ترفند شبکه های اجتماعی

علت بروز مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام

حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام

برخی کاربران تلگرام با مشکلی روبرو شده اند که این مشکل به عدم توانایی کاربر به منظور حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام یا همان نشست‌های فعال تلگرام است. در این مقاله قرار است در مورد دلیل ایجاد مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ ای در مورد بخش Active Sessions  تلگرام

بسیاری از کاربران تلگرامی بسته به شرایط کاری و یا هر دلیل دیگری با استفاده از دستگاه‌ های مختلفی به طور همزمان از یک اکانت تلگرام مشترک استفاده می کنند. مثلاً یک کاربر یک اکانت تلگرام خود را در گوشی اندرویدی و لپ‌ تاپ خود فعال کرده است. این مورد بدین معنی ست که به طور همزمان از یک اکانت در دو دیوایس مختلف استفاده می‌کند. تلگرام برای بالا بردن امنیت خود و به منظور ایجاد امکان بررسی و کنترل دیوایس‌ های مختلف متصل شده به یک اکانت، بخشی با عنوان Active Sessions یا نشست‌های فعال را در تنظیمات امنیتی اپلیکیشن خود قرار داده است.

مفهوم این موضوع این است که کاربر با مراجعه به بخش نشست های فعال می‌ تواند لیست دیوایس یا دستگاه ‌هایی را که هم اکنون اکانت تلگرام وی در آن ‌ها فعال است، را ببیند. پس اگر اکانت شما در دو دستگاه فعال باشد، در این بخش دستگاه لپ تاپ و مدل گوشی تان در دو سطر زیر هم قابل مشاهده است. همین طور در این بخش تاریخ و زمان دقیق آخرین فعالیت هر یک از دستگاه ‌ها در اکانت تلگرام قابل مشاهده است. حال می خواهیم بدانیم مسیر دسترسی به بخش Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال) کجاست؟ برای دسترسی به این بخش مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه تپ کنید تا منوی اصلی تلگرام برای شما باز شود.
  • در منوی نمایان شده، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش تنظیمات، گزینه ی Privacy and Security (حریم شخصی) را انتخاب کنید
  • در این بخش بر روی گزینه ی Active Sessions یا همان نشست‌های فعال تپ کنید.
دیوایس در Active Sessions

دیوایس در Active Sessions

بعد از انجام مراحل بالا در اپلیکیشن تلگرام خود می‌ توانید به بخش Active Sessions (نشست‌های فعال) مراجعه کرده و به لیست دستگاه ‌هایی که اکانت تلگرام شما در آن‌ ها فعال هستند، را مشاهده می کنید. با زدن بر روی هر یک از دیوایس ‌هایی که در این لیست وجود دارد، می‌ توانید آن را حذف کنید. با حذف هر دیوایس، اکانت تلگرام فعال شما در آن دستگاه غیر فعال می گردد. فرض کنید که فرد ناشناسی با بکار بردن هر راهی، اکانت تلگرام شما را در گوشی خود فعال می کند و به گفتگوها و اطلاعت شخصی شما در تلگرام دسترسی پیدا می کند. در این حالت شما با مراجعه به بخش Active Sessions (نشست‌های فعال) می ‌توانید دسترسی دستگاه ناشناس به اکانت تلگرام خود را غیرفعال کنید.

دلیل حذف نشدن نشست های فعال را مطالعه کنید.

ولی در حال حاضر مشکل جدیدی در بخش Active Sessions تلگرام رخ داده است که کاربران زیادی در این مورد سوال دارند. این مشکل مربوط به عدم توانایی آن ‌ها به منظور حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام می باشد و اروری با مضمون “For security reasons, you can’t terminate older sessions within a few hours after connecting a new device” ا برای آنها به نمایش در می آید. برخی کاربران اعلام کرده اند که علاوه بر غیر قابل حذف بودن دیوایس ناشناس، در بخش Active Sessions (نشست‌های فعال) حتی دسترسی آن ‌ها به تنظیمات این بخش ناممکن است!

غیر قابل حذف بودن دیوایس

غیر قابل حذف بودن دیوایس

اگر شما هم با این ارور و مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال) روبرو شدید، نگران نشوید. شما بازهم می توانید تغییری در بخش Active Sessions اکانت تلگرام خود انجام دهید. با ما همراهی کنید تا در ادامه دلیل بروز مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال) را برای شما توضیح دهیم و راه حل آن را به شما شرح دهیم.

علت بروز مشکل حذف دیوایس در Active Sessions  تلگرام

این مشکل در نسخه ‌های جدید اپلیکیشن تلگرام بوجود آمده است و در واقع یک مشکل نبوده، بلکه تدبیری امنیتی حساب می شود که تلگرام برای بالا بردن ضریب امنیت کاربران، آن را ایجاد کرده است. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما به تازگی اکانت تلگرام خود را در یک دستگاه جدید فعال نموده اید. در این شرایط اگر از طریق دستگاه جدیدی که اکانت خود را فعال نموده اید، به بخش Active Sessions (نشست‌های فعال)  مراجعه نمایید نمی توانید دستگاه‌ های موجود در لیست نشست‌های فعال را حذف کنید و با مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام روبرو می ‌شوید. این مورد در حالی است که دستگاهی که پیش از این اکانت تلگرام شما در آن ‌ها فعال بوده و همچنان هم فعال است، می تواند به بخش Active Sessions و حذف دیوایس‌ های موجود دسترسی پیدا کند.

حال واقعاً این تدبیر تلگرام چگونه سبب افزایش امنیت اکانت کاربر می ‌شود؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده بوده زیرا، فرض کنید که فرد سود جویی بنا به هر دلیلی توانسته وارد اکانت تلگرام شما شود. در این حالت اگر وی بتواند بلافاصله در بخش Active Sessions (نشست‌های فعال) تغییر ایجاد نماید، به راحتی می تواند بعد از مراجعه به این بخش اکانت شما را در تمام دستگاه‌ های اصلی خودتان غیر فعال نماید و اجازه ندهد که شما از اکانت خود استفاده کنید! بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل، تلگرام ایجاد تغییر در بخش Active Sessions  را توسط دستگاه‌ هایی که به تازگی اکانت تلگرام در آن ‌ها فعال شده است را محدود کرده است.

ولی نگران نباشید با این وجود بروز مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال) امری عادی تلقی می شود. این امکان پس از گذشت چند ساعت و استفاده از اکانت تلگرام در دستگاه جدید، مشکل حذف دیوایس در Active Sessions (نشست‌های فعال) برطرف خواهد شد و محدودیت‌ های اعمالی غیر فعال می شوند. مطمئناً بعد از سپری شدن چند ساعت، برای تلگرام محرز می ‌شود که دستگاه جدیدی که اکانت تلگرام در آن فعال است مربوط به صاحب اکانت ست و در دست فرد سودجوی دیگری قرار نگرفته است. پس مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام در شرایطی رخ می دهد که اکانت خود را به تازگی در یک دستگاه جدید فعال کرده باشید و این مورد پس از گذشت چند ساعت به طور خودکار برطرف خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *