ترفند iOS

غیر فعال کردن تنظیم روشنایی خودکار آیفون

blank

غیر فعال کردن تنظیم روشنایی خودکار آیفون بسیار ساده صورت می گیرد که در ادامه به آن می پردازیم.

در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چرا صفحه نمایش آیفون کم نور می شود و چطور می شود آن را متوقف کرد؟ اگر نور گوشی صفحه نمایش آیفون شما به طور مداوم کم می شود احتمالا به خاطر تنظیمات پیش فرضی است که بر روی گوشی شما صورت گرفته است و به صورت خودکار نور صفحه نمایشگر را کم و زیاد می کند. این تنظیم نور بر پایه شرایط نور محیط و میزان انرژی باتری تنظیم می شود. چند راه برای تنظیم آن وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

غیر فعال کردن تنظیم روشنایی خودکار آیفون

به صورت پیش فرض و بر اساس تنظیمات اولیه، گوشی آیفون شما مدام نور صفحه را بر اساس شرایط و نور محیط تنظیم می کند. این میزان می تواند از کمترین میزان روشنایی ال سی دی آیفون تا بیشترین حد آن باشد. برای مثال اگر در یک روز آفتابی در محیط بیرون هستید روشنایی صفحه گوشی موبایل اپل شما در بیشترین حد خود قرار دارد. با این حال اگر شما این ویژگی را دوست ندارید و ترجیح می دهید خودتان به صورت دستی روشنایی صفحه آیفون را تنظیم کنید می توانید این ویژگی را تنظیم کنید.

مرحله اول: به بخش Setting در گوشی آیفون خود بروید

برای انجام این کار برنامه تنظیمات را در گوشی آیفون خود باز کنید و منوی Accessibility را باز کنید.

غیر فعال کردن تنظیم روشنایی خودکار آیفون

به بخش Setting در گوشی آیفون خود بروید و بر روی گزینه Accessibility بزنید

مرحله دوم: بر روی گزینه Display & Text Size بزنید

در این مرحله و در قسمت Accessibility بر روی گزینه Display & Text Size بزنید.

بر روی گزینه Display & Text Size بزنید

در این بخش بر روی گزینه Display & Text Size بزنید

مرحله سوم: گزینه Auto-Brightness را غیرفعال کنید

در قسمت Display & Text Size به سمت پایین اسکرول کنید تا به دکمه Auto-Brightness برسید و آن را از حالت فعال در بیاورید و دکمه را به سمت دیگر بکشید تا آن را غیرفعال کنید.

گزینه Auto-Brightness را غیرفعال کنید

گزینه Auto-Brightness را غیرفعال کنید

مرحله چهارم: تنظیم میزان روشنایی از طریق Control Center

حالا روشنایی صفحه گوشی آیفون شما به صورت اتوماتیک کم و زیاد نمی شود. برای تنظیم آن می توانید منوی Control Center را باز کنید و میزان روشنایی را (مطابق شکل زیر) به صورت دستی کم و زیاد کنید.

تنظیم میزان روشنایی از طریق Control Center

تنظیم میزان روشنایی از طریق Control Center

مرحله پنجم: خاموش کردن ویژگی Attention-Aware در گوشی آیفون

اگر گوشی موبایل اپل شما از ویژگی فیس آی دی برخوردار است، وقتی می خواهید قفل صفحه را باز کنید و گوشی تشخیص بدهد که شما به صفحه نگاه نمی کنید، نور صفحه را کم کند. این ویژگی به این دلیل در گوشی آیفون تعبیه شده که شارژ باتری بیهوده تلف نشود. برای اینکه مطمئن شوید این ویژگی موجب اخلال در باز کردن قفل صفحه با فیس آی دی گوشی موبایل شما می شود، می توانید آن را غیر فعال کنید. می توانید این ویژگی را برای مدت یک روز غیر فعال کنید. برای این کار باید به بخش Setting بروید و سپس بر روی Accessibility بزنید. سپس وارد بخش Face ID & Attention شوید و ویژگی Attention-Aware Features را غیرفعال نمایید.

خاموش کردن ویژگی Attention-Aware در گوشی آیفون

خاموش کردن ویژگی Attention-Aware در گوشی آیفون

مرحله ششم: غیرفعال کردن و تنظیمات گزینه Night Shift در آیفون

ویژگی Night Shift یا تغییر نور در شب هم یک ویژگی دیگر است که نور صفحه را به صورت خودکار تنظیم می کند تا در شب چشمان شما و موقع نگاه کردن به تصویر کمتر اذیت شود. ویژگی  Night Shiftباعث می شود رنگ ها در نور شب تغییر پیدا کنند و نور صفحه کمتر شود. اگر این ویژگی اخلالی در گوشی شما ایجاد می کند می توانید آن را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن آن هم می توانید به بخش Setting بروید و سپس بر روی Display & Brightness بزنید و بر روی ویژگی Night Shift کلیک کنید.

غیرفعال کردن و تنظیمات گزینه Night Shift در آیفون

غیرفعال کردن و تنظیمات گزینه Night Shift در آیفون

مرحله هفتم: زمان بندی برای گزینه Night Shift در آیفون

در ویژگی Night Shift که در مرحله قبلی دسترسی به آن توضیح داده شد، می توانید بر روی گزینه Scheduled بزنید که در کنار آن قرار دارد. سپس می توانید زمان استفاده از این ویژگی را تنظیم کنید که در مواقع دیگر و نور کم این ویژگی فعال نشود.

زمان بندی برای گزینه Night Shift در آیفون

زمان بندی برای گزینه Night Shift در آیفون

نحوه افزایش زمان قفل صفحه خودکار و نور صفحه در آیفون

وقتی قفل صفحه گوشی موبایل ایفون شما باز است ولی با آن کار نمی کنید، این گزینه به صورت اتوماتیک نور ال سی دی صفحه را کم می کند و سپس گوشی را قفل می کند تا از مصرف انرژی باتری جلوگیری کند. کم شدن نور صفحه در این حالت نشان می دهد که گوشی در حال خاموش کردن صفحه و قفل کردن صفحه نمایش آیفون است. این ویژگی را نیز می توانید تغییر دهید تا زمان طولانی تری گوشی شما قبل از قفل شدن نور صفحه را تامین کند. ممکن است شما در حال خواندن چیزی از روی گوشی موبایل خود باشید و امکان لمس صفحه را نداشته باشید و گوشی تشخیص بدهد کاری روی صفحه انجام نمی شود پس آن را خاموش کند. پس می توان با افزایش زمان روشن نگه داشتن صفحه استفاده بیشتری از آن کرد.

مرحله اول: گزینه Auto-Lock را از بخش تنظیمات پیدا کنید

وارد قسمت Setting شوید و بر روی گزینه Display & Brightness بزنید و سپس بر روی گزینه Auto-Lock بزنید.

گزینه Auto-Lock را از بخش تنظیمات پیدا کنید

گزینه Auto-Lock را از بخش تنظیمات پیدا کنید

مرحله دوم: تنظیم زمان قفل صفحه بر اساس روشنایی صفحه در آیفون

در این قسمت منویی برای شما باز می شود که شما می توانید زمان کاهش نور قبل از قفل صفحه را افزایش دهید. اگر نمی خواهید این ویژگی را تغییر دهید آن را بر روی همان حالت Never قرار دهید ولی اگر قصد تغییر آن را داشتید می توانید زمان آن را تغییر دهید.

تنظیم زمان قفل صفحه بر اساس روشنایی صفحه در آیفون

تنظیم زمان قفل صفحه بر اساس روشنایی صفحه در آیفون

بعد از این مرحله کنترل شما بر روی گوشی موبایل اپل خود بیشتر است. روشنایی نمایشگر به دلیل افزایش انرژی باتری مورد استفاده قرار می گیرد و ویژگی خیلی خوبی در گوشی موبایل هوشمند محسوب می شود. در صورت اشکال در صفحه نمایش خود می توانید مقالات مرتبط با تعمیر ال سی دی  را در کوک موبایل بخوانید.

مطالب مرتبط