ترفند ال جی

نصب رام ال جی با برنامه LG UP و برنامه LG Flash Tool

نصب رام ال جی با برنامه LG UP و برنامه LG Flash Tool

اگر شما هم صاحب یکی از گوشی هوشمند ال جی هستید و قصد نصب رام بر روی آن را دارید، توصیه می کنیم با کوک موبایل همراه باشید و این مقاله را مطالعه بفرمایید. در این مقاله به آموزش چگونگی نصب رام ال جی با برنامه LG Up و برنامه LG Flash Tool پرداخته ایم.

ابتدا تعریفی از این برنامه ها خواهیم داشت و سپس مقدمه ای در رابطه با نصب رام ال جی گفته می شود، و در ادامه چگونگی نصب رام ال جی با این برنامه ها را آموزش خواهیم داد. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

نرم افزار LGUP برنامه ای است که توسط LG Electronics ساخته شده است. ابزار LGUP به شما امکان می دهد استوک فریمور ال جی با فرمت kdz/tot/bin را روی دستگاه های اندرویدی خود فلش کنید. نرم افزار LGUP دارای سه نسخه است: Store، Lab و Developers است. نسخه LGUP برای Store محبوب ترین نسخه بین کاربران است.

برنامه LG Flash Tool بهترین و تنها ابزار فلش کردن ROM است که بطور ویژه برای تلفن های هوشمند و دستگاه های اندرویدی LG طراحی شده است. آخرین نسخه این ابزار با فایل های KDZ بزرگتر از 1 گیگابایت به خوبی کار می کند. همچنین، این نرم افزار با ویندوز 7 ، 8 و 10 رایانه های شخصی سازگار است تا KDZ ROM  را در تلفن هوشمند ال جی فلش کند. ابزار فلش ال جی با هزینه رایگان و توسط توسعه دهندگان XDA تهیه و توزیع شده است. اگر شما نیز صاحب یک تلفن هوشمند یا تبلت LG هستید، ابزار LG Flash بهترین نرم افزار برای نصب فرمیور رسمی جهت بازیابی دستگاه است. در حالت دیگر، اگر اخیرا در استفاده از تلفن هوشمند خود با مشکلی جدی و یا کندی سرعت اجرای برنامه ها و سیستم عامل روبرو هستید یا می خواهید سیستم عامل دستگاه را تغییر دهید، این ابزار نرم افزار مفید و موثری است که می توانید روی رایانه خود نصب کنید.

شرکت ال جی تولید کننده گوشی های هوشمند موبایل که چند سالی است کار تولید دستگاه های اندروید را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است، با حجم زیادی از تولیدات و محصولات مختلف، سهم زیادی از بازار موبایل ایران و اکثر کشورهای جهان را در اختیار دارد. کاربران گوشی ‌های هوشمند همواره مایلند از آخرین نسخه اندروید موجود برای دستگاه خود استفاده نمایند. در گوشی ‌های پرچمدار ال جی، آپدیت‌های جدید ارائه می شود و این قابلیت وجود دارد که با روش‌هایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، گوشی خود را به روزرسانی کنید.

ویژگی ها و قابلیت های LG Flash Tool

سازگار با هر تلفن هوشمند  LG

  • آخرین برنامه های کاربردی نصب شده روی گوشی ال جی با نسخه اصلاح شده UptestEX 1.2.3.1 به روز رسانی می شود. این باعث می شود که تمام دستگاه های هوشمند LG با این ابزار سازگار باشند. در نتیجه، کاربر را قادر می سازد تا هر فریمور KDZ و TOT که روی دستگاههای LG اجرا می شوند، با استفاده از ابزار LG Flash فلش کند. از اینرو نگران خطاهای مربوط به ناسازگاری و عدم پشتیبانی نشوید.

طراحی مجدد رابط کاربری گرافیکی

  • نرم افزار LG Flash Tool می تواند مستقیماً با دانلود هر پلتفرم ویندوز و بدون هیچگونه ابزار پشتیبانی مانند PC Suite، دانلود شود. این یک برنامه کاربردی برجسته است که می تواند به تنهایی اجرا شود و به برنامه پشتیبان نیاز ندارد. یعنی برای اجرای آن دیگر نیازی نیست کاربر برنامه PC Suite و یا هر ابزار پشتیبان دیگری را نصب کند. پس شما می توانید با یا بدون ابزار پشتیبانی LG ، از این برنامه جدید فلش گوشی های ال جی استفاده کنید.

بدون ابزار پشتیبانی LG کار می کند

  • جدیدترین نسخه این ابزار با یک رابط کاربری گرافیکی کاملاً ساده بهبود یافته است. استفاده از این رابط کاربری جدید حتی توسط یک کاربر تازه وارد ساده و آسان است. در طراحی ساده LG Flash Tool هیچ گونه علامتی از خطاها و ارورهای بعد از اجرا وجود ندارد. تنها با انجام چند مرحله ساده فریمور KDZ یا TOT را فلش کنید.

نیازی به استفاده از فایل های میزبان یا Host File نیست

با استفاده از این LG Flash که در نهایت به روز شده است، در هنگام اجرا، انجام هیچگونه بای پس سازی لازم نیست. به معنای دقیق تر، یعنی نیازی به سرور HTTP خارجی یا فایل های هاست مربوطه برای عبور از هر مرحله جداگانه نمی باشد. تنها به یک اتصال اینترنتی فعال برای دانلود ابزار فلش در رایانه ویندوز نیاز دارید و درخواست نصب های دیگر را نخواهید داشت.

آموزش نصب رام گوشی‌ های ال جی

برای نصب رام در گوشی‌های ال جی دو برنامه اختصاصی  LG Upو LG Flash Tool در دسترس هستند که در بالا آنها را تعریف کردیم. برنامه LG Up معمولا برای نصب رام اندروید 6 به بالا بکار برده می شود و در مقایسه با برنامه Flash Tools ال جی جدیدتر می باشد. توجه داشته باشید که برای نصب اندروید 6 به بالا حتماً از برنامه LG Up و یا آخرین نسخه برنامه LG Flash Tools که نسخه 2.0.1.6 می‌ باشد استفاده نمایید (از نسخه 2014 به بعد استفاده کنید).

همانطور که نصب هر برنامه کاربردی، پیش نیاز خاص خود را دارد، نصب رام در ال جی نیز پیش نیازهایی دارد که به آن اشاره می کنیم.

پیش ‌نیاز های نصب رام در ال جی

  • درایور گوشی ال جی در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را نصب کنید. معمولاً لینک های مربوط به نصب آخرین نسخه های درایور ال جی در اینترنت موجود می باشند. با یک جستجوی ساده می توانید لینک درایور مربوطه را پیدا کرده و آن را نصب کنید.
  • قبل از اینکه بخواهید رام رسمی را بر روی گوشی ال جی خود نصب کنید، فوراً از اطلاعات گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید و به اصطلاح بکاپ بگیرید. می‌ توانید عکس و فیلم ‌ها و فایل های مهم خود را درون رایانه شخصی خود کپی نمایید. و همچنین از مخاطبین و پیامک های خود بکاپ بگیرید. برنامه های زیادی برای بکاپ گیری از اطلاعات گوشی وجود دارد، برای مثال می توانید برای تهیه بکاپ از مخاطبین و یا پیامک ‌های خود از برنامه Super Backup استفاده نمایید.
  • فایل رام یا سیستم عامل گوشی خود را دانلود نمایید. برای اطلاع از فایل رام مختص گوشی خود و دانلود آخرین نسخه رام مربوطه می توانید با کارشناسان ما در کوک موبایل تماس بگیرید تا لینک مستقیم با سرعت بالا را در اختیار شما قرار ‌دهند.
  • USB Debugging را فعال کنید.
  • پکیج فایل‌ های dll را دانلود کنید. این فایل ‌ها لازمه فلش کردن در روش نصب رام با برنامه LG Up هست که می‌توانید از سه پکیج زیر استفاده نمایید. دقت داشته باشید که ابتدا این پکیج dll و سپس فایل برنامه LG Up را نصب نمایید.

برای انتخاب بهتر و دانلود فایل dll می توانید با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره و راهنمایی لازم را به شما ارائه دهند.

  • برنامه‌های نصب رام ال جی (برنامه LG Up و LG Flash Tool) را دانلود و روی کامپیوتر یا لپ‌ تاپ نصب کنید.

آموزش نصب رام با برنامه LG Up

LG Up برنامه ای ساده و راحت برای نصب رام در گوشی ‌های ال جی است. روش پیشنهادی کوک موبایل برای فلش کردن گوشی‌های ال جی نیز استفاده از برنامه LG Up می باشد. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • برنامه ال جی آپ LG Up را اجرا کنید.
  • یک طرف کابل شارژ را به گوشی در حالت روشن وصل کنید و طرف دیگر را به پورت کامپیوتر وصل کنید.
  • اگر درایور و پکیج فایل DLL را بدرستی نصب کرده باشید، باید گوشی شما توسط کامپیوتر یا لپ ‌تاپ شناخته شده باشد.
  • پس از شناسایی گوشی توسط برنامه LG Up، از قسمت Process گزینه Upgrade را انتخاب نمایید.

آموزش نصب رام با برنامه LG Up

  • حال از قسمت File type باید فایل رام یا همان سیستم عامل اندروید مختص گوشی خود که پسوند آن KDZ است را انتخاب نمایید.

از قسمت File type باید فایل رام یا همان سیستم عامل اندروید انتخاب کنید

  • حال بر روی گزینه Start کلیک کنید تا عملیات نصب رام آغاز شود.

آموزش نصب رام با برنامه LG Flash Tool

برنامه LG Flash Tool نسخه 2014 که تا کنون بصورت رسمی به روزرسانی نشده است برای مدل‌ های قدیمی‌ تر استفاده می‌ شود که بصورت خلاصه به آموزش این نسخه می‌پردازیم.

  • برنامه ال جی فلش تولز را اجرا کنید.
  • گوشی را به حالت دانلود (Downloading) ببرید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس کلید افزایش صدا را فشار داده نگه دارید و همزمان کابل USB را به گوشی متصل کنید و بعد از روشن شدن گوشی و مشاهده صفحه Download Mode کلید را رها کنید، بعد از چند ثانیه، سیستم به صورت خودکار به صفحه Firmware Update می‌رود.
  • در پنجره باز شده، رو به روی Select type کلیک کنید و CDMA را انتخاب کنید، گزینه PhoneMode باید بر روی DIAG و گزینهReset time باید 33000 باشد.
  • حال از قسمتSelect KDZ file فایل رام یا همان سیستم عامل اندروید مختص گوشی خود را انتخاب کنید.

آموزش نصب رام با برنامه LG Flash Tool

نحوه ی نصب رام با استفاده از نرم افزار lg flash tool را مطالعه کنید.

  • اکنون بسته به نیاز خود می توانید یکی از دو گزینه Normal Flash و CSE Flash را انتخاب نمایید. از گزینهNormal Flash برای وقتی که می‌خواهید رامی را نصب کنید که دقیقا همان نسخه فعلی گوشی تان است استفاده کنید. این گزینه هیچ یک از اطلاعات شما را پاک نمی‌کند. از گزینه CSE Flash برای زمانی که می‌خواهید کل اطلاعات گوشی شما کامل پاک شود و در واقع می‌خواهید رام گوشی خود را به روز رسانی کنید، استفاده کنید. پیشنهاد ما همواره انتخاب گزینه CSE است.
  • بعد از انتخاب گزینه CSE Flash، بر روی دکمه استارت کلیک کنید.
  • در صفحه بعد گزینه Country را بر روی Different Country و گزینهLanguage را بر روی English انتخاب نمایید و سپس گزینه Ok را بزنید. حال منتظر بمانید تا پروسه کامل و تا 100 درصد پیش برود.

آموزش نسخه LG Flash Tool (نسخه 2014 به بعد)

  • برنامه LG Flash Tools را اجرا کنید.
  • گوشی را به حالت دانلود (Downloading) ببرید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس کلید افزایش صدا را فشار داده نگه دارید و همزمان کابل USB را به گوشی متصل کنید و بعد از روشن شدن گوشی و مشاهده صفحه Download Mode کلید را رها کنید، بعد از چند ثانیه، سیستم به صورت خودکار به صفحه Firmware Update می‌رود.
  • در پنجره Model Config گزینه Select Manual Mode را تیک بزنید.
  • حال فایل DLL مختص گوشی خود را وارد کنید.
  • سپس از قسمت S/W بر روی گزینه Add بزنید و فایل رام KDZ را وارد نمایید و سپس بر روی Ok کلیک کنید.
  • بر روی گزینهPort Setting که در تصویر زیر مشخص کردیم کلیک و عدد یک را انتخاب کنید.

آموزش نسخه LG Flash Tool

  • حال بر روی فلش زرد رنگ کلیک کرده و صبر کنید تا بخش مربوط به Port 1 به شکل Ready (زرد) تبدیل شود.
  • اکنون کابل usb را از گوشی جدا کرده و مجدداً بدون دستکاری وصل کنید. ملاحظه می‌کنید که برنامه شروع به نصب رام بر روی گوشی شما کرده است.
  • بعد از چند دقیقه قسمت زرد رنگ به رنگ آبی در آمده و در واقع عملیات نصب رام با موفقیت انجام شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *