تست و بررسی سامسونگ

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ-بخش اول

مروری بر سامسونگ گلکسی فولد

1- معرفی گلکسی فولد

گلکسی فولد در رویداد کنگره جهانی موبایل (MWC) سامسونگ در سال جاری، یک پدیده بود. گوشی هوشمند شامل صفحه نمایش آمولد (دیود نوراَفشان آلی ماتریس فعال) با قابلیت بسیار انعطاف پذیر و صفحه نمایش آمولد دوم برای انجام وظایف عادی است، که در قسمت بیرونی قرار داده شده است و شامل مجموعه ای -1111 سال 2013 بر می گردد که گلکسی راند (خمیده) با صفحه نمایش انعطاف پذیر را ساخت و به بازار عرضه کرد. اما در حالی که هر دو LG  و سامسونگ سعی داشتند گوشی های انعطاف پذیری بسازند، نتوانستند.

آیا شما می توانید آن را خم کنید! راستی چرا تا نمی شوند؟!

البته کاربران انتظار چنین چیزی را نداشتند.

سریع برگردیم به 5 سال و نیم پیش جاییکه در سال 2013 ابزاری که در دست داشتیم، تلفن هوشمند تاشو بود. با بررسی های انجام شده در مورد محصولات سامسونگ متوجه شدیم که قبلا تمام دستگاه های گلکسی فولد به خاطر اینکه صفحه نمایش های آنها می شکست، فراخوانده شدند تا جاییکه راه اندازی و تولید آن برای مدت زمان ناشناخته ای به تعویق افتاد، و همین باعث نارضایتی های مشتریان شده بود.

خبر خوب این بود که Huawei Mate X دور گرفت و سامسونگ را تحت فشار قرار دادند تا گلکسی فولد ها را تعمیر کند. افتضاح تولید و عرضهGalaxy Note7  هنوز خیلی طول نکشیده بود و سامسونگ تصمیم نداشت ریسک و زیان تولید و عرضه محصول دیگری را به جان بخرد.

blank

مروری بر گلکسی فولد سامسونگ

به هر حال، هر اتفاقی که بیفتد، ما در کنار شما هستیم تا یک نگاه اجمالی از آنچه که اتفاق می افتد یا آنچه می توانست پیش بیاید به شما ارائه دهیم. در هر صورت، گلکسی فولد یک قطعه باور نکردنی از فناوری است که ارزش تجربه کردن را دارد. هرچند ممکن است فروش رفتن و یا عدم فروش آن در بازار موضوع بزرگ بعدی باشد.

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Fold

مشخصات سامسونگ گلکسی فولد

بدنه: قابل انعطاف، صفحه نمایش تاشو به سمت داخل. اندازه صفحه 160.9 در 62.9 در 15.5 میلی متر در حالت تا شده و 160.9 در 117.9 در 6.9 میلی متر در حالت تانشده؛

وزن: 263 گرم

رنگبندی ها: نقره ای فضایی و سیاه کیهانی، سبز مارسی و آبی آسمانی با لولا طلایی یا نقره ای تیره.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش اصلی: 7.3 اینچی تاشو، صفحه نمایش آمولد بی نهایت فلکس، وضوح تصویر 1536×2152 پیکسل، نسبت تصویر 4.2:3 ، 362ppi،

صفحه نمایش ثانویه (کاور): 4.6 اینچی سوپر آمولد، 720x1680px، نسبت تصویر 21:9، 399ppi

دوربین عقب:

عریض (دوربین اصلی): سنسور 12 مگاپیکسل 12MP, 1/2.55″، دیافراگم f/1.5-2.4، فاصله کانونی 26 میلی متر، پیکسل دوگانه PDAF، OIS، تله فوتو: 12 مگاپیکسلی، حسگر 3.6/1 اینچی، دیافراگم f/2,4، فاصله کانونی 52 میلی متری، PDAF، OIS، فوق العاده عریض: 16 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 12 میلیرمتری، فوکوس ثابت.

دوربین جلو:

دوربین اصلی: 10 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 25 میلیمتر،PDAF ، دوربین ثانویه: 8 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، با لنزهای فوکوس ثابت.

دوربین کاور: 10 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 25 میلی متری،PDAF

فیلمبرداری: دوربین عقب: فیلمبرداری تا 4K، 2160p با سرعت 60 فریم در ثانیه، EIS تا 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه، اسلوموشن تا 1080p با سرعت 240 فریم در ثانیه، سوپر اسلوموشن 720p با سرعت 960 فریم در ثانیه بضلرای تا 4 ثانیه (12 ثانیه پلی بک در سرعت طبیعی)؛ HDR10 به اضافه ضبط. دوربین جلو: فیلمبرداری تا 4K، 2160p با سرعت 30 فریم در ثانیه باEIS

سیستم عامل/نرم افزار:Android 9.0 Pie، Samsung One UI.

چیپ ست: Snapdragon 855 (7 نانومتری): پردازنده ی هشت هسته ای (1×2.8GHz & 3×2.4GHz Kryo Gold & 4×1.7GHz Kryo 485 Silver)، GPU: Adreno 640.

حافظه: 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه،بدون کارت میکرو SD

باتری: 4،380 مگا اهم در مجموع، Li-Ion  (مهر و موم شده)، 2 قطعه، شارژ سیمی 15 وات، شارژ سریع 15 وات، PowerShare بی سیم

امکانات ارتباطی: دو سیم کارت – یکی نانو، یکی eSIM (در صورت موجود بودن)؛ LTE-A، تجمع دهنده 6 باند، Cat.18 (1.2Gbps / 150Mbps)؛ وای فای a/b/g/n/ac/ax MU-MIMO؛ دارای GPS، GLONASS، Beidou، Galileo؛ NFC؛ بلوتوث 5.0؛ یو اس بی: Type-C (v3.1)، جک 3.5 میلی متری

دیگر امکانات: سنسور اثر انگشت (در کنار)، لمسی خازنی؛ دکمه بیکسبی؛ بلندگوهای استریو.

گلکسی فولد از هر قطعه از تکنولوژی پیشرفته موجود در یک گوشی هوشمند استفاده می کند – این گوشی تاشو دارای جدید ترین تراشه  Snapdragon 855، با 12 گیگابایت رم، فلش کارت نیم ترابایتی، دوربین سه گانه در پشت، دوگانه دوربین در داخل، و حتی یک دوربین فوکوس فوق فوکوس اتوماتیک در خارج. همچنین یک باتری بزرگ، بلندگوهای استریو و غیره است.

چیزی که گلکسی فولد ندارد، ضد آب بودن است. اما از معجزه تکنولوژی دوم و روکش گوشی ضد آب برخوردار است.

صحبت را کوتاه می کنیم و گلکسی فولد را باز کنیم، بیایید ببینیم داخل جعبه چه چیزی قرار دارد.

باز کردن جعبه گلکسی فولد

سوپرایز! گلکسی های تاشو در یک پوشش نازک که خود در جعبه های بسیار بزرگتر قرار داده می شوند، بسته بندی نمی شود. در واقع، گلکسی فولدها در یک بسته بندی با کیفیت فوق العاده عرضه می شوند و چیزهای زیادی در داخل آن وجود دارد.

blank

باز کردن جعبه گلکسی فولد

داخل تمام ملزومات معمولی شامل یک شارژر 18 وات است و یک کابل USB-C است که سالها تغییری نداشته است. همچنین یک آداپتور با مادگی A و نری C وجود دارد که سامسونگ همواره آن را در جعبه های مخصوص خود عرضه می کند.

blank

باز کردن جعبه گلکسی فولد

جعبه گلکسی فولد حاوی یک هدست سیمی، و یک هدفون بی سیم (گلکسی باد) که مخصوص گلکسی فولدها است. هدست و هدفون بی سیم ، همراه با سه نوع حلقه برای هدفون ها، در کیس شارژر مخصوص خود قرار دارند. اینها شبیه به هدفون های Galaxy S10 هستند، این هدفون ها به صورت پیش فرض فقط برای گلکسی فولد ها عرضه می شوند.

وسایل بیشتری نیز وجود دارد. یک جعبه محافظ با روکش شبیه به کربن برای محافظت از گلس گوشی وجود دارد. این محافظ دارای چسبندگی ملایم است تا به صورت محکم و ایمن بر روی گوشی قرار گیرد و پس از استفاده براحتی می توانید آن را بردارید. و یا می توانید از آن استفاده نکنید. کار کردن با گلکسی فولد بدون این روکش محافظ نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

منبع:

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_fold-review-

مطالب مرتبط