ترفند اندروید

فلش گوشی های BlackBerry

blank

امروز قصد داریم فلش گوشی های BlackBerry را خدمت شما آموزش دهیم. شاید در بین نرم افزار کاران بسیار به صورت تابو در رابطه با دستگاههای BlackBerry و فلش کردن آن صحبت میشود. شاید نسبت به سایر برندها مقداری دردسر و سخت باشد اما نه به مقداری که ما از انجام آن دست بکشیم. هدف از فلش کردن دستگاهها به این معنی است که یک نسخه از اندروید به سلیقه خود روی گوشی نصب میکنید که میتواند دلایل مختلفی مانند کند شدن سیستم دستگاه و یا آپدیت دستگاه مورد نظر ویا دلایل دیگری مانند روی لوگو ماندن این قبیل از دستگاهها اتفاق میافتد.

حال بپردازیم به فلش گوشی های BlackBerry لطفاً مراحل را به ترتیب و دنباله رو هم انجام دهید. ابتدا برنامه BlackBerry Desktop Manager را دانلود کنید و روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید. مراحل نصب برنامه بسیار ساده و آسان میباشد ، و همان روش های ادامه مسیر را در برنامه دنبال کنید. ممکن است برای نصب نیز به مشکل بخورید و اجازه و دسترسی به شما برای نصب امکان پذیر نباشدبه خاطر همین مسئله مجدداً امتحان کنید و دوباره عملیات نصب را روی کامپیوتر اقدام کنید.

حال باید به دانلود فریمور مربوط به گوشی را دانلود کنید، برای این کار سایتهای متنوع و زیادی وجود دارد، اما بهترین روش سرچ و جستجو در گوگل میباشد، برای این امر باید ابتدا شماره فنی گوشی مدل مورد نظر را بیابید برای این امر بهترین و مطمئن ترین راه استفاده از منوی تنظیمات گوشی است، در قسمت درباره دستگاه وارد شده و شماره مدل گوشی را مشاهده کرده و عیناً همان را در اینترنت سرچ کنید و باید دقت داشته باشید که در هنگام سرچ به دنبال فریمور های مربوط به آسیا و یا خاورمیانه و یا ایران را پیدا کنید که از زبان فارسی هم تبعیت کند و بتوانید روی گوشی خود نصب کنید.

فلش-گوشی-های-BlackBerry

آنچه در این قسمت برای ما بیشتر اهمیت دارد فلش گوشی های اندروید BlackBerry میباشد، اما به اختصار در رابطه با نسل گوشی های os این کمپانی به توضیح میپردازیم، این مدل گوشی ها به دلیل دارا بودن سیستم عامل بسیار محدود نمیتوان به راحتی به دستکاری فریمور و بوتلودر آن پرداخت. اما برای فلش کردن عادی این دسته از گوشی ها باید فایل فریمور مربوط به آنها را ابتدا پیدا کنید، فایلی که در اختیار شما قرار میگیرد، فایلی با پسوند exe. میباشد که شما باید فقط دستگاه را خاموش کنید و سپس فایل را کلیک کنید و باز شود، بعد از باز شدن کابل را به گوشی وصل کنید و فقط منتظر باشید تا روند کار به طور کامل انجام شود، فقط باید به این نکته توجه بفرمایید که تا آخر عملیات ( یعنی تا زمان بالا آمدن کامل گوشی ) کابل را از گوشی جدا نکنید.

برای گوشی های اندرویدی بلک بری نیز مانند بالا عمل میکنیم با کمب تفاوت که به شرح آن میپردازیم. ابتدا شما فایل Vendor را پاک کنید، این فایل کاری مه انجام میدهد بدین منظور میباشد که شما در این قسمت محدودیت نصب روی یک سیستم مشخص را ایجاد میکند پس شما باید ابتدا این فایل را کاملاً پاک کنید تا روی هر دستگاهی قابل نصب باشد، لذا به آدرس: c:\Program Files (86)\Common Files\Research In Motion\App Loader مراجعه کنید و فایل vendor را پاک کنید. سپس در همین فولدر App Loader را دبل کلیک کنید و باز کنید (بهتر است بعد از پاک کردن فایل Vendor فولدر را ببندید و مجدداً باز کنید)

فلش گوشی های BlackBerry

دقت داشته باشید که این عملیات باعث پاک شدن کامل اطلاعات و دادهای گوشی شما خواهد بود، لذا پیش از انجام هر کاری لطفاً از گوشی بکاپ تهیه بفرمایید. حال گوشی را خاموش کنید و به کامپوتر متصل کنید. حتماً سیستم کامپیوتر را به اینترنت وصل کنید و ترجیحاً  VPN نیز کانکت باشد. اجازه بدهید که درایور گوشی روی سیستم شما نصب شود. بعد از آن به ترتیب  روی گزینه بعدی و سپس بعد از اتصال به کامپیوتر و تشخیص پرت دستگاه میتوانید منتظر بمانید تا عملیات فلش به پایان برسد و همچنین لوگوی BlackBerry نیز پروسه پر شدن و اتمام مراحل فلش را به اتمام برساند، تبریک میگم شما توانستید گوشی خود را فلش کنید.

برای درک بهتر فلش گوشی های BlackBerry میتوانید فیلم زیر را ملاحظه بفرمایید، دقت داشته باشید که این کار نیازمند مهارت میباشد لطفاً در صورت عدم اطمینان در انجام این امر، لطفاً به یک متخصص تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط