ترفند اندروید

آموزش ضبط تماس­ بر روی گوشی­های اندرویدی

blank

شاید شما هم گاهی اوقات احساس کرده اید که نیاز دارید برخی تماس های روی تلفن همراهتان را ضبط کنید. این کار می تواند به دلایل متعددی انجام شود؛ برای مثال برای داشتن مدرکی قانونی یا شاید هم فقط برای اینکه یک نسخه از آن مکالمه را تا همیشه پیش خود نگه داشته باشید. متاسفانه ضبط تماس های صوتی بر روی گوشی های اندرویدی آنچنان هم که فکر می­کنید کار آسانی نیست. نه تنها سیستم عامل اندروید برای این منظور برنامه پیش فرضی ندارد، بلکه پیدا کردن اپلیکیشنی که بتواند بدون هیچ مشکلی و با شفافیت بالا مکالمه شما را ضبط نماید نیز بسیار مشکل است. به همین منظور ما برای شما این مطلب را آماده کرده ایم تا راهکاری برای ضبط تماس­هایتان پیش روی شما قرار دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

نکته بسیار مهم: هر کشوری قوانین مخصوص به خود را در مورد ضبط تماس های صوتی دارد. ولی در حالت کلی، در صورتی که هر دو طرف مکالمه از ضبط شدن تماس اطلاع داشته باشند، مشکل قانونی وجود نخواهد داشت. این در حالی است که مثلا در بعضی ایالات امریکا، تنها مطلع بودن یک طرف مکالمه از ضبط شدن تماس (از لحاظ قانونی) کافی است. پس برای اطمینان خاطر، قبل از شروع به ضبط کردن تماس­هایتان، قوانین مربوط به این امر را در ایران بررسی نمایید.

آموزش ضبط تماس بر روی گوشی‌های اندرویدی یکی از جذاب ترین ترفندهایی است که بسیاری از کاربران دوست دارند آن را به طور حرفه ای یاد بگیرند.

ضبط تماس یک ویژگی مفید است که به شما اجازه می‌دهد صدای مکالمات تلفنی خود را ذخیره کنید. این ویژگی می‌تواند برای اهداف حقوقی، شخصی یا حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، شما می‌توانید یک تماس مهم را ضبط کنید تا بعداً به آن گوش دهید، یا یک تماس خاطره‌انگیز را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارید.

برای ضبط تماس بر روی گوشی‌های اندرویدی، شما نیاز به دانلود و نصب یک برنامه کاربردی از فروشگاه Google Play دارید. برخی از برنامه‌های پرطرفدار و قابل اعتماد برای ضبط تماس عبارتند از:

  • Cube ACR
  • Call Recorder – ACR
  • Automatic Call Recorder
  • RMC: Android Call Recorder
  • Truecaller

پس از نصب برنامه مورد نظر خود، شما باید دسترسی‌های لازم را به آن بدهید تا بتواند تماس‌های شما را ضبط کند. سپس شما می‌توانید تنظیمات برنامه را به دلخواه خود سفارشی کنید. برای مثال، شما می‌توانید تعیین کنید که آیا همه تماس‌ها ضبط شوند یا فقط تماس‌های خاص، چه فرمت صوتی برای فایل‌های ضبط شده استفاده شود، و کجا فایل‌های ضبط شده ذخیره شوند.

پس از اینکه همه چیز را آماده کردید، شما می‌توانید با استفاده از برنامه خود تماس‌های خود را ضبط کنید. هنگام تماس، شما معمولاً یک نشانگر در صفحه نمایش خود خواهید دید که نشان می‌دهد که تماس در حال ضبط است. شما همچنین می‌توانید تماس را متوقف کنید یا از حالت ضبط خارج کنید. پس از پایان تماس، شما می‌توانید فایل صوتی را در برنامه خود پخش، ویرایش، حذف یا به اشتراک بگذارید.

ضبط تماس یک فعالیت حساس است که ممکن است با قوانین و مقررات کشور در تضاد باشد. بنابراین، قبل از ضبط هر تماسی، شما باید از رعایت حقوق و مسئولیت‌های خود و طرف مقابل اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک اصل کلی، شما باید همیشه اجازه طرف مقابل را برای ضبط تماس بگیرید و از هرگونه سوءاستفاده از فایل‌های ضبط شده خودداری کنید.

چگونه ضبط تماس سامسونگ را فعال کنیم 

چگونه هنگام تماس صدا را ضبط کنیم؟ با استفاده از برنامه Phone در گوشی سامسونگ تماس های خود را ضبط کنید. از این برنامه می توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • همیشه تماس های شماره های ناشناس را ضبط کنید.
  • همیشه تماس ها را از مخاطبین انتخاب شده ضبط کنید.
  • یک تماس خاص را ضبط کنید.

می توانید مکالمات ضبط و ذخیره شده را پخش کنید. همچنین می توانید به تنظیمات ورود کنید و مدت زمان ذخیره و نگهداری تماس های ضبط شده را سفارشی کنید.

لطفا توجه داشته باشید:

  • این ویژگی در “تماس از طریق Wi-Fi” کار نمی کند.
  • مراحل و تصاویر ممکن است بر اساس سیستم عامل یا در دسترس بودن ویژگی متفاوت باشد.

نحوه ضبط تماس با گوشی سامسونگ گلکسی

در گوشی های سامسونگ این امکان وجود دارد که بتوانید تماس‌های مهم خود را در تلفن هوشمند خود ضبط کنید و هر زمان که بخواهید آنها را از قسمت گالری پخش کنید.عملکرد ضبط تماس فقط زمانی ظاهر می شود که در یک تماس فعال هستید.

برای ضبط تماس با گوشی سامسونگ گلکسی خود مراحل زیر را طی کنید.

  • برنامه تلفن را باز کنید و تماس بگیرید.
  • هنگامی که در یک مکالمه فعال هستید، روی منوی سه نقطه در بالا ضربه بزنید.
  • ضبط تماس را انتخاب کنید. یک نقطه قرمز وضعیت و زمان ضبط تماس فعال را نشان می دهد.
  • تماس را قطع کنید یا همان منو را در بالا باز کنید تا ضبط تماس متوقف شود.

به این طریق، مکالمه شما ضبط می شود و در حافظه داخلی ذخیره می شود و برای آن نوتیفیکیشن ارسال می شود. می توانید انگشت خود را از بالا به پایین بکشید و نوتیفیکیشن سنتر را باز کنید. اعلان تماس ضبط شده را بررسی کنید و روی آن ضربه بزنید تا به صدای ضبط شده گوش دهید. هنگامی که تماسی را ضبط می کنید، یک نماد میکروفون کوچک در کنار نام (یا شماره) مخاطب در منوی اخیر برنامه تلفن ظاهر می شود.

ضبط تماس های تلفنی با اپلیکیشن Google Voice

برای بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید، به صورت پیش فرض، برنامه Google Voice بر روی دیوایس اندرویدی­ شان نصب شده است. از مزایای این برنامه رایگان بودن آن است. شما می­توانید تنها با نصب این اپلیکیشن و ساخت یک حساب کاربری Google Voice شروع به ضبط تمامی تماس های خود کنید! البته اصلاح می­کنیم، فقط تماس­های ورودی­تان قابلیت ضبط شدن با این برنامه را دارند، نه تمامی تماس­ها! این بدان معنی است که اگر شما با فردی تماس بگیرید(تماس خروجی برقرار کنید) گوگل وویس نمی تواند صدای مکالمه را ضبط و ذخیره کند.

برای ضبط تماس ها از این طریق،  ابتدا می­ بایست یک حساب کاربری Google Voice برای خود بسازید. به این منظور وارد سایت Google Voice شده و مراحل ثبت نام آن را یکی پس از دیگری دنبال کنید. پس از ساخت اکانت خود، مراحل زیر را انجام دهید تا قابلیت ضبط تماس ها را بر روی حساب کاربری تان فعال کنید:

گام اول: به سایت Google Voice  رفته و وارد صفحه اصلی حساب Google Voice خود شوید.

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

گام دوم: آیکون سه نقطه عمودی را که در قسمت سمت چپ صفحه قرار گرفته است انتخاب کنید و سپس وارد بخش Settings (تنظیمات) شوید.

گام سوم: وارد بخش Calls (تماس­ها) شده و گزینه Incoming Call Options (تماس­های ورودی) را فعال کنید.

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

حالا دیگر شما قادر خواهید بود تماس­های ورودی خود را ضبط کنید. فقط کافیست در حین مکالمه، عدد “4” را بر روی صفحه کلید گوشی خود انتخاب کنید. به محض وارد کردن عدد “4”، شخصی که در حال مکالمه با آن هستید، یک بوق کوتاهی به معنی شروع شدن ضبط تماس خواهد شنید. برای قطع ضبط تماس نیز کافیست دوباره عدد “4” را وارد کنید. پس از قطع شدن ضبط مکالمه، فایل صوتی آن داخل Inbox شما ذخیره می­شود. برای دسترسی و استفاده از فایل تماس های ضبط شده تان می­توانید وارد Menu شده و گزینه Recorded را انتخاب کنید.

شما همچنین می­توانید تمامی این سرویس­ها را از اپلیکیشن Google Voice نیز دریافت کنید. وارد برنامه شده و 3 خط بالا سمت چپ صفحه را لمس کنید تا وارد تنظیمات شوید. وارد منویAdvance Settings (تنظیمات پیشرفته) شده و گزینه Incoming Calls (تماس­های ورودی) را فعال کنید.

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

ضبط تماس اندروید با برنامه شخص ثالث

شاید برنامه های زیادی برای ضبط تماس ها مخصوص سیستم عامل اندروید طراحی شده باشند، ولی فقط تعداد محدودی از آن ها به صورتی کاملا رضایت بخش عمل می­کنند. ما تعداد زیادی از آن­ها را برای ارزیابی و رسیدن به نتیجه مناسب مورد تست و بررسی قرار دادیم. متاسفانه بسیاری از این برنامه ها برای ضبظ تماس و مکالمه، به میکروفون بیرونی گوشی شما متکی هستند. این موضوع باعث می­شود در صورتی که مکالمه­ تان را بر روی اسپیکر نگذاشته باشید، تماس شما با صدای تقریبا کمی ضبط شود. با این همه، ما برای شما تعدادی از بهترین گزینه­ ها را معرفی خواهیم کرد.

ضبط تماس های اندروید Automatic Call Recorder Pro

شاید بتوان Automatic Call Recorder Pro را به عنوان بهترین گزینه ضبط کننده تماس ها بر روی گوشی های اندرویدی معرفی کرد. دلیلش هم اینترفیس بسیار قوی و پیشرفته آن است. این اپلیکیشن نه تنها ظاهر بسیار زیبا و کاربرپسندی دارد، بلکه کاملا دقیق و رضایت بخش عمل می­کند.

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

این برنامه همراه خود تنظیمات بسیار گسترده ای ارائه می­کند. مثلا شما می­توانید گزینه ای را فعال کنید تا به صورت خودکار تمام تماس­هایتان را ضبط کند، یا می­توانید تنها با تکان دادن گوشی خود در حین مکالمه (Shake Your Phone) شروع به ضبط مکالمه ­تان کنید؛ یا مثلا گزینه ­های زیادی برای تغییر کیفیت صدای ضبط تماس وجود دارد. همچنین می­توانید فایل ضبط شده مکالمه ­تان را بر روی سیستم های فضای ابری مثل Google Drive، Dropbox و … نیز ذخیره کنید.

ضبط تماس های اندروید Call Recorder ACR

قطعا یکی از بهترین اپلیکیشن های ضبط تماسهای صوتی بر روی گوگل پلی استور، برنامه Call Recorder ACR می­باشد. این برنامه در دو نسخه رایگان و اختصاصی ارائه شده است و شما می­توانید تنها با پرداخت 4 دلار از شر تمامی تبلیغات نسخه رایگان آن خلاص شوید.Call Recorder ACR برنامه ای بسیار جمع و جور، همراه با ظاهری دوست داشتنی است. این اپلیکیشن بر اساس شماره تلفن، تماس های شما را ضبط و ذخیره می­کند. همچنین به صورت خودکار تماس های ضبط شده قدیمی را نیز پاک می­کند. البته شما می­توانید با نشان دار کردن یک فایل (Mark a Recording) از پاک شدن آن به صورت خودکار جلوگیری کنید.

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

آموزش ضبط تماس­ها بر روی گوشی­های اندرویدی

جذاب تر از همه این ها، شما می­توانید با مشخص کردن یک شماره خاص، از ضبط شدن تماس­های آن جلوگیری کنید. نکته منفی این برنامه، عدم توانایی آن در ضبط تماس های بر مبنای آی پی (VoIP) و تماس های بر روی شبکه وای فای (Wi-Fi) می­باشد و فقط قادر به ضبط تماس های بر روی شبکه موبایل (Cellular Network) می­باشد. این به این معنی است که اگر نیاز به ضبط تماس های خود در حین استفاده از برنامه هایی مثل Google Fi یا امثال آن (که تماس های اینترنتی و بر روی شبکه وای فای برقرار می­کنند) دارید، می­ بایست قبل از شروع ضبط مکالمه، Wi-Fi تلفن همراه خود را غیرفعال کنید.

ضبط تماس های اندروید توسط یک دستگاه ضبط کننده خارجی

چگونه تماس را ضبط کنیم؟

یک راه دیگری نیز برای ضبط تماس­هایتان وجود دارد. البته روش آسانی نیست و امکان دارد کمی گرانتر از روش­های دیگر برایتان تمام شود! می­توانید به جای استفاده از یک اپلیکیشن مجزا، یک دستگاه ضبط کننده تماس صدا خریداری کرده و آن را از طریق جک 3.5 میلیمتری به گوشی خود متصل کنید.

blank

گزینه های زیادی برای خرید اینچنین دستگاه هایی دارید، ولی Esonic Cell Phone Call Recorder و RecorderGear PR200 از بهترین های آن ها هستند که کاربری بسیار آسانی دارند و قیمتشان نیز بین 80 تا 110 دلار می­باشد. قطعا این دستگاه ها گرانتر از برنامه هایی که بالاتر معرفی کردیم هستند، ولی ضبط تماس هایتان بسیار راحت تر خواهد بود و از همه مهمتر، این روش بسیار قابل اعتماد تر است.

سخن پایانی

چگونه مکالمه را ضبط کنیم؟

شما می توانید با استفاده از برخی برنامه ها، تماس های دریافتی و مکالمه هایتان با گوشی اندروید را ضبط کنید. ضبط تماس های اندروید قابلیتی نیست که به صورت پیش فرض روی گوشی موبایل قرار داده شده باشد و برای ضبط مکالمات روی اندروید، باید از برنامه های گوگل، برنامه های شخص ثالث و یا ابزار جانبی مناسب این کار بهره ببرید.

از این به بعد هر کی از شما پرسید، چگونه ضبط تماس سامسونگ را فعال کنیم؟ راحت مطالب بالا رو بهش یادآوری کنید. یا اینکه خیلی راحت لینک این مقاله را با آنها با اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1- آیا امکان ضبط مکالمه روی گوشی اندروید من وجود دارد؟

بسیاری از کاربران اندروید برنامه Google Voice را بر روی تلفن خود نصب کرده اند ، که ضبط تماس های تلفنی را با استفاده از یک حساب Google Voice آسان می کند. این برنامه به شما امکان می دهد تماس های خود را به صورت رایگان ضبط کنید. … اگر از Google Voice استفاده کنید، می توانید تماس های دریافتی را ضبط کنید.

2- چگونه با Google Voice تماس را ضبط کنم؟

مرحله 1: به صفحه اصلی Google Voice بروید.

مرحله 2: روی منوی سه نقطه عمودی بیشتر که در سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و منوی تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 3: به بخش تماس ها بروید و گزینه های تماس ورودی را با استفاده از دکمه کشویی در سمت راست روشن کنید.

3- بهترین برنامه ضبط مکالمه برای اندروید کدام است؟

بهترین برنامه های ضبط تماس برای تلفن اندروید

  • Automatic Call Recorder. ضبط تماس تلفنی خودکار بهترین برنامه برای ضبط تماس در اندروید است که به شما کمک می کند هر مکالمه مورد نظر خود را ضبط کنید.
  • Truecaller.
  • Call Recorder ACR.
  • Cube Call Recorder ACR.
  • Call Recorder: Automatic.
  • Note Call Recorder.
  • .RMC Call Recorder

4- چگونه می توانم در اندروید خود تماس تلفنی را ضبط کنم بدون اینکه طرف مقابل اطلاع داشته باشد؟

براحتی برنامه ضبط خودکار تماس Automatic Call Recorder را نصب کنید:

  • برنامه Google Play Store را در دستگاه اندروید خود باز کنید.
  • برنامه ضبط تماس خودکار را جستجو کنید.
  • توسط Appliqato برنامه را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • روی نصب ضربه بزنید.
  • لیست مجوزها را بخوانید.
  • اگر لیست مجوزها برای شما قابل قبول است، روی پذیرش ضربه بزنید.
  • اجازه دهید نصب تمام شود.

5- آیا می توانم در اندروید 10 مکالمه تلفنی را ضبط کنم؟

در برخی از کشورها در برخی از تلفن ها ، ویژگی ضبط تماس Android 10 فعال است. در این حالت هیچ کاری لازم نیست انجام دهید، فقط Boldbeast Recorder را نصب کنید. هم صدای شما و هم صدای تماس گیرنده، به طور واضح ضبط می شود.

6- چگونه می توانم برنامه ضبط تماس خود را مخفی کنم؟

5 بهترین برنامه ضبط تماس پنهان برای اندروید است که با ان می توانید ضبط تماس را مخفی کنید:

  • Spyzie.
  • Call Recorder Pro.
  • iPadio.
  • Automatic Call Recorder.
  • TTSPY.

7- از کجا بدانم تماس من ضبط شده است؟

راهی برای اینکه بدانید تماس شما توسط طرف مقابل ضبط شده است وجود ندارد.

8- چرا نمی توانم تماس ها را روی دستگاه اندرویدی ضبط کنم؟

الگوریتم اندروید فقط از یک برنامه برای استفاده از میکروفون استفاده می کند. … بنابراین ، اگر از برنامه هایی غیر از برنامه سیستم مانند صدای Jio4GVoice استفاده می کنید ؛ ضبط کننده تماس نمی تواند به میکروفون دسترسی داشته باشد و از این رو نمی تواند تماس را ضبط کند. اگر اینگونه نباشد ، احتمالاً پوسته اندروید (UI) که در موبایل شما نصب شده است، اشکال دارد.

9- آیا کسی می تواند به تماس های تلفنی شما گوش دهد؟

هرکسی که شماره تلفن همراه شما را دارد، توانایی شنیدن تماس های شما، خواندن متن های شما و ردیابی موقعیت مکانی شما (حتی اگر GPS خاموش باشد) را دارد.

10- آیا کسی می تواند حین تماس با شما تلفن شما را هک کند؟

تلفن شما می تواند توسط هر هکری فقط با دانستن شماره تلفن شما هک شود. شما لازم نیست به هر چیزی پاسخ دهید. آنها شماره شما را دارند و سپس می توانند به تماس های تلفنی شما گوش دهند و متن های شما را بخوانند و حتی موقعیت مکانی شما را پیدا کنند. … تنها کافیست که شماره شما را داشته باشند.

مطالب مرتبط