تست و بررسی سامسونگ

مروری بر تصویر گلکسی فولد سامسونگ-بخش ششم

blank

6-دوربین، کیفیت تصویر گلکسی فولد

دوربین های مشابه با گلکسی S10+، به علاوه یک دوربین اضافی

هیچ کسی گلکسی فولد را برای قابلیت های دوربینش نمی خرد، در عین حال گلکسی فولد یکی از بهترین دستگاه های موبایل مجهز برای عکسبرداری و یا فیلمبرداری و کیفیت تصویر است. دوربین های گلکسی فولد صرف نظر از لنز کاهنده که روی شوترهای سلفی 10 مگاپیکسلی وجود دارد، تقریبا به طور کامل با دوربین های S10 + مشابه و یکسان هستند.

blank

 

هر دو دوربین های عقب و دوربین های سلفی از نمایاب های بزرگ که روی صفحه نمایش های 7.3 اینچی تجهیز شده اند، بهره مند می شود. هر چند که مثل تبلت هنگام عکس گرفتن تصویر کمی لرزش دارد و باید مهارت به خرج داد. البته می توانید در حالت تا شده نیز با دوربین عقب ولی با صفحه نمایش 4.6 اینچی کوچکتر نیز عکس بگیرید.

البته با این گوشی اگر شما نیاز به احتیاط بیشتری دارید، می توانید با دوربین های عقب همانند حالت خمیده تلفن همراه با اطمینان بیشتر،عکس بگیرید. ولی به شرط اینکه روی صفحه نمایش 4.6 اینچی کوچکتر باشد.

دوربین سه گانه در پشت تقریبا شبیه به دوربین های گوشی S10 + One است– دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی است.

حسگر اصلی دارای 1.4 میکرومتر پیکسل، OIS و با فوکوس خودکار تشخیص فاز دو گانه است. این دوربین یک لنز دیافراگمی دوگانه در جلو دارد که می تواند بین f/1.5 (در صحنه ها و فضاهای کم نور، نور بیشتری را دریافت می کند) و f/2.4 (برای صحنه ها و فضاهای با نور مناسب) تغییر کند.

اسنپر تله فوتو از یک سنسور 12 مگاپیکسل پشت لنز f/2.4 با پیکسل 1.0 میکرومتر، OIS و فوکوس خودکار تشخیص فاز معمولی استفاده می کند.

در نهایت، دوربین 16 مگاپیکسل با زاویه باز فوق عریض (الترا واید) در پشت لنز f/2.2 وجود دارد که فقط فوکوس خودکار نیست.

گلکسی فولد دارای سه دوربین سلفی می باشد – دو دوربین بالای صفحه نمایش اصلی و یک دوربین بالای صفحه نمایش جلویی است. اسنپر 10 مگاپیکسلی برگرفته شده از گوشی های گلکسی S10 و S10 پلاس در هر دو طرف فولد، اما پشت لنز تیره تر f/2.2 است. در داخل، یک ماژول تشخیص عمق 8 مگاپیکسلی برای بهبود عمق فوکوس لایو و جلوه های ویژه در عکس های پرتره تعبیه شده است. توجه داشته باشید که فوکوس لایو در هر دو اسنپرهای سلفی است که رزولوشن آنها را دقیق تر می کند.

از نظر نرم افزاری، اپ دوربین در گلکسی فولد کاملا مشابه سری های S10 است. سامسونگ دامنه زیادی از برنامه های بهینه ساز صحنه (Scene Optimizer) را گسترش داده است و آپشن HDR Auto نیز روی دوربین های این گوشی در دسترس است.

اپ دوربین

blank blank blank
برنامه دوربین

برنامه دوربین

در این زمینه سه نوع نامگذاری درختی رایج است: «3 tree» به معنای دوربین های فوق عریض (اولترا واید)، «2 tree» به معنی دوربین معمولی و «1 tree» به معنی دوربین تله است. دوربین ها قابلیت زوم کردن را دارند و امکان تغییر دوربین ها و سوئیچ کردن بین دوربین ها وجود دارد.

از طریق دکمه های کناری می توان بین حالت های دوربین گذرکرد و با بالا و پایین آورن دکمه ها می توان روی دوربین جلو و عقب رفت. در قسمت تنظیمات می توانید این حالت ها را اضافه، حذف و یا تنظیم کنید. تنظیمات HDR نه تنها در قسمت منو است، بلکه حتی با زدن دکمه روشن/خاموش نیز بالامی آید، و وقتی که روشن می شود می توانید انتخاب کنید که آیا به طور خودکار فعال شود یا همیشه روشن باشد. در گکسی فولد ما این حالت را روی خودکار قرار داده ایم.

برای حالت فوکوس لایو (زنده)، سامسونگ از دوربین اصلی برای گرفتن عکس و از تله فوتو برای جمع آوری داده های عمق استفاده می کند.

چناچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار گلکسی فولد را دارید اینجا کلیک کنید.

کیفیت تصویر

عکس های گرفته شده از شوتر اصلی 12 مگاپیکسلی عالی هستند – این عکس ها با جزئیات کامل، واضح و بدون لرزش هستند. رنگ ها کاملا زنده و بسیار طبیعی هستند و دامنه دینامیک عکس عالی است. عکس های گرفته شده با گلکسی فولد در مقایسه با عکس های گرفته شده با S10 کمی شفاف تر هستند، هرچند که بیش از حد شفاف نمی باشند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank    سامسونگ گلکسی Fold نمونه های دوربین 12MP

 

نمونه های عکس های گرفته شده با گلکسی فولد

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank

عکس هایی که با دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی گلکسی فولد گرفته شده اند در کلاس خود جزء عالی ترین عکس ها هستند. این عکس ها را نمی توان از نظر کیفیت پیکسل با تصاویر معمولی و یا تله فوتو مقایسه کرد، این عکس ها چشمگیر و جذاب هستند.

هنگامی که تصویر بزرگنمایی و اندازه آن روی صفحه نمایش بزرگ می شود، تصاویر با رنگ های دلپذیر و محدوده دینامیک بسیار خوبی دیده می شوند، انتظار ما هم کمتر از این نیست، چرا که این نوع دوربین ها از دامنه گسترده ای بین روشن ترین و تاریک ترین فضاها در فریم برخوردار هستند و فقط الگوریتم های HDR هستند که به خوبی می توانند این کار را انجام دهند.

blank blank blank blank
blank blank blank blank
blank blank blank blank

نمونه هایی از عکس های گرفته شده با دوربین 16 مگاپیکسلی فوق عریض گلکسی فولد

در شرایط نور کم، دوربین اصلی تصاویر بسیار خوبی با جزئیات دقیق و لرزش کم می گیرد. دامنه دینامیک دوربین اصلی نیز عالی است.

دوربین اصلی، 12 مگاپیکسلی

blank blank blank blank
blank blank blank

گلکسی فولد درست مثل S10 پلاس، بیشتر مایل است از دوربین تله فوتو خود با بزرگنمایی 2 برابری در عکس ها (عکس دوم و سوم) استفاه کند – مدل های قبلی به طور پیش فرض از یک دوربین دیجیتالی با زوم دیجیتال که به دوربین اصلی متصل می شد بهره می بردند. با این حال، هنوز، ماژول اصلی تحت آستانه نور خاص کار می کند. با این وجود، این روش نه نتایج و تصاویر جالبی می دهد و نه قابل استفاده هستند.

نمونه های عکس دوربین تله فوتو با نور پایین

blank blank blank blank

عکس های گرفته شده با دوربین فوق عریض در شرایط نور کم با این گوشی بسیار با کیفیت و جالب هستتند، اگرچه به خوبی دوربین های معمولی نیستند اما هنوز پرطرفدار هستند.

blank blank blank blank
blank blank blank

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی در شرایط نور کم

در اینجا می توانید مقایسه اسنپر گلکسی فولد با اسنپر های دیگر را مشاهده کنید، تصاویر از پایگاه داده ها pixel-peeking ارسال شده است.

blank blank blank

 

مطالب مرتبط