ترفند شبکه های اجتماعی

نحوه ی ارسال پیام ویدئو یی در تلگرام (Video Message)

ارسال پیام تصویری در تلگرام

یکی از قابلیت های جذاب و مورد توجه کاربران در بروز رسانی های تلگرام، پیام ویدئو یی یا Video Message می باشد. شما در تلگرام نحوه فرستادن voice یا پیام صوتی را می دانید. باید بگوییم این قابلیت هم مانند همان پیام صوتی می باشد، فقط با این تفاوت که در آن به جای صدا، از ویدئو استفاده می شود. مدت زمان پیام ویدئویی فعلا 60 ثانیه و فیلم ارسالی ما به همراه صدای آن می باشد. امکان پخش آن به صورت شناور در هر جای صفحه به جذابیت آن افزوده است. برای تهیه یک پیام ویدئویی از هر دو دوربین اصلی و سلفی به راحتی می توان بهره برد.

قابلیت گفته شده فقط در نسخه های ۴٫۰ به بالای تلگرام ارائه شده است، پس برای استفاده از این امکان، قبل از هر کاری تلگرام خود را بروز رسانی کنید و نسخه جدید آن را از گوگل پلی دریافت نمایید.

چگونگی فرستادن پیام تصویری تلگرام

در ابتدا وارد صفحه تلگرام خود شوید و به گفتگوی خصوصی و یا گروهی که می خواهید پیام ویدئویی را در آنجا ارسال کنید، وارد شوید.

blank

در قسمت پایین صفحه گفتگوهای خود همیشه علامت میکروفون را می بینیم، حالا برای فعال سازی پیام ویدئویی، یک بار بر روی آن ضربه بزنید. علامت میکروفون جای خود را به دوربین می دهد.

معرفی بهترین نرم افزار های تماس تصویری را مشاهده کنید.

blank

اگر می خواهید پیام ویدئویی خود را ارسال کنید و آمادگی آن را دارید، انگشت خود را روی علامت دوربین، گذاشته و برندارید و در این حالت ضبط پیام ویدوئویی شروع می شود. نکات مورد توجه را در مورد پیام ویدئویی برای شما در پایین تر گذاشته ایم.

تنظیمات پیام ویدئویی تلگرام

انگشت شما تا پایان ضبط ویدئو باید بر روی علامت دوربین باقی بماند و هر لحظه ای  که انگشتتان را بردارید و علامت را لمس نکنید، ویدئوی شما به پایان می رسد و بسته به سرعت اینترنت شما در حال ارسال قرار می گیرد. اگر از فیلم گرفته شده ی خود راضی نیستید قبل از به پایان رسیدن ارسال، با لمس علامت ضربدر وسط پیام ویدئویی، از ارسال آن جلوگیری کنید.

گاهی اوقات دوست ندارید انگشت شما همچنان بر روی دوربین نگه داشته شود، در این حالت، همان طور که انگشتتان بر روی دوربین است آن را به سمت بالا بکشید تا حالت ضبط قفل شود و به صورت خودکار به ضبط ویدئو ادامه دهد و هر وقت به پایان رسید، دکمه ی قرمز رنگ را بزنید. این کار باعث راحت فیلم گرفتن کاربر شده، زیرا خیلی از کاربران اگر انگشت خود را بر روی آیکن دوربین نگه دارند، نمی توانند ویدئوی خوبی داشته باشند.

وقتی شروع به گرفتن فیلم کردید در پایین،گوشه ی سمت چپ علامت تغییر دوربین وجود دارد و با زدن بر روی آن می توانید دوربین های خود را از اصلی به سلفی یا برعکس تغییر دهید.

blank

زمانی که کار ضبط ما به پایان رسید و ارسال شد، شکل پیام ویدئویی دایره ای ما به شکل زیر درخواهد آمد.

blank

پیام ویدئویی ما به صورت خودکار در گروه و یا گفتگوی خصوصی پخش می شود و اگر صدا نداشت یک بار دیگر بر روی آن ضربه زده، صدای آن نیز پخش می شود.

پیام ویدئویی ما به دلیل مدت زمان و ارسال سریع آن، کمی فشرده شده و این مورد از کیفیت ویدئوی ما می کاهد.

اگر در گروه یا جایی هم تمایل به دیدن پیام ویدئویی دیگران را داشتید به وسط آن ضربه بزنید تا دنلود شده و با این کار می توانید آن را save و پخش نمایید و همچنین برای دیگران ارسال کنید.

اگر در تلگرام شما علامت میکروفون به دوربین  تغییر نمی کند، بدین معنی ست که تلگرام شما از نسخه های قدیمی می باشد و باید حتما بروز رسانی شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *