ترفند اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

blank

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت در گوشی‌های هوشمند، سرعت اینترنت یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت کاربران است. سرعت اینترنت گوشی ممکن است به دلایل مختلف کاهش یابد، مانند شلوغی شبکه، تنظیمات نادرست، ویروس‌ها و نرم‌افزارهای غیرضروری. برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. هدف ما این است که با تغییرات ساده و کارآمد، سرعت اینترنت گوشی اندروید شما را به حداکثر برسانیم.

به طور خلاصه، برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندروید می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • حالت پرواز را روشن و خاموش کنید تا گوشی به شبکه سریع‌تر متصل شود.
  • گوشی را ری‌استارت کنید تا ایرادات شبکه رفع شود.
  • تنظیمات شبکه موبایل را ریست کنید یا APN را تغییر دهید.
  • دستورات CMD را در ویندوز وارد کنید تا پهنای باند اینترنت بهینه شود.

چگونه اینترنت را قوی کنیم؟ سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران را به خود درگیر کرده است. در بسیاری از سایت ها حرف از کد مخفی افزایش سرعت اینترنت به میان می آید. در ادامه در مورد این موضوع صحبت می کنیم و به شما خواهیم گفت که همه اینها تبلیغات است و الکی به وعده ها و ترفندهای آنها دل خوش نکنید. قبل از اینکه ادامه دهیم، ابتدا باید علت کند شدن گوشی را جویا شویم.

کند شدن گوشی می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از علل مهم عبارتند از:

  • پر شدن یا خرابی حافظه داخلی.
  • اجرای برنامه‌های زیاد و سنگین در پس‌زمینه.
  • نصب بروزرسانی‌های ناسازگار با سخت‌افزار گوشی.
  • وجود ویروس یا نرم‌افزار مخرب.

برای افزایش سرعت گوشی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • حذف فایل‌ها، برنامه‌ها و تبلیغات اضافی.
  • راه‌اندازی مجدد گوشی یا فعال کردن حالت پرواز.
  • تغییر مکان و دور شدن از مناطق با سیگنال ضعیف.
  • آپدیت کردن سیستم عامل و برنامه‌های نصب شده.
  • اسکن و پاکسازی گوشی از ویروس و نرم‌افزار مخرf.

با این مقدمه به سراغ روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید می رویم.

کد افزایش سرعت اینترنت

برای افزایش سرعت اینترنت شما کد خاصی وجود ندارد، زیرا به عوامل مختلفی مانند ارائه دهنده خدمات اینترنت، دستگاه و موقعیت مکانی شما بستگی دارد. با این حال، چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت اینترنت خود در گوشی هوشمند خود امتحان کنید:

  • کش خود را پاک کنید: فایل های کش می توانند به مرور زمان جمع شوند و سرعت اینترنت شما را کاهش دهند. پاک کردن کش می تواند به بهبود تجربه مرور شما کمک کند.
  • بستن برنامه های پس زمینه: اجرای چندین برنامه در پس زمینه می تواند پهنای باند شما را مصرف کند و سرعت اینترنت شما را کاهش دهد. برای آزاد کردن منابع، برنامه‌های غیرضروری را ببندید.
  • خاموش کردن به‌روزرسانی خودکار برای برنامه‌ها: غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برای برنامه‌ها می‌تواند به کارآمدتر کردن پهنای باند موجود شما کمک کند.
  • از مرورگر یا برنامه‌های لایت متفاوت استفاده کنید: برخی از مرورگرها و برنامه‌ها نسبت به سایرین از نظر داده کارآمدتر هستند. استفاده از مرورگری مانند Opera Mini یا استفاده از نسخه های ساده برنامه ها می تواند به بهبود سرعت اینترنت شما کمک کند.
  • تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید: گاهی اوقات، تنظیمات شبکه شما می تواند باعث کاهش سرعت اینترنت شود. بازنشانی تنظیمات شبکه می تواند به حل این مشکل کمک کند.
  • تنظیمات DNS خود را تغییر دهید: تغییر تنظیمات DNS برای استفاده از سرور DNS سریعتر می تواند به بهبود سرعت اینترنت شما کمک کند. می توانید از یک برنامه تغییر دهنده DNS برای تغییر تنظیمات DNS خود در گوشی هوشمند خود استفاده کنید.
  • استفاده از VPN: اگر ارائه دهنده خدمات اینترنت شما اتصال شما را محدود می کند، استفاده از VPN می تواند به دور زدن این محدودیت ها و بهبود سرعت اینترنت شما کمک کند.
  • غیرفعال کردن استفاده از داده های پس زمینه: محدود کردن همگام سازی برنامه ها در تلفن شما می تواند به بهبود سرعت اتصال شما کمک کند.
  • سیستم عامل روتر خود را به روز کنید: اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، به روز رسانی سیستم عامل روتر می تواند به بهبود سرعت اینترنت شما کمک کند.
  • به روتر خود نزدیکتر شوید: اگر از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل هستید، ممکن است با دور شدن از روتر، سرعت اینترنت شما کاهش یابد. برای حداکثر سرعت اینترنت تا حد امکان به روتر خود نزدیک بمانید.

به یاد داشته باشید که کد بالا بردن سرعت گوشی وجود ندارد و سرعت اینترنت شما در نهایت توسط برنامه ای که با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود دارید محدود می شود. اگر تمام این نکات را امتحان کرده اید و سرعت اینترنت شما همچنان پایین است، ممکن است لازم باشد برنامه خود را ارتقا دهید یا برای عملکرد بهتر ارائه دهنده اینترنت خود را عوض کنید.

چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم

گوشی های ما همیشه با سرعت بهینه ی اینترنت به آن وصل نمی شوند و بسیاری اوقات سرعت پایین و تاخیر زیاد در اتصال گوشی به اینترنت ما را کلافه می کند. اگر شما هم از سرعت پایین اینترنت در گوشی خود کلافه شده اید، خوب است بدانید که راه های زیادی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد. هیچ کدام از این راه ها نمی توانند شبکه ی اینترنت گوشی شما را از 4G و یا LTE  به شبکه ی 5G تبدیل کنند؛ اما می توانید با به کار بستن این روش ها سرعت بارگذاری محتوا در مرورگرهای خود را افزایش دهید.

چگونه نت خود را قوی کنیم؟

در همین ابتدا، توصیه می کنیم که اگر گوشی شما قدیمی است و سیستم عامل آن (اندروید و یا iOS) آن پایین است، سعی کنید تلفن همراه خود را ارتقاء دهید و یا اینکه به دنبال خرید گوشی موبایل با سرعت بالا باشید. حتی اگر هزینه خرید گوشی برای شما مهم است، می توانید یک دستگاه جدید اما با قیمت پایین تر خریداری کنید. برای کمک به شما عزیزان، سایت کوک موبایل اقدام به فروش انواع گوشی سامسونگ کرده است که براحتی می توانید یکی از ارزان ترین و بهترین گوشی های هوشمند خود را انتخاب کنید و با بهترین شرایط آن را خریداری کنید. برای مثال خرید گوشی A22 سامسونگ با حافظه داخلی 64 و رم 4 گیگابایت یکی از جدیدترین و ارزان ترین گوشی های سامسونگ را توصیه می کنیم.

مهم ترین مشکل هنگام اتصال به اینترنت، مشکل در پینگ و یا لَگ و تاخیر در اتصال به اینترنت است. در این آموزش قصد داریم روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی را آموزش دهیم. منظور ما از اینترنت گوشی اینترنت خط و یا دیتای موبایل است. برای شروع باید مطمئن شوید که گوشی شما به WiFi متصل نیست و فقط از طریق دیتای موبایل (اینترنت خط) به اینترنت متصل هستید. برای روشن کردن دیتای موبایل، باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول:  ابتدا به بخش Setting گوشی بروید و روی آیکون چرخ دنده ای Setting تپ کنید.

قدم دوم: روی گزینه ی Connections تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: روی گزینه ی Data Usage تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم چهارم: در صفحه ی باز شده، تاگل Mobile Data را به سمت راست بکشید و آن را on کنید.

نکته: اگر دوست داشته باشید می توانید از طریق میانبر ایجاد شده در سیستم عامل های اندرویدی و با کشیدن نوار نوتیفیکیشن های گوشی به سمت پایین و تپ کردن روی گزینه ی Mobile Data آن را روشن کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

پس از روشن کردن دیتای موبایل، روش های زیر را برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندروید به کار ببندید.

گام اول: اپلیکیشن های افزایش سرعت گوشی (Performance-Boosting) دانلود کنید.

به طور کلی پس از مدتی که از کارکردن سیستم عامل گوشی می گذرد، مموری کش (Cache) گوشی پر می شود و همین دلیل باعث می شود که عملکرد و سرعت کلی گوشی افت پیدا کند. پاک کردن کَش گوشی باعث آزاد سازی فضای اشغال شده توسط برنامه های درحال اجرا می شود و سرعت اجرای هر برنامه ای را روی گوشی افزایش می دهد.

تمامی برنامه هایی که فایل های خراب و یا تکراری را از گوشی شما حذف می کنند،  باعث می شوند که گوشی موبایل در بهینه ترین شرایط ممکن کار کند. برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. در ادامه سه تا از بهترین های آنها آمده است.

  • برنامه ی Clean Master: این برنامه به صورت همزمان دو کار بوستینگ و آنتی ویروس را انجام می دهد. این برنامه تمامی فایل های به درد نخور روی گوشی، نوتیفیکیشن ها و ویروس ها را حذف می کند تا سیستم عامل به راحتی بتواند وظایف محوله را انجام دهد.برای دانلود و نصب این بوستر روی لینک Clean Master کلیک کنید.
  • برنامه ی Systweak Android Cleaner:  این برنامه تمامی فایل های به در نخور گوشی را پاک کرده و آن را طوری سامان می دهد که مصرف باتری گوشی به حداقل برسد. برای دانلود این برنامه روی لینک Systweak Android Cleaner کلیک کنید.
  • برنامه DU Speed Booster: این برنامه پس از اجرا، RAM گوشی را خالی می کند و کش تمامی برنامه هایی را که در بک گراند گوشی در حال اجرا شدن است خالی می کند. این برنامه همچنین می تواند تمامی گوشی را برای پیدا کردن فایل های به در نخور بگردد و پس از معرفی آنها می توانید تنها با یک کلیک ساده این فایل های به درد نخور را پاک کنید. برای دانلود این برنامه روی لینک DU Speed Booster کلیک کنید.

گام دوم: تنظیمات شبکه و نتوورک گوشی را کنترل کنید.

اگر دائما برای اتصال گوشی به اینترنت و سرعت آن مشکل دارید، باید حتما نگاهی به تنظیمات نتوورک گوشی خود بیندازید؛ چرا که ممکن است ایراد کار از اینجا باشد. برای این منظور باید از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:

قدم اول: به Setting گوشی بروید.

قدم دوم: به بخش Connections بروید و روی آن تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: صفحه باز شده را به پایین اسکرول کنید و روی گزینه ی Mobile Networks تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم چهارم: به دقت شبکه هایی را که سیم کارت گوشی تان به آنها متصل است، وارسی کنید. این کار را از خواندن نوشته ای که زیر عبارات Network Mode می بینید، شروع کنید. هدف از این کار این است که شبکه های مجاز برای اتصال گوشی تنها به 3G محدود نشده باشد (3G only) و گوشی بتواند از تمامی شبکه های 4G و LTE بهره ببرد.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

بسیاری از گوشی های جدید، می توانند به صورت خودکار به دنبال شبکه های اینترنتی در اطراف گوشی بگردند و به آنها متصل شوند. اگر گوشی در پیدا کردن آنتن مشکل دارد، نگاهی به مقاله ی “رفع مشکل آنتن گوشی” بیندازید. بسیاری از مناطق جهان تحت پوشش شبکه ای GSM/WCDMA/LTE هستند، پس اولین کار این است که این شبکه ها را روی گوشی خود تست کنید. اگر در منطقه ای قرار دارید که این پوشش های شبکه ای در آن موجود نیست، پوشش شبکه ای جایگزین را پیدا کنید. همانطور که بالاتر هم گفتیم، برخی از گوشی ها می توانند به صورت خودکار شبکه های آنتن و اینترنت را پیدا کنند و شما لازم نیست کاری را انجام دهید.

نکته: اسامی گزینه هایی که در این آموزش آمده است، ممکن است از مدلی به به مدل دیگر در گوشی های مختلف، متفاوت باشد؛ در نتیجه اگر گزینه هایی با این اسامی پیدا نمی کنید نا امید نشوید و به گشتن ادامه دهید.

گام سوم: برنامه های غیرقابل استفاده و یا ویجت های بدون فایده را از روی گوشی خود آنیستال کنید.

برنامه های زیادی هستند که ظاهری ساده دارند اما در اصل خوره ی اینترنت هستند.  زمانی که شروع به دانلود برنامه های متعدد و پرمصرف اینترنتی می کنیم، باید دقت کنیم که هر کدام از این برنامه ها می توانند سرعت اینترنت گوشی را کاهش دهند. خوب است بدانید که شما به عنوان کاربر شبکه پهنای باندی را در اختیار دارید که میان مصرف کنندگان اینترنت گوشی شما که همان برنامه ها و شبکه های اجتماعی هستند، تقسیم می شود. اگر برنامه ی پر مصرف اینترنتی مثل اینستاگرام روی گوشی شما همواره در حال اجراست، طبیعی است که بهنای باندی برای وب گردی شما در گوگل کروم باقی نماند. از جمله برنامه های پرمصرف اینترنتی می توان به اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد.

اولین گام برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های هوشمند در این مرحله آن است که تمامی ویجت های به درد نخور و پر مصرف را از گوشی پاک کنید.  معمولا این ویجت ها بزرگترین مصرف کننده های پهنای باند اینترنت گوشی شما هستند در حالی که خیلی مفید نیستند، تنها جنبه زیبایی و بصری دارند و در عین حال حذف آنها به آسانی صورت می گیرد.  تنها کاری که  باید برای پاک کردن این ویجت ها انجام دهید این است که در صفحه ی هوم گوشی، انگشت خود را روی آیکون ویجت بگذارید و آن را کمی نگه دارید و سپس انگشتان را تا عبارت Remove که در بالای صفحه ظاهر می شود حرکت دهید و یا از لیست باز شده روی عبارت Uninstall تپ کنید تا ویجت آنیستال شود. در صورت Remove کردن ویجت، ویجت از روی گوشی شما پاک نمی شود و تنها از صفحه هوم گوشی پاک و غیرفعال می شود.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

برای آن که ویجت ها و برنامه های پر مصرف اینترنتی و به دردنخور را برای همیشه از روی گوشی پاک کنید، باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول: روی Setting تپ کنید.

قدم دوم: صفحه ی تنظیمات باز شده را به پایین اسکرول کرده و روی گزینه ی Apps تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: در صفحه باز شده می توانید لیست تمامی برنامه ها و ویجت های نصب شده روی گوشی را ببینید. صفحه را به پایین اسکرول کرده و به دنبال نام برنامه و یا ویجتی که قصد آنیستال کرن آن را دارید، بگردید.

قدم چهارم: در صورت پیدا کردن برنامه روی آن تپ کرده تا صفحه ی تنظیمات برنامه باز شود.

قدم پنجم: روی عبارت UNINSTALL که در این صفحه مشاهده می کنید، تپ کنید تا برنامه آنیستال شود.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

نکته: در مورد هر برنامه ای، بعد از باز کردن صفحه اطلاعات و تنظیمات آن، مقدار مصرف اینترنت از کل اینترنت دیتای موبایل مصرفی ذیل عنوان Mobile Data آمده است. می توانید با بررسی مقدار مصرف اینترنت هر برنامه در مورد آنیستال کردن آن تصمیم بگیرید.  دقت کنید که برخی برنامه ها به صورت بومی روی گوشی نصب شده اند و شما نمی توانید آنها را از روی گوشی آنیستال کنید. در مورد این برنامه ها گزینه ی UNINSTALL در صفحه ی تنظمیات و اطلاعات برنامه، غیرفعال است.

گام چهارم: یک برنامه ی بلاکر تبلیغات روی گوشی خود نصب کنید.

شاید خیلی عجیب به نظر برسد؛ اما تبلیغات می توانند یکی از بزرگترین مصرف کننده های اینترنت خط شما و کند کننده ی اتصال شما به اینترنت باشد. با یک گشت و گذار ساده و با جست و جوی کلیدواژه ی AdBlock  می توانید تعداد زیادی از این نوع برنامه ها را در فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید.  با نصب و اجرا کردن این نوع برنامه ها، اجازه ی بارگذاری و نمایش هیچ گونه تبلیغاتی روی اینترنت شما به تبلیغ کنندگان داده نمی شود. با این کار پهنای باند دیتای موبایل به هدر نمی رود و سرعت اینترنت گوشی اندروید شما افزایش می یابد.

گام پنجم: از اپلیکیشن های افزایش سرعت اینترنت استفاده کنید.

تعداد زیادی برنامه کاربردی وجود دارد که برای سیستم عامل اندروید نوشته شده است و شما می توانید با دانلود آنها به افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی تان کمک کنید. برای نمونه اپلیکیشن های Internet Booster and Optimizer و Faster Internet 2X از جمله مشهورترین برنامه های افزایش سرعت اینترنت هستند.

گام ششم: گزینه ی “بیشترین بارگذاری داده (Maximum Loading Data)” را انتخاب کنید.

گاهی اوقت می توانید با تغییر در تنظیمات گوشی، بیشترین سرعت بارگذاری داده ها را انتخاب کنید. برای اینکه از این طریق سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را اففزایش دهید، از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول: روی Setting گوشی تپ کنید.

قدم دوم:  به بخش Connections بروید.

قدم سوم: روی Data Usage تپ کنید.

قدم چهارم: روی گزینه ی Data Saver تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم پنجم:  تاگل Data Saver را به سمت چپ بکشید و آن را غیرفعال کنید. در این صورت گوشی بدون محدودیت داده ها را بارگذاری می کند و سرعت بارگذاری و دانلود گوشی افزایش پیدا می کند.

blank

تنها نکته مهم در مورد فعال سازی این گزینه،  حجم مصرفی اینترنت است. به طورکلی در حالت فعال بودن Data Saver مصرف حجم اینترنت کاهش و بالتبع سرعت دانلود نیز کم خواهد شد.

گام ششم: اتصال اینترنت را قطع و بار دیگر آن را وصل کنید.

آسان ترین راه برای حل مشکل عدم اتصال و یا کندی اتصال به اینترنت، قطع و وصل کردن کانکشن است. برای این منظور باید با تپ کردن روی گزینه ی Mobile Data دیتای موبایل را غیرفعال کنید و بعد از چند ثانیه با تپ کردن مجدد روی این ایکون، آن را وصل کنید. تجربه نشان داده است که پس از قطع و وصل کردن دیتای موبایل، سرعت اینترنت گوشی اندرویدی بهبود پیدا می کند.

اگر تمامی این راه حل ها را اجرا کردید و سرعت اینترنت گوشی شما بهبود پیدا نکرد، می توانید به فکر تعویض اپراتور سیم کارت خود باشید. در برخی نقاط برخی اپراتورها خدمات شبکه ی بهتری را نسبت به بقیه فراهم می آورند. روش های فهمیدن قدرت سیگنال شبکه و سوییچ به دکل های قدرتمند تر در مقاله ی ” رفع مشکل آنتن دهی و بهبود قدرت آنتن گوشی بحث شده است. در صورتی که گوشی آنتن ندارد و یا روی علامت آنتن در گوشی ضربدر خورده است، ممکن است آنتن گوشی دچار مشکل شده باشد که در این صورت تنها راه علاج، سپردن گوشی به متخصصان تعمیرات موبایل است.

افزایش سرعت اینترنت ایرانسل

ایرانسل یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت در کشور است که میلیون‌ها کاربر را در سطح کشور پوشش می‌دهد. ایرانسل با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، سعی دارد تا سرعت بالای اینترنت را به مشترکین خود ارائه دهد. اما گاهی ممکن است به دلایل مختلف، سرعت اینترنت ایرانسل کاهش یابد و باعث نارضایتی کاربران شود. در این بخش قصد داریم روش‌های مختلفی را برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید تجربه بهتر و سریع‌تری از اینترنت داشته باشید.

برای افزایش سرعت نت ایرانسل می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید یا حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.
  • مکان فعلی خود را عوض کنید و از مناطقی که سیگنال شبکه ضعیف است دور شوید.
  • برنامه‌های اضافی، ویجت‌ها و تبلیغات را حذف یا بلاک کنید.
    Data Saver یا Low Data Mode را غیرفعال کنید.
  • تنظیمات شبکه گوشی را بازنشانی کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا کد مخفی افزایش سرعت اینترنت ایرانسل واقعیت دارد باید گفت: «کد مخفی خاصی برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل وجود ندارد.  اما می‌توانید از روش‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند استفاده کنید».

برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • آپدیت کردن سیستم عامل گوشی.
  • تغییر مکان و دور شدن از مناطق با سیگنال ضعیف.
  • حذف یا بلاک کردن برنامه‌ها، ویجت‌ها و تبلیغات اضافی.
  • غیر فعال کردن Data Saver یا Low Data Mode.
  • بازنشانی تنظیمات شبکه گوشی.

 

سخن پایانی

در این مقاله، آموزش افزایش سرعت اینترنت را توضیح دادیم. کاربران گوشی های اندرویدی می توانند با استفاده از چند گام ساده سرعت اینترنت گوشی های خود را افزایش دهند. اولین گام برای افزایش سرعت اینترنت، پاک کردن کش برنامه های گوشی و مرحله ی بعدی پاک کردن برنامه های پر مصرف اینترنت است. تمامی ترفندهای افزایش سرعت اینترنت در این پست آمده است.

سوالات متداول 

1- چگونه می توان سرعت داده تلفن همراه خود را افزایش داد؟

راه هایی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل در تلفن اندروید شما وجود دارند که در زیر به چند مورد اشاره شده است:

  • حافظه پنهان (cache) را در تلفن خود بررسی کنید.
  • برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.
  • گزینه دانلود حداکثر داده را فعال کنید.
  • اتصال شبکه به 3G را انتخاب کنید.
  • حالت متن در مرورگر را فعال کنید.
  • یک مرورگر وب سریعتر را برای تلفن خود انتخاب کنید.
  • از برنامه های اندروید استفاده کنید.

2- آیا برنامه های تقویت کننده سیگنال واقعاً کار می کنند؟

برنامه های زیادی برای تقویت سیگنال در گوشی های اندروید وجود دارند که بسیار جذاب هستند، برای مثال یکی از آنها Network Booster Free است. این برنامه واقعاً و به طور موثری وظیفه خود را انجام می دهد و سیگنال ها را تقویت می کند. برخی از کاربران گفته اند که این برنامه سیگنال شما را حتی در جاهایی که هیچ وقت آنتن نمی داده است و سیگنال های شبکه وجود نداشته است، روی گوشی نشان می دهد.

3- آیا استفاده از برنامه های تقویت کننده سیگنال غیر قانونی هستند؟

استفاده از برنامه های تقویت کننده سیگنال بیشتر توسط کاربرانی استفاده می شود که مشکل آنتی دهی دارند و در محل زندگی آنها سیگنال های شبکه های اینترنتی ضعیف هستند. پس نمی توان گفت که انها غیر قانونی هستند.

4- چرا سرعت داده های تلفن همراه من خیلی کند است؟

مشکل سرعت کند اتصال داده های تلفن همراه اغلب با راه اندازی مجدد تنظیمات شبکه خود، و سپس ریستارت گوشی، برطرف می شود. مشکل این است که با این کار نقاط دسترسی Wi-Fi و دستگاه های بلوتوث را ریست می شوند. در گوشی های اندرویدی، برای تنظیم مجدد تنظیمات شبکه، معمولاً نیازی به ریستارت کردن گوشی نیست.

5- چرا سرعت اینترنت 4G من خیلی کند است؟

اگر گوشی شما از اینترنت 4G استفاده می کند اما هنوز سرعت اینترنت آن بسیار کند است، چند دلیل وجود دارد، یکی از این دلایل می تواند مربوط به حافظه نهان (cache) باشد که فضای بسیار زیادی از گوشی شما را اشغال کرده است. برنامه ها و خدمات به آرامی محل تجمع کش هستند که فضای ارزشمند سیستم شما را پر می کنند. این فضای اشغال شده براحتی اجرای نرم و روان برنامه ها را هنگام بوت شدن را با مشکل مواجه می کند. حافظه نهان برنامه های خود را پاک کنید.

6- چگونه می توانم مشکل کندی داده های تلفن همراه را حل کنم؟

قبل از تماس با پشتیبانی فنی اپراتور تلفن همراه خود، ابتدا این مراحل ساده را امتحان کنید تا ببینید که آیا مشکلات کندی سرعت داده های تلفن همراه شما برطرف شده است یا خیر.

  • تلفن خود را ریستارت کنید.
  • مکان خود را تغییر دهید.
  • برنامه ها را به روز کنید و برخی که بلااستفاده هستند را غیرفعال کنید.
  • برنامه صرفه جویی داده ها و یا حالت سرعت کند داده ها را غیرفعال کنید.
  • اگر از VPN استفاده می کنید آن را غیر فعال کنید.
  • مشکل شبکه اینترنت را بررسی کنید.
  • تنظیمات شبکه تلفن خود را ریست کنید.
  • سیم کارت خود را بیرون بکشید و دوباره وارد کنید.

7- سرعت 4G بیشتر است یا LTE ؟

در اصطلاح عامیانه، تفاوت بین 4G و LTE در این است که 4G سریعتر از LTE است. دلیل این امر این است که 4G مطابق با استانداردهای فنی تعیین شده است در حالی که استاندارد سرعت انتقال داده های LTE یک فناوری مستقل نیست، بلکه شاخه‌ای از 4G است که به دنبال آن است تا به سرعت ‌های تعریف شده در این استاندارد برسد.

8- چه سرعتی باید در LTE داشته باشم؟

میانگین سرعت دانلود 4G LTE 12-30 مگابیت بر ثانیه است. در شهرهای بزرگ متوسط سرعت دانلود به 35 مگابیت در ثانیه می رسد.

9- چگونه می توانم سیگنال 4G خود را در خانه بیشتر کنم؟

  • موقعیت مکانی خود را تغییر دهید.
  • به طبقه بالا (یا چند طبقه بالاتر) بروید. سیگنال در طبقات بالاتر قوی تر است، در طبقات پایین و سطح زمین موانع بیشتری وجود دارند.
  • به پنجره نزدیکتر شوید.
  • از ساختمان و فضای بسته بیرون بروید.
  • به جاهای بلندتر بروید.
  • نزدیکترین برج اپراتور سیم کارت خود را پیدا کنید.

10- چگونه می توانم سیگنال داده تلفن همراه خود را تقویت کنم؟

بهترین راه های بهبود سیگنال تلفن همراه در زیر آورده شده است:

  • نرم افزار خود را به روز کنید. گاهاً از طرف شرکت و اپراتور سیم کارت شما پیامهایی مبنی بر بروزرسانی نرم افزار اپراتور خود دریافت می کنید.، سعی کنید همیشه نرم افزار را به روزرسانی کنید.
  • سرویس هایی را که در حال حاضر از آنها استفاده نمی کنید غیر فعال کنید.
  • تنظیمات Voice and Data خود را تغییر دهید.
  • حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید.
  • تنظیمات شبکه خود را ریست کنید.
  • اپراتور شبکه خود را به صورت دستی تغییر و یا مجدداً انتخاب کنید.

مطالب مرتبط