ترفند آیفون

حریم خصوصی و سرویس مکان یابی آیفون

blank

سرویس مکان یابی (Location)

سرویس مکان یابی، اطلاعات برنامه های مبتنی بر موقعیت مکانی همانند یادآوری، Maps، دوربین و … را جمع آوری کرده و از داده هایی که نشان دهنده مکان و موقعیت شماست استفاده می کند. مکان تقریبی کاربر این سرویس، با استفاده از اطلاعات موجود از داده های شبکه تلفن همراه، شبکه های Wi-Fi محلی (چنانچه سرویس Wi-Fi روشن باشد) و GPS (در صورت موجود بودن) تعیین می شود. داده های مکان جمع آوری شده توسط اپل در یک فرم جمع آوری می شود که بعدها برای تعیین و شناسایی موقعیت مکانی کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که یکی از برنامه های گوشی از سرویس موقعیت مکانی و  مکان یابی استفاده می کند، نماد موقعیت مکانی در بخش نوار وضعیت گوشی ظاهر می شود. این آیکون به شکل  the Location Services icon است.

تنظیمات حریم خصوصی این امکان را به کاربران آیفون ها میدهد که برنامه ها و خدمات سیستم را به سرویس مکان یابی متصل کرده و از اطلاعات تولیدی توسط این سرویس برای ارائه ی خدمات در برنامه های مخاطبین، تقویم ها، یادآوری ها و … استفاده کند. به این ترتیب برای مثال می توان بر روی تصاویری که با استفاده از گوشی گرفته می شود، تگ مکانی زد.

  • روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی

برای خاموش و یا روشن کردن سرویس مکان یابی می بایست به آدرس Settings > Privacy > Location Services بروید. شما می توانید دسترسی سرویس مکان یابی را برای برخی و یا برای تمامی برنامه ها و خدماتی که روی گوشی هستند، خاموش کنید. چنانچه سرویس مکان یابی را خاموش کنید، زمانی که یکی از برنامه ها و یا سرویس های گوشی سعی در استفاده از موقعیت مکانی شما داشته باشد، از شما درخواست می شود که بار دیگر آن را تنظیم کنید.

روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی

روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی

  • روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی برای خدمات مرتبط با سیستم

حتما می دانید که برخی از سرویس های سیستم همانند کالیبراسیون قطب نما و تبلیغات مبتنی بر مکان، از خدمات موقعیت مکانی و سرویس مکان یابی استفاده می کنند. برای دیدن وضعیت آنها، روشن یا خاموش کردن و یا مشاهده ی نماد موقعیت مکانی the Location Services icon  در نوار وضعیت با فعال شدن این سرویس توسط برنامه ها و خدمات سیستم به تنظیمات آدرس Settings > Privacy > Location Services > System Services بروید.

روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی برای خدمات مرتبط با سیستم

روشن و خاموش کردن سرویس مکان یابی برای خدمات مرتبط با سیستم

  • خاموش کردن دسترسی به اطلاعات خصوصی 

برای این منظور می بایست به آدرس Settings > Privacy بروید. در این قسمت است که می توانید برنامه هایی که درخواست دسترسی به اطلاعات خصوصی را داده اند، مشاهده نمایید. با استفاده از کشیدن تانگل روبروی هر برنامه به سمت چپ، می توانید دسترسی آن برنامه به هر یک از این دسته اطلاعات درخواستی را خاموش کنید. برنامه هایی را که برای کارکرد درست نیاز به دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران دارند، در ادامه لیست شده اند:

  • برنامه ی مخاطبین (Contacts)
  • برنامه ی تقویم (Calendars)
  • برنامه ی یادآوری ها (Reminders)
  • برنامه ی مدیریت عکس ها (Photos)
  • اشتراک گذاری بلوتوث (Bluetooth Sharing)
  • میکروفون (Microphone)
  • تشخیص گفتار (Speech Recognition)
  • برنامه ی دوربین (Camera)
  • برنامه ی مدیریت مسائل مرتبط با سلامتی (Health)
  • برنامه های خانگی اپل (HomeKit)
  • برنامه ی رسانه ها و موسیقی اپل (Media & Apple Music)
  • حرکت و تناسب اندام (Motion & Fitness)

خط مشی و سیاست های مرتبط با حفظ حریم خصوصی کاربران را زمان نصب  هر برنامه ی شخص ثالثی مرور کنید تا از چگونگی استفاده  آن برنامه از اطلاعات درخواست شده و یا نحوه ی دسترسی به هر نوعی اطلاعات موجود بر روی دستگاه هوشمند خود اطلاع کسب کنید.

تبلیغات و ردیابی

  • غیرفعال سازی تبلیغات و پیشنهادات درون برنامه ای و مبتنی بر مکان 

برای غیرفعال سازی تبلیغات و پیشنهادات درون برنامه ای و مبتنی بر مکان به آدرس Settings > Privacy > Location Services > System Services رفته و در ادامه گزینه ی Location-Based Apple Ads را خاموش کنید.

غیرفعال-سازی-تبلیغات-و-پیشنهادات-درون-برنامه-ای-و-مبتنی-بر-مکان 

غیرفعال-سازی-تبلیغات-و-پیشنهادات-درون-برنامه-ای-و-مبتنی-بر-مکان

  • تنظیم مجدد یا محدود کردن ردیابی ها برای ارسال آگهی

برای این منظور به آدرس Settings > Privacy > Advertising ( گزینه ی Advertising را می توان در بخش پایینی صفحه دید) بروید. برای پاک کردن داده های مورد استفاده جهت تعیین تبلیغاتی مرتبط با خودتان بر روی گزینه ی  Reset Advertising تپ کنید. برای رد کردن تبلیغات هدفمند، بر روی گزینه ی Limit Ad Tracking تپ کرده تا آن را روشن کنید.

تنظیم-مجدد-یا-محدود-کردن-ردیابی-ها-برای-ارسال-آگهی

تنظیم-مجدد-یا-محدود-کردن-ردیابی-ها-برای-ارسال-آگهی

blankتوجه: چنانچه گزینه ی Limit Ad Tracking را فعال کنید، ممکن است باز هم آگهی های تبلیغاتی را دریافت کنید ولی در عین حال ممکن است این آگهی ها خیلی مرتبط با شما و کاربری تان در اینترنت نباشد.

  • مشاهده اطلاعات مورد استفاده ی اپل در ارائه تبلیغات هدفمند 

برای مشهده ی اطلاعاتی که اپل از آن برای ارائه ی تبلیغات هدفمند استفاده می کند، به آدرس Settings > Privacy > Advertising > View Ad information بروید.  اطلاعات نمایش داده شده در این قسمت هستند که توسط اپل و برای ارائه آگهی های مرتبط با شما در برنامه های Apple News و App Store مورد استفاده قرار می گیرند. اپل به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربرانش، اطلاعات شخصی شما را به دیگر برنامه ها و سرویس هایی که به آنها نیاز دارند، ارائه نمی کند.

مشاهده-اطلاعات-مورد-استفاده-ی-اپل-در-ارائه-تبلیغات-هدفمند 

مشاهده-اطلاعات-مورد-استفاده-ی-اپل-در-ارائه-تبلیغات-هدفمند

  • حفظ حریم خصوصی در نگهداری از اطلاعات حاصل از فعالیت های مرورگر سافاری 

هنگام مرور وب و وب گردی هایتان، می توانید ردیابی های متقابل در سایت ها را با غیرفعالسازی گزینه ی cross-site tracking خاموش کرده و یا کوکی ها را مسدود سازید. از طرفی دیگر می توان با پاک کردن سابقه و تاریخچه ی مرور وب از افشای اطلاعات مرتبط با وب گردی هایتان جلوگیری به عمل آورید. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد نحوه ی حفاظت از حریم خصوصی در وب گردی با آیفون، می توانید نگاهی به پست “آموزش وب گردی با سافاری” بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حریم خصوصی دستگاه های اپل به آدرس Settings > Privacy > Advertising > About Advertising & Privacy بروید.

مطالب مرتبط