ترفند آیفون

آیفون، Hotsopt شخصی و Instant

blank

آیفون و Instant Hotspot

کاربران آیفون ها و آیپد ها می توانند دسترسی به اینترنت را با استفاده از Instant Hotspot برای دیگر دستگاه های iOS خود ( دارای سیستم عامل iOS 8 یا بالاتر) و رایانه های مک ( با سیستم عامل OS X 10.10 یا بالاتر) فراهم کنند. برای این منظور می بایست با استفاده از اپل آی دی یکسان به آی کلود تمامی دستگاه ها لاگین کرده باشید. Instant Hotspot با استفاده از کانال شخصی اینترنتی که بر روی iPhone تشکیل شده است، اتصال و دسترسی سایر دستگاه ها را به اینترنت فراهم می کند. برای این منظور لازم نیست که هات اسپات دستگاه هایی که قرار است از اینترنت گوشی استفاده کنند (Personal Hotspot) روشن باشد و یا رمز عبوری را برای استفاده و دسترسی به اینترنت گوشی وارد کنید.

  • راه اندازی Instant Hotspot

برای فعال کردن Instant Hotspot می بایست بر روی دستگاه iOS خود به آدرس Settings > Wi-Fi رفته و در ادامه شبکه آیفون را ذیل بخش Personal Hotspots پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید. بر روی دستگاه مک نیز می بایست شبکه آیفون را از بخش تنظیمات Wi-Fi انتخاب کنید.

blankنکته: چنانچه از Personal Hotspot استفاده نمی کنید، برای صرفه جویی در مصرف توان باتری، هات اسپات دستگاه های مصرف کننده ی اینترنت گوشی غیرفعال خواهد شد.

blankتوجه: اینکه بتوانید از قابلیت Instant Hotspot بر روی گوشی آیفون خود استفاده کنید، مرتبط با قوانین و سیاست های اپراتور سیم کارت شما است. در هر صورت با برقراری تماس وای فای، حجم اینترنت سیم کارت شما مصرف خواهد شد.

آیفون و Personal Hotspot

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از قابیلت Personal Hotspot، تمامی دستگاه های هوشمند را به شبکه ی آیفون متصل کرده و از اینترنت آیفون  استفاده کنند. کامپیوترها نیز می توانند با اتصال به شبکه ی Wi-Fi، بلوتوث و یا کابل USB از اینترنت گوشی شما استفاده کنند. دقت کنید که قضیه در مورد سایر دستگاه های iOS کمی متفاوت است و آنها تنها می توانند اتصال اینترنت را با استفاده از شبکه Wi-Fi به اشتراک بگذارند. Personal Hotspot را تنها زمانی می توانید برای اشتراک گذاری اینترنت استفاده کنید که از اینترنت شبکه ی داده ی گوشی  (دیتای سیم کارت) استفاده کنید.

راه-اندازی-Personal-Hotspot-بر-روی-ایفون

راه-اندازی-Personal-Hotspot-بر-روی-ایفون

blankتوجه: اینکه بتوانید اینترنت گوشی را با استفاده از Personal Hotspot با دیگر دستگاه های هوشمند به اشتراک بگذارید ،  مرتبط با قوانین و سیاست های اپراتور سیم کارت شما است. در هر صورت با برقراری تماس وای فای، حجم اینترنت سیم کارت شما مصرف خواهد شد.

  • اشتراک گذاری اتصال اینترنت با استفاده از Personal Hotspot

برای این منظور تنها کافی است که به آدرس Settings > Cellular رفته و در ادامه بر روی گزینه ی Personal Hotspot ضربه بزنید. در ادامه می توانید با استفاده از روش های زیر اینترنت سیم کارت را با دیگر دستگاه ها به اشتراک بگذارید.

آیفون-و-Personal-Hotspot

آیفون-و-Personal-Hotspot

پس از فعال کردن Personal Hotspot بر روی آیفون، دیگر دستگاه ها می توانند توسط یکی از روش های زیر به اینترنت گوشی متصل شوند:

  • Wi-Fi: در دستگاه iOS مورد نظر، آیفون را از لیست شبکه های Wi-Fi موجود انتخاب کنید.
  • USB: اتصال آیفون به کامپیوتر را با استفاده از کابل هم می توان برقرار کرد. برای این منظور می بایست در تنظیمات شبکه رایانه، آیفون را انتخاب کرده و در ادامه تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید.
  • بلوتوث: بر روی آیفون، به آدرس Settings > Bluetooth رفته و در ادامه گزینه ی Bluetooth را روشن کنید. برای کسب راهنمایی در مورد نحوه ی جفت کردن و اتصال آیفون به دستگاه بلوتوث، می توانید نگاهی به مستندات مربوط به دستگاه در اختیار خود بیندازید.

blankتوجه: هنگامی که هر دستگاهی به اینترنت هات اسپات گوشی متصل شود، نوار آبی رنگی در بخش بالایی صفحه آیفون و آیکون هات اسپات را که به شکل blank می باشد، بر روی نوار وضعیت تمامی دستگاه های iOS ای که از هات اسپات استفاده می کنند، ظاهر خواهد شد.

  • تغییر گذرواژه Wi-Fi  بر روی iPhone 

به آدرس Settings > Personal Hotspot > Wi-Fi Password رفته و در ادامه رمز عبوری با حداقل هشت کاراکتر وارد کنید.

تغییر-گذرواژه-Wi-Fi -بر-روی-iPhone 

تغییر-گذرواژه-Wi-Fi -بر-روی-iPhone

  • تغییر نام  Personal Hotspot

می توانید با تغییر دادن نام گوشی، نام Hotspot گوشی تان را تغییر دهید. برای این منظور به آدرس Settings > General > About > Name بروید.

  • نظارت بر استفاده از شبکه داده تلفن همراه 

به آدرس Settings > Cellular رفته و در ادامه گزینه های ذیل هر زبانه را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید پست “مدیریت مصرف اینترنت زمان استفاده از هات اسپات “ را ببینید.

مطالب مرتبط