ترفند اندروید

روش اضافه کردن موزیک به گوشی اندروید

اضافه کردن موزیک به گوشی اندروید

بسیاری از کاربران برای انتقال فایل موزیک یا به اصطلاح عامیانه آهنگ به گوشی و تبلت‌ های اندرویدی خود از روش های مختلفی استفاده می کنند، که مطمئناً شما هم با یک یا چند تا از آنها آشنایی دارید ولی برای این کار چند روش مختلف وجود دارد. در این مقاله قرار است چند روش کاربردی برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی اندروید را معرفی کنیم.

در صورتی که شما هم جزء افراد علاقمند به موسیقی هستید، بی شک در گوشی یا تبلت خود آرشیوی از فایل ‌های موزیک و آهنگ های مختلف را ذخیره نموده ‌اید. همانطور که می دانید افراد بسیار زیادی از گوشی خود به عنوان منبع ذخیره کننده آرشیو آهنگ های مورد علاقه خود استفاده کرده و بعد این آهنگ ‌ها را به شیوه ‌های مختلف و در شرایط مختلف گوش می‌ دهند. برای مثال شما با استفاده از یک کابل AUX می‌ توانید به طور مستقیم گوشی خود را به ضبط اتومبیل متصل نمایید و آهنگ های ذخیره شده در آن را مستقیماً در اتومبیل پخش کنید. همین طور می‌ توانید با استفاده از یک هدست بلوتوث در حین ورزش کردن و مادامی که در باشگاه به سر می ‌برید، به موزیک یا آهنگ های مورد علاقه تان گوش دهید.

پس با این توضیحات مشخص است که استفاده از گوشی به عنوان منبع ذخیره آرشیو موزیک یا آهنگ های مورد علاقه کاربران به مراتب بسیار رواج یافته است. ولی در این مقاله می خواهیم بدانیم برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی از چه راه ‌هایی می‌ توان استفاده نمود؟ در این مقاله می خواهیم چند روش کاربردی برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی معرفی کنیم.

معرفی 5 روش کاربری برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی اندرویدی

در این بخش پنج روش کاربردی برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی به شما آموزش دهیم. شما می‌ توانید با استفاده از شرایط و علاقه خود نسبت به انتخاب هر یک از روش‌ های مذکور وارد عمل شوید.

1) استفاده از MTP  در ویندوز

یکی از کاربردی ‌تری و در عین حال ساده‌ ترین روش ‌های اضافه نمودن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی به استفاده از قابلیت MTP سیستم عامل ویندوز مربوط می گردد. واژه MTP مخفف عبارت Media Transfer Protocol  به معنای “پروتکل انتقال فایل” می باشد و از ویژگی ‌های پایه ‌ای سیستم عامل ویندوز به حساب می آید. پس اگر مایلید که یک آهنگ ذخیره شده در حافظه داخلی کامپیوتر یا لپ ‌تاپ ویندوزی خود را به تبلت یا گوشی اندرویدی خود انتقال دهید، می‌ توانید از MTP استفاده کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

blankدر مرحله نخست، جدیدترین نسخه از برنامه ویندوز مدیا پلیر (Windows Media Player) را دانلود کرده و در کامپیوتر مبدا نصب کنید. در روش MTP باید از ویندوز مدیا پلیر برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی استفاده گردد.

موزیک را انتخاب کنید

بعد از نصب آخرین یا جدیدترین نسخه از برنامه ویندوز مدیا پلیر آن را اجرا نمایید. حال به بخش Library این برنامه مراجعه کنید. لیست آهنگ ها یا فایل ‌های موزیک مورد علاقه خود که قصد دارید به حافظه گوشی اندروید ی منتقل شوند را مشخص نمایید.

تبلت یا گوشی اندروید ی خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به کامپیوتر یا لپ ‌تاپ ویندوزی مبدا متصل نمایید. در این شرایط سیستم عامل ویندوز به طور اتوماتیک شروع به نصب درایورهای مورد نیاز برای تشخیص گوشی خواهد کرد. چند لحظه منظر بمانید تا این عمل انجام گردد. اگر لازم بود در گوشی اندروید ی خود هم گزینه Connected as a Media Device را انتخاب کنید.

دستگاه را راه اندازی کنید

بعد از شناسایی گوشی یا تبلت، سیستم عامل ویندوز به شما اجازه خواهد داد تا یک نام اختصاصی را برای دستگاه تعیین نمایید. البته می ‌توانید از این بخش صرف نظر کنید. در این جا با پیغامی روبرو می ‌شوید که درخواست همگام ‌سازی اتوماتیک فایل ‌های موزیک ویندوز مدیا پلیر و گوشی اندروید ی را به همراه خواهد داشت. اگر با این همگام ‌سازی موافقت نمایید، هر بار که گوشی یا تبلت خود را به کامپیوتر ویندوزی یا لپ ‌تاپ مد نظر وصل کنید به طور اتوماتیک همگام ‌سازی بین فایل ‌های موزیک ذخیره شده در کامپیوتر و گوشی انجام می شود. به بیان دیگر فایل ‌های موزیک یا آهنگ هایی که در حافظه گوشی موجود نباشند به طور اتوماتیک به آن اضافه می گردد. خوشبختانه این امکان وجود دارد که شما تنظیمات قابلیت همگام ‌سازی آهنگ ها را بنا به شرایط مورد نیازتان تغییر داده و بهینه ‌سازی کنید.

blank

برای ایجاد تغییر در بخش همگام ‌سازی آهنگ ‌ها باید به ویندوز مدیا پلیر بروید و در بخش نمایش داده شده، بر روی نام تبلت یا گوشی اندرویدی خود کلیک راست کنید. سپس گزینه Set up sync … را انتخاب کنید. با برداشتن تیک موجود در کنار گزینه Sync this device automatically می ‌توانید قابلیت همگام‌ سازی اتوماتیک فایل ‌های موزیک یا آهنگ ها بین دستگاه اندرویدی و ویندوز مدیا پلیر را غیر فعال نمایید. شما همچنین از طریق این پنل می‌ توانید لیست پخش‌ هایی (Playlist) که تمایل دارید آهنگ های موجود در آن با گوشی اندرویدی خود همگام‌ سازی شوند را هم مشخص نمایید.

2) استفاده از MTP  و ویندوز اکسپلورر (Windows Explorer)

از دیگر روش ‌های ساده ‌ای که می‌ توانید با استفاده از آن نسبت به اضافه نمودن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی وارد عمل شوید به قابلیت MTP و ویندوز اکسپلورر سیستم عامل ویندوز مربوط می گردد. اگر قصد دارید که آهنگ ها یا فایل ‌های موزیک ذخیره شده در حافظه کامپیوتر یا لپ ‌تاپ ویندوزی را به گوشی منتقل کنید، این روش می ‌تواند بسیار کاربردی باشد. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

زمان آپدیت اتوماتیک را انتخاب کنید

ابتدا جدیدترین نسخه از برنامه ویندوز مدیا پلیر (Windows Media Player) را دانلود کرده و در کامپیوتر مبدا نصب کنید. اگرچه در این روش از قابلیت همگام ‌سازی اتوماتیک ویندوزی مدیا پلیر استفاده نمی ‌شود ولی نیازمند آپدیت بودن این برنامه برای ایجاد یک پروتکل انتقال فایل (MTP) مناسب هستیم.

حال با استفاده از کابل رابط مناسب، تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر ویندوزی مبدا متصل کنید. در این شرایط ویندوز به طور اتوماتیک دستگاه تان را به عنوان یک دستگاه MTP شناسایی می ‌کند. اگر در کامپیوترتان یک پنجره به صورت اتوماتیک و پاپ آپ نمایان شد، باید گزینه Open device to view files using Windows Explorer  را انتخاب نمایید. این گزینه یک آیکون شبیه به پوشه باز شده را به همراه دارد. در نظر بگیرید که حتما صفحه نمایش گوشی یا تبلت اندرویدی شما باید پس از اتصال آن به کامپیوتر از حالت قفل خارج گردد. اگر در هنگام اتصال، نمایشگر گوشی شما قفل بود، می ‌توانید بعد از اتصال گوشی نسبت به آنلاک کردن قفل صفحه نمایش اقدام کنید. در صورتی که به هر دلیلی پنجره پاپ آپ مذکور در کامپیوترتان نمایان نشد، جای نگرانی نیست. به بخش My Computer یا This PC لپ ‌تاپ یا کامپیوتر ویندوزی خود بروید. در این بخش یک درایو اضافه با نام گوشی خود و آیکون شبیه به گوشی را مشاهده خواهید کرد. بر روی آن دو بار کلیک کرده تا وارد این درایو شوید.

روش انتقال فایل موزیک به گوشی اندروید را مطالعه کنید.

بعد از اینکه وارد درایو گوشی خود شدید، احتمالا با دو درایو جداگانه روبرو می ‌شوید. این اتفاق وقتی رخ می ‌دهد که یک حافظه جانبی مانند رم میکرو اس دی (Micro SD) به گوشی یا تبلت شما متصل باشد. بنا به نیاز و شرایط خود وارد یکی از پوشه ‌های موجود که شامل حافظه داخلی و خارجی دستگاه می ‌شوند مراجعه نمایید. ما به حافظه داخلی دستگاه که با نماد Internal Storage مشخص است رفته ایم. بعد پوشه با عنوان Music  را جستجو کنید. فایل ‌های موزیک یا همان آهنگ های گوشی یا تبلت اندرویدی تان در این پوشه ذخیره می ‌شوند. توصیه می ‌کنیم که در فضای خالی در بخش Internal Storage کلیک راست کنید و با انتخاب گزینه Properties میزان فضای خالی ذخیره ‌سازی اطلاعات دستگاه خود را بررسی نمایید. شما نمی ‌توانید فایل ‌های موزیکی با حجم بیشتر از حجم خالی حافظه داخلی دستگاه را به آن انتقال دهید.

بر روی گزینه File Explorer کلیک کنید

در این بخش می ‌توانید با استفاده از گزینه File Explorer سیستم عامل ویندوز یا به هر شیوه دیگری به آرشیو موزیک ‌ها یا آهنگ هایی بروید که قصد دارید آن ‌ها را به گوشی یا تبلت اندرویدی خود اضافه کنید.

سایز فایل

آهنگ ها یا فایل ‌های موزیک مورد نظر که قصد دارید به حافظه گوشی منتقل شوند را انتخاب نموده و بر روی آن ‌ها کلیک راست کنید. گزینه Properties را انتخاب کرده و حجم فایل ‌ها را بررسی نمایید. این حجم نباید بیشتر از فضای خالی موجود در حافظه داخلی گوشی یا تبلت شما باشد. بعد دوباره بر روی فایل ‌های انتخابی کلیک راست کنید و این بار گزینه Copy را انتخاب نمایید. حال به پوشه Music حافظه گوشی بروید و بر روی فضای خالی موجود راست کلیک کرده و گزینه Paste را بزنید. منتظر بمانید تا پروسه اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی تمام شود. بعد می ‌توانید به صورت امن اتصال گوشی از کامپیوتر را قطع کنید. فایل‌ های موزیک مورد نظرتان از طریق گوشی یا تبلت قابل پخش خواهند بود.

3) استفاده از برنامه Android File Transfer  (اندروید 4.0 و بالاتر)

یک ابزار جانبی که با استفاده از آن م ی‌توانید نسبت به اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی خود اقدام کنید، برنامه  Android File Transferمی باشد. این برنامه شامل نسخه مک او اس (Mac OS)  هم می باشد. در این مثال ما از نسخه مک او اسی این برنامه اسکرین شات گرفته ایم. دقت کنید که برای استفاده از این روش باید حتما سیستم عامل تبلت یا گوشی شما حداقل اندروید 4.0 باشد. برای نسخه‌ های پایین ‌تر سیستم عامل اندروید در روش بعد، توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد.

گزینه Download Now را بزنید

ابتدا باید  نسبت به دانلود نسخه ‌ای از برنامه Android File Transfer وارد عمل شوید که با سیستم عامل کامپیوترتان سازگاری دارد. سپس آن را در کامپیوترتان نصب کنید. نسخه مک بوکی این برنامه یک پروتکل MTP را ایجاد می ‌کند و امکان رد و بدل فایل بین گوشی اندروید ی و مک بوک از طریق MTP را ممکن خواهد کرد.

گزینه Android CP را انتخاب کنید

تبلت یا گوشی اندرویدی خود را با استفاده از کابل مناسب به مک بوک خود متصل نمایید.

انتقال فایل اندروید

برنامه Android File Transfer را اجرا کرده و پس از اولین اجرا، این برنامه از آن به بعد به طور اتوماتیک با اتصال گوشی به کامپیوتر اجرا می گردد. سپس میزان فضای ذخیره ‌سازی اطلاعات در دسترس گوشی در نوار زیرین صفحه دیده می شود.

حال باید پوشه Music در حافظه گوشی را پیدا کنید. در این مثال ما قصد داریم که فایل‌ های موزیک یا آهنگ های مورد نظرمان را به حافظه جانبی گوشی اندرویدی منتقل کنیم. بر روی گزینه SD Card در برنامه Android File Manager کلیک کرده و به پوشه Music بروید. بعد در مک بوک یا کامپیوتر خود به بخشی مراجعه کنید که فایل‌ های موزیک مورد نظر در آن ذخیره شده ‌اند. فایل ‌هایی که قصد انتقال آن‌ ها را دارید انتخاب کنید و با استفاده از قابلیت Drag & Drop یا کشیدن و ول کردن، آن ‌ها را به برنامه Android File Transfer  منتقل کنید. باید این فایل ‌ها را در پوشه Music رها کنید. منتظر بمانید تا فرآیند اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی به پایان برسد. بعد می ‌توانید اتصال گوشی به کامپیوتر قطع کنید و نسبت به پخش آهنگ های مورد نظرتان از طریق گوشی اقدام کنید.

4) انتقال موزیک یا آهنگ در نسخه‌ های قدیمی‌ تر اندروید

در این روش نحوه اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی که سیستم عامل آن‌ها قدیمی ‌تر و پایین ‌تر از اندروید 4.0 است خواهیم پرداخت. برای اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی دارای این شرایط مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا گوشی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا مک بوک مبدا متصل نمایید. کامپیوتر شما در این شرایط به طور اتوماتیک درایورهای مورد نیاز را نصب خواهد کرد.

در گوشی یا تبلت اندرویدی خود به نوار نوتیفیکیشن‌ ها بروید. یک نوتیفیکیشن با عنوان USB Connected در این بخش ظاهر می ‌شود. این نوتیفیکیشن یا اعلان را لمس کنید. بعد گزینه USB Storage را انتخاب نمایید. در این شرایط یک پنجره نمایان می‌ شود که برای تایید دسترسی کامپیوتر به محتوای حافظه گوشی هشدار می ‌دهد. باید با دسترسی کامپیوتر به محتوای گوشی موافقت نمایید.

بعد به بخش My Computer یا This PC کامپیوترتان مراجعه کرده و به درایور ایجاد شده برای گوشی خود بروید و پوشه Music را پیدا کنید. فضای خالی موجود را با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Properties بررسی نمایید. در مک بوک یا کامپیوتر خود به بخشی بروید که فایل ‌های موزیک مورد نظر در آن ذخیره شده‌ اند. فایل‌ هایی که قصد انتقال آن‌ها را دارید انتخاب نموده و بر روی آن ‌ها راست کلیک نمایید. گزینه Copy را انتخاب کرده و به پوشه Music در حافظه گوشی مراجعه کنید. در فضای خالی پوشه راست کلیک کرده و گزینه Paste را بزنید. منتظر بمانید تا فرآیند اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی به پایان برسد. سپس می‌ توانید اتصال گوشی به کامپیوتر قطع کنید و نسبت به پخش آهنگ های مورد نظرتان از طریق گوشی اقدام نمایید.

5) استفاده از برنامه Google Play Music

از روش‌ های کاربردی دیگری که با استفاده از آن می ‌توانید نسبت به اضافه کردن موزیک یا آهنگ به گوشی های اندرویدی اقدام کنید مربوط به به ‌کارگیری برنامه Google Play Music می‌ گردد. برای این کار باید از اکانت گوگل خود در دستگاه مبدا و مقصد استفاده نمایید و به اتصال اینترنت نیازمند هستید. بنابراین طبیعی است که در این روش حجم بسته اینترنت شما برای آپلود و دانلود فایل‌های موزیک و همگام ‌سازی آن‌ ها مصرف می ‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *