ترفند اندروید

بلاک تبلیغات در اندروید (برنامه Addblock Plus)

بلاک تبلیغات در اندروید (برنامه Addblock Plus)

در صورتی که تبلیغات یا اصطلاحاً ادهایی (Adds) که در حین وبگردی یا حتی اجرای برنامه‌ های مختلف در دستگاه اندرویدی شما به نمایش در می آیند و برای شما آزار دهنده می باشد، جای نگرانی نیست. شما به به آسانی می توانید این تبلیغات را بلاک کنید. در این مقاله قرار است بهترین و کاربردی ‌ترین روش بلاک تبلیغات در اندروید را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

برای هر کاربری این موضوع پیش آمده که در حین وبگردی با تبلیغات بنری، پاپ آپ و غیره روبرو شده باشد. این تبلیغات می‌ تواند برای بسیاری از افراد آزار دهنده باشد. تبلیغاتی که توسط اپلیکیشن‌ ها و بازی ‌های نصب شده در دستگاه ارائه می گردد، جزء دیگر تبلیغات مزاحمی هستند که خلاصی از شر آن‌ ها می‌ تواند یکی از اصلی‌ ترین آرزوهای کاربران دستگاه ‌های اندرویدی باشد! تبلیغاتی که به این صورت و به ویژه در حین وبگردی ارائه می ‌شوند فقط جنبه مزاحمت فضا و مکانی نداشته، بلکه سبب رد و بدل داده و مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما خواهند شد. مطمئناً اگر از اینترنت سیم کارت استفاده نمایید، این موضوع برای شما حساسیت بیشتری ایجاد می کند. حال این سوال در ذهن پیش می آید که آیا می ‌توان از شر این تبلیغات مزاحم در دستگاه ‌های اندرویدی راحت شد؟

خوشبختانه این امر ممکن خواهد بود و راه های ‌های مختلفی برای پیاده ‌سازی آن وجود دارند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین روش بلاک تبلیغات در اندروید صحبت کنیم. برای این کار دو اپلیکیشن مختلف را معرفی خواهیم کرد که شما عزیزان در دو شرایط متفاوت و بنا به سلیقه شخصی خود می ‌توانید از آن‌ ها استفاده نمایید. پس اگر تمایل دارید که از شر تبلیغات آزاردهنده تبلت یا گوشی اندرویدی خود خلاص شوید، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

بلاک تبلیغات در حین وبگردی با دستگاه اندرویدی

در صورتی که به جز تبلیغاتی که به صورت پاپ آپ در حین وبگردی ارائه می ‌شوند با سایر تبلیغات درون برنامه ‌ای مشکلی ندارید، می ‌توانید از اولین پیشنهاد ما استفاده نمایید. بیشتر مرورگرهای اندرویدی در منوی تنظیمات خود گزینه ‌ای دارند که با فعال کردن آن امکان بارگذاری و نمایش تبلیغات پاپ آپ ناممکن می ‌شود. پس در اولین قدم منوی تنظیمات مرورگرتان را بررسی نمایید. برای مثال در نسخه اندرویدی مرورگر اپرا (Opera Browser) کافی ست که برای بلاک تبلیغات مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید وارد منوی Settings شوید.
  • سپس به بخشی با عنوان Advanced مراجعه کرده و گزینه Block Pop-ups را فعال نمایید.

به این صورت در مرورگر اپرا می توانید تبلیغات پاپ آپ را بلاک کنید. به همین صورت در سایر مرورگرهای اندرویدی مانند گوگل کروم و غیره هم قادر به بلاک کردن این نوع از تبلیغات می ‌شوید، ولی در هر حال ممکن است مراحل مورد نیاز برای دستیابی به گزینه بلاک تبلیغات پاپ آپ در هر مرورگر کمی متفاوت است.

در صورتی که فعال کردن گزینه پیش فرض بلاک تبلیغات پاپ آپ در مرورگر دستگاه اندرویدی شما نتوانست شما را راضی کند، بهتر است از برنامه Adblock Browser استفاده نمایید. با جستجوی این برنامه در گوگل پلی استور (Google Play Store) می توانید نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید. این برنامه قدرت عملکرد بسیار عالی داشته و از نمایش تبلیغات پاپ آپ در حین وبگردی از طریق مرورگر دستگاه اندرویدی جلوگیری نمایید.

بلاک تمام نوع ‌های تبلیغات در دستگاه اندرویدی

ولی اگر فقط با وبگردی و نمایش تبلیغات پاپ آپ مشکل ندارید و با نمایش هر نوع تبلیغات در دستگاه خود مخالف هستید، می ‌توانید از اپلیکیشن Adblock Plus یا ABP استفاده نمایید. این برنامه قدرت عملکرد عالی داشته و می ‌توانید هر نوع تبلیغاتی را در دستگاه اندرویدی شما بلاک کند. این برنامه به صورت متن باز (Open Source)  ارائه شده و شامل گزینه‌ ای می ‌شود که با استفاده از آن می ‌توانید از بلاک نوعی از تبلیغات که اصطلاحاً ناخوانده نیستند جلوگیری نمایید. برنامه Adblock Plus یا ABP در دستگاه ‌های اندرویدی روت و روت نشده قابل نصب و استفاده می باشد، ولی متاسفانه در گوگل پلی استور عرضه نشده و برای دانلود آن باید از منبع دیگری استفاده نمایید.

فراموش نکنید که برای نصب فایل ‌های APK مربوط به اپلیکیشن ‌هایی که از منبعی غیر از گوگل پلی استور دانلود شده ‌اند باید حتما گزینه Unknown Sources دستگاه اندرویدی شما فعال باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فعال کردن این گزینه در دستگاه ‌های اندرویدی مختلف بهتر است تماس کوتاهی با کارشناسان در این زمینه برقرار کنید و از آن ‌ها راهنمایی کامل تری بگیرید. بعد از نصب برنامه Adblock Plus  نوبت به راه ‌اندازی آن خواهد رسید. اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد نیازی به اعمال تنظیمات خاص نیست. برنامه را اجرا و دسترسی روت را برای آن امکان پذیر خواهید کرد. به همین سادگی قادر به استفاده از برنامه ABP خواهید بود. ولی اگر دستگاه روت شده نباشد باید مراحل زیر را انجام دهید:

نصب برنامه Adblock Plus

نحوه بلاک تبلیغات در اندروید را مطالعه کنید.

  • گزینه Configure را لمس کرده و گزینه Open Wireless Settings را در پنجره پاپ آپ نمایان شده است، انتخاب کنید.

گزینه Open Wireless Settings را انتخاب کنید

  • انگشت خود را بر روی شبکه وای فایی که به آن متصل است قرار داده و کمی نگه دارید. بعد گزینه Modify Network را انتخاب نمایید.
  • در قسمت Proxy Host Name عبارت localhost را وارد کرده و در قسمت Proxy Port عدد 2020 را وارد کنید و در نهایت گزینه Save را لمس نمایید.

دو بخش مورد نیاز را وارد نمایید

حال یک بار اتصال وای فای گوشی را خاموش و بار دیگر روشن نمایید و سپس اپلیکیشن ABP را اجرا کنید. همانطور که می بینید برنامه Adblocker Plus اجرا می ‌شود. به این صورت می توانید تبلیغات در اندروید در اندروید را بلاک کنید.فراموش نکنید که برنامه ABP یکی از بهترین برنامه های موجود برای بلاک تبلیغات در اندروید به حساب می آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *