به خوبی در کف دست قرار می گیرد (به اندازه یک دست است). صفحه نمایش 4.6 اینچی در حالت بسته این گوشی شبیه به نسل های قبلی گوشی های هوشمند است، می توانید براحتی تای آن را باز کنید و با گوشی خود تماس بگیرید و حتی گوشی را باز کرده و عکس سلفی بگیرید در حالیکه در دست دیگرتان کیسه خرید می باشد.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

به زمانهای سادهتر بازمیگردد – قبل از اینکه فبلتها جریان اصلی را ببینند، ما فراموش کردیم نام خاصی برای این دسته وجود دارد.

شما می توانید به راحتی از Fold خارج شوید و یک تماس تلفنی داشته باشید و یا در حین حمل یک کیسه مواد غذایی، با طرف دیگر خود سریع تماس بگیرید.

صفحه نمایش کاور یک صفحه نمایش 4.6 اینچی فوق آمولد است که گوشه های آن گرد می باشد. بالای آن یک بلندگو و یک اسنپر با فوکوس خودکار 10 مگاپیکسلی دوتایی است. علاوه بر سرعت برقراری تماس و پیدا کردن مخاطبین و پیام دهی بالایی که دارد این صفحه نمایش همچنین برای کسی که با عجله به دنبال عکس و یا فایلی می گردد صفحه نمایش خوبی است.

 

گلکسی فولد تنظیمات دوربین جالبی در قسمت پشت دارد. پیکربندی و تنظیمات آن شبیه به گلکسی +S10 است، یک اسنپر اصلی 12 مگاپیکسلی دارد یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2X و یک دوربین با زاویه فوق عریض 16 مگاپیکسلی دارد.

متاسفانه، وقتی گلکسی فولد روی یک سطح صاف به صورت باز شده قرار داده می شود چون یه کم قوز دارد و کاملا تخت نمی شود، گوشی را روی سطح صاف ثابت نگه نمی دارد. به خاطر همین حالت قوزی گوشی است که گلگسی فولد به صورت کاملا باز شده دیده نمی شود و در وسط صفحه نمایش یک قوز کوچکی وجود دارد. که با توجه به قیمت، و پرداخت بیشتر نسبت به گوشی های دیگر و غیره ، دلپذیر نیست.

 

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ
مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

شکاف های سامسونگ گلکسی فولد

گلکسی فولد فضاهای خالی زیادی دارد

یکی دیگر از عیب های گلکسی فولد وجود شکاف و فاصله های خالی بین دو طرف است. شما نمی توانید این گوشی ها را مثل تا زدن کاغذ که صاف و بدون فاصله است تا بزنید. سامسونگ به سمت حل کردن این مشکل در تلاش است.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

ابزارهای کنترل گلکسی فولد نسبت به گلکسی های دیگر کمی متفاوت است. در این نوع گوشی ها ریدر اثر انگشتی که روی صفحه نمایش مدل های S10 و S10e هست وجود ندارد. در عوض، این گوشی دارای سنسور خازنی معمولی در سمت راست، شبیه به سنسورهای خازنی در مدل S10e است. این سنسور دو برابر دکمه بیکسبی است و مطمئن هستیم که جای بیکسبی را می گیرد و استفاده از آن را ضروری می کند.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ
مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد سامسونگ

گوشی گلکسی فولد در حالت باز شده 7.3 اینچ است و یک صفحه نمایش آمولد دینامیک عالی دارد. به طور موثر، نسبت تصویر 4:3 دارد اما همچنین نوار وضعیت بالا 100 پیکسل به صفحه نمایش اضافه کرده و آن را به 2,048×1,536px پیکسل رسانده است.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

نوار وضعیت در سمت چپ تعبیه شده و ناچ (محل چشمی دوربین ها) که دو تا دوربین سلفی در آنجا تعبیه شده است در سمت راست بالا قرار دارد. این ناچ یکی از بزرگترین ناچ هایی است که روی گوشی های گذاشته شده است، و اقرار نمی کنیم که مثل چشم عمل می کند.

تاچی که روی گلکسی فولد تعبیه شده است، از گلکسی S10+ با دو دوربین سلفی گرفته شده است که یکی از دوربین ها اسنپر دوتایی AF 10 مگاپیکسلی و یکی یک سنسور عمق 8 مگاپیکسلی است.

همچنین یک شیار عمودی در قسمت وسط وجود دارد که صفحه نمایش را از وسط تا می کند. این شیار همیشه همانجاست و بویژه در پس زمینه روشن تر و یا در پس زمینه هایی که نور را کمی بازتاب می کنند راحت تر دیده می شود و فقط زمانی دیده نمی شود و محو می شود که در نقطه کور شما باشد و یا وقتی که در زاویه 90 درجه به صفحه نمایش نگاه می کنید نمی توانید آن را ببینید.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

بدیهی است که سامسونگ در فناوری تولید صفحه نمایش خود تحول ایجاد کند و برای رسیدن به این نقطه که گوشی های تاشو به طور کامل و تخت باز شوند تلاش خواهد کرد. در حال حاضر بهترین کاری که می توانید بکنید این است که این عیب را نادیده بگیرید و فعلا از آن بگذرید. این، البته، بستگی دارد که دیدگاه شما در مورد نمایشگرهای موجود در بازار چقدر کمالگرایانه است.

شما می توانید گوشی های فولد را تا نیمه باز کنید، در همین حالت نیز صفحه نمایش به طور کامل عمل می کند.

صفحه نمایش گوشی های گلکسی فولد همان کیفیت صفحه نمایش آمولد سایر گوشی های سامسونگ اخیر را دارد. اندازه آن نیز به اندازه صفحه نمایش مینی آی پد، البته بدون قاب، است.

صفحه نمایش گلسی فولد مانند صفحه نمایش تبلت است و از تمام مزایای یک تبلت برخوردار است، پر از محتوا است، بازی های زیادی روی آن دیده می شود که می توانید از بازی کردن با آنها لذت ببرید و یک صفحه نمایش چندکاره دیوانه کننده و مزایای دیگری دارد.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

بدنه گلکسی فولد به طور منطقی از شیشه و فلز ساخته شده است. پوسته بیرونی از قطعات شیشه ای، احتمالا گلس گوریلا، ساخته شده است، در حالی که قاب آن تمام فلز است.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ مروری بر گلکسی فولد سامسونگ
مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد سامسونگ

صفحه نمایش داخلی با نوعی محافظ پوشانده شده و کاملا نرم است. این محافظ برای صفحه نمایش های قابل انعطاف طراحی شده است و باید نرم باشد.

متاسفانه، به نظر می رسد که تولید این صفحه محافظ در مرحله راه اندازی گوشی های فولد متوقف شده است و سامسونگ تا زمان ارزیابی این وضعیت تولید و استفاده از این محافظ را به تعویق انداخته است. ظاهرا، این فقط یک محافظ صفحه نمایش است، و شاید تاثیری در روند تولید گوشی نداشته باشد اما به هر حال حذف آن می تواند به قسمت های زیر پانل OLED آسیب وارد کند. سامسونگ در این خصوص هشدارهای لازم را به مشتریان خود داده است و می توانیم درک کنیم که چرا بعضی از مصرف کنندگان تصمیم به حذف آن دارند. این هشدار در واقع باید در فروشگاه های خرده فروشی به مشتریان داده شود.

اما این مسائل و مشکلات با بحث در مورد محافظ به پایان نمی رسد. بعضی وقت ها لولا های این گوشی هنگام استفاده از تلفن و خراب شدن صفحه نمایش، خراب می شوند. برخی لولاها خیلی کیپ و در برابر نفوذ هوا و گرد و خاک مقاوم نیستند و همین باعث می شود ذرات گرد و خاک براحتی زیر صفحه نمایش بشینند و روی صفحه نمایش حالت گرده و جوش مشاهده می شود.

واحد بررسی کننده مشکلات گوشی های سامسونگ به این نتیجه رسیده اند که سامسونگ باید با ارسال فراخوان و جمع آوری گزارش های میدانی نسبت به رفع دقیق تر مشکلات بکوشد. این شرکت ادعا کرده است که تا به حال چندین بار لولا ها را بازطراحی کرده است تا بهترین لولا طراحی و روی این نوع گوشی های نصب شوند. برخی از آنها سلامتی صفحه نمایش را به خطر انداخته و در واقع حذف شدند.

با توجه به موارد فوق می توان گفت که گلکسی فولد بسیار زیبا و منحصر بفرد است. ادعا نمی کنیم که طراحی این گوشی ایمن ترین و مطمئن ترین در نوع خود است، اما می توانیم بگوییم که وضعیت موجود وضعیت نهایی تولید نباشد و قطعا فناوری این نوع گوشی ها ارتقاء پیدا خواهد کرد. گلکسی فولدها را می توان در همه جا بجز استخر و در کنار ساحل در دست بگیرید و استفاده کنید. از این گوشی خیلی باید کار بکشید تا خرابش کنید!

 

پس از استفاده و با چندین بار باز و بسته کردن گوشی های گلکسی فولد کار کردن با این گوشی برای شما راحت می شود و از قابلیت های چندکاره و دیوانه کننده آن بهره خواهید برد. علاوه بر این، به خاطر وجود صفحه نمایش دارای  HDR10 + آمولد از دیدن تصاویر، Netflix، HBO، آمازون، یوتیوب و برنامه های سرگرم کننده بی نهایت لذت ببرید.

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

حتی با تمام عواطف و نگرانی هایی که وجود دارد، گلکسی فولد به نظر می رسد یک قطعه باور نکردنی از فناوری است که در نوع خود خاص می باشد. این یک تبلت و در عین حال یک گوشی هوشمند است.

 

مطالب مرتبط