ترفند iOS

رفع ارور Unable to Verify Update iOS

blank

عناوین این مقاله

اگر هنگام آپدیت کردن سیستم عامل iOS آیفون و یا آیپد خود با ارور Unable to Verify Update iOS مواجه می شوید، تا انتهای این پست با کوک موبایل همراه شوید تا ترفندهای برطرف کردن این ارور را به شما عزیزان آموزش دهیم. در این پست راه حل رفع ارور Unable to Verify Update iOS  برای سیستم عامل های iOS 11، iOS 11.2 ، iOS 10 و سیستم عامل های قدیمی تر ارائه شده است.

پس از ارائه ی سیستم عاملiOS 11 ، برخی ارورها و باگ های سیستم عامل خود را نشان دادند. یکی از شایعترین این ارورها که تا به امروز به قوت خود پابرجا مانده است، مربوط به خطایی است که به هنگام آپدیت کردن نسخه ی سیستم عامل نمایان می شود و راه آپدیت سیستم عامل را بر روی کاربران می بندد.  هرچند که نسخه ی iOS 11 با باگ های فراوانی همراه بوده است، با این حال بسیاری از کاربران که از نسخه های قدیمی تر iOS روی دستگاه های اپل خود استفاده می کنند، تمایل به اپدیت سیستم عامل خود به این نسخه دارند و ارور Unable to Verify Update iOS بدترین پاسخی است که سیستم عامل به هنگام آپدیت می تواند به آنها دهد. ممکن است در حالی که به اینترنت متصل هستید اقدام به آپدیت سیستم عامل iOS خود کنید و با ارور Unable to Verify Update iOS مواجه شوید، در نتیجه راه برون رفت از این ارور تنها کنترل اتصال به اینترنت نیست. با ارائه ی نسخه های جدیدتر iOS 11 مشکل همچنان پابرجاست و تنها کمی کمرنگ تر از گذشته شده است. در ادامه قصد داریم روش ها برطرف کردن ارور Unable to Verify Update iOS را ارائه دهیم.

راه حل ارائه شده برای رفع ارور Unable to Verify Update iOS به صورت دستی و توسط کاربر صورت می گیرد البته اگر با امتحان کردن روش های ارائه شده، همچنان با این خطا مواجه بودید، می توانید از مشاوره کارشناسان تعمیرات گوشی آیفون کوک موبایل استفاده نمایید. این ارور قبلا در سیستم عامل های iOS 10 , iOS 9.3 نیز دیده شده بود.  راه حل رفع ارور نیز مشابه همان چیزی است که در مورد رفع ارور Unable to Verify Update iOS در نسخه های قدیمی تر iOS ارائه شده بود، با این حال تلاش شده است از روش ها آسان تر و کاراتر برای رفع ارور بهره گرفته شود. راه حل ارائه شده برای هر دو حالت نسخه های عمومی (لانچ های رسمی سیستم عامل) و نیز نسخه های بتا (نسخه هایی که لازم است برای گرفتن آنها قبل از دیگران در پروفایل بتای اپل عضو شده و اقدام به دریافت آنها کنید).هرچند که منشا بروز ارور Unable to Verify Update iOS در دو نسخه سیستم عامل ها یکسان است؛ با این حال اجرای روش رفع ارور برای سیستم عامل ها کمی با یکدیگر متفاوت است.

بهتر است قبل از آن که آموزش را شروع کنیم، برخی موارد را کنترل کنید. اول اینکه مطمئن شوید که آیفون و یا آیپد شما به اینترنت متصل است. برای این منظور تنها لازم است که مرورگر Safari خود را باز کنید و سعی کنید صفحه ای را بارگذاری کنید.  اگر صفحه دلخواه روی Safari بارگذاری شد، مشکلی از بابت اتصال گوشی به اینترنت ندارید.  اگر صفحه بارگذاری نشد،  لازم است وای فای را یکبار خاموش و روشن کنید تا مشکل اتصال به اینترنت حل شود.  از طرفی اگر در سازمانی مشغول به کار هستید که شبکه ی اینترنت خصوصی دارد، می بایست از اتصال به این شبکه برای آپدیت سیستم عامل iOS، پرهیز کنید. در بسیاری از سازمان ها اتصال به شبکه ی سرور اپل فیلتر شده است و بهتر است توسط شبکه وای فای خانه اقدام به آپدیت سیستم عامل iOS خود کنید. فرض می کنیم که به هنگام آپدیت سیستم عامل به نسخه های iOS 11 و بالاتر با ارور Unable to Verify Update iOS   مواجه شدید. برای رفع ارور گام های زیر را طی نمایید:

رفع ارور Unable to Verify Update iOS  در آپدیت های رسمی و معمولی iOS

در انتشار نسخه های رسمی سیستم عامل iOS از آپدیت های معمولی استفاده می شود.  در این گونه نسخه های سیستم عامل iOS آزمایش های سازگاری روی انواع دستگاه های آیفون و آیپد صورت گرفته است و کاربران می توانند نسخه های تست شده و تقریبا خالی از باگ  iOS را دریافت کنند. راه رفع ارور در صورت آپدیت سیستم عامل به یکی از نسخه های رسمی iOS در ادامه آمده است.

گام اول :اپلیکیشن Setting را ببندید.

اولین کاری که در صورت مواجهه با ارور Unable to Verify Update iOS  در آپدیت های رسمی iOS باید انجام دهید، بستن برنامه ی Setting روی گوشی است. برای این منظور باید دو بار روی دکمه ی home کلیک کنید و بعد از نمایش برنامه های در حال اجرا روی سیستم عامل پنجره ی مربوط به Setting را به طرف راست و یا چپ سوییپ کنید تا برنامه بسته شود و به اجرای آن خاتمه داده شود. حال باید روی آیکون Setting از صفحه خانه گوشی، تپ کرده و به General بروید و گزینه ی Software Update را انتخاب کنید. حال سعی کنید بار دیگر آپدیت را نصب کنید.

گام دوم: تنظیمات شبکه را ریست کنید.

گاهی اوقات وجود مشکلی در تنظیمات شبکه، می تواند باعث بروز ارور Unable to Verify Update iOS  شود. در این صورت تنها با ریست کردن تنظیمات شبکه می توانید اقدام به رفع ارور کنید.  دقت کنید که برای انجام این کار بایستی تمامی رمز عبور شبکه، وای فای و هرآن چه را که به شبکه متصل است، دوباره وارد کنید. برای این منظور از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > Reset > Reset Network Settings

حال روی گزینه ی Reset که در پیغامی به شما نمایش داده می شود، تپ کنید. زمانی که ریست شدن تنظیمات روی گوشی کامل شد، دوباره سعی کنید که به شبکه وای فای متصل شوید و شروع به آپدیت سیستم عامل خود کنید.

رفع ارور Unable to Verify Update iOS_1

رفع ارور Unable to Verify Update iOS_1

گام سوم:  نسخه ی دریافت شده از آپدیت را پاک کنید.

 گاهی ارور Unable to Verify Update iOS به دلیل یک فرآیند آپدیت ناقص رخ می دهد. در این صورت لازم است که نسخه ی ناقص آپدیت را حذف کنید و بار دیگر اقدام به آپدیت کنید. برای این منظور از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage 

با تپ کردن روی Manage Storage منتظر نمایش لیست بمانید.درون لیست به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه ی Software Update را مشاهده کنید. بعد از دیدن این گزینه در لیست، روی Delete Update تپ کنید. بعد از این مرحله می توانید برای باز نصب آپدیت تلاش کنید.

رفع ارور Unable to Verify Update_2 iOS2

رفع ارور Unable to Verify Update_2 iOS2

پس از طی کردن گامهای ارائه شده در مورد نسخه های رسمی سیستم عامل های منتشر شده iOS، هر گونه مشکلی در این رابطه حل خواهد شد و ارور  Unable to Verify Update iOS  رفع می شود. پس از طی گام های بالا قادر خواهید بود سیستم عامل iOS خود را به آخرین نسخه ی منتشر شده و البته رسمی سیستم عامل اپل، آپدیت کنید.

رفع ارور Unable to Verify Update iOS    در نسخه های آپدیت بتا

اگر دوست دارید قبل از دیگر کاربران اپل، سیستم عامل iOS خود را آپدیت کنید، لازم است ابتدا در سرویس بتای اپل ثبت نام کنید. فرقی ندارد که دستگاه اپل شما چیست، در صورتی که نسخه های بتای سیستم عامل iOS را می خواهید، باید در این سرویس عضو باشید.

با استفاده از دانلود و نصب نسخه ی بتای iOS، جدیدترین نسخه ی سیستم عامل را زودتر از دیگر کاربران اپل دریافت می کنید با این حال احتمال اینکه نسخه ی باگ داری از سیستم عامل را نصب کرده باشید، وجود دارد.  بنابراین استفاده از نسخه های بتای iOS برای تمام کاربران توصیه نمی شود .استفاده از نسخه های بتا برای آپدیت، بر پیچیدگی فرآیند آپدیت می افزاید. شما برای رفع ارور Unable to Verify Update iOSبه هنگام آپدیت به نسخه ی بتا می توانید از گام ها ارائه شده برای نسخه های رسمی استفاده کنید، با این حال ممکن است روش ها در این مورد به درستی عمل نکنند. در واقع اگر گوشی شما در آپدیت به نسخه ی رسمی iOS با ارور Unable to Verify Update iOS روبرو می شود، در آپدیت به نسخه ی بتا هم صد در صد با ارور Unable to Verify Update iOS مواجه خواهد شد. در ادامه روش هایی را برای رفع ارور Unable to Verify Update iOS در آپدیت به نسخه ی بتای iOS ارائه خواهیم داد.

گام اول: نسخه ی آپدیت بتای موجود را پاک کنید.

برای این منظور از طریق مسیر

Settings >  General > Storage & iCloud Usage > Manage Storage

اقدام کنید. کمی صبر کنید تا لیست نمایان شود. حال درون لیست به سمت پایین حرکت کنید و روی گزینه ی Software Update تپ کنید  و سپس روی Delete Update تپ کنید تا نسخه ی اپدیت پاک شود.

گام دوم:  پروفایل بتای خود را پاک کنید.

برای این منظور لازم است از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > General > Profile

در صورتی که در اعضای برنامه نویسان ثبت نام کرده باشید، می توانید پروفایل خود را در این بخش ببینید. روی گزینه ی Beta Software Profile  تپ کنید و با تپ کردن روی Delete  پروفایل بتای خود را پاک کنید. پس از این مرحله آیفون و یا آیپد خود را ریبوت کنید(خاموش و روشن کنید).

 

رفع ارور Unable to Verify Update iOS_3

رفع ارور Unable to Verify Update iOS_3

گام سوم: آیفون و یا آیپد خود را آپدیت کنید.

 به مسیر Settings > General > Software Update بروید و برای دیدن آپدیت های رسمی اپل کمی منتظر بمانید. حال می توانید آخرین آپدیت را مشاهده کنید و آن را دنلود کنید. زمانی که دانلود پایان یافت،  بار دیگر پروفایل بتایی برای خود ایجاد کنید و پروفایل بتای خود را نصب کنید و آپدیت نرم افزاری را اجرا کنید تا بتوانید آخرین نسخه ی بتای iOS را که منتشر شده است، دریافت کنید.

 

خلاصه اینکه: 

گاهی کاربران سیستم عامل iOS به هنگام آپدیت نسخه ی سیستم عامل خود با ارور Unable to Verify Update iOS مواجه می شوند که ممکن است به دلایل بسیاری رخ دهد. در هر دو حالت آپدیت رسمی و آپدیت نسخه ی بتای سیستم عامل iOS می توانید با استفاده از برخی از ترفندها نسبت به رفع ارور Unable to Verify Update iOS اقدام کنید.  در این پست روش های رفع ارور برای هر دو حالت ارائه شده است.

سوالات متداول در مورد رفع ارور Unable to Verify Update iOS

1- گوشی آیفون من به روزرسانی را تایید نمی کند چه کار کنم؟

به برنامه تنظیمات، قسمت General، Storage & iCloud Usage بروید. روی Manage Storage ضربه بزنید و منتظر بمانید تا لیست پر شود. از لیست به پایین اسکرول کنید تا Software Update را مشاهده کنید، این ورودی را انتخاب کرده و روی Delete Update ضربه بزنید. اکنون می توانید به روزرسانی را دوباره امتحان کنید.

2- چگونه در هنگام به روزرسانی iOS مشکل unable to verify update را رفع کنیم؟

هنگام به روزرسانی سیستم عامل iOS گوشی خود اتصال به اینترنت و یا شبکه وای فای درست خود را چک کنید. در صورت مشاهده خطا تایید به روزرسانی 4 مرحله زیر را انجام دهید:

  • برنامه تنظمیات گوشی خود را ببندید.
  • مموری دستگاه آیفون و یا آیپد خود رفرش کنید.
  • تنظیمات شبکه خود را ریست کنید.
  • به روزرسانی را پاک کنید.
  • اکنون مجدداً سعی کنید سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید.

3- در صورتی که هنگام به روزرسانی سیستم عامل گوشی آیفون خود، پیام تایید به روزرسانی مشاهده شد چه کار کنیم؟

در مواقعی که در حال به روزرسانی سیستم عامل iOS گوشی خود هستید و پیام verifying update به معنای تایید به روزرسانی روی صفحه نمایش گوشی شما مشاهده شد، دستگاه آیفون خود را هارد ریست کنید. برای انجام این کار همزمان دکمه هوم و دکمه Sleep/Wake را نگه دارید. دکمه ها را همچنان نگه دارید تا زمانی که صفحه نمایش خاموش شود. وقتی که لوگو اپل روی صفحه نمایش ظاهر شد، دکمه ها را رها کنید.

4- چرا نمی توانم iOS 13 گوشی آیفونم را به روزرسانی کنم؟

ابتدا پس از بررسی سازگاری مدل گوشی آیفون خود و بررسی تنظیمات شبکه، از صفحه اصلی گوشی آیفون خود برنامه تنظیمات را باز کنید، روی گزینه General ضربه بزنید. گزینه به روزرسانی نرم افزار را انتخاب کنید و نسخه به روزرسانی موجود را چک کنید. در صورتی که نسخه iOS 13 برای به روزرسانی موجود می باشد، آن را انتخاب کرده و منتظر اتمام به روزرسانی بمانید.

5- آیا هنگام به روزرسانی سیستم عامل iOS 14 مشاهده پیام تایید به روزرسانی، خطا محسوب می شود؟

سیستم عامل iOS 14 در اواخر سپتامبر سال 2020 منتشر شد و برای به روزرسانی در دسترس کاربران قرار گرفت. هنگام دانلود نسخه جدید عبارت Verifying Update روی صفحه نمایش مشاهده می شود که معمولاً بعد از چند دقیقه محو می شود و می توانید نسخه به روزرسانی iOS خود را دانلود کنید. اما این پیام برای برخی از کاربران ساعت ها باقی می ماند در حالی که به روزرسانی به سیستم عامل جدید همچنان در حال انجام است. شاید این موضوع به خاطر حجم ترافیک سنگین دانلود نسخه iOS جدید باشد که طبیعی است اما در صورتی که پیام همچنان روی صفحه دیده می شود ارور محسوب می شود و باید رفع شود.

6- نحوه رفع مشکل خطای تایید به روزرسانی هنگام به روزرسانی به iOS 14 چگونه است؟

برای رفع مشکل ارور Verifying Update می توانید ترفندهای زیر را به کار گیرید:

  • قفل کردن و روشن کردن دستگاه
  • هارد ریست کردن گوشی آیفون
  • ریستور کردن دستگاه از طریق آی تیونز
  • به روزرسانی با آی تیونز

7- چرا نسخه iOS 14 روی گوشی آیفون من نصب نمی شود؟

در صورتی که نسخه جدید iOS 14 روی گوشی آیفون شما نصب نمی شود ممکن است به این معنا باشد که گوشی شما با این نسخه جدید سازگار نیست و یا حافظه کافی برای نصب این نسخه سیستم عامل را ندارد. اگر گوشی تان سازگار است و حافظه کافی نیز دارد، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به شبکه وای فای متصل است و همچنین شارژ باتری کافی نیز دارد. گوشی خود را ریستارت کنید و مجدداً سعی کنید آن را به روز رسانی کنید.

8-هنگام به روزرسانی، معمولاً پیام verifying update تا چه مدت زمان روی نمایشگر گوشی آیفون مشاهده می شود؟

مشاهده تایید به روزرسانی روی نمایشگر گوشی آیفون شما بسته به عوامل مختلف مثل اندازه فایل به روزرسانی و اتصال به شبکه وای فای گوشی شما معمولاً چند ثانیه و یا چند دقیقه طول می کشد. برخی مواقع به خاطر ترافیک در دانلود و یا شاید مشکلات دیگر از این مدت زمان بیشتر می شود که در صورتی که بعد از گذشت چند ساعت هنوز پیام مشاهده می شود، ارور محسوب می شود و باید به وسیله ترفندهای مربوطه نسبت به رفع این ارور اقدام شود.

9-آیا انجام هارد ریست برای رفع ارور unable to verify update باعث حذف داده های گوشی می شود؟

اگر منظور از هارد ریست، ریستور کامل گوشی باشد، ریست کردن گوشی از طریق هارد ریست باعث می شود که تمام داده ها به صورت کامل حذف شوند. تمام تنظیمات گوشی آیفون شما و داده های شخصی پاک خواهند شد و به حالت اصلی خود بازگردارنده می شوند.

10- آیا سرعت اینترنت و یا اتصال به وای فای می تواند روی به روزرسانی سیستم عامل iOS تاثیر بگذارد؟

تنظیمات شبکه وای واقی سرعت اینترنت روی مدت زمان به روزرسانی و دریافت و دانلود نسخه جدید iOS تاثیر بسزایی دارد. قبل از انجام به روزرسانی از اتصال درست گوشی خود به وای فای و همچنین داشتن شارژ باتری کافی اطمینان حاصل نمایید.

مطالب مرتبط