ترفند اندروید

نحوه حذف فایل های دانلود شده در اندروید

نحوه حذف فایل های دانلود شده در اندروید

هر کاربری ممکن است روزانه فایل‌ های زیادی را روی موبایل خود دانلود کند که این فایل ‌ها به مرور زمان می ‌توانند فضای زیادی از حافظه موبایل اندروید ما را در بر گیرد و این مانع نصب برنامه ‌های جدید یا انتقال فایل ‌هایی دیگر به موبایل شود. پس باید پیش از پر شدن حافظه آن، به پوشه دانلودهای موبایل اندرویدی خود بیاندازید و حذف فایل‎ های دانلود شده را انجام دهید. با موبایل کمک همراه باشید. برای دسترسی به پوشه‌های درون موبایل اندروید خود نیاز به یک برنامه مدیریت کننده فایل (File Manager) دارید. اکثر سازندگان تلفن‌های اندرویدی درون آن‌ها یک فایل منیجر قرار می‌دهند که می‌توان از آن استفاده کرد. اما اگر موبایل شما همچین برنامه‌ای نداشت، می‌توانید از گوگل پلی یا دیگر فروشگاه‌های نرم‌افزار اندروید یک فایل منیجر دانلود و نصب کنید. فایل منیجر پیشنهادی ما برای اندروید ES File Explorer نام دارد که برنامه‌ای رایگان، قدرتمند، و سریع است توجه داشته باشید که فایل منیجرهای مختلف در اندروید، رابط کاربری ‌های متفاوتی دارند و در فایل منیجر موبایل شما ممکن است تفاوت‌ های جزئی با آنچه در این آموزش آمده است، وجود داشته باشد.

در ابتدای کار برنامه مدیریت فایل (File Manager) را اجرا نمایید و به پوشه Downloads وارد شوید. بعد از انتخاب پوشه Downloads ، توجه کنید که در بعضی برنامه‌ های فایل منیجر اندروید در هنگام اجرا، صفحه ‌ای از وضعیت کلی حافظه موبایل شما نمایش داده خواهد شد که از آن صفحه می ‌توانید به نمایش تمام فایل‌ ها و پوشه ‌های موبایل خود بروید.

پوشه Download را انتخاب ‌کنید

روش های پاکسازی فایل های اضافی روی اندروید را مطالعه کنید.

در اینجا بعد از ورود به پوشه فایل‌ های دانلودی، باید انگشت خود را روی یکی از فایل ‌ها نگه دارید تا آن فایل انتخاب شود، و در کنار دیگر فایل‌ ها جعبه ‌های انتخاب شده ظاهر شود. در این بخش می ‌توانید با لمس بقیه فایل ‌ها آن ‌ها را انتخاب نمایید. در برخی فایل منیجرهای اندروید برای انتخاب چند فایل و حذف آن‌ ها، باید در پوشه حاوی فایل ‌ها ابتدا Delete را انتخاب کنید تا جعبه‌ های انتخاب در کنار فایل ‌ها ظاهر شوند.

حذف فایل های دانلود شده در اندروید

بعد از انتخاب فایل ‌های اضافی، برای حذف هر کدام از آن ها کلید حذف (به شکل سطل آشغال) را لمس کرده و سپس در پنجره ‌ای از شما پرسیده می شود که آیا از تصمیم خود مطمئن هستید یا خیر. با لمس OK یا Delete  فایل ‌های مورد نظر خود را حذف و پاک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *