اخبار فناوری

این برنامه جدید، جلوی تماس های هرزنامه به اپل آیفون شما را می گیرد

blank

برنامه ایی برای  امنیت بیشتر تماس ها

با توجه به اینکه 50٪ از تماس های دریافتی در گوشی هوشمند شما در سال جاری می تواند از اسپم ها (هرزنامه ها) باشد که در واقع به شما حمله می کنند، آیا می خواهید 3.99 دلار در ماه بپردازید تا این مشکل برطرف شود؟ این یک برنامه جدید که یک فایروال به حساب می آید برای جلوگیری از اسپم ها و کلاهبرداران بدون این که تماس ها حتی به پست صوتی شما برسند، طراحی شده است. در صورتی که قصد دارید به تماس اسپمرها پاسخ دهید، این برنامه به شما یک سری نامحدود شماره های جعلی می دهد تا شناسه تماس گیرنده اسپمر را دور بزنید.

وب سایت فایروال (از طریق (CNET) این برنامه را به صورت آزمایشی و به مدت دو هفته و رایگان در اختیار کاربران iOS قرار می دهد (یک نسخه آندروید آماده شده است و شما می توانید از طریق ایمیل از آن مطلع شوید). این از روش لیست سفید استفاده می کند که گفته می شود تنها راه برای تضمین مسدود سازی 100 درصدی تماس های ناخواسته است. کاربران لیستی از شماره هایی که مجاز به تماس با آنها هستند، از جمله شماره های موجود در لیست مخاطبین خود را تهیه می کنند.

مشترکان شماره تلفن خود را به فایروال ارسال می کنند. هنگامی که آنها تماس دریافتی دریافت می کنند، فایروال تشخیص می دهد این شماره تلفن را به گوشی شما متصل کند و یا به صندوق صوتی فایروال خود ببرد. این تشخیص بر مبنای لیست سفید و پایگاه داده های چندگانه است که فایروال از شماره تلفن هایی که توسط اسپمرها استفاده شده است جمع آوری کرده است. اگر تماسی به صندوق صوتی فایروال منتقل شود، یک پیام از طرف تماس گیرنده نامعلوم به دست کاربر می رسد مبنی بر اینکه لطفا به تماس پاسخ دهید. اگر مشترك تصمیم بگیرد كه تماس تلفنی برقرار كند، فایروال به آنها یک شماره تلفن جعلی می دهد تا هنگام تماس این شماره جعلی روی گوشی طرف اسمپر بیفتد. و اگر مشترک قصد ندارد تماس بگیرد و می خواهد این شماره را مسدود کند، این شماره براحتی در لیست سفید اضافه می شود. اگر مشترک منتظر یک تماس مهم است، می توان با زدن تنها یک دکمه، سرویس فایروال را برای 10، 30 یا 60 دقیقه متوقف کرد.

آندروید و iOS برای نمایش یا مسدود کردن تماس های تلفنی ناشناخته، گزینه های رایگان خود را دارند

گوگل به کاربران Pixel، Moto G7 و Motorola One امکان استفاده از ویژگی مسدود کردن تماس را می دهد. هنگامی که یک تماس از شماره نامعلومی به دست شما می رسد، کسانی که این گوشی های اندرویدی را در دست دارند می توانند حین اینکه یک رونوشت از مکالمه در زمان واقعی را دریافت و مطالعه کنند از Google Assistant (دستیار گوگل) بخواهند که به تماس پاسخ دهد. کاربر می تواند در هر زمان به این تماس بپیوندد. iOS 13  یک تاگل «سکوت تماس گیرنده ناشناس» اضافه کرده است که با فعال کردن این سرویس تنها شماره های در لیست مخاطبین، ایمیل ها و برنامه های پیام رسانی می توانند با شما تماس بگیرند. برای بسیاری از صاحبان تلفن های هوشمند، این ویژگی ها می تواند به آنها برای مقابله با هرزنامه ها کمک کند بدون اینکه هزینه ماهانه ای پرداخت کرده باشند. برای کسانی که مایلند از این سرویس حفاظت اضافی با استفاده از پایگاه داده های فایروال، شماره های جعلی و صندوق پستی صوتی، بهره ببرند، این سرویس در حال حاضر موجود می باشد.

مطالب مرتبط