رپورتاژ آگهی

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها تنها مکان‌هایی برای صرف غذا نیستند بلکه کارکردهای دیگری هم دارند، از جمله اینکه محل دورهمی‌های دوستانه، تفریح و…. هستند

با زیاد شدن اقبال مردم به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و افزایش تعداد آن‌ها در شهرهای کوچک و بزرگ، رقابت هم در میان آن‌ها افزایش پیدا کرد. این روزها کمتر رستورانی پیدا می‌کنید که با یکی از ابزارهایی نظیر قیمت مناسب، طراحی لوکس، نورپردازی ویژه و سیستم صوتی خوب، مردم را به سمت خود جذب نکند!

در این مقاله، می‌خواهیم درباره اهمیت سیستم صوتی رستوران و سیستم صوتی کافی شاپ به عنوان یکی از ابزارهای رستوران‌داران برای جذب بیشتر مشتریان صحبت کنیم پس با ما همراه باشید. برای مشاوره رایگان در خصوص سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ و نصب و راه‌اندازی آن‌ها کافیست با آوازک به شماره 02166718215 تماس بگیرید.

چرا سیستم صوتی در رستوران و کافی شاپ مهم است؟

کیفیت در یک رستوران فقط مربوط به غذا نیست و مسائلی مانند برخود کارکنان، تمیزی رستوران و تجربه حضور در رستوران و کافی‌شاپ و … هم باید مورد توجه قرار بگیرد، اما موارد دیگری هم وجود دارند:

یک آهنگ کلاسیک که از سیستم صوتی رستوران شما پخش می‌شود، می‌تواند مشتریان شما را ولخرج‌تر کند!

زمان انتظار کشیدن مشتریان برای پخت غذا، وقتی برایشان یک موسیقی پخش شود، کمتر به نظر می‌آید.

اگر شما دوست دارید جوانان را به کافی شاپ خود جذب کنید، موسیقی مورد علاقه آن‌ها را پخش کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید!

موسیقی ملایم، اشتهای مشتریان را بیشتر می‌کند و این یعنی تعداد سفارشات بیشتر و…

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

سیستم صوتی رستوران شامل چه تجهیزاتی است؟

رستوران‌ها، انواع مختلفی دارند، برخی از آن‌ها فضایی باغ مانند و محوطه بیرونی دارند و برخی دیگر نیز مسقف هستند، بعضی از آن‌ها، موسیقی زنده دارند و برخی دیگر پخش زنده فوتبال . برخی رستوران‌ها دوست دارند جوانان را جذب کنند و برخی دوست دارند مشتریان خاصی مانند طرفداران موسیقی سنتی را بیشتر جذب کنند. در این بخش به معرفی تجهیزات صوتی رستوران های مختلف می‌پردازیم:

باند و بلندگو

اگر رستوران شما در یک فضای مسقف قرار گرفته باشد، استفاده از بلندگو سقفی بهترین گزینه برای شما خواهد بود، چرا که باعث می‌شود صدا در تمامی بخش‌های رستوران به یک اندازه پخش شود. بلندگوهای سقفی به دو نوع عمده توکار و روکار تقسیم می‌شوند و اگر بتوانید از نوع توکار آن استفاده کنید، زیبایی بیشتری به محیط خود داده‌اید. در این گونه محیط‌ها نباید زون بندی محیط رستوران را فراموش کرد، برای مثال فکر کنید که در بخشی از رستوران خود بخواهید صدا را ملایم‌تر و در بخشی دیگر صدا را با شدت بیشتری پخش نمایید، اینجاست که طراحان صدا، زون بندی را به شما پیشنهاد می‌دهند. طراحی صدا با توجه به بخش‌های مختلف محیط و ابعاد آن‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته انجام می‌شود. بلندگوهای سقفی به دو صورت بلندگو پیجینگ و بلندگو پخش موسیقی (بلندگو One way یا به اصطلاح فول رنج و بلندگو TWO WAY یا به اصطلاح دارای ووفر تیوتر)  به بازار عرضه می‌شوند. اگر قصد دارید در رستوران خود، موسیقی پخش نکنید و فقط نوبت‌ها را از آن اعلام کنید، بلندگوی سقفی پیجینگ یا فول رنج ONE WAY به شما پیشنهاد می‌شود.

برخی رستوران‌ها به زیبایی محیط خود توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند که در این صورت می‌توان از باند دکوراتیو اشاره کرد. بلندگو ستونی و بلندگو دیواری هم برای پخش موسیقی در سیستم صوتی فست فود و رستوران و کافی شاپ استفاده می‌شود. اگر در فضای بیرونی خود به دنبال باند و بلندگوی مناسب می‌گردید، استفاده از باند ضدآب  (به دلیل مقاومت در برابر بارش باران و تابش آفتاب) بهترین گزینه برای شماست (اکثر باندهای ضدآب، ستونی هستند).

این نکته را نیز در نظر بگیرید که بلندگو به صورت کلی به دو دسته باند اکتیو و باند پسیو تقسیم می‌شوند.

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

آمپلی فایر رستوران

هر سیستم صوتی برای افزایش کیفیت ورودی صدا و کاهش نویز به آمپلی فایر نیاز دارد. آمپلی فایر دستگاهی است که صدا را پیش از رسیدن به بلندگو تقویت می‌کند.

رستوران‌ها هم برای بالابردن کیفیت صدای بلندگوهای خود نیاز به آمپلی فایر دارند. شما برای خرید آمپلی فایر رستوران خود می‌توانید از نوعی استفاده کنید که هم پورت usb و هم پورت AUX دارد و البته به رادیو نیز متصل می‌شود. اتصال به بلوتوث هم از عوامل مهمی است در هنگام خرید آمپلی فایر رستوران به آن توجه می‌شود. همچنین ورودی‌هایی که بتوان با آن، به تلویزیون و ویدئوپروژکتور متصل شد.

سیستم پیجینگ رستوران

فرض کنید می‌خواهید بعد از آنکه غذای مشتریان شما آماده شد، آن‌ها را مطلع کنید، در این صورت نیاز به سیستم پیجینگ دارید. یک سیستم پیجینگ، شامل آمپلی فایر، بلندگو و میکروفون است. آمپلی فایر صدای شما را از میکروفن گرفته و آن را تقویت کرده و به بلندگوهای پیجینگ می‌رساند. میکروفن رومیزی یا پیجینگ، نیز میکروفنی است که جهت پیج کردن توسط کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از این میکروفن‌های پیجینگ، کلید پیش زنگ، ورودی فلش، ولوم کنترل و ورودی AUX دارند.

سیستم صوتی برای رستوران با اجرای زنده

کافی شاپ‌ها و رستوران های با اجرای زنده از پرطرفدارترین کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها هستند. این نوع رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، تجهیزات خاص دیگری هم نیاز دارند. برای مثال خواننده شما نیاز به میکروفن بیسیم یا میکروفن یقه ای دارد، میکروفنی که هم جلوی دست و پای او را نگیرد و هم کیفیت بالایی داشته باشد. البته برای سازهای مختلف، از میکروفن‌های مختلف مخصوص ساز استفاده می‌شود. پایه میکروفن، باند و بلندگوهایی با توان بالا نیز برای سیستم صوتی رستوران با اجرای زنده مناسبند.

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

سیستم صوتی کافی شاپ شامل چه چیزهایی است؟

سیستم صوتی کافی شاپ، تفاوت عمده‌ای با سیستم صوتی رستوران ندارد. کافی شاپ‌هایی که فضای باز دارند نیاز به بلندگوهای ضدآب دارند، کافی شاپ‎های مسقف نیاز به باند سقفی و یا باند دیواری اکتیو و یا دکوراتیو دارند که انتخاب آن باید توسط یک طراح صدای ماهر انجام بگیرد. آمپلی فایر نیز از نیازهای اصلی یک سیستم صوتی خوب در کافی شاپ‌ها محسوب می‌شود که بر اساس ابعاد کافی شاپ، کیفیت درخواستی، بودجه شما و … پیشنهاد می‌شود. میکروفن پیجینگ، میکروفن بی‌سیم و میکروفن ساز از دیگر تجهیزات مورد استفاده در سیستم صوتی های کافی شاپ محسوب می‌شوند.

قیمت سیستم صوتی رستوران

ابعاد، نوع کاربری، نوع محیط رستوران (روباز یا مسقف بودن)،کیفیت تجهیزات مورد استفاده و موارد عمده دیگری در قیمت سیستم صوتی رستوران تاثیرگذار است. برای قیمت‌گذاری و اطلاع از قیمت سیستم صوتی فست فود، رستوران و کافی شاپ با آوازک به شماره 02166718215 تماس بگیرید.

سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

خرید سیستم صوتی رستوران

برای خرید سیستم صوتی رستوران، انتخاب‌های زیادی از برندهای مطرح جهانی مانند جی بی ال، یاماها، الکتروویس، دایناکورد و … در پیش رو دارید. اما انتخاب و استفاده از آن‌ها بسته به نوع محیطی که می‌خواهید این سیستم‌ها در آن نصب شود متفاوت است. گاهی شما بهترین محصول را خریداری می‌کنید در حالی که نیاز به پرداخت این هزینه گزاف برای شما نبوده و با قیمت کمتری می‌توانستید محصول با کیفیتی تهیه کنید. همچنین خرید محصولاتی که گارانتی و خدمات پس از فروش دارند، می‌تواند خیال شما را بابت خرابی دستگاه‌ها و مشکلات دیگر آسوده سازد. مشاوره خرید در آوازک رایگان است و تنها در صورتی که مایل باشید، برای نصب و طراحی سیستم صوتی از شما مبلغی دریافت می‌شود.

مطالب مرتبط

5 thoughts on “سیستم صوتی رستوران و کافی شاپ

  1. blank حامد کیمنش گفت:

    تو این عکس آخریه آقای خواننده کیه؟
    شبیه ویگنه 🙂

  2. blank مجید کاووسی گفت:

    والا ما که تو کافی شاپ سیستم صوتی ندیدیم
    همه ش یه عده آدم بی اعصاب نشستن تو تاریکی دارن سیگار دود می‌کنن آهنگای روشنفکری هم تو فضا در حال پخشه!

  3. blank سید میلاد حسینی گفت:

    بسیار عالی و آموزنده بود

    1. blank تحریریه کوک موبایل گفت:

      سپاس از توجه تون.

  4. blank صنم گفت:

    ممنون از مطلب کامل شما. برای قهوه خونه ها و رستوران های سنتی هم سیستم صوتی کار می کنین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *