ترفند آیفون

مدیریت تماس Wi-Fi بر روی دستگاه های اپل

blank

دریافت و برقراری تماس WiFi با استفاده از دیگر دستگاه ها

با استفاده از قابلیت تماس تلفنی Wi-Fi می توان تماس های دریافتی بر روی  iPhone را از طریق iPad، iPod Touch و یا Mac مدیریت کرد. برای برقراری تماس از این طریق، نیاز به دستگاه های اپل با سیستم عامل iOS 9 و یا بالاتر و نیز دستگاه مک با سیستم عامل OS X 10.10 یا بالاتر است و نیز می بایست با یک اپل آی دی واحد بر روی سرویس iCloud و برنامه ی FaceTime لاگین کرد.

blankنکته: اینکه بتوانید با آیفون خود تماس Wi-Fi برقرار کنید، کاملا مرتبط با قوانین و سیاست های اپراتور سیم کارت شما است. در هر صورت با برقراری تماس وای فای، حجم اینترنت سیم کارت شما مصرف خواهد شد.

برای برقراری تماس وای فای، ابتدا باید آیفون را برای این منظور تنظیم کرد و در ادامه شروع به انجام تنظیمات مرتبط در دیگر دستگاه کرد. چنانچه از آی کلودی که بر روی FaceTime تنظیم کرده اید، خارج شوید دیگر قادر به برقراری تماس وای فای نخواهید بود.

  • فعال کردن Wi-Fi بر روی آیفون: برای فعال کردن وای فای بر روی آیفون به آدرس Settings > Phone > Wi-Fi Calling رفته و در ادامه گزینه ی Wi-Fi Calling on This iPhone را فعال نمایید.
  • دریافت-و-برقراری-تماس-WiFi-با-استفاده-از-دیگر-دستگاه-ها

    دریافت-و-برقراری-تماس-WiFi-با-استفاده-از-دیگر-دستگاه-ها

  • صدور مجوز برقراری و دریافت تماس های Wi-Fi بر روی دستگاه های اپل: برای این منظور به آدرس Settings > Phone > Call on Other Devices رفته و  گزینه ی Allow Calls on Other Devices را روشن کرده و در اتنها دستگاه اپل مورد نظر خود را برای دریافت تماس ها انتخاب کنید.
صدور-مجوز-برقراری-و-دریافت-تماس-های-Wi-Fi-بر-روی-دستگاه-های-اپل

صدور-مجوز-برقراری-و-دریافت-تماس-های-Wi-Fi-بر-روی-دستگاه-های-اپل

  • فعال کردن Wi-Fi بر روی iPad یا آی پاد لمسی: به آدرس Settings > FaceTime رفته و در ادامه گزینه ی FaceTime را روشن کنید. در انتها نیز می بایست گزینه ی Calls from iPhone را روشن کنید.

blankتوجه: چنانچه گزینه ی Wi-Fi Calling را بر روی گوشی فعال کنید، ممکن است تماس های اضطراری از طریق Wi-Fi صورت بگیرد و همچنین اطلاعات مکانی صرف نظر از اینکه سرویس موقعیت مکانی را فعال کرده اید و یا خیر برای تماس های اضطراری و کمک به تلاش ها فعال و استفاده شود.  برخی از اپراتورها نیز ممکن است در زمان ثبت نام برای Wi-Fi Calling، اطلاعات مکان شما را دریافت کنند.

  • برقراری تماس تلفنی بر روی iPad ویا آی پاد لمسی: برای برقراری تماس با استفاده از تماس وای فای، بر روی شماره تلفنی در مخاطبین، شماره تلفنی بر روی برنامه ی تقویم، FaceTime، و یا Safari و … ضربه بزنید.
  • دریافت تماس بر روی iPad و یا آی پاد لمسی: برای این منظور می توانید با کشیدن صفحه ی نوتیفیکیشن ها،  تماس را پاسخ دهید، آن را رد کنید و یا پیامکی را برای تماس گیرنده ارسال کنید.

 

مطالب مرتبط