ترفند اندروید

مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6

مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6

همانطور که می دانید گوگل در اندروید مارشمالو قابلیت تعیین و مدیریت دقیق دسترسی برنامه های مختلف را ارائه نموده است. این موضوع به این معنی می باشد که شما می‌ توانید به طور دقیق تعیین کنید که هر اپلیکیشن چه دسترسی ‌هایی در گوشی اندروید 6 تان داشته باشد. در این مقاله قرار است نحوه مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

گوگل در سیستم عامل اندروید مارشمالو این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است تا به صورت دقیق دسترسی برنامه های مختلف را مدیریت نمایند. دسترسی برنامه های نصب شده در دستگاه یکی از مواردی می باشد که می ‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی ضریب امنیت و حفظ اطلاعات کاربر داشته باشد. برای مثال فرض کنید که شما مایل نیستید یک اپلیکیشن خاص نصب شده در دستگاه تان مانند مرورگر گوگل کروم به اطلاعات موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد یا نمی خواهید که یک برنامه خاص به اطلاعات لیست مخاطبین شما دسترسی پیدا کند. گوگل این امکان را در اندروید 6 مارشمالو فراهم کرده تا به طور دقیق و جزئی نسبت به مدیریت دسترسی برنامه ها اقدام کنید.

حال می خواهیم بدانیم که مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو دقیقا چگونه و با طی کردن چه مسیری صورت می‌ گیرد؟ گوگل سعی کرده که تا حد امکان این قابلیت را ساده و کاربردی ارائه کند و در این راستا کاملا موفق هم بوده است. پس برای مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو نیاز به سپری کردن مراحل پیچیده‌ ای نیست. در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه انجام این کار یا همان مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو صحبت کنیم.

نحوه مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو

در بالاتر گفتیم که گوگل مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو را به ساده ‌ترین و کاربردی ‌ترین شکل ممکن ارائه کرده است. برای دسترسی به تنظیمات این بخش و مدیریت آن باید به شرح زیر عمل کنید:

  • در ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings وارد شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب نمایید.
  • آیکون چرخ دنده موجود در گوشه بالای صفحه را لمس کرده و گزینه App Permissions را لمس کنید.

در این شرایط لیستی از سنسورها، اطلاعات و قابلیت ‌های مختلف دستگاه اندرویدی شما نمایان می‌ گردد. با لمس هر یک از موارد مورد نظر می ‌توانید لیست اپلیکیشن ‌هایی را ببینید که می ‌توانند به آن بخش دسترسی داشته باشند. برای مثال ما سنسور دوربین یا همان Camera را انتخاب کرده ‌ایم و لیست برنامه هایی که می ‌توانند به دوربین دستگاه دسترسی دارد به صورتی که در عکس زیر می‌بینید نمایان می شود.

مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6

با غیر فعال کردن اسلایدر موجود در کنار نام هر برنامه می ‌توانیم دسترسی آن به سنسور دوربین دستگاه را متوقف کنیم. مثلاً ما نمی خواهیم برنامه هایی مانند گوگل کروم، گوگل درایو، اندروید پی، گوگل پلاس و برخی دیگر از اپلیکیشن ها مستقیما به دوربین دستگاه دسترسی داشته باشند. پس اسلایدر موجود در کنار آن‌ ها را به وضعیت غیر فعال منتقل می کنیم.

غیر فعال کردن اسلایدر موجود در کنار نام هر برنامه

دقت کنید که در شرایط پیش فرض تنها لیست اپلیکیشن ‌ها در این بخش نمایان می ‌شوند و سرویس ‌های سیستمی اندروید قابل مشاهده نبوده و برای مشاهده لیست سرویس ‌های سیستمی اندروید باید آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کرده و گزینه Show System را انتخاب نمایید.

همین طور می ‌توانید به شیوه دیگری هم نسبت به بررسی و مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو اقدام کنید. در این روش می‌ توانید یک اپلیکیشن یا برنامه را انتخاب کنید و سپس لیست دسترسی های آن را بررسی نمایید. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings وارد شوید.
  • سپس گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • اپلیکیشن یا برنامه مورد نظرتان را از لیست انتخاب و گزینه App Permissions را لمس نمایید.

با سپری کردن این مراحل لیستی از دسترسی های برنامه مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. پس به این صورت می ‌بینید که هر اپلیکیشن به چه بخش ‌ها و قابلیت‌ هایی از دستگاه شما دسترسی دارد.

نحوه قطع دسترسی برنامه ها در اندروید را مطالعه کنید.

لیست دسترسی های مورد نیاز هر برنامه

فراموش نکنید که در حین نصب یک برنامه از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) لیست دسترسی های مورد نیاز آن ارائه خواهند شد. پس در حین نصب هر برنامه از این منبع به دسترسی ‌های آن توجه کنید و سعی کنید که تا حد امکان از نصب برنامه هایی که به بخش‌ ها و اطلاعات عجیبی از دستگاه خود دسترسی پیدا می ‌کنند جلوگیری کنید. پس به همین راحتی به مدیریت دسترسی برنامه ها در اندروید 6 مارشمالو بپردازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *