تست و بررسی سامسونگ

مروری بر گلکسی سامسونگ A80-بخش دوم طراحی

مروری بر گلکسی سامسونگ A80-بخش دوم طراحی

2- طراحی ، چرخش 360 درجه

این گوشی را در دست بگیرید و بلافاصله از ویژگی هاو طراحی قابل تعریف گلکسی A80 قدردانی کنید – صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچ سوپر آمولد با حداقل قاب و دوربین شیار کاملا نامرئی است – که نمونه آن را هیچ کجا ندیده اید.

blank

اگر کولیس را در بیاورید و ضخامت این گوشی را بررسی کنید، متوجه می شوید که لبه بالایی کمی ضخیم تر است، که اکثر ما این را زیاد دیده ایم اما واقعا متوجه این موضوع نشدیم. وقتی به دقت به این گوشی نگاه می کنید همچنین متوجه می شوید که در این گوشی هیچ بلندگویی بکار نرفته است.

سامسونگ هیچ مشکلی با این قضیه ندارد، و ظاهرا با استفاده از فناوری لرزش صفحه نمایش مشکل نداشتن بلندگو را حل کرده است. فناوری لرزش صفحه نمایش کار انتقال صدا را به خوبی انجام می دهد به طوریکه اگر هنگام مکالمه با این گوشی اطرافتان شلوغ و پر سر و صدا باشد، براحتی می توانید صدای طرف مقابل را بشنوید.

blank

چیزهای دیگری که معمولا در این باره می توان اشاره کرد، این است که نمی توانید سنسور نور محیطی، سنسور مجاورتی، و هشدار ال ای دی را پید کنید. سنسور نور محیطی در زیر صفحه نمایش حدود 3 سانتی متر زیر لبه بالایی و 2 سانتی متری از لبه سمت چپ قرار گرفته است.

در مورد سنسور مجاورتی، ما در این گوشی از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنیم که با توجه به بزرگ بودن و حساسیت بالا به لمس، نمی توانیم بخشی از آن را با کاغذ و یا هر چیز دیگری بپوشانیم، به همین خاطر از سنسور مجاورتی در زیر صفحه نمایش استفاده می کنیم تا در هنگام مکالمه و نزدیک کردن صفحه نمایش به گوش، صفحه نمایش خاموش می شود و اگر در هنگام مکالمه، گوش و یا لب شما با صفحه تماس پیدا کرد، هیچ اتفاقی نمی افتد.

همانطور برای چراغ هشدار ال ای دی، که این هم در زیر صفحه نمایش پنهان شده است.

و از آنجا که ما در خال شنیدن چیزهایی زیادی در مورد cc هستیم، بد نیست که اشاره کنم در این گوشی برای شنیدن آهنگ، جک هدفون سامسونگ وجود ندارد و بجای آن از پورت USB-C استفاده می شود.

حافظه کلی این گوشی 128 گیگ است و اسلات کارت حافظه تنها برای یک جفت سیم کارت نانو وجود دارد و در واقع کارت نانو نمی خورد.

blank blank blank

صفحه نمایش بی نهایت، نمای دوربین جلو، بدون کارت حافظه میکرو و بدون جک 3.5 میلی متری

از سوی دیگر، نداشتن این ویژگی ها، عیب به حساب نمی آید. – اکنون در مورد دکمه سخت افزاری بیکسبی در A80 صحبت می کنیم. ما به طرح کنترل کلاسیک سامسونگ با دکمه پاور که در سمت راست و دکمه حجم صدا که در سمت چپ گوشی تعبیه شده است، اشاره می کنیم. دکمه هایی که شما انتظارش را دارید و به آرامی دکمه را بزنید و مشکلی با آن نخواهید داشت.

blank blank blank

در این دست، دکمه روشن و خاموش در سمت راست، دکمه کنترل حجم صدا در سمت چپ

معرفی سامسونگ گلکسی A80

مثل تمام چیزهای قراضه و دور انداختنی و دوربین سلفی که نامرئی است، آیا با گلگسی A80 نمی توان عکس سلفی گرفت؟ البته این جای سوال نیست و در اینجا مکانیزم دوربین پاپ آپ وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

blankداخل این گوشی یک موتور تعبیه شده است که پلت فرم پشت گوشی را بالا می آورد و بزودی شکل و شمایل جلوی گوشی تغییر می کند، این گوشی 180 درجه به سمت صورت می چرخد و شما می توانید با استفاده از دوربین اصلی، عکس سلفی با کیفیتی بگیرید.

blankچندین گوشی وجود دارند که همین شکل و شمایل لاکچری را دارند و اخیرترین آنها زنفون 6 است که امکانات جدیدی دارد که همه ما را متعجب می کند. علی رغم مدل های که ایسوز پیشنهاد می دهد، دوربین A80 نمی تواند به صورت خودکار تصاویر پانورما بگید و یا حتی نمی تواند بچرخد و دوربین را به سمت جلو و عقب ببرد.

این یک مونتاژ ظریف است و اگر به آن فشار وارد کنید در موقعیت غیر طبیعی قرار می گیرد و در واقع خراب می شود. به طور کلی، ما از انجام چنین تجربیاتی خودداری کردیم.

blank blank blank

نمای پشت دوربین، نمای جلو دوربین

آنچه که به طور اجتناب پذیر اتفاق می افتد بدون اینکه مشکلی ایجاد کند، فضای باز بین مجموعه دوربین و پلت فرم آن و پلت فرم و جایی که پلت فرم درون آن قرار می گیرد، می باشد که می تواند مستعد ورود گرد و خاک به داخل آن شود. تا این زمان که ما این گوشی را بررسی کرده ایم، گزارشی مبنی بر خرابی و یا مشکل و پاک کردن ذرات در درزها و لابه لای فضاهای گوشی A80 نداشته ایم.

blankاگر بخواهیم در مورد قاب پشت این گوشی صحبت کنیم باید بگوییم که از آخرین فناوری گلس گوریلا 6 با بهترین پرداخت می باشد که در مقابل ضربه نیز مقاوم است. در ضمن صفحه نمایش با گلس گوریلا 3 پوشش داده شده است که در مقابل خراش مقاوم است. طبیعتا استاندارد IP روی گوشی گلگسی A80 پیاده نشده است، اما واشر نازک روی اسلات سیم کارت قرار داده شده است که چیز ارزشمندی است.

گوشی گلکسی A80 در ابعاد 165.2 × 76.5 × 9.3 میلی متر است و وزن آن 220 گرم است. که این گوشی را به یکی از بزرگترین و سنگین ترین گوشی های موجود در بازار تبدیل کرده است. به لطف نسبت تصویر بلند 20:9 و دوربین بسیط این گوشی کمی سنگین احساس می شود، تقریبا باید با دقت حمل شود و برای انجام کار با این گوشی باید از هر دو دست استفاده کرد.

مطالب مرتبط