ترفند اندروید

جلوگیری اجرای خودکار برنامه اندروید

جلوگیری اجرای خودکار برنامه اندروید

باید ابتدا این مورد را بیان کنیم که سیستم عامل اندروید نیز مانند سیستم عامل ویندوز این قابلیت را دارد تا اپلیکیشن ‌ها و بسترهای نرم افزاری خاصی را در حین بوت (راه ‌اندازی) اجرا نماید. این مسئله بدین معناست که بعضی از اپلیکیشن‌ ها به محض روشن شدن دستگاه به طور خودکار در پس زمینه آن اجرا می ‌شوند. ولی شما در برخی شرایط به هر دلیلی مایل نیستید که اپلیکیشنی خاص به طور اتوماتیک در پس زمینه دستگاه اندرویدی‌ شما اجرا گردد. حال می خواهیم بدانیم در این مواقع چه باید کرد؟ در واقع روشی برای جلوگیری از اجرای اتوماتیک اپلیکیشن ‌ها در هنگام راه ‌اندازی دستگاه‌ های اندرویدی وجود دارد؟ باید خدمتتان اعلام کنیم برای این کار روش و راه ‌حل‌ هایی وجود دارد. ما در این مقاله قرار است چند روش جلوگیری از این امر و ممانعت به عمل آوردن از اجرای اپلیکیشن ‌های خاص مورد نظر در هنگام راه‌ اندازی دستگاه ‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

1) مقدمات

در اندروید ساندویچ بستنی (Ice Cream Sandwich) قابلیتی وجود دارد که به موجب آن می ‌توان از اجرای اپلیکیشن ‌ها در هنگام راه‌ اندازی دستگاه‌ های اندرویدی جلوگیری کرد. پس توصیه می‌ کنیم که ابتدا در دستگاه اندرویدی خود این قابلیت را بررسی نمایید. برای این کار کافی ست ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود وارد شوید.

به بخش تنظیمات دستگاه خود وارد شوید

گزینه ‌ای با عنوان Apps یا Application Manager را جستجو کنید و به محض یافتن این گزینه، آن را انتخاب نمایید.

گزینه Apps یا Application Manager را انتخاب کنید

از بخش بالایی موجود در رابط کاربری اپلیکیشن گزینه All را انتخاب کنید.

گزینه All را انتخاب کنید

اپلیکیشنی که می خواهید از اجرای اتوماتیک آن جلوگیری کنید را در لیست موجود پیدا و انتخاب کنید.

اپلیکیشنی که می خواهید از اجرای اتوماتیک آن جلوگیری کنید را انتخاب کنید

حالا باید گزینه ای با عنوان Disable را انتخاب نمایید. اگر این گزینه وجود ندارد ابتدا گزینه Uninstall Updates را انتخاب کنید و بعد گزینه Disable را انتخاب نمایید.

گزینه Disable را انتخاب نمایید

حالا وقت آن است که گوشی خود را ریستارت کنید. در این شرایط احتمالا اپلیکیشن مورد نظر غیرفعال می گردد.

گوشی خود را ریستارت کنید

2) استفاده از Framaroot  و دسترسی به روت

در گام بعدی از طریق فروم مدل گوشی خود را بررسی کنید. در این قسمت در صورتی که مدل گوشی شما در این لیست وجود دارد، نسبت به اجرای این مرحله وارد عمل شوید.

استفاده از Framaroot  و دسترسی به روت

در این روش از اپلیکیشنی با نام Framaroot استفاده می‌ شود که استفاده از آن مستلزم روت بودن دستگاه کاربر می باشد. قبل از اینکه اجازه نصب اپلیکیشن‌ هایی مانند Framaroot به شما داده شود باید وارد بخش تنظیمات دستگاه اندرویدی خود شوید و این اجازه را برای آن اعمال نمایید. حال به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود وارد شوید.

گزینه Security و سپس Device Administration را انتخاب نمایید. حال با لمس گزینه Unknown Sources  نسبت به فعال ‌سازی آن اقدام نمایید.

گزینه Lock Screen Security را انتخاب کنید

با استفاده از مرورگر کامپیوترتان وارد این لینک دانلود فراماروت شده و نسبت به دانلود اپلیکیشن Framaroot اقدام نمایید. اگر پیغام هشداری مبنی بر تنظیمات امنیتی بر روی دستگاه خود نمایان شد آن را نادیده گرفته و گزینه OK را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Framaroot

در اینجا بعد از اینکه Framaroot نصب شد، گزینه Install SuperSU را انتخاب نمایید.

blank

چگونگی رفع ری استارت خودکار گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حال در لیست ارائه شده یکی از گزینه ‌های موجود را انتخاب کنید. اگر گزینه انتخاب مناسب نیست و نتیجه‌ مورد نظر را به همراه نداشت، یک گزینه دیگر را انتخاب نمایید.

گزینه Install SuperSU را انتخاب نمایید

بعد از انجام این کار، گوشی هوشمند اندرویدی خود را ریستارت کنید.  از Framaroot می‌ توان برای آنروت کردن دستگاه‌ های اندرویدی هم استفاده نمود.

3) نصب ماژول تغییردهنده سیستم (System Modifier Module Repository)

قبل از نصب فریم ‌ورک Xposed باید در تنظیمات امنیتی دستگاه خود تغییراتی ایجاد نمایید. برای اینکار وارد بخش Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.

حالا باید اینستالر یا نصب کننده فریم‌ ورک Xposed را دانلود کنید. فریم ‌ورک Xposed یا همان Xposed Framework  ابزار قدرتمندی است که به شما این امکان را خواهد داد تا سیستم عامل اندروید یا کاستوم راه ‌های آن را تغییر دهید.

دانلود اینستالر

به محض اینکه فرآیند دانلود اینستالر به پایان رسید، گزینه Install را انتخاب نمایید.

گزینه Install را انتخاب نمایید

حالا باید گزینه Install/Update را انتخاب کنید.

گزینه Install/Update را انتخاب کنید

در بخش بعدی باید گزینه Soft Reboot را انتخاب ‌کنید.

گزینه Soft Reboot را انتخاب ‌کنید

حال اینستالر Xposed را اجرا نموده و گزینه با عنوان Download را لمس کنید.

گزینه Download را انتخاب ‌کنید

اسکرول ارائه شده را به سمت پایین بکشید و گزینه Boot Manager را جستجو کنید. بعد پیدا کردن آن را انتخاب نمایید.

 

گزینه Boot Manager را انتخاب ‌کنید

حال گزینه Download را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اطلاعات جامع ‌تری از قابلیت‌ ها و عملکرد این فریم‎‌ ورک ارائه می گردد.

گزینه Download را انتخاب ‌کنید

وقتی که فرآیند دانلود به پایان رسید، گزینه Install را انتخاب کنید. در این شرایط ماژول مورد نظر در اپلیکیشن Xposed Framework نصب می‌ گردد.

گزینه Install را انتخاب نمایید

4) فعال کردن ماژول مدیریت اپلیکیشن‌ ها در حین راه ‌اندازی (Booting Apps Manager Module)

حالا وقت آن است تا ماژول مدیریت اپلیکیشن ‌ها در هنگام راه‌ اندازی دستگاه را بر روی آن نصب کنید تا بتوان از آن استفاده نمود. برای این کار دوباره وارد صفحه اصلی اپلیکیشن Xposed Framework شده و گزینه Modules  را انتخاب کنید.

گزینه Modules  را انتخاب کنید

در لیست ارائه شده گزینه BootManager را جستجو کنید و تیک مربوط به آن را فعال نمایید.

دوباره به صفحه اصلی اپلیکیشن Xposed Framework مراجعه کنید و گزینه Framework را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه Soft Reboot را انتخاب کنید. بعد از اینکه دستگاه شما ریستارت یا ریبوت شود در بخش اپلیکیشن دراور (App Drawer) دستگاه تان لیست اپلیکیشن‌ های BootManager ارائه می ‌شود.

6) شناسایی اپلیکیشن‌ ها، جهت جلوگیری از راه‌ اندازی آن‌ ها در حین بوت

بعد از آنکه دستگاه اندروید ی تان ریستارت شد وارد بخش Settings آن شوید.

به بخش Applications بروید و از نوار ابزار بالای صفحه، منوی Running را انتخاب کنید. در این قسمت نام اپلیکیشن ‌هایی را می بینید که در هنگام راه‌ اندازی دستگاه اندروید شما به طور اتوماتیک فعال شده ‌اند.

در لیست موجود آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که تمایل دارید تا از راه‌اندازی اتوماتیک آن‌ها در حین بوت دستگاه جلوگیری به عمل آورید را بیابید.

مرحله ششم: اجرای اپلیکیشن BootManager و جلوگیری از راه‌اندازی اتوماتیک اپلیکیشن‌های مورد نظر در حین بوت دستگاه

حال به مرحله نهایی می‌رسیم. ابتدا اپلیکیشن BootManager را اجرا کنید. پنجره‌ پاپ‌آپی نمایان می‌شود که حاوی گزینه OK است. این گزینه را انتخاب کنید تا اجازه دسترسی به روت فراهم شود.

در لیست پیش رو آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که قصد ندارید در حین بوت دستگاه به طور اتوماتیک اجرا شوند را انتخاب نمایید.

دستگاه اندروید خود را ریستارت کنید. در این شرایط تنها اپلیکیشن‌هایی که اجازه اجرای اتوماتیک در حین راه‌اندازی به آن‌ها داده شده، اجرا می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *