ترفند اندروید

اضافه کردن رینگتون به گوشی در اندروید

اضافه کردن رینگتون به گوشی در اندروید

همانطور که ملاحظه کرده اید هر کاربری که گوشی هوشمند نو تهیه می کند، آن گوشی‌ اندرویدی با فایل ‌های صوتی پیش فرض ارائه خواهد شد که می ‌توان از آن ‌ها به عنوان رینگتون (Ringtone) یا زنگ هشدار تماس‌ های دریافتی دستگاه استفاده نمود. درست است که تنوع این رینگتون‌ های پیش فرض نسبتا زیاد است ولی در واقع همگی آن‌ ها جالب نیستند. ولی جای نگرانی نیست و شما در سیستم عامل اندروید می ‌توانید فایل ‌های صوتی مورد نظر خود را به عنوان رینگتون دستگاه تعریف نموده، ولی برای این کار بهتر است که فایل مورد نظر را ویرایش کرده و بخشی از آن را که تصور دارید به عنوان رینگتون بازده خوبی دارد را انتخاب نمایید. اضافه کردن رینگون اختصاصی به گوشی ‌های هوشمند اندرویدی می ‌تواند به دو صورت اصلی انجام گردد. در روش اول می‌ توان از یک کامپیوتر برای این کار استفاده نمود و در روش دوم از اپلیکیشن‌ های خاص اندرویدی استفاده می ‌شود. هر دوی این راه ها به راحتی قابل استفاده است و نیاز به پرداخت هزینه نیست. در این مقاله قرار است به طور خلاصه این دو روش را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که ما روش استفاده از برنامه ‌های اختصاصی ساخت رینگتون را در این مقاله آموزش نمی ‌دهیم.

1) اضافه نمودن رینگتون به گوشی با استفاده از کامپیوتر

ابتدا باید فایل صوتی را برای ویرایش انتخاب کنید. مثلاً فرض کنید که موسیقی از آهنگ بی ‌کلام ترانه‌ ای مد نظرتان بوده و می خواهید که از آن به عنوان رینگتون گوشی اندرویدی خود استفاده نمایید. پس گام اول مربوط به شناسایی رینگتون مورد نظر است. به طور کلی رینگتون ‌ها باید در حدود 30 ثانیه بوده و به این موضوع هم دقت کنید. حال باید یک برنامه اختصاصی برای ساختن رینگتون مورد نظر را انتخاب کنید. برنامه ‌هایی مانند Audacity  به سادگی این کار را انجام می‌ دهند. همین طور برای این کار می ‌توانید از سرویس ‌های آنلاینی مانند سایت www.makeownringtone.com نیز استفاده نمایید. بعد از ساخت و ویرایش رینگتون 30 ثانیه ‌ای مورد نظرتان آن را با فرمت MP3 ذخیره کنید. حالا گوشی هوشمند اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. اگر صفحه نمایش دستگاه قفل است حتما قبل از اتصال به کامپیوتر نمایشگر آن را فعال کرده تا امکان دسترسی به اطلاعات آن داده شود. حال باید وارد حافظه داخلی گوشی هوشمندتان شده و در کامپیوترتان به بخش My Computer یا This PC بروید. همانطور که می بینید یک درایو جدید در این قسمت اضافه شده است. این درایو در واقع مربوط به حافظه داخلی دستگاه شما می باشد. دقت کنید که اگر از دستگاه ‌های مجهز به سیستم عامل Mac OS X استفاده می‌ کنید برای این کار انجام فرآیند رد و بدل فایل بین کامپیوتر و گوشی اندرویدی خود باید ابزار Android File Transfer را بر روی کامپیوتر مک او اسی خود نصب کنید. حال که وارد درایو حافظه داخلی گوشی خود شده اید باید پوشه رینگتون‌ ها را پیدا کنید. دقت کنید که اگر گوشی اندرویدی شما از حافظه جانبی پشتیبانی کند و رم میکرو اس‌ دی (Micro SD)  به آن متصل باشد، بعد از اتصال دستگاه به کامپیوتر دو درایو را در بخش My Computer مشاهده خواهید کرد. برای انتقال رینگتون به دستگاه اندرویدی خود سعی کنید وارد حافظه داخلی دستگاه شوید که معمولا با واژه Internal نشان داده می ‌شود. حال می خواهیم بدانیم چگونه پوشه رینگتون را در حافظه داخلی دستگاه پیدا کنیم؟ محل قرارگیری این پوشه با توجه به نوع دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد. در بیشتر محصولات اندرویدی این پوشه در آدرس Media>Audio>Ringtones قرار گرفته است. اگر به هر دلیلی قادر با یافتن پوشه رینگتون در دستگاه خود نبودید، جای نگرانی نیست. در این صورت بعد از ورود به حافظه داخلی دستگاه خود یک پوشه جدید ایجاد کرده و نام آن را به گونه ‌ای نعریف کنید که آن را فراموش نکنید.

در اینجا باید فایل با فرمت MP3 رینگتون مورد نظر که پیش از این نسبت به ساختن آن اقدام کرده بودید را از کامپیوتر به حافظه داخلی گوشی هوشمندتان انتقال دهید. اگر پوشه رینگتون ‌های دستگاه را پیدا کردید، فایل مورد نظر را در آن قسمت کپی کنید. اگر این پوشه را نیافتید، فایل مورد نظر را در پوشه جدیدی که ساخته بودید کپی نمایید. دقت داشته باشید که اگر رینگتون مورد نظرتان را در پوشه Ringtones کپی می‌ کنید حتما نام رینگتون ساخته شده خود را به خاطر بسپارید. بعد از کپی کردن فایل مورد نظر می ‌توانید اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع کنید. سپس در گوشی هوشمند اندرویدی خود وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه و بعد به بخش Sound بروید. در این قسمت گزینه ‌ای با عنوان “Ringtones” یا “Phone Ringtones”  مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید و از لیست موجود، رینگتون اختصاصی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

2) اضافه نمودن رینگتون به گوشی با استفاده از اپلیکیشن‌ اندرویدی

چگونگی ساخت رینگتون در آیفون و اختصاص دادن به کارگران را مطالعه کنید.

در روش بعدی برای اضافه کردن رینگتون به گوشی از اپلیکیشن خاصی با نام “Ringtone Maker” استفاده می‌ کنیم. اپلیکیشن Ringtone Maker فقط یکی از اپلیکیشن ‌های موجود برای ساخت رینگتون برای گوشی ‌های اندرویدی می باشد. اپلیکیشن ‌هایی که برای این کار ارائه شده‌ اند بسیار زیاد و متنوع هستند. اپلیکیشن Ringtone Maker  یک اپلیکیشن رایگان است و رابط کاربری بسیار ساده ‌ای را به همراه دارد. شما از طریق فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) می ‌توانید نسبت به دانلود و نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند اندرویدی خود اقدام کنید. بعد از نصب و دانلود اپلیکیشن Ringtone Maker در دستگاه اندرویدی خود باید فایل صوتی که قصد دارید به عنوان رینگتون گوشی از آن استفاده کنید را به حافظه داخلی دستگاه منتقل کنید. اگر این فایل در حافظه داخلی گوشی شما وجود داشته باشد، مشکلی از نظر انتقال فایل به حافظه دستگاه ندارید. پس حالا اپلیکیشن Ringtone Maker را اجرا کرده و با اجرای این اپلیکیشن، لیستی از فایل‌ های صوتی ذخیره شده در دستگاه شما نمایش داده می‌ شود. اگر در لیست ارائه شده قادر به یافتن فایل مورد نظرتان نیستید از منوی موجود در بخش بالا و سمت چپ رابط کاربری اپلیکیشن گزینه Browse را انتخاب نمایید. حال مسیری که فایل صوتی مورد نظرتان در آن ذخیره شده را طی کرده و فایل مورد نظر را انتخاب کنید. حال وقت آن رسیده که فایل صوتی مورد نظر را ویرایش نمایید. برای این کار باید از قابلیت Edit استفاده کرد. با انتخاب این گزینه اسلایدری نمایان خواهد شد که می ‌توان با استفاده از آن محل شروع و پایان رینگتون مورد نظر را انتخاب نمود. دقت داشته باشید که طول رینگتون را در حدود 30 ثانیه قرار دهید. بعد از انتخاب بخش مورد نظر باید گزینه Save را انتخاب کرده تا این بخش به عنوان یک رینگتون ذخیره گردد. با انتخاب گزینه Save این فایل در لیست رینگتون ‌های دستگاه شما ذخیره می ‌شود، پس به نامی که برای آن تعیین می ‌کنید دقت کنید. حال وارد بخش Settings و سپس Sound دستگاه اندرویدی خود شده و گزینه Ringtone  را انتخاب نمایید. در لیست موجود فایل مورد نظرتان را انتخاب کرده تا به عنوان رینگتون دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

نام Ringtone Maker

قیمت رایگان

سیستم عامل اندروید

سازنده BigBang – Ringtone Maker, Free Music & MP3 Player

دانلود از گوگل پلی

دانلود از بازار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *