ترفند شبکه های اجتماعی

قابلیت انجام بازی در تلگرام

قابلیت انجام بازی در تلگرام

یکی از ویژگی های جذاب برای کاربران نوجوان و حتی جوان در تلگرام امکان انجام بازی های ساده و پشتیبانی از پلت فرم گیمینگ در تلگرام است. این ویژگی برای کاربرانی که بعضی اوقات در حال بالا و پایین کردن صفحه های گفتگوی خود هستند و حوصله شان سر رفته می تواند بسیار جذاب باشد. این قابلیت در حال حاضر در نسخه ی 3.13 وجود دارد.

تلگرام قرار است که امکان انجام بازی‌ های خاصی را به اپلیکیشن خود اضافه نماید. پس برای این کار تلگرام در نسخه 3.13 این برنامه قابلیت پشتیبانی از پلت فرم گیمینگ مبتنی بر ربات‌ را ایجاد کرده است. تلگرام این نوید را به کاربران خود داده است که در آینده ای نزدیک بسیاریاز بازی ‌های جذاب را به اپلیکیشن تلگرام اضافه کند تا کاربران بتوانند از آن ها استفاده کنند. در حال حاضر حدود 30 بازی توسط بات @gamee  برای تلگرام 3.13 ارائه شده است و آنها برای کاربران قابل استفاده است. انجام و اجرای هر بازی با برقراری ارتباط با هر ربات در هر گفتگویی ممکن می شود. برای مثال می توان درحین گفتگو و چت با دوستتان، عبارت @gamee را تایپ نموده و لیست بازی ‌های پشتیبانی شده توسط این ربات را ببینید. پس از آن با انتخاب هر بازی می‌ توانید آن را انجام دهید.

بازی توسط بات gamee@ در تلگرام

بازی توسط بات gamee@ در تلگرام

بعد از بازی می توانید رکورد بازی خود را در نسخه 3.13 برنامه تلگرام ثبت نمایید. عملکرد این قابلیت بدین شرح است که در هر پنجره گفتگو یا چت یک امتیاز رکورد برای هر بازی انجام شده، قابل ثبت و نمایش می باشد. پس شما می‌ توانید با بکار بردن از این بخش بازخورد تلاش ‌های خود و طرف مقابل تان را در حین انجام بازی‌ های مورد نظر ملاحظه کنید. بعد از ثبت یک رکورد جدید از سوی هر کاربر، نوتیفیکیشنی برای سایر اعضای گفتگو نیز ارسال می گردد و آن‌ ها را از رکورد شکنی جدید مطلع می سازد.

رکورد بازی خود را ثبت کنید

رکورد بازی خود را ثبت کنید

تلگرام بیان کرده است که ساخت بازی برای اپلیکیشن تلگرام بسیار آسان بوده و به سادگی می تواند این کار را انجام دهد. تلگرام برای ثابت کردن این ادعا، یک بازی اختصاصی با عنوان MathBattle را مثال زده است و مدعی شده که این بازی در مدت زمان 3 ساعت به طور کامل توسعه داده است. اگر شما نیز مایلید این بازی را امتحان کنید، می توانید در تلگرام 3.13 با تایپ عبارت @gamebot و سپس انتخاب بازی MathBattle به انجام آن بپردازید. تلگرام بازی Corsairs را هم به عنوان نمونه بارز دیگری نام برده است و مدعی شده که زمان طراحی آن تنها 5 ساعت طول کشیده است.

لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام را مطالعه کنید.

همین طور اشاره کرده است که امکان توسعه سبک‌ های مختلف بازی برای اپلیکیشن پیام رسان تلگرام وجود دارد. بازی‌ های ارائه شده می ‌توانند به سبک پازلی، سه بعدی، تیراندازی، اکشن، فکری و… باشند. تکنولوژی که تلگرام به اجرای این قابلیت از آن استفاده کرده HTML5 می باشد. دستگاه ‌های اندرویدی که از اندروید 4.4 یا بالاتر بهره ‌مند هستند و همچنین آیفون‌ های جدیدتر از آیفون 4 اپل می توانند این بازی ها را اجرا کرده و از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *